Goeie dag!
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Goeie dag!
Hallo, ik ben een heropstapper. Ik heb al een paar jaar niet meer gereden (behalve dan periodiek een huurmachine of een lesje of twee bij de lokale rijschool om het gevoel niet te verliezen). Ik reed altijd op de ST1100 van mijn vader, maar sinds hij die verkocht rijd ik nog weinig.
Nu ben ik in de markt voor een R1100 RT en ik kom hier om kennis te verzamelen. Waar moet ik bij bezichtiging, proefrit, aankoop op letten? Wat zijn technische zwakke plekken, en tips en trucs, dat soort dingen. Ik zie hier een daar mooie betaalbare machines met niet teveel kilometers op motoroccasion, maar wat voor risico neem ik daarmee? Hoe herken ik of dat een zorgenkindje is waarvan de aandrijfgroep op instorten staat? Dat is een kostbare ingreep, waar ik weinig trek in heb. Eerst maar eens rondkijken, dan kom ik er vast wel achter waar ik op moet letten.
Of toch maar naar een ST1100 kijken… Nee hoor. Grapje.
Nu ben ik in de markt voor een R1100 RT en ik kom hier om kennis te verzamelen. Waar moet ik bij bezichtiging, proefrit, aankoop op letten? Wat zijn technische zwakke plekken, en tips en trucs, dat soort dingen. Ik zie hier een daar mooie betaalbare machines met niet teveel kilometers op motoroccasion, maar wat voor risico neem ik daarmee? Hoe herken ik of dat een zorgenkindje is waarvan de aandrijfgroep op instorten staat? Dat is een kostbare ingreep, waar ik weinig trek in heb. Eerst maar eens rondkijken, dan kom ik er vast wel achter waar ik op moet letten.
Of toch maar naar een ST1100 kijken… Nee hoor. Grapje.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Goeie dag!
Hallo,
welkom op het
.
Waar moet je op letten als je een gebruikte RT koopt? Uiteraard hebben we daar op het forum een onderwerp voor. Klik hier: viewtopic.php?f=63&t=5366 voor de algemene tips.
Mijn tip: vraag vooral naar de onderhoudshistorie in de vorm van facturen. Wanneer heeft de fiets een laatste "grote beurt" gehad en wat is er gedaan.
Su6 met je zoektocht.
Onze verkoopadvertenties vind je hier:
viewtopic.php?f=7&t=8164
viewtopic.php?f=7&t=8121
viewtopic.php?f=7&t=8426
welkom op het

Waar moet je op letten als je een gebruikte RT koopt? Uiteraard hebben we daar op het forum een onderwerp voor. Klik hier: viewtopic.php?f=63&t=5366 voor de algemene tips.
Mijn tip: vraag vooral naar de onderhoudshistorie in de vorm van facturen. Wanneer heeft de fiets een laatste "grote beurt" gehad en wat is er gedaan.
Su6 met je zoektocht.
Onze verkoopadvertenties vind je hier:
viewtopic.php?f=7&t=8164
viewtopic.php?f=7&t=8121
viewtopic.php?f=7&t=8426
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Goeie dag!
Kijk goed rond: er is een hoop moois te kopen, maar er zit ook best wat kaf onder het koren. Een goede aankoopkeuring is soms geen overbodige luxe!
En ondertussen veel plezier hier op ons mooie
!
Bert M
En ondertussen veel plezier hier op ons mooie

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!