Kuipruit

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
etienne

Kuipruit

Ongelezen bericht door etienne »

Beste motorvrienden,

Ik zou van mijn 1100rt de kuipruit willen vervangen,heeft er iemand ervaring met de ruit van Givi ?
Die ruit is namelijk te koop voor 110 € wat goedkoop in vergelijking met andere merken.

Etienne
Inspector Gadget

Re: Kuipruit

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat is 1 van de weinige merken/model ruit waar ik geen ervaringen mee heb.
Maar wat ik er zoal over las in het verleden, vele waren daar ook dik tevreden mee.

Belangrijk is dat je de ruit zelf uitprobeert :idea: , het is echt een kwestie wat jij persoonlijk ervaart.
No-Harm
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door No-Harm »

Beste Etienne,

Deze ruit had ik op mijn 1150 RT. Met de standaard ruit altijd last van gebulder rond de helm, met de givi niet eens in de hoogste stand heerlijk stil zelfs op de snelweg met vizier open. Dit mede doordat de ruit een flipup heeft. Prima ruit wat mij betrefd! Ik ben 1,84m.

Het enige wat mij opviel is dat het kunststof bij lage temperaturen wat blauw doorscheen en met hoge temperaturen wat bruin, maar mij heeft dit nooit gestoord.

Vriendelijke groet,

Harm.
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Tenzij er intussen wel een ruit van Givi voor de -1100- verkrijgbaar is, zou ik toch goed uitkijken......

Op de site van RAD spreken ze erover dat er voor de -1100- geen ruit van Givi verkrijgbaar is maar wel voor de -1150- vanaf bouwjaar 2002

Zie onderstaande link en dan recht onder bij de gestelde vragen

28 januari 2014 (De Wever)
Past het scherm GIVI d241st ook op een BMW r1100rt
Neen, voor de R1100RT heeft Givi helaas geen vervangruit. Deze ruit is geschikt voor de R1150RT. (Rembrand)

http://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-verho ... 02-04-.htm
Grts Franky
etienne

Beste Franky,

Bedankt om te reageren,ik heb dat ook gelezen maar volgens mij is er geen verschil tussen een 1100 en 1150 rt.
Op ebay.de worden ze voor beide type van motoren verkocht.
Mvg
Etienne
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Geen probleem Etienne

Afhankelijk van de dringendheid, zou je eens kunnen vergelijken met iemand anders of het effectief geen verschil maakt.
Ik weet het niet dus durf er mij ook niet over uit te spreken of het dezelfde bevestigingsgaten zijn met dezelfde afstanden zijn.
Grts Franky
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Meestal is het verschil dat de 1150RT en 1100RT een verschillend aantal gaten hebben voor de montage van het windscherm.

De windschermen voor de 1100RT hebben 3x gaten en de 1150RT 2x gaten in het windscherm zitten.

Je kunt dus een 1100RT windscherm plaatsen op een 1150RT maar niet altijd andersom.
Niet altijd heeft een windscherm voor de 1150RT "voldoende" gaten. ;)

Gelukkig hebben de meeste niet-OEM windschermen 3 gaten, dus geen issue.
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Spanje
Woonplaats of omgeving: Torrox Costa

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Ik heb op mijn vorige motor, R1100RT een Givi ruit gehad met een flipup en dat beviel mij uitstekend.

Hartelijke groeten van V370 aan alle forumleden
[groet]
HenkvanR -1200-
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Ongelezen bericht door Wullum »

Givi ruit past zeer zeker ook op een -1100-

Heb er 1 op mijn -850- van bj.98 gehad (1e generatie dus). Ik had daarop geen electrisch verstelbaar ruitmechanisme (handmatig, slechts 2 standen), maar was over de Givi zeer tevreden.
Originele ruit was te laag, BMW touring ruit ook vanwege het handmatige verstelmechanisme (kun je de ruit niet mee rechtop zetten). Door de flipup in de Givi deed voor mij net de truuk, met mijn 1,88 mtr zat mijn hoofd nèt voldoende uit de wind.

Wel heb ik 2 extra gaatjes in de ruit moeten boren voor de nokjes van de zwart plastic ruitstrips (hoe noem je die stomme dingen eigenlijk???).
8mm speedboor deed de truuk, na zorgvuldig meten en centreren.
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Remco63
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Noord-Holland

Ongelezen bericht door Remco63 »

Ik heb op mijn -1100- een ruit van Givi en dat bevalt erg goed. Geen gebulder meer en ook bij hoge snelheden houdt het zich prima.

Vr.gr

Remco
etienne

Bedankt allemaal om te reageren.Ik heb mij inmiddels een givi kuipruit ( 104,70 € bij RAD ) aangeschaft en heb er al 200 km mee gereden en die bevalt mij best.
Ik had bij een BMW dealer geinformeerd en de ruiten voor een 850-1100-1150 RT zijn allemaal hetzelfde.

Nog veel RT groeten uit Belgie.
Etienne

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”