Verbod navigatieapparatuur in het buitenland
Moderator: RT_Patrick
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Verbod navigatieapparatuur in het buitenland
Papieren wegenkaarten maken tijdens buitenlandse reizen steeds vaker plaats voor het navigatiesysteem, dat van veel extra informatie is voorzien. Gegevens over flitspalen en snelheidscontroles zijn hier een voorbeeld van. Flitspaalsignalering is in Europa niet in alle landen toegestaan. Hieronder vindt u voor de meest bezochte vakantielanden binnen Europa de regels met betrekking tot flitspaalsignalering en radardetectie. (Bron: ANWB)
MEER INFORMATIE (PDF) >>

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: Verbod navigatieapparatuur in het buitenland
Gewoon verwijderen. Ik rijd zelden echt veel te hard en ik word bloednerveus van elke keer die piepjes. Als je echt gestoord wilt worden, moet je eens de ringweg rond Amsterdam gaan rijden..om knettergek van te worden. Zeker als je tegelijkertijd naar een stukje muziek luistert. Even als voorbeeld:
" 't Is weer voorbij die PIEP mooie zomer. Die zomer die begon zo wat PIEP in Mei. Je dacht dat er geen PIEP eind aan kon komen. Maar voor PIEP je weet was heel die zomer al PIEP weer voorbij"
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
" 't Is weer voorbij die PIEP mooie zomer. Die zomer die begon zo wat PIEP in Mei. Je dacht dat er geen PIEP eind aan kon komen. Maar voor PIEP je weet was heel die zomer al PIEP weer voorbij"
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- white
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
@blackers, die waarschuwingen en piepjes kun je ook gewoon uitzetten.
Indien je er helemaal geen gebruik van wil maken kun je ze natuurlijk ook verwijderen indien dat softwarematig mogelijk is.
Bij moderne toestellen word automatisch de wettelijke regels nageleeft.
Daar waar fltspalen niet gemeld mogen worden, word nu gebruikt gemaakt van gevarenzone's.
Die zijn wel toegestaan.
Ook die vermeldingen kunnen uitgezet worden..
Indien je er helemaal geen gebruik van wil maken kun je ze natuurlijk ook verwijderen indien dat softwarematig mogelijk is.
Bij moderne toestellen word automatisch de wettelijke regels nageleeft.
Daar waar fltspalen niet gemeld mogen worden, word nu gebruikt gemaakt van gevarenzone's.
Die zijn wel toegestaan.
- Arjan W
- 2024
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Het is wel een beetje luxe problem toch?? Gelukkig heb ik de signalering gewoon altijd uit staan. Als ik de weg aan het zoeken ben rijd ik toch niet te hard
.

De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Rij sinds een week in een auto-van-de-baas met een wybertje voorop (barrel trouwens, maar dat terzijde). Daarin zit een TomTom ingebouwd. Probeer daarvoor maar eens een flitspalen POI dinges voor Duitsland of Frankrijk te downloden, mooi niet dus.white schreef:Bij moderne toestellen word automatisch de wettelijke regels nageleeft.
Die zijn wel toegestaan.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- scan
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Dat is dom dom
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Dat is bij mijn Garmin hetzelfdeWullum schreef:Rij sinds een week in een auto-van-de-baas met een wybertje voorop (barrel trouwens, maar dat terzijde). Daarin zit een TomTom ingebouwd. Probeer daarvoor maar eens een flitspalen POI dinges voor Duitsland of Frankrijk te downloden, mooi niet dus.white schreef:Bij moderne toestellen word automatisch de wettelijke regels nageleeft.
Die zijn wel toegestaan.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4925 Weergaves
-
Laatste bericht door MofkaP
-
- 1 Reacties