Afgelopen woensdag avond heb ik samen met Baird de speeddate gedaan met een R1200RT Full Options bij mijn proefkonijn was al ruim 5000 km onder de wielen gerold, ondanks dat ik twee jaar geleden ook al eens een speeddate heb gehad met een 1600 cc sixcilinder was het een hele ervaring en zou ik mijn trouwe R1150RT graag inruilen voor dit beest.
De eerste kennismaking met de buddy was wel even wennen aangezien ik op mijn eigen Beemer inmiddels een op eigen wensen door Tiger Leathers aangepaste Buddy heb, maar na enige km zat het eigenlijk best wel redelijk en had ik duidelijk niet de aanpassing problemen die Baird had. Ik weet alleen niet hoe de passagiers buddy was want ik had mijn vast duopassasier niet mee.
Het blok heeft echt geweldig veel bottom power en blijft maar door sleuren geweldig heel verslavend, en wat ik met mijn Beemer soms wel eens heb als ik met te laag toerental weg rijdt dat hij gaat bokken loopt deze haast als een vier cilinder.
Inderdaad het schakelen gaat nog steeds met een nodige bijgeluiden maar mogelijk is daar ook met een toevoeging in de olie verbetering in te brengen.
De Cruise control werkte uitstekend en is makkelijk in gebruik, de knipperlichten werken nu weer op de standaard wijze met 1 knop voor L + R knipperlicht op de linker stuurhelft die wat mij betreft te ver van het handvat verwijderd zat door de draaiknop van het keuzemenu.
Het sturen vond ik erg licht ging en makkelijk terwijl wat mij betreft was de rechtuit stabiliteit ook goed was, de bescherming van het windscherm was wat mij betreft en goed ook tijdens de snelle rit over de snel weg waar je binnen No Time op 140/160 zit voor dat je er erg in hebt.
Al met al had ik moeite om weer op mijn oude vertrouwde Beemer te stappen en te merken dat het allemaal een stuk langzamer (minder flitsend) en zwaarder gaat.( misschien wel beter want ik ben bang dat ik dan nog wel eens een blauwe brief gepost krijg)

Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400