Hoihoihoihoihoi!
ABS storing is weg
Storing kunnen resetten met simpel kabeltje van 30 cm met een adereindhulsje aan de ader geknepen wat klem in de diagnosestekker kon worden geklemd, andere kant met een tang op de minpool van de accu klem gehouden, contact aan en 10 seconden de ABS knop op het dashboard ingedrukt houden, vervolgens gingen BEIDE ABS lampjes weer tegelijk branden en was eea opgelost!!
Eerdere pogingen met alleen blank gemaakte ader werkten niet (slecht contact ofzo).
Vervolgens proefrit van 3 kwartier met de meest hysterische remproeven en ABS lijkt het weer te doen zoals het hoort, iig achter, vóór kreeg ik ‘m net niet aan het blokkeren, weg niet glad genoeg zeg maar en ik kon zo gauw geen zandbak vinden in het donker
Godmiljaar, wat gaan je remmen stinken van dit soort strapatzen :roll:
Contact -tig keer uit en weer aan met stukjes rijden ertussen, ff laten afkoelen, stuk over kinderkopjes gereden (wie weet was het wel door trillingen van een sensor ofzo veroorzaakt...). ABS lampjes blijven uit
Onder voorbehoud blij, kan ik de 1400 eurootjes voor een nieuwe c.q. 375 voor een goede gebruikte ABS pomp op zak houden, voorlopig althans.
Mijn afspraak met Kenny blijft wel staan, kunnen we mooi kijken of er nog iets uit te lezen valt, toch alles doorspoelen en mijn voorremleiding vervangen.
Ook komt er een nieuwe Metzeler Roadtec Z6 Interact voorband op, de Sportec M1 die er nu op ligt is al tot op de slijtnokjes verdwenen (welke mafketel legt zo'n knietje-aan-de-grond-gum-band sowieso op een RT?????), achterband is volgend jaar aan de beurt.
En kan ik gelijk de Halo bougies monteren die ik al een half jaar heb liggen, bij gebrek aan een momentsleutel....
Eureka! weet ik gelijk wat ik voor mijn verjaardag kan vragen! (eega: "Wim, wat wil je nou voor je verjaardag?" Ik: "neuh, ik weet eigenlijk niks" NOT!
Nu we het er toch over hebben, eigenlijk wil ik 2 momentsleut... Ho! Stop! we gaan nu zwaar off-topic

Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.