waarom de buurvrouw niet meer met ons praat
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
waarom de buurvrouw niet meer met ons praat
Mijn buurvrouw praat al 2 jaar niet met ons omdat we onze auto wel eens op een (openbare) parkeerplaats zetten wat ze niet wil hebben. Toevallig zit de actioncam op de motor en rijd ik achter haar. En zie waarom wij niet mogen parkeren op de parkeerplaats naast de boom. De reden is volgens haar dat ze last heeft van een arm en moeite met sturen en zo kan ze makkelijk in haar garage komen. Ik heb overlegd met de wijkagent en die gaf aan dat we niet moeten toegeven en gewoon parkeren waar er plaats is. Ook gaf ze aan dat ze onze auto niet voor haar deur wilde hebben en of we de eerste 2 parkeerplaatsen niet wilde gebruiken. Onze zoon heeft nl ook een auto en dat zinde haar ook al niet. Nu zelfs 2 auto's die ze vanuit het raam zag.
Ik laat de film niet te lang openbaar, maar wilde het toch even met jullie delen. Als ze het merkt heeft ze weer wat om te klagen.
http://www.youtube.com/watch?v=9tDtfOipaPw
Ik laat de film niet te lang openbaar, maar wilde het toch even met jullie delen. Als ze het merkt heeft ze weer wat om te klagen.
http://www.youtube.com/watch?v=9tDtfOipaPw
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Re: waarom de buurvrouw niet meer met ons praat
De buurvrouw neemt anders toch gezwind de bochten. Zelfs met haar "lastige" arm. Filmpje goed bewaren want denk eerder dat je met een lastige, gemakzuchtige en jaloerse buurvrouw te maken hebt. Wou haar nog een naam geven maar ach, loont de moeite niet.
- peterBig
Hoi,
ze wil gewoon lekker kunnen parkeren. gemak dient de mens.
maar wat dit nu te maken heeft met het
ontgaat mij eigenlijk een beetje! :lol:
gr,
Peter
maar wat dit nu te maken heeft met het

gr,
Peter
- wil51
Daarom staat het ook in het RT cafe. Dat is voor kletsen over van alles.peterBig schreef:Hoi,
maar wat dit nu te maken heeft met hetontgaat mij eigenlijk een beetje! :lol:
gr,
Peter

Ik kan over de buurvrouw alleen maar zeggen: Wie lacht niet die de mens beziet.....
Ik weet nog wel andere woorden, maar hier op het forum zitten alleen maar nette mensen.
Tussen haakjes: zoiets heb ik hier ook meegemaakt. Dus weet er alles van.
En als ze weer langs komt om te z***ken dan zeg je maar wat mijn opa altijd zei: Lul maar tegen mijn kont, want mijn kop is ziek.
Ik weet nog wel andere woorden, maar hier op het forum zitten alleen maar nette mensen.
Tussen haakjes: zoiets heb ik hier ook meegemaakt. Dus weet er alles van.
En als ze weer langs komt om te z***ken dan zeg je maar wat mijn opa altijd zei: Lul maar tegen mijn kont, want mijn kop is ziek.
- MofkaP
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
Als je toch goed bent met de wijkagent, dan heb ik een aardige voor je.
Dit is precies wat de wetgever heeft aangegeven in art. 10 lid 1 RVV 1990.
De rijbaan is bestemd om over te rijden.
Andere weggedeelten dan de rijbaan - dus b.v. een parkeerplaats - zijn niet bestemd om te over (door) te rijden.
Die zijn alleen bestemd om te parkeren. Alleen met dat doel mag je er rijden.
Overtreding art. 10 lid 1, feitcode R315a, rijdend als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken.
Boetebedrag €140 + €7 administratiekosten.
Dit is precies wat de wetgever heeft aangegeven in art. 10 lid 1 RVV 1990.
De rijbaan is bestemd om over te rijden.
Andere weggedeelten dan de rijbaan - dus b.v. een parkeerplaats - zijn niet bestemd om te over (door) te rijden.
Die zijn alleen bestemd om te parkeren. Alleen met dat doel mag je er rijden.
Overtreding art. 10 lid 1, feitcode R315a, rijdend als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken.
Boetebedrag €140 + €7 administratiekosten.
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
En voor veelplegers mag je toch een flitspaal aanvragen? :lol:
Wil, anders wil ik mijn Hummer daar wel een paar weken parkeren. Tis toch gratis parkeren daar?
Wil, anders wil ik mijn Hummer daar wel een paar weken parkeren. Tis toch gratis parkeren daar?
- wil51
Mijn zwager heeft een rangerover. Die zet hem express altijd op de bewuste plek als hij op visite komt. Gesprek met wijkagent was te weten wat te doen om de zaak niet te laten escaleren. Met andere buren had ze ook al ruzie waar hij zonder succes had bemiddeld. Dat ging over lawaai overdag tijdens verbouwing.
- KeesdW
- Bijz: Grijs
- Woonplaats of omgeving: Elst
- Contacteer:
Jeetje, wat een zeurpiet is die buurvrouw. Openbare p-plaats en niets eens pal voor haar deur. Er zit notabene nog een weg tussen. Ik zou aan de gemeente vragen of ze die boom wat verplaatsen zodat die doorgang smaller wordt.
Troost je, het is overal wat met parkeren. Mijn buurman heeft 5 jaar lang een oude (sloop)motor in het parkeervak voor z'n huis geplaatst. Zo zette er niemand een auto neer en kon hij er zelf wel naast staan.
Kees

Troost je, het is overal wat met parkeren. Mijn buurman heeft 5 jaar lang een oude (sloop)motor in het parkeervak voor z'n huis geplaatst. Zo zette er niemand een auto neer en kon hij er zelf wel naast staan.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kees
R1200RT 2006
Garmin Zumo 390
Cardo Q3
Garmin Zumo 390
Cardo Q3
Dat was mijn 1e gedachte ook, je mag inderdaad zo niet over een parkeerplek rijden.
Maar, als zij ff stopt en dan doorrijdt mag dat waarschijnlijk wel.
Dat neemt niet weg dat het een onverkwikkelijke situatie is met haar houding zo.
Het is helaas een teken van de huidige maatschappij;
Een grote mate van intolerantie en "opeisen", zoals bij je buurvrouw.
Maar troost je, ik heb iets vergelijkbaars met de buren die altijd hun auto's vóór hun garage zetten zodat mijn (en van de andere buur) doorgang erg beperkt is (ca 1 cm aan elke kant). Heb wel eens hun auto daardoor een haardikte geschampt (was wel een echte roestbak van een auto) en toen ze verhaal kwamen halen hun fijntjes uitgelegd dat ze parkeren in een brandgang en dat de verzekering daar waarschijnlijk heel moeilijk over zou gaan doen.
Het is nooit meer "echte liefde" geworden tussen ons, wat dat betreft.
Maar, als zij ff stopt en dan doorrijdt mag dat waarschijnlijk wel.
Dat neemt niet weg dat het een onverkwikkelijke situatie is met haar houding zo.
Het is helaas een teken van de huidige maatschappij;
Een grote mate van intolerantie en "opeisen", zoals bij je buurvrouw.
Maar troost je, ik heb iets vergelijkbaars met de buren die altijd hun auto's vóór hun garage zetten zodat mijn (en van de andere buur) doorgang erg beperkt is (ca 1 cm aan elke kant). Heb wel eens hun auto daardoor een haardikte geschampt (was wel een echte roestbak van een auto) en toen ze verhaal kwamen halen hun fijntjes uitgelegd dat ze parkeren in een brandgang en dat de verzekering daar waarschijnlijk heel moeilijk over zou gaan doen.
Het is nooit meer "echte liefde" geworden tussen ons, wat dat betreft.
- blackers
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Ik voel een aflevering van de 'Rijdende Rechter' aankomen! :roll:
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- Marcel 1200rt
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Het lijkt me geweldig voor je dat ze niet meer met je praat.
Anders zijn het toch maar zeurgesprekken.
Strakke actie van je zwager met zijn Range Rover

Strakke actie van je zwager met zijn Range Rover

Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
- Hazeldonk
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Ik zou denk ik een heel goedkope auto kopen en die daar permanent parkeren.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
- Adam
- Type: R1150RT
- Bijz: Mooi zadel
- Woonplaats of omgeving: Weerdinge
- Contacteer:
Misschien een beetje een simpele oplossing maar vroeger gebruikt wij de garage om een auto in te zetten
Haar auto is er klein genoeg voor :lol:

- JoJothefirst
- 2024
- Bijz: zumo XT
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Allereerst: niet leuk, zo'n relatie met je buurvrouw. Ik dacht nog even "waarom niet gewoon de parkeerplaats aan haar gunnen?" , maar nu zie ik dat zij het gebruikt als doorgaande weg om recht voor de garagebox te kunnen stoppen(?!). Ja, dan moet ik de wijkagent gelijk geven: niet aan toegeven. Als zij echt een handicap heeft kan zij bij de gemeente een vergunning voor een invalidenparkeerplaats aanvragen en als ze die niet krijgt, moet ze verder niet meer zeuren. Zo is het volgens mij geregeld hier in Nederland.
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons
)
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons

Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
- Hazeldonk
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Een voertuig moet aan de wettelijke eisen voldoen daarnaast is er een art in de Gemeente APV die het houden van een niet in rijvaardigestaat verkerend voertuig op de openbareweg te houden verbied en ik heb vaak genoeg de eigenaar van zo'n voertuig aangezegd het van de openbareweg te verwijderen dan wel aan te tonen dat het rij vaardig is. Meestal was het snel verdwenen. Jouw gemeente kon hier dus op handhaven.KeesdW schreef:J Mijn buurman heeft 5 jaar lang een oude (sloop)motor in het parkeervak voor z'n huis geplaatst.
![]()
Kees
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
- it's Micky
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: brand new 2015
- Woonplaats of omgeving: Diemen
We kunnen ook een keer een "meeting" bij jouw houden
Maar ik wil geen kolen op het vuur gooien

Maar ik wil geen kolen op het vuur gooien

Only the strongest wil stay!
Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
- wil51
Ze zet haar auto altijd in de garage. Gebruikt de parkeerplaats als toegangsweg. Jaren lang hebben we er rekening mee gehouden en als het kon parkeerde we niet op die plek. Toen was de verhouding ook nog goed met haar. Tot onze zoon een keer laat thuis kwam en alleen die plek nog vrij was. Zijn auto heeft toen een dag daar gestaan. Toen belde ze op, ook al vreemd als je naast ons woont, en begon te schelden tegen mijn vrouw dat de auto weg moest en dat we asociale mensen zijn. Dit was de laatste keer dat ze tegen ons heeft gesproken.Adam schreef:Misschien een beetje een simpele oplossing maar vroeger gebruikt wij de garage om een auto in te zettenHaar auto is er klein genoeg voor :lol:
- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Je kan ook aan de gemeente vragen of ze daar paaltjes langs die parkeerplaats zetten omdat mensen hem als doorgaande weg gebruiken. Dat is toch asociaal om zo de openbare weg te misbruiken?
- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Ik ken het gevoel. Ik heb twee 80+ overburen met veel te veel tijd om handen, die mij permanent van alles kwalijk nemen en verwijten. Ik groet ze altijd beleefd en denk dan maar bij mezelf dat het probleem zich ooit via natuurlijke weg oplost... (En tegen die tijd moet ik maar weer afwachten wat er dan tegenover me komt wonen...)
Laat maar zaniken, blijf kalm, wordt niet boos en bewaar vooral het geduld! Beter voor je hart...
Bert M
Laat maar zaniken, blijf kalm, wordt niet boos en bewaar vooral het geduld! Beter voor je hart...
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ze rijdt wel vlotjes overal doorheen met die "slechte" arm als je het filpje zo ziet.
Je niet uit de kast laten lokken als ze een "vriendelijk" gesprek begint over parkeerplaatsen en dergelijke en voor de rest zou ik dat mens gewoon negeren en mijn ding doen. Jullie zijn niet in fout wat van haar niet gezegd kan worden
Het is lekker weer dus die fiets van stal en een stukje gaan toeren is beter voor de gemoedstoestand
Je niet uit de kast laten lokken als ze een "vriendelijk" gesprek begint over parkeerplaatsen en dergelijke en voor de rest zou ik dat mens gewoon negeren en mijn ding doen. Jullie zijn niet in fout wat van haar niet gezegd kan worden

Het is lekker weer dus die fiets van stal en een stukje gaan toeren is beter voor de gemoedstoestand

Grts Franky
- wil51
Dat van dat paaltje is een goeie.
Ik had ook kunnen doorrijden en me laten aanrijden
Maar dat is zonde van de RT

- peterBig
Hoi,
Inderdaad een paaltje laten zetten!
Wat een heerlijke gouden buurvrouw, eentje die zwijgt!
Peter
Inderdaad een paaltje laten zetten!
Wat een heerlijke gouden buurvrouw, eentje die zwijgt!

- Marcel 1200rt
- Bijz: K1600GT
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Bert, Heb jij niet zo een Range Rover? :lol:Bert M schreef:Ik ken het gevoel. Ik heb twee 80+ overburen met veel te veel tijd om handen, die mij permanent van alles kwalijk nemen en verwijten. Ik groet ze altijd beleefd en denk dan maar bij mezelf dat het probleem zich ooit via natuurlijke weg oplost... (En tegen die tijd moet ik maar weer afwachten wat er dan tegenover me komt wonen...)
![]()
Bert M
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
- wil51
Om problemen te voorkomen, je weet nooit of ze dit filmpje kan zien, heb ik het nu op privé gezet op youtube.
Mocht er weer ineens schade aan de auto zijn heb ik tenminste iets waar haar gedrag op staat. En we hebben al een keer een kras over de volle lengte van het portier gehad. Dader onbekend, 400 euro schade. En de auto stond toen op de parkeerplaats naast de parkeerplaats, waar ze steeds over rijdt om recht voor haar garage te komen.
Mocht er weer ineens schade aan de auto zijn heb ik tenminste iets waar haar gedrag op staat. En we hebben al een keer een kras over de volle lengte van het portier gehad. Dader onbekend, 400 euro schade. En de auto stond toen op de parkeerplaats naast de parkeerplaats, waar ze steeds over rijdt om recht voor haar garage te komen.
- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Uh, ja... Maar paradoxaal genoeg ontstond het 'conflict' bij ons over een Smart Roadster...Marcel 1200rt schreef:Bert, Heb jij niet zo een Range Rover? :lol:Bert M schreef:Ik ken het gevoel. Ik heb twee 80+ overburen met veel te veel tijd om handen, die mij permanent van alles kwalijk nemen en verwijten. Ik groet ze altijd beleefd en denk dan maar bij mezelf dat het probleem zich ooit via natuurlijke weg oplost... (En tegen die tijd moet ik maar weer afwachten wat er dan tegenover me komt wonen...)
![]()
Bert M

Bert M
Bert M
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
kan helaas het filmpje niet meer zien maar ook bij ons ruzie gehad met doodsbedreigingen gehad over het parkeren van een auto ..... Get a life 

BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 62168 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 38 Reacties