Als mijn RT vrij loopt, zonder belasting, loopt ie als de welbekende naaimachine. Ook bij wat gas geven geen rare geluiden.

Echter, als ik ga rijden en ik rijd bijvoorbeeld rond een rotonde in zijn 2 en trek dan weer op vanaf circa 2000 tpm hoor ik een kettingachtig/tikkend geluid uit het vooronder. Vanaf 3000 tpm is dat weg en komt ook niet terug bij hogere toerentallen. Maar.....nu even terug naar de rotonde in zijn 2e versnelling. Geef ik bij die 2000 tpm rustig gas, hoor ik niets! Kun je zeggen..." Geef dan wat minder gas en je hebt nergens last van", is logisch, maar soms heb ik geen zin om even rustig, enz. En wil ik gewoon doorstomen.
Het lijkt er dus op dat het geluid zich alleen voor doet tussen 2000 en 3000 tpm en onder belasting optrekken. Eender welke versnelling.
En nou komt ie....mijn vorige RT1200 deed dit ook en die van een vriend van me ook en de 1200 die ik bereed tijdens een proefrit ook....Dus wellicht maak ik me druk om niets/ ben ik een mierenneuker/ spijkers-op-laag-water-zoeker, en wat dies meer zij. Tips? Hoger in je toerental optrekken is een goede en dat probeer ik al wat meer. "Het is geen diesel", zegt Kenny! Gelijk heeft ie. Maar wat is het geluid dan????
Voor alle duidelijkheid, mijn RT heeft 32000 km gelopen, is keurig conform onderhouden en loopt als een tierelier!
Ik hoor het wel van jullie! Vast bedankt voor de reacties. Ben benieuwd!
Have a nice BMW-day!
WernerB