Van het zuidelijke halfrond: Rintje
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- RvH
- Type: R1100RT
- Land: Brazilië
- Woonplaats of omgeving: Dois Irmaos RS
- Contacteer:
Van het zuidelijke halfrond: Rintje
Hallo, ook maar even voorstellen, ben een van de eerste leden van het forum, maar tot nu toe met weinig inbreng, had m’n R1100RT pas aangeschaft, in maart vorig jaar, en was het internet aan het afstruinen voor enkele nuttige informatie over de motor, en die kwam ik tegen op het blog van Jos, die even later met dit forum begon, me meteen maar opgegeven als lid, was dus nummer drie. Ik ben Rintje van Hattem, 52 j., getrouwd, vader van vijf jongens, en eigenaar van een Amarena Rode R1100RT, 1997, aangeschaft met 22.818 km op de teller (dat zijn er op het ogenblik 41.000). Zoals velen, na meer dan twintig jaar zonder motor – trouwen, kinderen, andere prioriteiten, maar... – de machine gekocht waarvan je dan zij, als ik er nog een keertje een koop moet het er zo eentje zijn. In 1980 m’n eerste Honda gekocht, een Turuna 125 CC, die ingeruild voor een nieuwe, in 1982 een CB400 en die na twee jaar ingeruild voor een CB450 Custom en deze in 1986 verkocht voor de aanschaf van een flat. Met deze motorfietsen zo’n 130.000 km afgereden. Vreemde modellen? Ik woon namelijk in Brazilië, ouders zijn in de jaren zestig geïmigreerd, en dan heb je als jongetje van zeven niet veel keus. Hier blijven hangen en woon in de zuidelijkste staat, in Dois Irmãos, in een streek met overwegend duitse colonisatie, zo’n 60 km ten noorden van Porto Alegre, een prachtig gebied, net tegen de bergen (kijk het even na op GoogleEarth), en vooral na Dois Irmãos, begint de weg voor zo’n 150 Km fantastisch door de bergen te slingeren met veel hoogte verschillen, van zeeniveau tot ong. 1000 m. Wat het weer betreft kan er het hele jaar doorgereden worden, maar zover kwam ik vorig jaar niet, in oktober een schuiver in een van de vele bochten door olie, deuk in de motor, in m’n zelfvertrouwen (ijzerschrapen is er niet meer bij) en een AC3 luxatie opgelopen waardoor er vijf maanden geen motor gereden is. De BMW is ondertussen weer in prima conditie (ik ook hoor), en rijdt die weer fantastisch, en hopen we er nog vele duizenden kilometers rijplezier van te hebben.

- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Re: Van het zuidelijke halfrond
Hoi Rintje,
Wat leuk dat je de tijd hebt genomen om je voor te stellen.
Dat je bij de forumtour niet aanwezig was is begrijpbaar.
Ik ben wel benieuwd hoe het er in Brazilie aan toe gaat wanneer je service en onderdelen voor je RT nodig hebt.
Zijn de onderdelen daar makkelijk te krijgen? zijn er uberhaupt BMW motordealers daar?
Wellicht zien we ook nog wel wat foto's voorbijkomen vanuit de prachtige omgeving waar je woont.
Wellicht tot ziens en zeker tot lezens!
Wat leuk dat je de tijd hebt genomen om je voor te stellen.
Dat je bij de forumtour niet aanwezig was is begrijpbaar.

Ik ben wel benieuwd hoe het er in Brazilie aan toe gaat wanneer je service en onderdelen voor je RT nodig hebt.
Zijn de onderdelen daar makkelijk te krijgen? zijn er uberhaupt BMW motordealers daar?
Wellicht zien we ook nog wel wat foto's voorbijkomen vanuit de prachtige omgeving waar je woont.
Wellicht tot ziens en zeker tot lezens!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Re: Van het zuidelijke halfrond: Rintje
Dag Rintje,
inderdaad leuk dat je je voorstelt.
Je was me al vaker opgevallen in de ledenlijst vanwege je bijzondere thuishaven. Ik vroeg me steeds af:"hoe komt die nou op dit forum?"En nu weten we het, leuk!
hgr
Kees
inderdaad leuk dat je je voorstelt.
Je was me al vaker opgevallen in de ledenlijst vanwege je bijzondere thuishaven. Ik vroeg me steeds af:"hoe komt die nou op dit forum?"En nu weten we het, leuk!
hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
- Ralph Romein
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Welkom. Leuk, iemand uit het zuiden
Gr, Ralph

Wat is dat?en een AC3 luxatie opgelopen
Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

-
- Woonplaats of omgeving: N-Br
AC staat voor acromioclaviculair.
De 3 voor derde graad.
Meest veroorzaakt door een val op de schouder: scapula (schouderblad) wordt door de val naar beneden gedrukt. Clavicula (sleutelbeen), vastzittend aan sternum (borstbeen) en costae (ribben), geeft de energie door aan het schoudergewricht welke onder een dusdanige spanning komt te staan dat de gewrichtsbanden scheuren en er een z.g luxatie ontstaat.

A: acromion
C: clavicula
D: proximale humerus
J: AC gewricht
I: coraco-acromiale band

Tot zover een lesje (orthopaedische) anatomie. 8)

De 3 voor derde graad.
Meest veroorzaakt door een val op de schouder: scapula (schouderblad) wordt door de val naar beneden gedrukt. Clavicula (sleutelbeen), vastzittend aan sternum (borstbeen) en costae (ribben), geeft de energie door aan het schoudergewricht welke onder een dusdanige spanning komt te staan dat de gewrichtsbanden scheuren en er een z.g luxatie ontstaat.

A: acromion
C: clavicula
D: proximale humerus
J: AC gewricht
I: coraco-acromiale band

Tot zover een lesje (orthopaedische) anatomie. 8)

- RvH
- Type: R1100RT
- Land: Brazilië
- Woonplaats of omgeving: Dois Irmaos RS
- Contacteer:
Re: Van het zuidelijke halfrond
Alles is te krijgen (mischien beter: te kopen, gezien wat het kost). Er zijn dealers hier, dun bezaaid - http://www.bmw-motorrad.com.br/br/pt/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; - maar ik zit er op 50 km afstand vandaan, dichterbij als menige van jullie in NL, denk ik. Het grote probleem hier is de heffing op import, waardoor onderdelen vaak het dubbele kosten vergeleken met Europa of drie keer zo duur als in de VS, zodoende maakt men dankbaar gebruik van familie en/of kennissen als het uitkomt om het nodige onderdeeltje mee te brengen. Zo hebben we om de motor weer op de been te krijgen een deel van de onderdelen in de VS aangeschaft (http://www.maxbmwmotorcycles.com" onclick="window.open(this.href);return false; - zeer attent) en zelfs een complete spiegel voor een meer dan redelijke prijs in NL via Marktplaats, alles is bij de dealer ook te krijgen dus, maar vaak op bestelling, en als het tegen zit moet het uit Duitsland komen, nou dan bestellen we het zelf wel voor een prijs die ons billijker lijkt.Big W(alter) schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het er in Brazilie aan toe gaat wanneer je service en onderdelen voor je RT nodig hebt.
En dan hieronder een foto van de dealer Süd Motors in Porto Alegre (motoren en automobielen) waar zaterdag 's morgens de motorrijders ontvangen worden met een ontbijt.
Op http://www.moto.com.br/anunciosv2/buscaAnuncioMoto.form" onclick="window.open(this.href);return false; ka je nagaan wat de vraagprijs is hier voor de verschillende modellen van elk willekeurig merk (1 real = 0.37 euro).

- dhr
- Bijz: Alpine Weiss
- Contacteer:
Nah, dat ziet er inderdaad niet uit alsof je gewoon doorbikkkeld met je RT :;
moh_fan schreef: Tot zover een lesje (orthopaedische) anatomie. 8)
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
Zie ik daar TNT ook al rond karren, dat verklaard de import-kosten
Uiteraard welkom, ben blijkbaar niet de enige met de nodige battle-scars en toch weer monter is

Uiteraard welkom, ben blijkbaar niet de enige met de nodige battle-scars en toch weer monter is

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!