Sena SMH5-FM radiozenders instellen
Moderator: RT_Patrick
- Gerard
- Type: R1100RT
- Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Sena SMH5-FM radiozenders instellen
Hallo,
Gisteren heb ik een SMH5-FM aangeschaft.
Nu probeer ik de zenders in te stellen met de Quick start Guide als ondersteuning.
Echter, dat gaat niet goed. Ik probeer de zenders te scannen en zie in de Quick guide een plaatje van een zendmast, Start or Stop, Phone button, double tap.
Dat lijkt vrij logisch, echter het lukt niet.
Kan dat te maken hebben met het feit dat er geen ontvangst is?
Iemand al ervaring hiermee.
Gisteravond lukte het wel ineens om een andere zender te vinden. Vanmorgen, liep ik even naar buiten, toen kreeg ik ook even een andere zender. Maar er zit geen patroon in.
Enige zender is 105.3 meer krijg ik niet.
Dus graag advies.
Telefoon koppelen is nu wel gelukt.
groet
Gerard
Gisteren heb ik een SMH5-FM aangeschaft.
Nu probeer ik de zenders in te stellen met de Quick start Guide als ondersteuning.
Echter, dat gaat niet goed. Ik probeer de zenders te scannen en zie in de Quick guide een plaatje van een zendmast, Start or Stop, Phone button, double tap.
Dat lijkt vrij logisch, echter het lukt niet.
Kan dat te maken hebben met het feit dat er geen ontvangst is?
Iemand al ervaring hiermee.
Gisteravond lukte het wel ineens om een andere zender te vinden. Vanmorgen, liep ik even naar buiten, toen kreeg ik ook even een andere zender. Maar er zit geen patroon in.
Enige zender is 105.3 meer krijg ik niet.
Dus graag advies.
Telefoon koppelen is nu wel gelukt.
groet
Gerard
- Gerard
Re: Sena SMH5-FM radiozenders instellen
Inmiddels heb ik een 10-tal zenders via de devicemanager/site van Sena, in 1 keer kunnen programmeren.
Vandaag voor het eerst op de motor getest. De zenders krijg ik wel door, alleen de ontvangst is slecht en heel veel ruis/storing.
Heeft iemand een idee of dat beter kan?
Gerard
Vandaag voor het eerst op de motor getest. De zenders krijg ik wel door, alleen de ontvangst is slecht en heel veel ruis/storing.
Heeft iemand een idee of dat beter kan?
Gerard
- Gerard
Inmiddels iets betere ontvangst. De draad naar de rechterluidspreker over het hoogste punt van de helm(de bolling) naar de rechterzijde van de helm getrokken en toen de luidspreker daar geplaatst.
Echter, het blijf nog een slechte ontvangst. Dus als er iemand ervaring met de SMH5-FM heeft, in hoor het graag.
gr
Gerard
Echter, het blijf nog een slechte ontvangst. Dus als er iemand ervaring met de SMH5-FM heeft, in hoor het graag.
gr
Gerard
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Ik heb overwogen een headset met radio aan te schaffen maar als ik jou problemen zo hoor denk ik dat ik er maar van af zie. Internetradio via de Smartphone Link met de Zumo 590 gaat wel. Zelfs Spotify doet het dan. Wordt alleen een beetje kostbaar, zeker in het buitenland.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
-
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Zelf werk ik met de G4. Ook hiervan is de ontvangst, door een slechte antenne, slecht te noemen. Mijn oplossing is geweest; een DAB+ portable aangeschaft, deze gekoppeld aan een 12volt FM zender en met de G4 afstemmen op de geplaatste FM zender.
De signaal sterkte van deze FM zender is ruim voldoende en de DAB+ tuner (aangesloten op de antenne van de motor) haalt de digitale muziek uit de ether.
Alleen het overzetten naar een andere zender moet ik in stilstand doen. Maar ik kan ook met mijn helm ontvanger even naar een 'normale' FM zender luisteren.
Er zijn nog andere mogelijkheden die ook goed werken maar dit was wel, voor mij, het beste.
Isaac
De signaal sterkte van deze FM zender is ruim voldoende en de DAB+ tuner (aangesloten op de antenne van de motor) haalt de digitale muziek uit de ether.
Alleen het overzetten naar een andere zender moet ik in stilstand doen. Maar ik kan ook met mijn helm ontvanger even naar een 'normale' FM zender luisteren.
Er zijn nog andere mogelijkheden die ook goed werken maar dit was wel, voor mij, het beste.
Isaac
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht