GEZOCHT: RT met meer dan 100.000 km

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

aartjan
Type: R1200RT
Bijz: altijd
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: biddinghuizen

GEZOCHT: RT met meer dan 100.000 km

Ongelezen bericht door aartjan »

ik ben op zoek naar een rt1200. heb er al wel een paar gezien waar we even gaan kijken.
Er staan er verschillende met meer dan een ton aan kilometers. Is dat een problem voor een RT .

Is er verder iemand bekend met HP motoren uit eemnes ?? Daar staat er nmlk ook een die wel lijkt.

zie de reacties tegemoet.... Big RT Smile
Nico4sen
2023
2023
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Re: rt met meer dan 100000 km

Ongelezen bericht door Nico4sen »

100.000+ is geen probleem voor een R1200RT, zolang deze maar goed onderhouden is/wordt
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Goed onderhoud is belangrijk. Dus een goede garantie en een goede controle van de motor is zeker wel gewenst. In mijn garage tijd heb ik weinig eerlijke verkopers gezien. Dingen zoals een slechte koppeling of remschijven of ABS problemen accu en banden zijn al gauw behoorlijk kostbaar. Onderhoudsgeschiedenis in het boekje goed bestuderen. Als je er zelf niet veel van weet is het beter om een ander de motor te laten inspecteren. Maar op zich moet 100000 km niet zo'n probleem zijn.
aartjan

blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

aartjan schreef:iemand bekent met deze motor ?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr
Is van een forumlid. Nu zegt dat ook niet alles, maar over het algemeen mag je aannemen dat forumleden wel aardig zorgen voor hun voertuig. Deze motor is vlgns betrokkene in onderhoud bij Kenny van MSA. En voor € 130 euro kun je de motor ook laten inspecteren bij Kenny. Als ik op het punt stond een motor te kopen, zou ik dit wel aandurven geloof ik.

viewtopic.php?f=7&t=9914

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

zoals al door meerdere gezged, belangrijk is dat hij goed onderhouden, dan maken kilometers minder uit (natuurlijk maakt het wel uit op normale slijtage onderdelen maar die komen vanzelf een keer. En het kan zijn dat er al wat slijtage onderdelen vervangen zijn.

Mocht hij bij Kenny in onderhoud zijn, dan vraag de verkoper of je de rekeningen kan krijgen. en als hij die niet heeft dan vraag de eigenaar of je hier bij Kenny naar mag vragen. Zo ja, vraag Kenny (tegen een kleine vergoeding zou ik dan zeggen want het is voor hem toch wel wat werk)

En ik ben wel geboren in Eemnes maar ken HP motoren nog niet. Ik zal eens rond horen van wie de firma is
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

zag wel dit op internet over HP motoren. Hoewel in eerste instantie niet zo goed lijkt het daarna wel goed te gaan....maar is dat naar aanleiding van Erik?

http://www.motorfreaks.nl/report/column ... bs-52.html

en deze is wat minder:

http://www.baatsen.com/reageerdealer.php?id=919

Ik ken de eigenaar van de tent niet (import Eemnesser) dus weet ik niet hoe goed die werkelijk is
aartjan

Bij hp staat een zo best net ogende rt met rond de 75000 km uit 2006. De prijs is €.5950,- na het ea gelezen te hebben is idd de twijfel gekomen. Heb er zelf te weinig verstand van om dit te kunnen beoordelen.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

aartjan schreef:Bij hp staat een zo best net ogende rt met rond de 75000 km uit 2006. De prijs is €.5950,- na het ea gelezen te hebben is idd de twijfel gekomen. Heb er zelf te weinig verstand van om dit te kunnen beoordelen.
Ben ook wel eens bij HP wezen buurten toen ik mijn cabrio wilde inruilen voor een racer voor er bij.
Volgens de site ruilden ze ook auto´s in.
NOT, dus voor lul naar Eemnes gereden.
De motoren die ze aanboden betroffen haast zonder uitzonderingen import fietsen. Nou hoeft dat geen probleem te zijn, maar de lage km standen kwamen niet echt betrouwbaar over als je de staat van de fietsen in ogenschouw nam. Naar mijn idee niet het meest betrouwbare adres dat er is.
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

aartjan schreef:Bij hp staat een zo best net ogende rt met rond de 75000 km uit 2006. De prijs is €.5950,- na het ea gelezen te hebben is idd de twijfel gekomen. Heb er zelf te weinig verstand van om dit te kunnen beoordelen.
Ik zou als eerste de motor bekijken. HP geeft aan dat de motor goed is onderhouden..ik zou naar bewijs vragen (onderhoudsfacturen [ door wie, wanneer]), of je info mag opvragen bij 1e eigenaar. Ook even goed opletten of er ook aanwijzingen zijn dat het een ex.overheidsfiets is. Aan de hand van het framenummer kun je dit nagaan in de data-base van BMW. Vraag of er een bezwaar is tegen een keuring (Kenny of Erik van Lent).

En als je het idee hebt dat ze dat geen leuke vragen vinden 'walk away'. Als je voorkeur uitgaat naar een gebruikte 1200RT dan is er sinds het verschijnen van het nieuwe type voor de consument een ruime keuze.

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Arjan W
2024
2024
Type: R1150RT
Bijz: De bestuurder
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Arjan W »

Hallo, ik wil je zowiezo de tip geven om hem laten keuren bij Kenny, misschien geen 100% garantie maar wel 99%. Ik heb hier zeer goede ervaringen mee!

Indien de verkoper niet akkoord gaat, met een keuring door een onafhankelijk person/bedrijf, weet je eigenlijk al dat er iets niet klopt.... Papieren zeggen ook niet altijd alles probeer te achterhalen waar bij in onderhoud is geweest en die hier een navraag. Ik ben ook lang aan het speuren geweest naar mijn opvolger voor de -1100- begin dit jaar, ik heb me toen soms verwonderd hoe motoren worden aangeboden. Bijvoorbeeld: "altijd bij een dealer in onderhoud geweest, bij navraag bij de dealer bleek de motor voor het laatst in 2008 een bezoek gehad te hebben".

Als de motor jou een goed gevoel geeft en mensen die er 'technisch" naar gekeken hebben geven een goed oordeel, dan is het wellicht een goed moment om te gaan onderhandelen.
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”