Je mag er best een keer op rijden maar een week is me wat te langBaird schreef:Een weekje in de Vercors en Alpen op een Triumpf Tiger Explorer XC lijkt mij een kadootje ....
Machtige 3-cilinder, voor wie een 3-cilinder niet kent: een 6-cilinder is machtig en een 3-cilinder draait als een wat rauwe 6-cilinder
Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Moderator: RT_Patrick
-
vioma
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
-
Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Ik kom gewoon deze zomer een dagje naar je toe, heb iedere zaterdag en zondag vrij, roep maar per mail of zovioma schreef:Je mag er best een keer op rijden maar een week is me wat te langBaird schreef:Een weekje in de Vercors en Alpen op een Triumpf Tiger Explorer XC lijkt mij een kadootje ....
Machtige 3-cilinder, voor wie een 3-cilinder niet kent: een 6-cilinder is machtig en een 3-cilinder draait als een wat rauwe 6-cilinder
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
JOS WRSM
- Erelid

- Berichten: 4384
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Het lijkt me heerlijk om het echte boxergevoel weer eens te ervaren. Maar dan op een . . . .


BMW R69S - in productie van 1960 t/m 1969
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Jos WRSM schreef:Het lijkt me heerlijk om het echte boxergevoel weer eens te ervaren. Maar dan op een . . . .
Een echte, mooie foto. Bouwjaar? iemand een idee?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Ik schat van rond 1967. Deze motoren blijven voor mij gewoon het mooiste. Dus als ik zeg dat ik het meeste nieuwe van BMW niks vind voel je nooit beledigd omdat ik ze vergelijk met motoren die nog uit een tijd waren toen motoren nog van metaal waren en niet van kunststof. Ik was altijd verliefd op de boxers die de marechaussee had. Voor mij persoonlijk zou het misschien toch de R75 of 90S worden maar ik blijf ook helemaal gek op deze modellen.WaltzingMatilda schreef:Jos WRSM schreef:Het lijkt me heerlijk om het echte boxergevoel weer eens te ervaren. Maar dan op een . . . .
Een echte, mooie foto. Bouwjaar? iemand een idee?
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Ton1959 schreef:Ik schat van rond 1967. Deze motoren blijven voor mij gewoon het mooiste. Dus als ik zeg dat ik het meeste nieuwe van BMW niks vind voel je nooit beledigd omdat ik ze vergelijk met motoren die nog uit een tijd waren toen motoren nog van metaal waren en niet van kunststof. Ik was altijd verliefd op de boxers die de marechaussee had. Voor mij persoonlijk zou het misschien toch de R75 of 90S worden maar ik blijf ook helemaal gek op deze modellen.WaltzingMatilda schreef:Jos WRSM schreef:Het lijkt me heerlijk om het echte boxergevoel weer eens te ervaren. Maar dan op een . . . .
Een echte, mooie foto. Bouwjaar? iemand een idee?
Ben het met je eens.
Ik ben afgelopen zaterdag met een vriend van mij gaan rijden, ik op de 1200RT en hij op de motor die hij van mij gekocht heeft nl de R1100RT.
Heb het er met hem ook over gehad dat ik zijn 1100RT eigenlijk mooier vindt dan mijn 1200.
Het kuipwerk van de 1100, zeker schuin van achter bekeken, vormt een geheel en de hele motor is overal waar je ook kijkt afgerond.
Prachtige vormgeving. Als ik dan naar mijn 1200 kijk zie ik overal losse stukjes kuipwerk en ook nog in verschillende kleuren.
Het is net alsof het geen geheel vormt maar uit losse stukjes is opgebouwd. (is natuurlijk ook zo) Sommigen rond anderen weer hoekig.
Heb ook de afspraak met hem dat, als hij hem ooit gaat verkopen, ik de eerste optie tot aankoop heb.
Daarnaast ben ik ook al jaren op zoek naar een K75 met origineel windscherm. Niet actief maar als hij mijn pad kruist koop ik hem, liefst een rode.
Prachtige techniek met een omklapbare sleutel en een zijstandaard die inklapt als je de koppeling intrekt. Zo simpel en eenvoudig dat ik mij afvraag waarom dit niet veel meer toegepast is geworden.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Moet gaan oppassen dat vreemdgaan niet evolueert naar een scheiding en een nieuwe relatie. Vanavond weer staan klooien om die bonkige boxer een beetje fatsoenlijk te laten rijden, dat samen met het onrustige rijgedrag maakt dat je zachtjes naar het groene gras aan de overkant gaat kijken ...........
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
vioma
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Tja klooien met m,n drie pitter kan helaas niet, alles wordt geregeld door de ecu en dat doet hij perfect , zelfs het stationair toerental kun je niets aan doen .Baird schreef:Moet gaan oppassen dat vreemdgaan niet evolueert naar een scheiding en een nieuwe relatie. Vanavond weer staan klooien om die bonkige boxer een beetje fatsoenlijk te laten rijden, dat samen met het onrustige rijgedrag maakt dat je zachtjes naar het groene gras aan de overkant gaat kijken ...........
Daarom ben ik blij dat ik de hele dag mag klooien met motoren waar je nog een beetje aan kan sleutelen .
Een perfect lopende drie pitter is wat sleutelen betreft best saai
Binnenkort samen maar eens een ritje doen en ff ruilen van motor(tijdelijk)
-
JoJothefirst
- 2024

- Berichten: 466
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
- Type: R1200RT
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Nou, vooruit, jullie mogen het wel weten..... ik heb één keer enorm staan twijfelen toen er bij de BMW dealeRT een parelwitte ex-US army (of navy) Honda Goldwing 1800 stond te pronken in de etalage, om een proefrit van een hele dag te bedingen. Gewoon een onedaystand. Vond je het fijn? Ja. Ik ook. Tot nooit weer.
Ik heb dat niet gedaan, ben mijn RT trouw gebleven, maar droom nog wel eens van die gemiste kans....
Verder kan ik ook nog wel eens wegdromen bij (iets totaal anders) een Yamaha V-Max! Ultieme spierballenmotor! Een blok op wielen.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
JoJo
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons
)
Ik heb dat niet gedaan, ben mijn RT trouw gebleven, maar droom nog wel eens van die gemiste kans....
Verder kan ik ook nog wel eens wegdromen bij (iets totaal anders) een Yamaha V-Max! Ultieme spierballenmotor! Een blok op wielen.
JoJo
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
JoJothefirst schreef:Nou, vooruit, jullie mogen het wel weten..... ik heb één keer enorm staan twijfelen toen er bij de BMW dealeRT een parelwitte ex-US army (of navy) Honda Goldwing 1800 stond te pronken in de etalage, om een proefrit van een hele dag te bedingen. Gewoon een onedaystand. Vond je het fijn? Ja. Ik ook. Tot nooit weer.
Ik heb dat niet gedaan, ben mijn RT trouw gebleven, maar droom nog wel eens van die gemiste kans....
Verder kan ik ook nog wel eens wegdromen bij (iets totaal anders) een Yamaha V-Max! Ultieme spierballenmotor! Een blok op wielen.
JoJo
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons)
Ja inderdaad een beest van een motor, maken ze die dingen trouwens nog?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
JoJothefirst
- 2024

- Berichten: 466
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
- Type: R1200RT
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Geloof het wel http://m.yamaha-motor.eu/nl/products/ro ... itage/vmax
Nu zelfs 1700cc
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons
)
Nu zelfs 1700cc
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
JoJothefirst schreef:Geloof het wel http://m.yamaha-motor.eu/nl/products/ro ... itage/vmax
Nu zelfs 1700cc
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons)
Okeee, bijna 1700cc, 200pk maar ook 310kg en € 23.450,- ...........daar heb je ook een mooie RT voor
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
JoJothefirst
- 2024

- Berichten: 466
- Lid geworden op: 17 jun 2010, 18:15
- Type: R1200RT
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Ja, maar dat was het onderwerp ook niet....
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
JoJo
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons
)
JoJo
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
-
Adam
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 13 jun 2013, 21:48
- Type: R1150RT
- Bijz: Mooi zadel
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Weerdinge
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Met deze...een echte motor
Een van mijn eerste motoren en hopelijk binnenkort (???) weer een. Dus als iemand eentje weet die voor koop is dan hoor ik het graag
Een van mijn eerste motoren en hopelijk binnenkort (???) weer een. Dus als iemand eentje weet die voor koop is dan hoor ik het graag
-
Kees BMW
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 28 mar 2008, 19:31
- Locatie: Harlingen
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Goedenavond.
Wat denken jullie hier van een BMW R 69 S met dubbele hoske pijpen,wat een geluid.
Gr-Kees.
Wat denken jullie hier van een BMW R 69 S met dubbele hoske pijpen,wat een geluid.
Gr-Kees.
Kees BMW
-
Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Deze blijft degene die ik het liefst zou hebben.
-
JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Afgelopen zondag uurtje vreemd gegaan met een Ducati Monster S4 Senna. Is me goed bevallen voor "een uurtje" :lol:. Qua sturen, comfort, zithouding geef me m'n
maar. Qua sound en speelsheid...... de Duc
We hadden geruild en de Duc rijder stapte flabbergasted van m'n oude 1100. Hij had dit rijgedrag totaal niet verwacht. Ja als je het werken op een Duc gewend bent, word je wel erg in de watten gelegd.


-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Mooie motor, mooie foto!JDoubleOP schreef:Afgelopen zondag uurtje vreemd gegaan met een Ducati Monster S4 Senna. Is me goed bevallen voor "een uurtje" :lol:. Qua sturen, comfort, zithouding geef me m'nmaar. Qua sound en speelsheid...... de Duc
![]()
![]()
We hadden geruild en de Duc rijder stapte flabbergasted van m'n oude 1100. Hij had dit rijgedrag totaal niet verwacht. Ja als je het werken op een Duc gewend bent, word je wel erg in de watten gelegd.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
916 blokken lopen lekker...... 
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Geloof ik graag, alleen minder geschikt voor mijn werkJDoubleOP schreef:916 blokken lopen lekker......
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
beckysmile
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Afgelopen week proefgereden met dit beest
Ik vrees dat ik de langste tijd R1150RT heb gereden.
Wel wat harder werken trouwens om de bocht om te komen, maar verder weinig op aan te merken.
Ik vrees dat ik de langste tijd R1150RT heb gereden.
Wel wat harder werken trouwens om de bocht om te komen, maar verder weinig op aan te merken.
-
Bert M
- Erelid

- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Je blijft gewoon welkom op het
met zo'n prachtige fiets!
Bert M
Bert M
beckysmile schreef:Afgelopen week proefgereden met dit beest![]()
Ik vrees dat ik de langste tijd R1150RT heb gereden.
Wel wat harder werken trouwens om de bocht om te komen, maar verder weinig op aan te merken.
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Aad, dat meen je toch niet
Eens een RT altijd een RT...............................................................toch? :mrgreen:
Eens een RT altijd een RT...............................................................toch? :mrgreen:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Mooie fiets hoor -top- 130Nm......
:)
beckysmile schreef:Afgelopen week proefgereden met dit beest![]()
Ik vrees dat ik de langste tijd R1150RT heb gereden.
Wel wat harder werken trouwens om de bocht om te komen, maar verder weinig op aan te merken.
Laatst gewijzigd door JDoubleOP op 08 jul 2015, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boetsch1
- 2024

- Berichten: 132
- Lid geworden op: 27 jul 2009, 10:59
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
- Locatie: Leiden
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Zelf 3 jaar op een k1300GT gereden en die ging als een dolle door de bochten en nog gekker op de rechte stukken. 3 jaar met plezier mee gereden.beckysmile schreef:Afgelopen week proefgereden met dit beest![]()
Ik vrees dat ik de langste tijd R1150RT heb gereden.
Wel wat harder werken trouwens om de bocht om te komen, maar verder weinig op aan te merken.
succes met de aankoop.
Geniet nu, het is later dan je denkt.
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
-
beckysmile
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Mocht ik die K1200GT kopen, blijf ik zeker op het forum, het K-forum lijkt nogal een dooie boel, met nauwelijks wetenswaardigheden over de K1200/1300 serie.
Maar het is nog niet zover.
Groet, Aad
Maar het is nog niet zover.
Groet, Aad
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Verstand komt met de jaren.................................wacht nog even :mrgreen:beckysmile schreef:Mocht ik die K1200GT kopen, blijf ik zeker op het forum, het K-forum lijkt nogal een dooie boel, met nauwelijks wetenswaardigheden over de K1200/1300 serie.
Maar het is nog niet zover.
Groet, Aad
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Ik beken: ik ben vreemd gegaan ....
Gisteren een Speeddate met een R1200RT LC Full Options gedaan, ze was nog maagd met 990km, het was een hele ervaring maar het wordt geen verkering.
Alle opmerkingen zijn relatief t.o.v. mijn R11X0RT nummer 3 waarmee ik al jaren een haat-liefde verhouding heb, niet met elkaar en niet zonder elkaar .....
Ik ben 1.93m en zat er werkelijk waardeloos op, alle standen van het zadel geprobeerd, maakt niet uit. Ik ben benieuwd naar andere lange mannen. Ik zat op 2 zitbotjes, twee puntjes bij mijn knieen tegen de tank en uiteraard mijn voeten op de stepjes.
Ik had gedacht dat het blok nu echt als een zonnetje zou draaien, liep nog net als mijn oud wijf, hoop mechanisch geluid en zelfs een beetje kfr, moest ook gesynchroniseerd worden(als dat automatisch gaat zoals bij Triumph dan is het kapot). Het blok heeft fantastisch veel power en mag wel blijven.
De klak bij het schakelen moet een imago/handelskenmerk zijn, anders weet ik het ook niet.
De vering/demping stond op mijn verzoek op soft/dyna maar wat een plankharde demping t.o.v. mijn Hyperpro's.
De bediening van het gashandvat was prima, zo ook de cruise control.
Ben bang dat het ooit iets helemaal anders gaat worden in de trend van: Once you go black you never go back: Ritje bij Vioma maken op de Explorer en dan eens op een Trophy ....
Alle opmerkingen zijn relatief t.o.v. mijn R11X0RT nummer 3 waarmee ik al jaren een haat-liefde verhouding heb, niet met elkaar en niet zonder elkaar .....
Ik ben 1.93m en zat er werkelijk waardeloos op, alle standen van het zadel geprobeerd, maakt niet uit. Ik ben benieuwd naar andere lange mannen. Ik zat op 2 zitbotjes, twee puntjes bij mijn knieen tegen de tank en uiteraard mijn voeten op de stepjes.
Ik had gedacht dat het blok nu echt als een zonnetje zou draaien, liep nog net als mijn oud wijf, hoop mechanisch geluid en zelfs een beetje kfr, moest ook gesynchroniseerd worden(als dat automatisch gaat zoals bij Triumph dan is het kapot). Het blok heeft fantastisch veel power en mag wel blijven.
De klak bij het schakelen moet een imago/handelskenmerk zijn, anders weet ik het ook niet.
De vering/demping stond op mijn verzoek op soft/dyna maar wat een plankharde demping t.o.v. mijn Hyperpro's.
De bediening van het gashandvat was prima, zo ook de cruise control.
Ben bang dat het ooit iets helemaal anders gaat worden in de trend van: Once you go black you never go back: Ritje bij Vioma maken op de Explorer en dan eens op een Trophy ....
Laatst gewijzigd door Baird op 24 jul 2015, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Ik beken: ik ben vreemd gegaan ....
Als je regelmatig eens wat anders stuurt kom je erachter Bert dat onze oude beestjes
best wel erg goed zijn qua ziteigenschappen, comfort en sturen.
Alleen gewicht, remmen en lack of power is het enige.
'Mijn ideale BMW RT': bovengenoemde eigenschappen van de 1100/1150, gewicht naar beneden. Power, sound en remmen van een multistrada
Kon ik wel eens heel
van worden.
Alleen gewicht, remmen en lack of power is het enige.
'Mijn ideale BMW RT': bovengenoemde eigenschappen van de 1100/1150, gewicht naar beneden. Power, sound en remmen van een multistrada
Baird schreef:Gisteren een Speeddate met een R1200RT LC Full Options gedaan, ze was nog maagd met 990km, het was een hele ervaring maar het wordt geen verkering.
Alle opmerkingen zijn relatief t.o.v. mijn R11X0RT nummer 3 waarmee ik al jaren een haat-liefde verhouding heb, niet met elkaar en niet zonder elkaar .....
Ik ben 1.93m en zat er werkelijk waardeloos op, als standen van het zadel geprobeerd, maakt niet uit. Ik ben benieuwd naar andere lange mannen. Ik zat op 2 zitbotjes, twee puntjes bij mijn knieen tegen de tank en uiteraard mijn voeten op de stepjes.
Ik had gedacht dat het blok nu echt als een zonnetje zou draaien, liep nog net als mijn oud wijf, hoop mechanisch geluid en zelfs een beetje kfr, moest ook gesynchroniseerd worden(als dat automatisch gaat zoals bij Triumph dan is het kapot). Het blok heeft fantastisch veel power en mag wel blijven.
De klak bij het schakelen moet een imago/handelskenmerk zijn, anders weet ik het ook niet.
De vering/demping stond op mijn verzoek op soft/dyna maar wat een plankharde demping t.o.v. mijn Hyperpro's.
De bediening van het gashandvat was prima, zo ook de cruise control.
Ben bang dat het ooit iets helemaal anders gaat worden in de trend van: Once you go black you never go back: Ritje bij Vioma maken op de Explorer en dan eens op een Trophy ....
-
Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Ik beken: ik ben vreemd gegaan ....
Als het blok van de eerste serie R1200RT nou eens in een R1150RT te bouwen zou zijnJDoubleOP schreef:Als je regelmatig eens wat anders stuurt kom je erachter Bert dat onze oude beestjes![]()
best wel erg goed zijn qua ziteigenschappen, comfort en sturen.
Alleen gewicht, remmen en lack of power is het enige.
'Mijn ideale BMW RT': bovengenoemde eigenschappen van de 1100/1150, gewicht naar beneden. Power, sound en remmen van een multistradaKon ik wel eens heel
van worden.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
Inspector Gadget
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Kan mij daar helemaal in vinden;
De 1100RT was voor mij veel te zwaar, qua motorvermogen vond ik het prima.
Qua zitcomfort perfect.
En nog altijd is voor mij de looks van de 1150RT
De 1100RT was voor mij veel te zwaar, qua motorvermogen vond ik het prima.
Qua zitcomfort perfect.
En nog altijd is voor mij de looks van de 1150RT
-
HansD
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Ik ben benieuwd hoe het met de Motus Mst is, een Amerikaanse 1650 cc V4 toermotor met 165pk op basis van een half Nascar v8 blok. Wel een interessant concept met totaal andere techniek (laagliggende nokkenas, 2 kleppen per cilinder met korte klepstoters) maar wel miljoenen keer gebouwd in Amerikaanse autos. Er waren ook plannen voor de 1e directe benzineinjectie op een motor, maar dat hebben ze los gelaten.
http://www.motorfreaks.nl/nieuws/motor- ... mst-r.html
http://www.ridermagazine.com/road-tests ... eview.htm/
http://www.motorfreaks.nl/nieuws/motor- ... mst-r.html
http://www.ridermagazine.com/road-tests ... eview.htm/
-
MarkGS
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12 jul 2015, 11:00
- Type: R1200RT
- Land: BE
- Woonplaats of omgeving: Vlaanderen
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Als het zou kunnen voor mij graag een ritje op een Guzzi V11 sport of Le Mans.... liefst met een stel Giannelli uitlaten eronder voor een lekker diepe brom. Man man wat klinken die dingen mooi, krijg ik gewoon kippevel van 
-
Beemer-Tycoons
- 2023

- Berichten: 247
- Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Afgelopen woensdag avond heb ik samen met Baird de speeddate gedaan met een R1200RT Full Options bij mijn proefkonijn was al ruim 5000 km onder de wielen gerold, ondanks dat ik twee jaar geleden ook al eens een speeddate heb gehad met een 1600 cc sixcilinder was het een hele ervaring en zou ik mijn trouwe R1150RT graag inruilen voor dit beest.
De eerste kennismaking met de buddy was wel even wennen aangezien ik op mijn eigen Beemer inmiddels een op eigen wensen door Tiger Leathers aangepaste Buddy heb, maar na enige km zat het eigenlijk best wel redelijk en had ik duidelijk niet de aanpassing problemen die Baird had. Ik weet alleen niet hoe de passagiers buddy was want ik had mijn vast duopassasier niet mee.
Het blok heeft echt geweldig veel bottom power en blijft maar door sleuren geweldig heel verslavend, en wat ik met mijn Beemer soms wel eens heb als ik met te laag toerental weg rijdt dat hij gaat bokken loopt deze haast als een vier cilinder.
Inderdaad het schakelen gaat nog steeds met een nodige bijgeluiden maar mogelijk is daar ook met een toevoeging in de olie verbetering in te brengen.
De Cruise control werkte uitstekend en is makkelijk in gebruik, de knipperlichten werken nu weer op de standaard wijze met 1 knop voor L + R knipperlicht op de linker stuurhelft die wat mij betreft te ver van het handvat verwijderd zat door de draaiknop van het keuzemenu.
Het sturen vond ik erg licht ging en makkelijk terwijl wat mij betreft was de rechtuit stabiliteit ook goed was, de bescherming van het windscherm was wat mij betreft en goed ook tijdens de snelle rit over de snel weg waar je binnen No Time op 140/160 zit voor dat je er erg in hebt.
Al met al had ik moeite om weer op mijn oude vertrouwde Beemer te stappen en te merken dat het allemaal een stuk langzamer (minder flitsend) en zwaarder gaat.( misschien wel beter want ik ben bang dat ik dan nog wel eens een blauwe brief gepost krijg)
Peter
De eerste kennismaking met de buddy was wel even wennen aangezien ik op mijn eigen Beemer inmiddels een op eigen wensen door Tiger Leathers aangepaste Buddy heb, maar na enige km zat het eigenlijk best wel redelijk en had ik duidelijk niet de aanpassing problemen die Baird had. Ik weet alleen niet hoe de passagiers buddy was want ik had mijn vast duopassasier niet mee.
Het blok heeft echt geweldig veel bottom power en blijft maar door sleuren geweldig heel verslavend, en wat ik met mijn Beemer soms wel eens heb als ik met te laag toerental weg rijdt dat hij gaat bokken loopt deze haast als een vier cilinder.
Inderdaad het schakelen gaat nog steeds met een nodige bijgeluiden maar mogelijk is daar ook met een toevoeging in de olie verbetering in te brengen.
De Cruise control werkte uitstekend en is makkelijk in gebruik, de knipperlichten werken nu weer op de standaard wijze met 1 knop voor L + R knipperlicht op de linker stuurhelft die wat mij betreft te ver van het handvat verwijderd zat door de draaiknop van het keuzemenu.
Het sturen vond ik erg licht ging en makkelijk terwijl wat mij betreft was de rechtuit stabiliteit ook goed was, de bescherming van het windscherm was wat mij betreft en goed ook tijdens de snelle rit over de snel weg waar je binnen No Time op 140/160 zit voor dat je er erg in hebt.
Al met al had ik moeite om weer op mijn oude vertrouwde Beemer te stappen en te merken dat het allemaal een stuk langzamer (minder flitsend) en zwaarder gaat.( misschien wel beter want ik ben bang dat ik dan nog wel eens een blauwe brief gepost krijg)
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400


-
1-handed
- Berichten: 1040
- Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.nl
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Onlangs werd mij gevraagd om proef te rijden op een S1000RR
Normaal gesproken gaat dit niet maar toevallig was dit 1 met dezelfde aanpassing als die van mij ( rechtshandige bediening
WAT EEN BEEST is dit
Zit prositie is niet voor mijn weggelegd maar hij stuurde geweldig en ging als de brandweer ( en harder )


Normaal gesproken gaat dit niet maar toevallig was dit 1 met dezelfde aanpassing als die van mij ( rechtshandige bediening
WAT EEN BEEST is dit
Zit prositie is niet voor mijn weggelegd maar hij stuurde geweldig en ging als de brandweer ( en harder )


BeRT
www.1-handed.nl
www.1-handed.nl
-
JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Vandaag bij BMW Helmig & Sohn in Lohne Wietmarschen ff vreemgegaan met een S1000R.
Nadelen: Zeer weinig windbescherming/geen pakruimte
maar deze motor voelt zo licht tov m'n oude
, goeie zitpositie(lichtelijk sportief maar niet te)
vanaf 6000 rpm is het echt "spaß" en gaat het voorwieltje vlot los in z'n twee en het stuurt als een scheermes
remmen zeer goed, schakelassist ff wennen maar werkt echt super, ff spelen met de rijders modussen rain/road/dynamic, levert een
op
K'had op de XR en de RNineT willen rijden, maar er was zoveel animo dat ik dat heb laten afweten
.
Wel weer een rijervaring rijker


Nadelen: Zeer weinig windbescherming/geen pakruimte
maar deze motor voelt zo licht tov m'n oude
vanaf 6000 rpm is het echt "spaß" en gaat het voorwieltje vlot los in z'n twee en het stuurt als een scheermes
remmen zeer goed, schakelassist ff wennen maar werkt echt super, ff spelen met de rijders modussen rain/road/dynamic, levert een
K'had op de XR en de RNineT willen rijden, maar er was zoveel animo dat ik dat heb laten afweten
Wel weer een rijervaring rijker


-
Gurbe
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 29 apr 2014, 23:59
- Type: R1200RT
- Bijz: de kleurstelling, zie je minder vaak
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Witmarsum
- Locatie: Witmarsum
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Ik heb volgende week een speeddate met r1200rt
BMW R1200RT
Scorpion EXO
Cardo Q3 communicatie
TomTom 500
V-stream
Bagster Zadel
optische verfraaiingen
Scorpion EXO
Cardo Q3 communicatie
TomTom 500
V-stream
Bagster Zadel
optische verfraaiingen
-
sidney
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 18 jun 2015, 15:34
- Type: R1200RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Assen
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
ik zou graag nog een keertje vreemdgaan met een R1200GS(A)...
''De gixxer'' 1996 Suzuki GSX-R 750 SRAD -verkocht-
2005 BMW R1200RT
2005 BMW R1200RT
-
Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Ben gisteren vreemd gegaan op een K1200GT van 2003, wat een fantastische machine: gaat als de brandweer, loopt trillingsvrij maar helaas niet geschikt voor het werk dat ik er mee moet doen: voorover hangend op de polsen 30.000 km per jaar mee tussen de file rijden.
Verder heb ik na mijn slecht verlopen speeddate met een R1200RT LC ook proef-gezeten op de Triumph Trophy 1200 en die zit voor mij ook beroerd helaas, niet zo erg als de LC maar toch niet lekker. Ook de R1200GS geprobeerd en die zit weer wel goed, de Adventure dus weer niet, ook de F-serie zit prima, nou nog een F800RT maar die staat helaas niet op de lijst
De rit langs de diverse motorzaken afgemaakt op Bonkige Betty (R1150RT) en wat zit en stuurt dat ding toch prima, maar ja je wilt wel eens wat anders maar wat dan
.
Verder heb ik na mijn slecht verlopen speeddate met een R1200RT LC ook proef-gezeten op de Triumph Trophy 1200 en die zit voor mij ook beroerd helaas, niet zo erg als de LC maar toch niet lekker. Ook de R1200GS geprobeerd en die zit weer wel goed, de Adventure dus weer niet, ook de F-serie zit prima, nou nog een F800RT maar die staat helaas niet op de lijst
De rit langs de diverse motorzaken afgemaakt op Bonkige Betty (R1150RT) en wat zit en stuurt dat ding toch prima, maar ja je wilt wel eens wat anders maar wat dan
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Das ook een hele mooieGurbe schreef:Ik heb volgende week een speeddate met r1200rt
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
HansD
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Bij 30.000 per jaar blijven er niet veel merken over, en kom je denk ik zowiezo bij Bmw uit, dus dan maar een Gs?Baird schreef:Ben gisteren vreemd gegaan op een K1200GT van 2003, wat een fantastische machine: gaat als de brandweer, loopt trillingsvrij maar helaas niet geschikt voor het werk dat ik er mee moet doen: voorover hangend op de polsen 30.000 km per jaar mee tussen de file rijden.![]()
Verder heb ik na mijn slecht verlopen speeddate met een R1200RT LC ook proef-gezeten op de Triumph Trophy 1200 en die zit voor mij ook beroerd helaas, niet zo erg als de LC maar toch niet lekker. Ook de R1200GS geprobeerd en die zit weer wel goed, de Adventure dus weer niet, ook de F-serie zit prima, nou nog een F800RT maar die staat helaas niet op de lijst![]()
De rit langs de diverse motorzaken afgemaakt op Bonkige Betty (R1150RT) en wat zit en stuurt dat ding toch prima, maar ja je wilt wel eens wat anders maar wat dan![]()
.
-
theridingman
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Voor 90€ past Tiger Leathers in Den Haag je zadel zodanig aan dat het je het standaard belabberde zadel helemaal vergeet en volop plezier aan de r1200rt kan belevenBaird schreef:Ben gisteren vreemd gegaan op een K1200GT van 2003, wat een fantastische machine: gaat als de brandweer, loopt trillingsvrij maar helaas niet geschikt voor het werk dat ik er mee moet doen: voorover hangend op de polsen 30.000 km per jaar mee tussen de file rijden.![]()
Verder heb ik na mijn slecht verlopen speeddate met een R1200RT LC ook proef-gezeten op de Triumph Trophy 1200 en die zit voor mij ook beroerd helaas, niet zo erg als de LC maar toch niet lekker. Ook de R1200GS geprobeerd en die zit weer wel goed, .
-
Benji
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Je kunt ook eens vreemd gaan en de FJR1300 of de GTR1400 proberen.Baird schreef:De rit langs de diverse motorzaken afgemaakt op Bonkige Betty (R1150RT) en wat zit en stuurt dat ding toch prima, maar ja je wilt wel eens wat anders maar wat dan![]()
.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
-
Baird
- 2024

- Berichten: 4380
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Heb vorig jaar op de FJR1300 gereden, rijdt prima maar zithouding vergelijkbaar met de K1200GT, bescherming tegen het weer idem dito. Kawa is weer vergelijkbaar met dit rijtje.
Het probleem is dat ik hele lange benen heb en dat ik dus altijd wijdbeens op een motor zit: ik zit op twee zitbotjes, twee puntjes van mijn knieën raken de tank en dan mijn voeten op de stepjes, ik zit dus eigenlijk volledig los op de motor, heb daar geen contact mee. Tot nu toe dus alleen de R1150RT, de gewone 1200GS, F800??, de K1600GT, K1200LT, Honda Pan European en de Triumph Explorer die een beetje aardig zitten. Van al die andere vind ik het jammer want ik wil best eens een paar jaar wat anders rijden ........
Het probleem is dat ik hele lange benen heb en dat ik dus altijd wijdbeens op een motor zit: ik zit op twee zitbotjes, twee puntjes van mijn knieën raken de tank en dan mijn voeten op de stepjes, ik zit dus eigenlijk volledig los op de motor, heb daar geen contact mee. Tot nu toe dus alleen de R1150RT, de gewone 1200GS, F800??, de K1600GT, K1200LT, Honda Pan European en de Triumph Explorer die een beetje aardig zitten. Van al die andere vind ik het jammer want ik wil best eens een paar jaar wat anders rijden ........
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
HansD
- Berichten: 3368
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Ik heb nog nooit een motor gevonden die meteen goed zat. Soms is de eerste indruk goed, maar als je dan een langere rit rijdt, kom je toch wat problemen tegen. Op de vorige RTs heb ik altijd zowel stuur, pedalen als zadel aangepast of vervangen. Ik zou niet de vraag stellen "welke motor zit goed" maar "welke motor is zo aan te passen dat ik goed zit".
De nieuwe RT LC zit best aardig, maar na een jaar is het standaard zadel helemaal op en zit veel meer "door" dan in het begin. Deze heb ik nu vervangen door een Touratech zadel.
Het stuur van de LC kan niet of nauwelijks worden aangepast (er is een zeer lelijke verhoger te koop). Pedalen aanpassen vind ik zonde vanwege het sportieve karakter van de nieuwe RT.
Wel eens op een KTM 1190/1290 Adventure of Ducati Multistrada gezeten?
De nieuwe RT LC zit best aardig, maar na een jaar is het standaard zadel helemaal op en zit veel meer "door" dan in het begin. Deze heb ik nu vervangen door een Touratech zadel.
Het stuur van de LC kan niet of nauwelijks worden aangepast (er is een zeer lelijke verhoger te koop). Pedalen aanpassen vind ik zonde vanwege het sportieve karakter van de nieuwe RT.
Wel eens op een KTM 1190/1290 Adventure of Ducati Multistrada gezeten?
-
bmwalter
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
- Locatie: Nijmegen
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
Zaterdag speeddate met een R1200R. Moest toch wachten op het vervangen van de wielflens en de aanpassing van de brandstofpomp. Eerst een stukje snelweg. Je waait er af natuurlijk maar wat zit dat ding ongelooflijk snel op de 200 (op de A15, geen flitsjes gezien). Daarna over de Drielsedijk terug. Lekkere fiets, sturen was ff wennen, veeel vermogen; heeft wel wat zonder al die tupperware. Aan de japanse knipperlichtbediening zou ik heel erg moeten wennen, net als aan de zithouding.
De verassing kwam na de rit: een offerte voor de uitvoering waar ik op gereden had. Basisprijs € 14.500, € 500 speeddate-korting er af en onder aan de streep (zonder koffers!!) schrok ik van € 20.800. Voor de meerprijs van alle toeters en bellen kun je een hele mooit gebruikte RT kopen, lijkt me zo.
Moet er nog even heel goed over nadenken.....
De verassing kwam na de rit: een offerte voor de uitvoering waar ik op gereden had. Basisprijs € 14.500, € 500 speeddate-korting er af en onder aan de streep (zonder koffers!!) schrok ik van € 20.800. Voor de meerprijs van alle toeters en bellen kun je een hele mooit gebruikte RT kopen, lijkt me zo.
Moet er nog even heel goed over nadenken.....
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
-
WaltzingMatilda
- Berichten: 886
- Lid geworden op: 14 sep 2014, 08:37
- Type: R1300GS
- Bijz: Moto Guzzi V85 Strada, Triumph Tiger 800 Sport
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Berg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
En wat te denken van deze
http://www.wtf.nl/videosnacks/30006/man ... water.html
Echte zomerfun, je zult hem maar tegenkomen :mrgreen:
http://www.wtf.nl/videosnacks/30006/man ... water.html
Echte zomerfun, je zult hem maar tegenkomen :mrgreen:
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
bmwalter
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 12 jul 2010, 20:17
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
- Locatie: Nijmegen
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
doet me denken aan een prachtig kort verhaal van Maarten Biesheuvel, Brommer op Zee. Mooi
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
-
ruudRTlc
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 21:42
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Beverwijk
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
In volgorde van voorkeur: K1600GT en S1000XR!
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
-
Franky
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Met welke motor zou jij een keer vreemd willen gaan
een speeddate gehad met de 1600GTL Exclusive
Viel tegen alle verwachtingen in heel goed mee en was voor mijn gevoel toch verbazend goed hanteerbaar en voelde helemaal niet zwaar of log aan
enige nadeel dat ik op die korte date kon ontdekken was het prijskaartje van 35000 :mrgreen:
Viel tegen alle verwachtingen in heel goed mee en was voor mijn gevoel toch verbazend goed hanteerbaar en voelde helemaal niet zwaar of log aan
Grts Franky
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 21392 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-
- 7 Reacties
- 2351 Weergaves
-
Laatste bericht door doov650
-
- 11 Reacties
- 4025 Weergaves
-
Laatste bericht door PanEuRoel
-
- 28 Reacties
- 18436 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-
- 18 Reacties
- 8347 Weergaves
-
Laatste bericht door PaulRS