De inductieve sleutel heeft een kortsluit-contact in het midden zitten.
Het eigenlijke contact van de inductieve sleutel is (alleen!) de buitenste ring, van zowel de inductieve sleutel én de metalen ring van de controle-led in het dashboard.
Het middelste pennetje van de inductieve sleutel is dus geen contactpunt op de controle-led.
Het is zaak deze beide contacten (van de buitenste metalen ring van de controle-led én de buitenste ring van de inductieve sleutel) dus schoon te houden, met name oxidatie. (koper/messing?

)
Vaak op de lossen met een potloodgum, liefst een van het ietwat korrelige, "zanderig", type.
Of, heel voorzichtig (!), superfijn schuurpapier.
De inductieve sleutel moet je soms als een "gebroken knie" (vraag mij niet hoe ik weet hoe dat voelt

) over de controle-led heen en weer bewegen, rondom, *zonder* dat je de inductieve sleutel los neemt.
Met enige oefening zal je merken dat de detectie van die inductieve sleutel steeds beter gaat.
Maar het blijft een niet zo denderende specifieke oplossing, gelukkig dat BMW van die inductieve sleutel is afgestapt op de 1200RT. (terwijl wel dezelfde AB gebruikt wordt)