Parkeren richting kroatie

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

rienrt
Type: R1200RT
Bijz: alle pakketten
Land: ned
Woonplaats of omgeving: Alphen ad rijn

Parkeren richting kroatie

Ongelezen bericht door rienrt »

Beste mensen,
Wij zijn al bezig met de vakantie voor 2015. Ons lijkt Slovenie en Kroatie erg mooi.
De motorfietsen gaan tot Slovenie op de aanhanger, omdat we snelwegrijden niet leuk vinden.
Probleem is dan het parkeren van de auto en aanhanger als we lekker aan het toeren zijn.
We willen dan een rondrit plannen van een dag of 10 en dan weer bij de auto terugkeren.
Ik ben daar nog nooit geweest, dus ken de mogelijkheden van parkeren daar niet.
Kun je ze bijv. gemakkelijk bij een hotel of camping stallen?

Wie heeft er ervaring mee en heeft tips?
Alvast bedankt,
RienRT.
Snellecees
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Re: Parkeren richting kroatie

Ongelezen bericht door Snellecees »

Rien,

Ik neem tijdens mijn vakanties ook de motor mee op een aanhanger, kun je gemakkelijk al je kampeerspullen meenemen en kun je toch lekker toeren op je motor. Ben nog nooit in kroatie geweest maar dit jaar wel in Polen. Ik heb geen enkel probleem gehad. Ik heb altijd wel een slot over de trekhaak zodat het al wat moeilijker is om de aanhanger los te koppelen onderweg of op een camping.

Op een camping zet ik de aanhanger altijd wel met een slot vast aan een boom of paal maar ik heb nog nooit gemerkt dat ze probeert hebben om hem te "lenen".

Succes met voorbereiden van je reis naar Kroatië.

Groet
Cees
Dingeman
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongelezen bericht door Dingeman »

Je kunt niet zomaar stellen dat je gemakkelijk je auto en aanhanger kunt parkeren (voor 10 dagen achtterlaten) bij een hotel of camping. Je zult een beetje moeite moeten doen om in de omgeving vanwaar je je 10-daagse motortour wilt aanvangen om daar een hotel- of campingeigenaar tevoren te benaderen met deze vraag.

Als zij voldoende parkeergelegenheid hebben zullen zij dit vermoedelijk tegen een vergoeding best toestaan, lijkt mij. Mogelijk kun je daar meteen je eerste en de laatste dag van je 10-daagse een overnachting boeken.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

De vraag over het parkeren kan ik niet voor je beantwoorden, ik heb het hele stuk afgelopen jaar zelf gereden met mijn lieftallige wederhelft achterop. Prima vol te houden.

Over het algemeen wil ik je wel alvast een beetje waarschuwen voor het rijden in Slovenie en Kroatie zelf. De inheemse bevolking rijdt uitstekend en hoffelijk, maar de vele Italianen die daar op vakantie gaan, hebben zo hun eigen opvatting over de omgang met motorrijders. Je moet werkelijk ogen in je kont hebben om die lui te kunnen ontwijken, want ze rijden je echt van de sokken. En ze nu wel of geen voorrang hebben, maakt daarbij niets uit. In de 10 dagen dat ik afgelopen zomer op Istrie verbleef werden er 12 motorrijders (buiten hun schuld) van de weg gereden waarvan er 4 het niet hebben overleefd.

De kustwegen zijn kwalitatief prima, de binnenlanden vragen meer om een GS met grote noppenbanden.

De lokale bevolking is ronduit vriendelijk, behulpzaam en uiterst sympathiek.

Succes met de planning!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Jekihero
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Ik zou niet verder rijden dan http://www.schlosshotel-seewirt.com/
hier is voldoende ruimte om de auto met aanhanger te laten staan en dwars door de Karawanken naar je beoogde routes te rijden.
Seewirt is top, echt top. Ik zou me kunnen voorstellen dat je besluit vanuit hier meerdere routes te plannen.

Wat dacht je b.v. van de Nockalmstrasse of de Grossglockner?

Ronald

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”