Gas vastzet hendel.
Moderator: RT_Patrick
- white
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Gas vastzet hendel.
Afgelopen weekend naast een RT gestaan die de gewichten aan het uiteinde van de stuurhendels had verwisseld voor mooie RVS of Chromen exemplaren.
Aan de rechterkant zat naast de gashendel een mooie geribbelde ring, waarmee hij de gashendel kon vastzetten.
Ideaal systeem voor mijn vrouw, daar zij op langere stukken last krijg van kramp.
Weet iemand waar dit te krijgen is, of een bestelnr.
Bij de hobbyist vind ik een gasvastzetschroef op de site, maar kan me niet voorstellen dat dit hem is.
Aan de rechterkant zat naast de gashendel een mooie geribbelde ring, waarmee hij de gashendel kon vastzetten.
Ideaal systeem voor mijn vrouw, daar zij op langere stukken last krijg van kramp.
Bij de hobbyist vind ik een gasvastzetschroef op de site, maar kan me niet voorstellen dat dit hem is.
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Re: Gas vastzet hendel.
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Had je al gezocht op het forum door rechtsboven "cruise control" in te tikken?
Dit is uitgebreid aan de orde geweest hier.
Dit is uitgebreid aan de orde geweest hier.
- white
Dat is hem ja, bedankt!
Ik had al bij Wunderlich en Touratech gezocht, maar kwam hem niet tegen.
Ook had ik hier al wat gezocht, maar het is wat lastig zoeken als je niet weet naar welke term je moet zoeken.
Zoals gezegt, die persoon had hem bij de Hobbyist gehaald, maar daar vond ik alleen de gasvaststelschroef..
Je kunt ook zoeken op Throttle Rocker, die schijnt beter te werken, naar verluid.
(lees: het van je af versus naar je toe vastzetten van de gashandel)
Er zijn een aantal merken/modellen die zouden "verkeerd om" werken, heb ik begrepen.
Wat in een mogelijke noodsituatie heel erg ongelukkig (no pun intended) werkt.
Er is ook nog een "overheidsschroef" mogelijk, zowel op de 11xxRT alsook op de 1200RT.
PS:
Een alternatieve mogelijkheid;
http://www.mv-motorrad.de/MV+Gashilfe+einstellbar.htm
Er zijn een aantal merken/modellen die zouden "verkeerd om" werken, heb ik begrepen.
Wat in een mogelijke noodsituatie heel erg ongelukkig (no pun intended) werkt.
Er is ook nog een "overheidsschroef" mogelijk, zowel op de 11xxRT alsook op de 1200RT.
PS:
Een alternatieve mogelijkheid;
http://www.mv-motorrad.de/MV+Gashilfe+einstellbar.htm
Touratech heeft ook de Koala throttle control. Schijnt de beste te zijn, omdat ie onder geen beding het stuur blokkeert, en je het ding met je handpalm kan bedienen ipv er met je vingers aan te moeten draaien.
http://www.webbikeworld.com/t2/kaoko-throttle-control/
http://www.webbikeworld.com/t2/kaoko-throttle-control/
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Rob, was het niet Throttlemeister? ik ga even zoeken...gevonden!Inspector Gadget schreef:Je kunt ook zoeken op Throttle Rocker, die schijnt beter te werken, naar verluid.
viewtopic.php?f=42&t=2482&p=25190&hilit ... ter#p25190
HansD schreef:Rob, was het niet Throttlemeister? ik ga even zoeken...gevonden!Inspector Gadget schreef:Je kunt ook zoeken op Throttle Rocker, die schijnt beter te werken, naar verluid.
viewtopic.php?f=42&t=2482&p=25190&hilit ... ter#p25190

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Persoonlijk kan ik het ding tijdens het rijden niet bedienen . . . .

white schreef:Afgelopen weekend naast een RT gestaan die de gewichten aan het uiteinde van de stuurhendels had verwisseld voor mooie RVS of Chromen exemplaren.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik heb dat originele knopje maar ik heb het nog nooit vast durven zetten. Je kan in dit kikkerland nog geen twee minuten dezelfde snelheid aanhouden.
- telekraan
- Type: R1250RT
- Bijz: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
- Contacteer:
http://throttlemeister.com/app/inventor ... -40-1.html
Dit ziet er ook nog eens mooi uit heb het ook perfect en met de extra zware uitvoering ook nog minder trillingen in je stuur.
viewtopic.php?f=47&t=5997&start=800 en zie hier de foto's
Fred
Dit ziet er ook nog eens mooi uit heb het ook perfect en met de extra zware uitvoering ook nog minder trillingen in je stuur.
viewtopic.php?f=47&t=5997&start=800 en zie hier de foto's
Fred
En een poormen's oplossing is een dikke rubberen ring tussen de gashandel en de knoppenpartij;
viewtopic.php?f=42&t=4356&hilit=cruisecontrol#p62616
Verkrijgbaar bij (o.a.) de sanitair handel.

- white
Ik ga me maar eens verdiepen in de soorten, en dan met name in de (veilige) werking ervan.
Er zit nogal wat prijsverschil in de diverse soorten.
De Trottlemeister is te bestellen uit de USA, of via een toko in Spanje.
Of Spanje nu zo'n goed idee is na de uitslag van afgelopen week :mrgreen:
Er zit nogal wat prijsverschil in de diverse soorten.
De Trottlemeister is te bestellen uit de USA, of via een toko in Spanje.
Of Spanje nu zo'n goed idee is na de uitslag van afgelopen week :mrgreen:
- peijsj
Ik heb dat chromen exemplaar waar white over schreef (weet niet welk merk). Je hoeft hiermee het gas niet volledig "klem"te zetten. Je kunt een situatie scheppen waarbij je aan de gashandel kunt draaien (wel wat zwaarder) en hij blijft staat in de positie waarin je hem los laat.
- white
Wat ik zo begrijp werken alle oplossingen ongeveer hetzelfde.
Ik ben het wel eens met de opmerking van Inspector Gadget: het is van wezenlijk belang of er rechtse of linkse schroefdraad word gebruikt om de zaak vast te zetten.
Rechstom dient altijd de hendel te "lossen", om in geval van een noodstop niet per ongeluk de zaak extra vast te zetten.
Bovendien draait ie dan meteen goed, om hem met gasgeven vast te zetten. (indien je dat vooraf nog niet gedaan hebt)
Wat belangrijk is volgens de instructie's, is dat je de montage doet met de handvat verwarming op vol vermogen.
Dit om blokkade te voorkomen indien je ze 'koud" gemonteerd hebt, en het rubber van je hadvatten uitzet tijden het gebruik van de verwarming.
De overheidsoplossing heb ik nog nooit in real life gezien, weet dus ook niet hoe dat werkt.
Op Realoem staat hij wel ingetekend, maar dat is niet echt duidelijk.
Enfin, het zal hier op het forum wel terug te vinden zijn.
Daar gaan we dus maar eens naar zoeken.
De Koala lijkt me ook wel wat.
Voordeel zou zijn dat je makkelijker aan de ring kunt om hem te verstellen, maar misschien blijkt dat in de praktijk juist een nadeel..
Ik ben het wel eens met de opmerking van Inspector Gadget: het is van wezenlijk belang of er rechtse of linkse schroefdraad word gebruikt om de zaak vast te zetten.
Rechstom dient altijd de hendel te "lossen", om in geval van een noodstop niet per ongeluk de zaak extra vast te zetten.
Bovendien draait ie dan meteen goed, om hem met gasgeven vast te zetten. (indien je dat vooraf nog niet gedaan hebt)
Wat belangrijk is volgens de instructie's, is dat je de montage doet met de handvat verwarming op vol vermogen.
Dit om blokkade te voorkomen indien je ze 'koud" gemonteerd hebt, en het rubber van je hadvatten uitzet tijden het gebruik van de verwarming.
De overheidsoplossing heb ik nog nooit in real life gezien, weet dus ook niet hoe dat werkt.
Op Realoem staat hij wel ingetekend, maar dat is niet echt duidelijk.
Enfin, het zal hier op het forum wel terug te vinden zijn.
Daar gaan we dus maar eens naar zoeken.
De Koala lijkt me ook wel wat.
Voordeel zou zijn dat je makkelijker aan de ring kunt om hem te verstellen, maar misschien blijkt dat in de praktijk juist een nadeel..
Heb er zo drie kwijt gespeeld... En eigenlijk werkte dat nooit echt goed.Inspector Gadget schreef:En een poormen's oplossing is een dikke rubberen ring tussen de gashandel en de knoppenpartij;
Voor de nieuwe fiets zo een Kaoko besteld. Ik heb wel cruise control, maar die grijpt pas in bij 30 km/u en zeker bij begeleidingen is mijn snelheid vaak trager.
- telekraan
- Contacteer:
Ik rijdt nu al een tijdje met die van throttlemeister ideaal kan hem zo verdraaien dat je hem heel makkelijk terug draait als het moet.
Fred
Fred
En nog een andere mogelijke oplossing; (dat was de Throttle Rocker waar ik initieel aan dacht)
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/B ... ocker.html
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/B ... ocker.html
- strik
- Woonplaats of omgeving: Zwolle
- Contacteer:
Superoplossing en simpel en ook nog eens in nl te verkrijgen bij http://www.kalsbeekmotoren.nl/gashulp-trottle-rocker 

Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
- white
De trottle rocker (en de varianten daarop), zijn welliswaar een handige hulp, maar hebben niet de voorkeur.
Als we voor een oplossing gaan wil ze graag iets waarbij ze haar hand af en toe even van het stuur kan nemen, om de vingers te strekken en even te ontspannen.
Dan kom je al snel uit op een Koala, Trottle-meister of iets dergelijks.
De laatste CC go Cruise had ik in een filmpje al gezien.
Ik kan het mis hebben, maar dat lijkt me niet ideaal.
Als je bij een noodstop naar je gashendel grijpt en dat ding zit in de weg....
Het laatste wat ik wil is mijn vrouw een ongeluk zien krijgen door iets wat ik gemonteerd heb.
Nogmaals, ik kan het mis hebben... Helaas kun je dit soort zaken niet echt uitproberen.
Waarschijnlijk word het dus de Koala of de Trottle meister.
Maar eens gaan kijken waar die het goedkoopste uit te halen zijn.
Bestellen uit de USA heeft niet mijn voorkeur als het ook in de EU te krijgen is.
Bij dit soort relatief kleine bedragen ben je in de USA vaak duurder uit, al lijkt dat in beginsel niet zo.
Als we voor een oplossing gaan wil ze graag iets waarbij ze haar hand af en toe even van het stuur kan nemen, om de vingers te strekken en even te ontspannen.
Dan kom je al snel uit op een Koala, Trottle-meister of iets dergelijks.
De laatste CC go Cruise had ik in een filmpje al gezien.
Ik kan het mis hebben, maar dat lijkt me niet ideaal.
Als je bij een noodstop naar je gashendel grijpt en dat ding zit in de weg....
Het laatste wat ik wil is mijn vrouw een ongeluk zien krijgen door iets wat ik gemonteerd heb.
Nogmaals, ik kan het mis hebben... Helaas kun je dit soort zaken niet echt uitproberen.
Waarschijnlijk word het dus de Koala of de Trottle meister.
Maar eens gaan kijken waar die het goedkoopste uit te halen zijn.
Bestellen uit de USA heeft niet mijn voorkeur als het ook in de EU te krijgen is.
Bij dit soort relatief kleine bedragen ben je in de USA vaak duurder uit, al lijkt dat in beginsel niet zo.
Kaoko kan je krijgen bij Touratech. Hebben ook een Nederlandse en Belgische webshop.
http://shop.touratech.nl/kaoko-cruise-c ... 50-gs.html
http://shop.touratech.nl/kaoko-cruise-c ... 50-gs.html
- Wullum
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Throttlemeister variant van nederlands fabrikaat: Travellock
http://www.travelroad.nl/index.php?item ... 10&lang=NL
Monteert de pliesie ook op de R1200 en K1600 heb ik ontdekt.
Harry Tonk maakte ook de Travelroad routerollen en andere mooie handgedraaide RVS handigheidjes. En verleent SERVICE op wat hij maakt(e), ik kon mijn oude via MP gekochte Travelroad en Travellock nog kompleet reviseren met los leverbare (en verbeterde!) onderdelen.
http://www.travelroad.nl/index.php?item ... 10&lang=NL
Monteert de pliesie ook op de R1200 en K1600 heb ik ontdekt.
Harry Tonk maakte ook de Travelroad routerollen en andere mooie handgedraaide RVS handigheidjes. En verleent SERVICE op wat hij maakt(e), ik kon mijn oude via MP gekochte Travelroad en Travellock nog kompleet reviseren met los leverbare (en verbeterde!) onderdelen.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- telekraan
- Contacteer:
Ik heb hem rechtstreeks bij throttlemeister besteld en 17 dagen later stond Post Nl voor de deur.
Alleen moest je wel even 23 euries douane kosten betalen.
Dus vragen of ze hem ook met DHL of UPS of zo willen versturen en niet met US post.
Maar zie de foto's in mijn vorige post zie je hoe ze er uit zien als ze gemonteerd zijn.
Fred
Alleen moest je wel even 23 euries douane kosten betalen.

Dus vragen of ze hem ook met DHL of UPS of zo willen versturen en niet met US post.
Maar zie de foto's in mijn vorige post zie je hoe ze er uit zien als ze gemonteerd zijn.
Fred
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 7361 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 0 Reacties