Zondag wilde ik starten, de

Ik heb een Odyssey PC680 sinds oktober 2011 in de RT zitten (dus net 2 jaar oud). Ik heb in november 2013 voor het laatst gereden (een week na een grote beurt van Kenny) en daarna heeft hij tot 9 maart 2014 binnen gestaan. (zonder lader, helaas). Vorig jaar stond ie 5 maanden binnen in dezelfde situatie en toen deed ie starten en lopen, zonder problemen!
Ik dacht gelijk aan een lege accu natuurlijk, maar waardoor??? Geen idee! (ik had deze keer wel m'n killswitch nog aanstaan, vorige jaren zette ik die ook uit. Misschien daar een lekspanning van...?)
Na wat overleg besloten om een jumpstart te geven mbv m'n auto. Deze een half uurtje stationair laten draaien en na 3x proberen startte de BeemeRT! Snel de kappen erop gezet en een stuk gaan rijden. Vanmorgen gestart, maar met moeite... Je hoort de startmotor luid (schrapend misschien) omslaan, een keer of 3 en dan start hij wel, maar dan gaat ook m'n ABS lampje aan (storing). Ik dacht dat dat niet zo raar was omdat ik maar 20 minuten had gereden. Ik verwacht dat de accu dan nog niet op z'n max geladen is) Maar naar m'n werk is het 45 minuten snelweg rijden. Je zou zeggen dat ie daarna gewoon als een echte bmw start. Niet dus! Weer, langzaam op gang komen, duurt zo'n 2 a 3 seconden en dan slaat hij aan...
Nu mijn vragen:
Ik heb de accu voor het starten met een multimeter gemeten: 3,46 Volt. Ik hoorde vandaag dat dat niet mogelijk is omdat een accu of batterij altijd 12 Volt (in dit geval) aan moet geven, ook al is de accu leeg... Hoe kan het dan dat ik 3,46 Volt meet? (volgens mijn "bron" heeft de accu dan kapotte cellen)
Ik las van Dutchmidiman dat een compleet lege accu een schrootaccu geworden is (diep ontladen).... Heb ik dan gewoon geluk dat ie het bij mij wel nu doet? (want het werkt wel, maar niet optimaal)
Ik las ook dat een starthulp van een auto ook funest KAN zijn voor je spanningsregelaar. Kan ik er achter komen of dat nu bij ij ook het geval is? Zo ja, hoe doe ik dat en kan dat het huidige probleem zijn?
En als laatste las ik dat de startmotor vaak ook een simpel maar veelvoorkomend probleem kan zijn. Gezien mijn probleemomschrijving, denken jullie dat de startmotor er mee te maken heeft? Of moet ik toch een nieuwe accu kopen, of de huidige accu gewoon es goed opladen. (ik kreeg al de tip om deze week es goed te rijden met deze accu, kijken wat hij vrijdag doet...want het kan blijkbaar ff duren voordat de accu, via de dynamo opgeladen is)
Al met al blijf ik het vreemd vinden omdat bij na de grote beurt alles nog perfect werkte en na die laatste rit ik de motor alleen maar ik de garage had gezet. Het kan toch niet zomaar stuk gaan terwijl er niet mee gereden word? (behalve de accu, die kan leeg raken

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken, want ik ben een leek op gebied van accu's.