Onderhoud 1150
Moderator: RT_Patrick
Onderhoud 1150
Vanavond begonnen met het uitvoeren van een grote beurt.
Net klaar met het verversen van de remolie. Wat mooi dat internet (youtube) veel informatie geeft.
Het meeste werk is eigenlijk het verwijderen van alle kuipdelen, het verversen zelf is erg makkelijk uit te voeren.
Morgen langs de dealer om de onderhoudsdelen op te halen en dan weer lekker verder met de rest.
Na jarenlang sleutelen aan diverse Japanners is de RT een hele prettige ervaring.
Groet,
Kees.
Net klaar met het verversen van de remolie. Wat mooi dat internet (youtube) veel informatie geeft.
Het meeste werk is eigenlijk het verwijderen van alle kuipdelen, het verversen zelf is erg makkelijk uit te voeren.
Morgen langs de dealer om de onderhoudsdelen op te halen en dan weer lekker verder met de rest.
Na jarenlang sleutelen aan diverse Japanners is de RT een hele prettige ervaring.
Groet,
Kees.
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Onderhoud 1150
De Boxers zijn wel leuk om aan te sleutelen maar ik kijk nog niet echt uit naar het smeren van die spiebanen van de koppeling. Maar ja van dat probleem zijn ze af bij de laatste modellen. Mijn BMW F650 was voor kleppen stellen veel minder prettig dan onze boxers.
Ik vind de Japanners ook leuk om aan te sleutelen trouwens.
- Kees BMW
Ik zou na voltooien van het verversen wel even de remmerij uit laten lezen.Bromsnor schreef:Vanavond begonnen met het uitvoeren van een grote beurt.
Groet,
Kees.
Gr-Kees.
Kees BMW
Net klaar met het stellen van de kleppen. Heel prettig weer "gewoon" te kunnen stellen en niet met al die vulplaatjes...
Nu alles weer in elkaar en opruimen, morgen weer verder. Een goede besteding van een vrije vrijdag. Moet nog wel even naar de dealer voor twee nieuwe bougies, met het eraf trekken van de bougiekappen bleef een deel van de elektrode in de kap zitten. Kennelijk afgebroken doordat de verbinding in de kap erg vast zat. Heeft iemand die ervaring ook weleens meegemaakt?
Kees.
Nu alles weer in elkaar en opruimen, morgen weer verder. Een goede besteding van een vrije vrijdag. Moet nog wel even naar de dealer voor twee nieuwe bougies, met het eraf trekken van de bougiekappen bleef een deel van de elektrode in de kap zitten. Kennelijk afgebroken doordat de verbinding in de kap erg vast zat. Heeft iemand die ervaring ook weleens meegemaakt?
Kees.
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
De juiste bougie trekker kopen bij Wunderlich, niet dat standaard plastic flutding. Let op: er zijn 2 typen trekkers: één voor de single spark en één voor de twinspark (daar zit de bobine op de bougie en wordt de 'originele' bobine voor de kleine extra bougies gebruikt.)Bromsnor schreef:Net klaar met het stellen van de kleppen. Heel prettig weer "gewoon" te kunnen stellen en niet met al die vulplaatjes...
Kees.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
- Baird
- 2024
Volgens mij speelt de echte ellende hiermee zich af bij de 1100S met 6-bak en de R1150 met 6-bak, probleem is de 'rekenfout' bij de 6-bak. Verder heb je een naked, is het toch zo gepiept!Ton1959 schreef:De Boxers zijn wel leuk om aan te sleutelen maar ik kijk nog niet echt uit naar het smeren van die spiebanen van de koppeling. Maar ja van dat probleem zijn ze af bij de laatste modellen. Mijn BMW F650 was voor kleppen stellen veel minder prettig dan onze boxers.

BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
-
- Type: R1150RT
- Woonplaats of omgeving: N-H
Meestal wil je de bobine/bougiekap verwijderen tijdens een beurt. Dat wil zeggen je gaat ook de klepspeling controleren. Wat ik dan doe is het kleppendeksel loshalen. De bobine/bougiekap komt dan gewoon mee. Geen speciale tool nodig.Baird schreef:De juiste bougie trekker kopen bij Wunderlich, niet dat standaard plastic flutding. Let op: er zijn 2 typen trekkers: één voor de single spark en één voor de twinspark (daar zit de bobine op de bougie en wordt de 'originele' bobine voor de kleine extra bougies gebruikt.)Bromsnor schreef:Net klaar met het stellen van de kleppen. Heel prettig weer "gewoon" te kunnen stellen en niet met al die vulplaatjes...
Kees.
Vandaag alles afgemaakt wat een verschil zeg. Motor loopt weer lekker soepel rond en schakelen ook een heel verschil.
De vorige eigenaar had wel gezegd dat hij het afgelopen jaar geen servicebeurt had laten doen. Nou dat was ook wel te merken. Het benzinefilter hebben ze volgens mij te moeilijk gevonden want dat was nog de originele uit 2002 !!
Nu alles weer lekker vers en goed nagekeken, nu mogen de kilometers komen hoor!
Groet,
Kees.
De vorige eigenaar had wel gezegd dat hij het afgelopen jaar geen servicebeurt had laten doen. Nou dat was ook wel te merken. Het benzinefilter hebben ze volgens mij te moeilijk gevonden want dat was nog de originele uit 2002 !!
Nu alles weer lekker vers en goed nagekeken, nu mogen de kilometers komen hoor!
Groet,
Kees.
- Baird
- 2024
En als je nou gewoon de kleur van je bougie wilt controleren of iets anders, beetje veel (olie)geknoei om dan eerst het klepdeksel te verwijderen ..............ROVRT schreef:Meestal wil je de bobine/bougiekap verwijderen tijdens een beurt. Dat wil zeggen je gaat ook de klepspeling controleren. Wat ik dan doe is het kleppendeksel loshalen. De bobine/bougiekap komt dan gewoon mee. Geen speciale tool nodig.Baird schreef:.............
De juiste bougie trekker kopen bij Wunderlich, niet dat standaard plastic flutding. Let op: er zijn 2 typen trekkers: één voor de single spark en één voor de twinspark (daar zit de bobine op de bougie en wordt de 'originele' bobine voor de kleine extra bougies gebruikt.)
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3236 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT
-
- 3 Reacties