Kaartupdate 2015.1 beschikbaar - alleen NTU!

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Kaartupdate 2015.1 beschikbaar - alleen NTU!

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Voor iedereen met een Zumo 3xx, 590 of BMW Navigator 5:

Zojuist is de 2015.1 NTU kaartupdate uitgekomen.

Te installeren met Garmin Express. Vergeet niet te kiezen voor ‘geavanceerd’ en daar voor ‘toestel én computer’. Zie ook de uitleg op http://youtu.be/ErhSdU98ALw

Voor de Zumo 220, 550, 660 wordt de 2015.1 overgeslagen. De 2015.2 komt wél met een NT versie en verschijnt naar verwachting in augustus.

Over dat laatste heb ik wat mixed feelings; ik schreef er al eerder op http://bit.ly/mrgpsnl iets over.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Re: Kaartupdate 2015.1 beschikbaar - alleen NTU!

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tja, tot maximaal 4 kaart-updates per jaar.
Het blijft een woordspelletje ook al klopt het juridisch wel, zolang Garmin maar tenminste 1x jaar een update uitbrengt. :$
Wel sneu dat je zoveel geld ooit betaald hebt voor een jaarlijkse Life-time update, terwijl je vroeger ook nog een fatsoenlijke DVD kon verkrijgen, in plaats van de tegenwoordig soms zeer langzame download.

Terwijl in de basis NT versus NTU (U=unicode) dezelfde route-kaartmateriaal is, echter met ondersteuning voor Cyrillische, Griekse, Poolse en dergelijke "vreemde" karakters in de route-kaartmateriaal zelf.
(en dan met name voor het vinden van adressen met dergelijke karakters en zo, & routering daar van)

Maar goed, ik heb mijn mening nog steeds over Garmin;
Geweldige apparaten maar software is schijnbaar niet hun "ding". _001

Misschien dat ik probeer mijn NAV 5 te laten updaten, dan weten we ook weer dat het werkt. :lol:

Bedankt voor de notificatie, ook al vindt ik zelf 1x per jaar mijn motornavigatie updaten voor wat betreft de routekaart ruim voldoende. ;)
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ga morgen 4 dagen weg (met de GT), dus ik wacht even met de update.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Hans Vaessen

Inspector Gadget schreef:in plaats van de tegenwoordig soms zeer langzame download.
Het goede nieuws: ik lees berichten dat het nu juist heel snel gaat. Zelfs iemand die alles, incl. laden in het toestel, in een half uur rond had.. Dat komt me eerlijk gezegd wat erg optimistisch voor, maar soit. Verder ben ik het met je eens dat ik dit geen heel wijze keuze vind van Garmin, ook al is het belang misschien beperkt.
PaPinkelman schreef:Ga morgen 4 dagen weg (met de GT), dus ik wacht even met de update.....
En dat is heel verstandig: NOOIT de avond voor vertrek je kaarten updaten. Dat is de goden verzoeken...
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Re: Kaartupdate 2015.10 beschikbaar - alleen NTU!

Ik denk als we de tijd een jaar vooruit spoelen de meeste uitdagingen ook wel weer gladgestreken zullen zijn. ;)
Ik weet het, ik ben een ras-optimist. ;)

Saillant detail voor diegene welke de 2015.10 NTU update willen gaan uitvoeren;
Als je Full Coverage Europe kiest, wordt aangegeven dat het 5,8 Gb gaat zijn qua bestandsgrootte. :$
(bestaande uit de 2015.10 routekaart materiaal én een update van de Garmin DEM (Digital Elevation Model) kaart, degene welke 3D terrein toont)
Ben ik toch ff blij dat ik ook een 8Gb geheugenkaartje kan gebruiken, want anders ging Full Coverage niet passen op mijn BMW Navigator 5.

PS: Via Garmin WebUpdater werden er ook nog 2 spraak-bestanden updates aangegeven, Pools en Zweeds.

Het downloaden van 2015.10 (via een FTH-verbinding) ging met een snelheid van circa 4Mb/seconden.
Het installeren ging met een snelheid van 29Mb/sec, dus dat was inderdaad een aantal minuten.

Garmin Express, zoals ik verwachtte, witste de 2014.40 niet! :shock:
Maar helaas werd de 2015.10 update ook niet geïnstalleerd! :evil: Oia
Althans, alleen op de PC werd de 2015.10 update geïnstalleerd, blijkbaar. _001

Getracht de Garmin Map Updater (ook wel LifeTime Updater genoemd) te gebruiken maar dat werkt niet met een BMW Navigator V met LifeTime Update, je dient een product-key in te vullen, en die is niet beschikbaar. Ook niet via de MyGarmin portal. :(

Na herhaaldelijke pogingen, door *alleen* (!) installatie op het apparaat te selecteren, installeerde de 2015.10 kaart. (!)

Helaas ging Garmin Express echt te ver dit keer, want vrijwel alle spraak-bestanden (voice) werden op de BMW NAV 5 gewist!
Gelukkig had ik een bestandsbackup van tevoren gemaakt, ik heb ervaringen met Garmin. :(

Hiermee wordt wat mij betreft helaas wederom bevestigd, Garmin kan echt geen software maken, wat een drama! -naughty-
Garmin begint te lijken op Microsoft, bugs worden features genoemd. :evil:

Hello Garmin, wake up, are you listening ? Oia Oia Oia Oia

@PaPinkelman;
Ik geef je 110% gelijk, Garmin is daarin te nukkig om den elfde uren dat te gaan doen.
Zie het relaas hierboven, dat wil je echt niet meemaken wat dat betreft.
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Voor de eerste keer eens een probleemloze update van 2015.10 op de Zumo 590 met Garmin Express. In 1 keer zonder foutmeldingen op de Zumo en Mac in een half uur. _004.
Ook met Basecamp geen probleem met 2015.10. Er wordt door sommige een probleem gemeld met opstarten Basecamp na de update.
bmwalter
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

+1 (ook een 590) Bij mij duurde het wat langer maar ik heb dan ook het goedkoopste (en dus traagste) abonnement van Telfort. Zelfs de (tijdelijke) wegverlegging bij de Waalbrug in Nijmegen staat er nu goed op.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Hans Vaessen schreef:Voor iedereen met een Zumo 3xx, 590 of BMW Navigator 5:

Zojuist is de 2015.1 NTU kaartupdate uitgekomen.

Te installeren met Garmin Express. Vergeet niet te kiezen voor ‘geavanceerd’ en daar voor ‘toestel én computer’. Zie ook de uitleg op http://youtu.be/ErhSdU98ALw

Voor de Zumo 220, 550, 660 wordt de 2015.1 overgeslagen. De 2015.2 komt wél met een NT versie en verschijnt naar verwachting in augustus.

Over dat laatste heb ik wat mixed feelings; ik schreef er al eerder op http://bit.ly/mrgpsnl iets over.
Hallo Hans,

Ik heb sinds twee dagen ook mijn Nav V (na drie maanden wachten!) maar er is nog geen SD kaartje geplaatst.
Kun je mij misschien vertellen hoe groot het kaartje maximaal mag zijn?
Alvast bedankt.

Mvg,
Harald
Inspector Gadget

In principe zou 64Gb het maximum zijn op de BMW NAV 5, maar ik raad 8Gb aan.
Eventueel 16Gb

En aangezien het formaat FAT32 moet zijn (en geen exFAT), verwacht ik in de nabije toekomst wel een probleem voor Garmin;
Bij een FAT32 partitie kan de maximale bestandsgrootte voor een bestand 4 Gb minus 1 byte oftewel 4.294.967.295 (2 tot de 32 macht minus 1) bytes.
En de 2015.10 kaart-update voor heel Europe is momenteel 3.669.098.496 bytes.

Oftewel, er is nog 625.868.799 bytes, dus een kleine 626 Mb "ruimte" in 1 routekaart-update.

PS: Bij Neerland's bekendste GPS leverancier wacht ik al een dikke maand op mijn bestelde accessoires. :(
De BMW dealeRT gaf ook aan dat er lange levertijden waren/zijn.
Hans Vaessen

Helemaal juist. Daarbij de tip: 64GB zal standaard geen fat32 zijn; je hebt een tool nodig om het daarin te wijzigen. Ik zou voor maximaal 32GB gaan.

Gaat het je puur om de kaarten dan is 8GB meer dan voldoende. Zelfs als je ook nog een hoop muziek mee wilt nemen.

Qua toekomstige update-problemen: dat kan Garmin tzt eenvoudig oplossen. Bijv door aparte images te hanteren voor west en oost-europa.

Bij welke accessoires zijn de levertijden overigens (kennelijk) zo lang?
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Hallo Rob en Hans,

bedankt voor de info. _004

Groeten,
Harald
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Ik heb de volledige kaart ook niet kunnen laden op mijn Zumo 350. Heb naast de Garminkaart ook On Route er op staan.
Als ik het goed begrijp, kan ik dat oplossen door een kaartje van 8Gb te plaatsen.

Iemand een tip welk kaartje ik het best kan kopen?
Hans Vaessen

Gewoon een standaard 8Gb kaartje van de Hema. Advies: zet de motorkaart dan op de SD en voer de update opnieuw uit zodat alsnog heel Eu in het interne geheugen staat. Hen het zelf net bij een 350 gedaan, en dat past écht (mits er geen OMK naast staat allicht.).
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Hans Vaessen schreef:Qua toekomstige update-problemen: dat kan Garmin tzt eenvoudig oplossen. Bijv door aparte images te hanteren voor west en oost-europa.
Het opsplitsen van routekaarten lijkt mij vrij onhandig als je net toevallig moet navigeren van de ene regio naar de andere regio.
Daarnaast is het nog maar afwachten of Garmin met de nieuwe(re) navigatie-apparaten meer dan 2 routekaarten per geheugenlocatie (gmapsupp & gmapsup1, zie relevante draadjes) ondersteund. _001
Het is niet bepaald een slimme keuze van Garmin vooralsnog alleen FAT32 te ondersteunen, ze hadden kunnen voorzien dat de bestandsgrootte, zeker met NTU, snel richting de 4Gb zou gaan en zeer waarschijnlijk ultimo zal overschrijden.
Maar ik gok dat Garmin dat inzicht niet had, omdat het mijn inschatting is dat software niet Garmin's "ding" is. :(
Hans Vaessen schreef:Bij welke accessoires zijn de levertijden overigens (kennelijk) zo lang?
Sinds 7-4-2014 wacht ik op de auto-houder, motorsteun, voertuigvoedingskabel en nog wat meer losse delen. diep- :(
RONRT
Type: R1200RT
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Brussel

Ongelezen bericht door RONRT »

Dag iedereen
Ik heb een BMW Navigatot IV met een SD kaartje van 16G en daarop de kaart van heel Europa CN Europe NT 2014.40;wat doe ik...als ik het goed begrepen heb ..niets en wacht ik tot augustus op de versie 2015.2 ???
Dank bij voorbaat.RONRT
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Nav IV zijn NT kaarten en geen NTU. dus wachten
Hans Vaessen

Inspector Gadget schreef: Het opsplitsen van routekaarten lijkt mij vrij onhandig als je net toevallig moet navigeren van de ene regio naar de andere regio.
Dat hoeft geen probleem te zijn; zolang de kaarten maar niet overlappen doch 'stotend' aansluiten.

Wat je meldt klopt an sich wel, maar is vooralsnog een theoretisch probleem. Stel voor dat we daar tzt nader induiken ;)
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Hans Vaessen schreef:Wat je meldt klopt an sich wel, maar is vooralsnog een theoretisch probleem. Stel voor dat we daar tzt nader induiken ;)
Inderdaad, we gaan het t.z.t. zien & merken. En dat in combinatie met meer-dan-2 routekaarten op 1 geheugenlocatie. ;)
Ik verwacht dat na (circa) 3 à 4 toekomstige NTU routekaart-updates we het gaan weten.

PS: Garmin had aangegeven (heb ik zelfs nog expliciet via email nagevraagd bij Garmin Support & zelfs bevestiging van gekregen) dat de Garmin GTM-36 ondersteund wordt op hun website en ook van hen aangeschaft, maar die informatie is ondertussen weer verwijdert. :O
Waarschijnlijk is de GTM-36 dan toch weer niet compatible en dan krijgt Garmin echt een serieus probleem met mij, kan ik je voorspellen. :(
Maar dat weet ik pas zodra ik de autohouder heb. :$

Geheel terzijde en niet zo relevant;
Met de BMW NAV 4 afgelopen week moeten chauffeuren in het mooie Den Haag en daar zag ik in de routekaart 3D shading van de gebouwen op mijn route. De 1e keer dat ik dat zag.
scan
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

De NAV V ondersteunt tot 64GB en ook het MicroSD slot for SDXC cards up to 64 GB !!
Zie verdere specificaties op deze site: http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... &notrack=1
Kennelijk zijn dan de specs voor de NAV V toch niet helemaal gelijk aan de 590...of er zit hier ruis op de lijn!
Inspector Gadget

Ik heb de uitleg al eerder gegeven, maar SD geheugen is serieel geheugen, naast het feit dat alleen FAT32 ondersteund wordt door de Garmin's.
Het is niet raadzaam om gelijk het grootste geheugen te kiezen met slechts enkele GB's erop, de efficiëntie van cluster-grootte e.d. betekend dat je gelijk al honderden (!) Mb's kwijt bent aan puur en alleen directory-geheugen en dan heb je er nog geen bit op staan.

Voor routekaarten is 8Gb groot zat momenteel (zelfs met meerdere routekaarten), en 16Gb of 32Gb als je MP3's wenst.

Overdaad schaad, het systeem wordt er alleen maar trager van.
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Dat snap ik maar het ging erom of er een 64Gig in kon en dat kan. Of dat verstandig is of technisch de beste oplossing is een ander verhaal.
Inspector Gadget

Je zult een tool/programma nodig hebben om die 64Gb micro-SD in FAT32 te formatteren, want Windows staat het niet toe een partitie groter dan 32Gb geformatteerd wordt anders dan in exFAT of NTFS. Dat is de "standaard".
Dergelijke tools bevatten vaak Adware (en sommige zelfs malware en/of spyware!) of installeren extra "troep".
Pas daar dus heel goed mee op!

Ik heb een 64Gb micro-SD geformatteerd in FAT32 geprobeerd op de BMW NAV 5 en dat werkt, de routekaarten worden gelezen.

Gezien het bovenstaande raad ik vooralsnog geen 64Gb micro-SD aan totdat de BMW NAV 5 "native" exFAT gaat ondersteunen. (misschien, mogelijkerwijs, ooit, etc).
Het bovenstaande is in mijn optiek niet "de standaard" en een "noodmaatregel", wat dat betreft.

Als je een grotere micro-SD nodig hebt, omdat je meerdere routekaarten wilt gebruiken, adviseer ik 8Gb, eventueel 16Gb.
Ook 32Gb zal werken.
Maar pas wel op als je (ook) met MP3's aan de gang gaat, Garmin heeft problemen met "corrupte" en/of "invalide" MP3's, die zijn gekend spontane reboots te veroorzaken.

Qua snelheid raad ik Class 10 aan, in tegenstelling tot sommige meningen.
Het zou zo kunnen zijn dat vroegere Garmin's problemen hadden met te snelle geheugenkaartjes maar dat is al lang niet meer het geval met de Zumo 660/BMW Navigator 4 en Zumo 590/BMW Navigator 5.
doov650

Hans Vaessen schreef:Gewoon een standaard 8Gb kaartje van de Hema. Advies: zet de motorkaart dan op de SD en voer de update opnieuw uit zodat alsnog heel Eu in het interne geheugen staat. Hen het zelf net bij een 350 gedaan, en dat past écht (mits er geen OMK naast staat allicht.).
Kaartje is gekocht. Kopieer je OnRoute dan direct via je PC op het SD kaartje of moet je dat via Basecamp doen?
Inspector Gadget

Als je OnRoute-motorkaart-bestand de naam heeft van "gmapsupp.img" of "gmapsup1.img" kan je inderdaad via de kompjoeter dat bestand op het geheugenkaartje plaatsen/kopiëren. (in een mapje genaamd "Garmin")

En anders moet je aan de slag met BC/MS/Map Installer, om de kaart te "compileren" & te plaatsen op je Garmin.
doov650

Inspector Gadget schreef:Als je OnRoute-motorkaart-bestand de naam heeft van "gmapsupp.img" of "gmapsup1.img" kan je inderdaad via de kompjoeter dat bestand op het geheugenkaartje plaatsen/kopiëren. (in een mapje genaamd "Garmin")

En anders moet je aan de slag met BC/MS/Map Installer, om de kaart te "compileren" & te plaatsen op je Garmin.
Thanx, was druk met racen door de Eifel, dus kan er nu pas mee aan de slag.
Bart51
Bijz: BMW R850R
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Ongelezen bericht door Bart51 »

Ik heb iets gemist!
Ik was wel op de hoogte van 2015.1, maar die info kreeg ik hier op dit forum.
Ik heb mijn 350LM via Express aangemeld met de verwachting dat ik een bericht zal krijgen wanneer er belangrijke updates zijn.
En tot nu toe geen reactie van Garmin over 2015.1
Ik heb wel een bevestiging ontvangen van mijn aanmelding.
Is dit normaal?

groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Inspector Gadget

Ik neem aan dat de Garmin Express icoon onderin je taak-balk staat, permanent aanwezig is?
Want dat is volgens mij de enige "notificatie" (via een pop-up) die je krijgt als er een update voor je geregistreerde & geactiveerde Garmin apparaat beschikbaar komt.
De enige e-mails die ik van Garmin krijg zijn programma-updates e.d., niet voor routekaart-updates (vooralsnog).

Soms is het inderdaad zo dat pas als je computer ge-herstart is, je "opeens" die pop-up krijgt, maar dat is volgens mij meer een Windows-OS probleem, vermoed ik.
Gerschwin
Bijz: 2009 incl. life style pakket
Woonplaats of omgeving: Harderwijk

Ongelezen bericht door Gerschwin »

Hallo Hans,

weet jij misschien ook of de smartlink app met de Zumo 350 kan werken, of dat dit mogelijk nog te verwachten is. Lijkt mij wel handig die verkeersinfo als je ook zakelijk moet toeren zoals ik.
Alvast bedankt voor je reactie.
Gerwin _004
Hans Vaessen

Nee. Werkt niet met de 350 (en helaas: het zou me hogelijk verbazen als dat alsnog toegevoegd zou worden).
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Terug van héél lang van dit forum te zijn weg geweest ben ik me maar eerst gaan inlezen... :roll:
Wat is er veel gebeurd, gepubliceerd en heen en weer geschreven in al die tijd!!

Tijdens dat inlezen kom ik het stukje over de kaartupdate 2015.1/.2 tegen.
Zal ik via een ltu en MapUpdater 't nieuwe materiaal ook op mijn 2720 kunnen gaan plaatsen?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

[groet] Eric
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Brommertje114 schreef:Tijdens dat inlezen kom ik het stukje over de kaartupdate 2015.1/.2 tegen.
Zal ik via een ltu en MapUpdater 't nieuwe materiaal ook op mijn 2720 kunnen gaan plaatsen?
Voor de NTU versie (2015.1) heeft dit geen zin, deze kaartversie is alleen geschikt voor de nieuwere toestellen (zumo 3x0 serie, Zumo 590 en BMW Navigator V), zoals Hans in zijn startbericht meldde.
Later wordt wel een NT versie verwacht, is wel geschikt voor jouw 2720.

Maar, ik zou nog eens goed nadenken over het aanschaffen van een Lifetime Update voor een zo oud toestel. Het kaartmateriaal wordt steeds groter, past wellicht niet meer in jouw toestel (heeft nog een Compact flash kaart, als ik mij goed herinner).
Effe doorsparen voor een Zumo 350?
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Brommertje114

PaPinkelman schreef:Maar, ik zou nog eens goed nadenken over het aanschaffen van een Lifetime Update voor een zo oud toestel. Het kaartmateriaal wordt steeds groter, past wellicht niet meer in jouw toestel (heeft nog een Compact flash kaart, als ik mij goed herinner).
Effe doorsparen voor een Zumo 350?
De ltu lag al "op de plank" sinds de SP III op 't stuur stond, nooit gebruikt omdat kaartmateriaal verschillend was...
Dat 't kaartmateriaal groter wordt heb ik al gemerkt... West Europa past nu al niet meer compleet in de 2720 en 't toestel heeft ook geen CF-kaart om meer ruimte te krijgen.
Doorsparen voor een Zumo 350 is een optie maar voorlopig doet de 2720 het nog goed, zeker voor mijn gebruik... zolang de BeNeLux er in kan ben ik (nog) tevreden!!

[groet]
Eric
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

als je wat met de gmapprom en gmapsupp rommelt in de 2720 krijg je er toch tamelijk veel meer op dan enkel de benelux
Hans Vaessen

LTU zal inderdaad werken op de 2720; en je zult zo'n beetje heel west-europa best in het toestel krijgen.

De meest actuele NT kaart is 2014.4; verwachting is dat er in augustus een 2015.2 NT verschijnt.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Brommertje114

aantzeetje schreef:als je wat met de gmapprom en gmapsupp rommelt in de 2720 krijg je er toch tamelijk veel meer op dan enkel de benelux
Ben nieuwsgierig geworden... ook al heb ik 't (voorlopig nog) niet nodig :oops:
Misschien moeten we daar maar eens op 'n andere manier op verder gaan om dit draadje niet te veel off-topic te laten gaan?

[groet]
Eric
Brommertje114

Hans Vaessen schreef:LTU zal inderdaad werken op de 2720; en je zult zo'n beetje heel west-europa best in het toestel krijgen.

De meest actuele NT kaart is 2014.4; verwachting is dat er in augustus een 2015.2 NT verschijnt.
Toen ik de 2720 kocht stond er iets uit 2011 op... met de ltu heb ik inderdaad dat deel van 2014.3 op kunnen zetten. Kostte wel wat moeite om 't allemaal uit te zoeken maar diverse fora hebben geholpen...
Kennelijk heb ik de melding dat 2014.4 er was gemist... dus ik wacht gewoon op 2015.2!

[groet]
Eric

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”