Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
In de periode 1990-1996 was ik waarnemer op de politiehelikopter. Op 7 oktober 1992 heb ik foto's gemaakt van de gevolgen van de Bijlmerramp. Ook kwam ik in bezit van de geluidsopnamen en het volledige transcript.
Van e.e.a. heb ik deze video gemaakt. Ga dr maar voor zitten . . . .
Vreselijk,
dit was één van die gebeurtenissen in mijn leven waarvan ik nog weet waar ik was en wat ik aan het doen was..........
Kan me niet herinneren dat ik de transcriptie ooit heb gehoord. You Tube blijkt er vol mee te staan, ook een aflevering van National Geographic.
Ik heb toen als fotograaf bij de Audiovisuele Dienst Kon. marine de gevolgen van de ramp in beeld vastgelegd. defensie had toen heel veel medisch personeel ingezet voor de identificatie van de slachtoffers. Wat vooral heel veel indruk heeft gemaakt zijn de medewerkers van het Leger Des Heils die de brandweermensen geestelijk ondersteunden. Krijg nog een brok in mijn keel als ik daaraan terugdenk.
Mooi gemaakt Jos en indrukwekkend. Dit herinner ik mij nog als de dag van gisteren. De laatste minuten van deze vlucht heb ik kunnen volgen via de scanner.
Ik was toen al en nu nog steeds een zendamateur en zat te praten met een station in de Bijlmer. Die zag door zijn raam het vliegtuig aankomen.
Hij vertelde toen,"wat raar er komt een vliegtuig aan waar ze nooit vliegen". Op de een of andere manier begon het bij mij te kriebelen en zette ik de ontvanger met luchtvaartbanden bij.
Ik kon Schiphol goed volgen vanaf mijn toenmalige woonplaats Julianadorp. Al snel was het mij duidelijk dat hier een mayday aan de gang was en vertelde dat de man in de Bijlmer.
Even later vertelde deze mij dat hij het toestel aan de andere kant weer laag zag terug vliegen toen en kreet,"ik zie vlammen hij is neergestort". En daarna nog de oproep van de verkeersleider gevolgd door de pijnlijke stilte. De collage zendamateur stopte het gesprek en ging direct naar de plaats van de ramp.
Zo iets blijft je altijd bij, ik had die avond geen trek meer in mijn eten.
Anton.
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
We zaten in de auto en waren onderweg van Groningen naar huis. De 1e berichten op de radio om 20.00 uur spraken van vele honderden doden in één van de flats. Hoewel één dode natuurlijk te veel is, viel het uiteindelijke aantal nog mee. Geluk bij een ongeluk bleek het een vrachtvliegtuig te zijn. Ten tijde van parlementair onderzoek was ik herstellende van een zware griep en lag lekker op de bank te kijken naar het onderzoek. Zelden zo'n spannende tv gezien. Mannen in witte pakken, gevaarlijk oorlogstuig aan boord van het vliegtuig, radioactieve besmetting, aanslag, (illegale) bewoners die ziek zijn geworden maar ook weer niet, valse vrachtbrieven, valse onderhoudsdocumenten etc. etc.. En ik kan niet langs de Bijlmer rijden zonder aan het ongeluk te denken. Wat moet dat voor impact hebben op de bewoners van de Bijlmer?
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Ik was gewoon thuis die dag. Al 'zappend' de beelden tegen gekomen op TV, maar het duurde toch even voor we ons realiseerden dat het dichtbij was.
Korte tijd later was ik op bezoek bij vrienden in de Bijlmer, en we liepen langs het opgeknapte winkelcentrum. Op ee maagdelijk witte muur stond de tekst: De Bijlmer rouwt maar leeft verder
Niet iets om te vergeten......
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen