vorige week heb ik mijn entree gedaan op dit forum. Bedankt voor alle reacties. Zoals mensen misschien weten heb ik een R1150RT gekocht van 2004. Deze motor heeft 1,5 jaar in een vochtige schuur gestaan. De motor heeft 75000km gereden.
De motor zag er optisch nog prima uit zonder uitzonderlijke roest e.d..
Bij thuiskomst heb ik de stof eraf gewassen en bij mij in de schuur gezet. (geisoleerde schuur met vloerbedekking) De motor gaat nu betere tijden kennen
 Gisteren heb ik de kappen eraf gehaald en nu is duidelijk te zien wat 1,5 jaar in een vochtige schuur met een motor doet. Redelijk wat connectors en metaal aangetast (behalve de fusebox). Ik heb een nieuwe accu aangeschaft omdat de oude zo dood als een pier was. Nu was ik heel optimistisch en wou ik na het opladen van de accu gelijk starten maar dat ging natuurlijk niet. De motor slaat totaal niet aan.  Klinkt als brandstofprobleem of vonk. Eerst maar even de bougies eruit gehaald en daar zitten BRISK bougies in. Deze functioneren prima.
 Gisteren heb ik de kappen eraf gehaald en nu is duidelijk te zien wat 1,5 jaar in een vochtige schuur met een motor doet. Redelijk wat connectors en metaal aangetast (behalve de fusebox). Ik heb een nieuwe accu aangeschaft omdat de oude zo dood als een pier was. Nu was ik heel optimistisch en wou ik na het opladen van de accu gelijk starten maar dat ging natuurlijk niet. De motor slaat totaal niet aan.  Klinkt als brandstofprobleem of vonk. Eerst maar even de bougies eruit gehaald en daar zitten BRISK bougies in. Deze functioneren prima.Bougies terug en een klein beetje startvloeistof erin gespoten. Hij slaat dan direct aan en ook direct weer af. Dit lijkt een brandstofprobleem......
Injectors verwijderd (waarbij 1 bout afgebroken is door ernstige roest op de bout). Injectors los en vervolgens starten. Daar komt een pisstraaltje uit, geen nevel zoals ik dat ook kende van mijn 1100GS. Injectors schoongemaakt, deze functioneren prima op de testbank. Ik dacht vervolgens aan brandstofdruk, dus zonder injectors maar even starten, maar er komt geen druppel brandstof uit de aanvoerslangen van de injectors. Nu komt het:
1. Weet iemand of de brandstofpomp in de tank zit of dat deze onder de accu zit?
2. Zit er ergens nog een klep die bediend word bij het inschakelen van de motor? (Dat had ik namelijk wel op mijn GS zitten, zonder contact geen brandstoftoevoer, maar volgens mij was dat aftermarket)
(oh ja, ik bedoel verstuivers met injectors)
Als de motor aan de loop komt, dan pakken we het volgende probleem aan, dat is de ABS, deze knippert op 4Hz op de bovenste lamp en de onderste lamp staat permanent aan. Misschien dat iemand als weet waar dit aan kan liggen.
Groet,
Lennard



