nieuw hier en dus even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
nieuw hier en dus even voorstellen
Hallo allemaal,
Zojuist aangemeld en direct al mijn account geactiveerd door de beheerder. dat gaat goed.
Ik ben Willem, 42 jaar uit de gemeente hoogezand. Ik sta op het punt om een BMW RT te kopen en heb al heel wat over het forum gezworven. Ik kan hier vast veel info vinden die belangrijk is voor de aankoop die gaat volgen. Ik ben op zoek naar een RT en zou het liefst een r850rt kopen. Deze zijn echter schaars, zodat je al snel bij de 1150 rt terecht komt. Ik ga mijn motor veel gebruiken voor woonwerk verkeer. ca 60 kilometer per dag. Ik heb sinds mijn 18 al mijn motorrijbewijs en heb een aantal jaren gereden op een R45 en een Suzuki gsx750ES. In die tijd vond ik de RT's van BMW al erg mooi. Nu gaat het er echt van komen!
Groet
Willem
Zojuist aangemeld en direct al mijn account geactiveerd door de beheerder. dat gaat goed.
Ik ben Willem, 42 jaar uit de gemeente hoogezand. Ik sta op het punt om een BMW RT te kopen en heb al heel wat over het forum gezworven. Ik kan hier vast veel info vinden die belangrijk is voor de aankoop die gaat volgen. Ik ben op zoek naar een RT en zou het liefst een r850rt kopen. Deze zijn echter schaars, zodat je al snel bij de 1150 rt terecht komt. Ik ga mijn motor veel gebruiken voor woonwerk verkeer. ca 60 kilometer per dag. Ik heb sinds mijn 18 al mijn motorrijbewijs en heb een aantal jaren gereden op een R45 en een Suzuki gsx750ES. In die tijd vond ik de RT's van BMW al erg mooi. Nu gaat het er echt van komen!
Groet
Willem
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: nieuw hier en dus even voorstellen
Hallo Willem,
Van harte welkom op ons unieke
en je hebt aan de RT een fijne motor: voor woon-werk, maar ook voor de overige tochtjes!
Succes met je zoektocht naar een mooie motor en we horen wel wat het is geworden...!
Eilert
Van harte welkom op ons unieke

Succes met je zoektocht naar een mooie motor en we horen wel wat het is geworden...!

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Ook een van harte welkom!
Ja, de 850RT is inderdaad meer zeldzaam.
Ik zou dan gaan zoeken naar een vooral jongere 1150RT, als je woon-werkverkeer gaat doen.
Heb je hopelijk dank ook lang plezier van.
In mijn optiek is de 1150RT nog altijd de meest mooie BMW qua looks.
Wat dat betreft nog altijd wel een heel klein beetje spijt van dat ik die geen "eerlijke kans" gegeven wat betreft het remsysteem en gegaan ben voor de 1100RT.
Maar nu geniet ik van de 1200RT. maar dat is weer een heel ander verhaal.
Suc6 met je zoektocht en we lezen je voortgang graag.
Ja, de 850RT is inderdaad meer zeldzaam.
Ik zou dan gaan zoeken naar een vooral jongere 1150RT, als je woon-werkverkeer gaat doen.
Heb je hopelijk dank ook lang plezier van.
In mijn optiek is de 1150RT nog altijd de meest mooie BMW qua looks.
Wat dat betreft nog altijd wel een heel klein beetje spijt van dat ik die geen "eerlijke kans" gegeven wat betreft het remsysteem en gegaan ben voor de 1100RT.
Maar nu geniet ik van de 1200RT. maar dat is weer een heel ander verhaal.

Suc6 met je zoektocht en we lezen je voortgang graag.
Welkom Willem.
Bij Motoport Veldhoven staat een lichtgroene R850RT.
Maar dat is nog een oude met de eerste rechthoekige koplamp.
Hij staat er wel al heel heel lang, dus misschien is er wat aan de prijs te doen?
En het is nogal ver van Hoogezand.
Ik zou zeggen: kijk eens op internet.
Hij staat er wel al heel heel lang, dus misschien is er wat aan de prijs te doen?
Zie: http://www.motoportveldhoven.nl/epages/ ... 0006207966
Uit 2000 en 86000 km. Prijs 4490
Groeten,
Jan
Uit 2000 en 86000 km. Prijs 4490
Groeten,
Jan
- Nico4sen
- 2023
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Als je van een gokje houdt staat er ook nog zo een bij Jan Vedder in Hoogezand. Staat er volgens mij al een paar jaar maar is voor jou lekker dicht bij.J vd B te V schreef:Welkom Willem.
Welkom op het forum overigens

Hier in de buurt staat ook een aantal 850RT;
Zo te zien in de speciale Jahren-editie, dus met rode accenten en logo's;
Bouwjaar:2000
Teller:40.000km
Kleur:antreciet
Met grote (niet-BMW) topkoffer
Vraagprijs: 5450
En een Silber-kleurige:
Bouwjaar:2002
Teller:64.000km
Kleur:zilver
Vraagprijs: 5750
Let wel op dat de 850RT schijnbaar ook vroeger geleverd kon worden zonder ABS;
Een BMW met ABS heeft een schakelaar op het dashboard zitten waarmee je die ABS kunt uitschakelen.
Oftewel, als een verkoper stelt dat er ABS op zit maar je ziet die ABS knop niet zitten, zit er in mijn optiek dus ook geen ABS aanwezig.
Zo te zien in de speciale Jahren-editie, dus met rode accenten en logo's;
Bouwjaar:2000
Teller:40.000km
Kleur:antreciet
Met grote (niet-BMW) topkoffer
Vraagprijs: 5450
En een Silber-kleurige:
Bouwjaar:2002
Teller:64.000km
Kleur:zilver
Vraagprijs: 5750
Let wel op dat de 850RT schijnbaar ook vroeger geleverd kon worden zonder ABS;
Een BMW met ABS heeft een schakelaar op het dashboard zitten waarmee je die ABS kunt uitschakelen.
Oftewel, als een verkoper stelt dat er ABS op zit maar je ziet die ABS knop niet zitten, zit er in mijn optiek dus ook geen ABS aanwezig.

- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Welkom Willem, heel veel succes met je zoektocht en alvast veel veilige kilometers gewenst 

Grts Franky
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Ik dacht dat het een testschakelaar was (ook op de 1100). Uitzetten van de ABS is er volgens mij niet bij!dutchmidiman schreef: Een BMW met ABS heeft een schakelaar op het dashboard zitten waarmee je die ABS kunt uitschakelen.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
Maarre je kunt abs toch ook herkennen aan de tandkrans en de sensor bij de wielnaven?
Hallo allemaal,
dank jullie voor het warme welkom en meedenken. Ik zoek volop door en laat binnenkort weten wat het geworden is.
Met betrekking tot de genoemde r80rt's, dutchmidiman, waar staan de motoren die je noemt?
Groet
Willem
dank jullie voor het warme welkom en meedenken. Ik zoek volop door en laat binnenkort weten wat het geworden is.
Met betrekking tot de genoemde r80rt's, dutchmidiman, waar staan de motoren die je noemt?
Groet
Willem
Ik neem aan dat je nog steeds r850rt's bedoelt?
De aangehaalde modellen staan bij mij, letterlijk, aan de overkant van de straat;
http://www.motoroccasion.nl/motoren/106 ... t-abs.html
en
http://www.motoroccasion.nl/motoren/107 ... 50-rt.html
Wel aankoopkeuring door Kenny laten doen, dan weet je pas echt of het wat is.
Tevens ben ik daar geen onbekende, al mijn motoren komen daar vandaan.
Dus misschien dat ik jou bij hen kan helpen een goede/betere deal te krijgen.
Soms lukt dat, en soms moet je gewoon weglopen bij een motor als er echt iets mis mee is.
Dat is in mijn optiek de gouden regel als je bij dergelijke bedrijven een motor overweegt te kopen.
Want er wordt wat afgerommeld in die markt, zonder uitzondering.
Lees de columns maar van Erik van Lent.

De aangehaalde modellen staan bij mij, letterlijk, aan de overkant van de straat;
http://www.motoroccasion.nl/motoren/106 ... t-abs.html
en
http://www.motoroccasion.nl/motoren/107 ... 50-rt.html
Wel aankoopkeuring door Kenny laten doen, dan weet je pas echt of het wat is.
Tevens ben ik daar geen onbekende, al mijn motoren komen daar vandaan.
Dus misschien dat ik jou bij hen kan helpen een goede/betere deal te krijgen.
Soms lukt dat, en soms moet je gewoon weglopen bij een motor als er echt iets mis mee is.
Dat is in mijn optiek de gouden regel als je bij dergelijke bedrijven een motor overweegt te kopen.
Want er wordt wat afgerommeld in die markt, zonder uitzondering.
Lees de columns maar van Erik van Lent.
Dank je dutchmidiman
het gaat inderdaad om het type met de 5, die 5 is waarschijnlijk blijven hangen in mijn toetsenbord. Ik zal even kijken hoe het zit met die aankoopkeuring door Kenny, is vast info over te vinden op het forum
Bedankt
Willem
het gaat inderdaad om het type met de 5, die 5 is waarschijnlijk blijven hangen in mijn toetsenbord. Ik zal even kijken hoe het zit met die aankoopkeuring door Kenny, is vast info over te vinden op het forum
Bedankt
Willem
Bij jou is het toetsenbord, bij mij is het mijn brein.
Meer over de dienstverlening van Kenny's MotorServiceAmersfoort;
http://motorserviceamersfoort.com/diensten/
Maar inderdaad, via de zoekfunctie van het forum zal je ook het nodige moeten kunnen vinden.
Mijn 1e aankoop was een drama, ik was verblind door de liefde van een BMW en niet gewend voor de vele misstanden in die branche. Kenny was er toen helaas ook nog niet. _002
Mijn 2e aankoop bij hen was ik wat scherper, heel geduldig en heb er een perfecte 1200RT gekocht, die ik nu nog steeds heb, de liefde is daar niet onverminderd door geworden. Maar wel nadat ik een aankoopkeuring door Kenny had laten doen.
PS: Voor de volledigheid;
De silber-versie in voorgenoemde advertentie is op basis van de 1150RT, terwijl de antreciet-versie op basis van de 1100RT is. Herkenbaar aan de koplampen.
Als ik ff voor je moet kijken & polsen, laat gerust weten, dan trek ik ff mijn zwemkleding aan. :lol:

Meer over de dienstverlening van Kenny's MotorServiceAmersfoort;
http://motorserviceamersfoort.com/diensten/
Maar inderdaad, via de zoekfunctie van het forum zal je ook het nodige moeten kunnen vinden.
Mijn 1e aankoop was een drama, ik was verblind door de liefde van een BMW en niet gewend voor de vele misstanden in die branche. Kenny was er toen helaas ook nog niet. _002
Mijn 2e aankoop bij hen was ik wat scherper, heel geduldig en heb er een perfecte 1200RT gekocht, die ik nu nog steeds heb, de liefde is daar niet onverminderd door geworden. Maar wel nadat ik een aankoopkeuring door Kenny had laten doen.
PS: Voor de volledigheid;
De silber-versie in voorgenoemde advertentie is op basis van de 1150RT, terwijl de antreciet-versie op basis van de 1100RT is. Herkenbaar aan de koplampen.
Als ik ff voor je moet kijken & polsen, laat gerust weten, dan trek ik ff mijn zwemkleding aan. :lol:
- Flying Dutchman
- Type: R850RT
- Bijz: Blauw
Willem,
Allereerst welkom en succes met zoeken.
Zelf heb ik een 850RT uit 1998. Hou er ook rekening mee dat niet alle modellen een electrisch verstelbare ruit en handvat verwarming hebben. Beide ontbreken bij mij. Is voor mij geen probleem omdat ik er alleen maar kortere toerritten mee maak voornamelijk hier in het Limburgse heuvellandschap. Wel heb ik ABS voor en achter.
De BMW 850 RT uit de latere jaren, volgens mij vanaf 2002, hebben wel een electirsche ruit, handvat verwarming en een 6 versnellingsbak.
Als je hem dagelijks wil gebruiken lijken mij dit zinvolle opties.
Ik lees wel wat je hebt aangeschaft.
Groeten uit de poort naar het Heuvellandschap
Peter
Allereerst welkom en succes met zoeken.
Zelf heb ik een 850RT uit 1998. Hou er ook rekening mee dat niet alle modellen een electrisch verstelbare ruit en handvat verwarming hebben. Beide ontbreken bij mij. Is voor mij geen probleem omdat ik er alleen maar kortere toerritten mee maak voornamelijk hier in het Limburgse heuvellandschap. Wel heb ik ABS voor en achter.
De BMW 850 RT uit de latere jaren, volgens mij vanaf 2002, hebben wel een electirsche ruit, handvat verwarming en een 6 versnellingsbak.
Als je hem dagelijks wil gebruiken lijken mij dit zinvolle opties.
Ik lees wel wat je hebt aangeschaft.
Groeten uit de poort naar het Heuvellandschap
Peter
- beamer charly
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: bmw r850r
- Woonplaats of omgeving: Oirsbeek (L)
Welkom Willem op het
en veel suc6 met je zoektocht

give your guardianangel a challenge
- JoJothefirst
- 2024
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Willem, welkom. Heb je een speciale reden om specifiek naar een 850RT op zoek te gaan? Motorplaza: mooie 1150RT's en 850R's maar net geen 850RT :-(
Succes verder met je zoektocht.
JoJo
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons
)
JoJo

Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Hallo Jojothefirst,JoJothefirst schreef:Willem, welkom. Heb je een speciale reden om specifiek naar een 850RT op zoek te gaan? Motorplaza: mooie 1150RT's en 850R's maar net geen 850RT :-(
JoJo
(Tapatalk op iPhone, dus geen emoticons)
Ik heb begrepen dat de 850 wat zuiniger loopt dan de 1150. Qua prestaties zou de motor weinig onderdoen voor een 1150. Gezien het aanbod ben ik ook naar de 1150 aan het kijken, dan is er ineens veel meer keuze!
Mijn zoektocht gaat nog even door, ik laat binnenkort weten wat het geworden is
Willem
- BéRTke
- Bijz: Ostra Grey
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kempen
Hallo Willem,
Ongeveer een jaartje geleden ging ik ook op zoek naar een RT... " liefst een 850RT" was mijn idee.. na lang geen motor meer gereden te hebben was mijn gevoel dat de 1150 iets te hoog gegrepen zou zijn... Zoals je zelf al gezien hebt is het aanbod aan 850RT's zeer beperkt, waar er 1150RT's "in overvloed" zijn. Een puntje waar je misschien ook rekening mee moet houden (en wat mij toen ook is aangegeven) is dat je een 1150RT makkelijk kwijtraakt als je hem terug zou willen doorverkopen, waar dit met een 850RT toch wat moeilijker blijkt te liggen.. Uiteindelijk heb ik mezelf een 1150RT aangeschaft... gewicht van de motor is identiek aan de 850RT, en nog geen seconde spijt van gehad dat het geen 850RT is.... rijdt zaaaaaaaaaaaaaaaalig !
Benny
Ongeveer een jaartje geleden ging ik ook op zoek naar een RT... " liefst een 850RT" was mijn idee.. na lang geen motor meer gereden te hebben was mijn gevoel dat de 1150 iets te hoog gegrepen zou zijn... Zoals je zelf al gezien hebt is het aanbod aan 850RT's zeer beperkt, waar er 1150RT's "in overvloed" zijn. Een puntje waar je misschien ook rekening mee moet houden (en wat mij toen ook is aangegeven) is dat je een 1150RT makkelijk kwijtraakt als je hem terug zou willen doorverkopen, waar dit met een 850RT toch wat moeilijker blijkt te liggen.. Uiteindelijk heb ik mezelf een 1150RT aangeschaft... gewicht van de motor is identiek aan de 850RT, en nog geen seconde spijt van gehad dat het geen 850RT is.... rijdt zaaaaaaaaaaaaaaaalig !
Benny
R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
R1200RT - 2011 - Ostra Grey
R1200RT - 2017 - Platina Bronze
Wederom een hele goede tip!
Ja, je rijdt met een 850RT op een redelijk exclusieve motor maar dat zou bij een eventuele verkoop mogelijk ook een obstakel kunnen zijn, te weinig vraag naar.
Als je uitgangspunt was/is voor de 850RT versus de 1150RT het beoogde brandstofverbruik, dan durf ik de stelling wel aan dat je met een goede rijtechniek & afgestelde 1150RT de verbruikscijfers van de 850RT heel dicht kan benaderen, wellicht zelfs evenaren.
Want dat is het voordeel van een injectiemotor, het is je rechterhand die daar ook redelijk veel invloed op heeft.
Als ik alle goede raadgevingen en tips zo lees, wist ik het wel, de 1150RT.

Ja, je rijdt met een 850RT op een redelijk exclusieve motor maar dat zou bij een eventuele verkoop mogelijk ook een obstakel kunnen zijn, te weinig vraag naar.
Als je uitgangspunt was/is voor de 850RT versus de 1150RT het beoogde brandstofverbruik, dan durf ik de stelling wel aan dat je met een goede rijtechniek & afgestelde 1150RT de verbruikscijfers van de 850RT heel dicht kan benaderen, wellicht zelfs evenaren.
Want dat is het voordeel van een injectiemotor, het is je rechterhand die daar ook redelijk veel invloed op heeft.
Als ik alle goede raadgevingen en tips zo lees, wist ik het wel, de 1150RT.
- BéRTke
- Bijz: Ostra Grey
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Kempen
... en als je dan toch voor een 1150RT zou gaan... vanaf 2003 hebben die de zgn. 'Twin Spark' uitvoering.. loopt (meestal) wat rustiger... zoek maar eens op het forum bij oa. "KFR".. 

R1150RT - 2004 - Biarritz Blue
Zo, de kogel is door de kerk, de motor aangeschaft. Het is een R1150RT geworden. 2005 met 65000 kilometer. Van alles erop en eraan en een radio aan boord. Voor de aankoop gekeurd door een BMW monteur en goed bevonden. Foto's volgen binnenkort. de motor wordt nog even zomerklaar gemaakt (remschijf en blokken achter en diverse oliën). Nu maar hopen op zoutvrije wegen zodat ik binnenkort op pad kan!
- JoJothefirst
- 2024
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Willem, sorry ik lees dit nu pas, maar gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Volgens mij ga jij geen spijt krijgen van je aangepaste keuze. Veel plezier op je nieuwe
JoJo
)

JoJo

Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Proficiat!
Ook hier zag ik het net pas. Ondanks mijn abo op dit topic. ????
Heb je hem bij een particulier of een handelaar gekocht?
De mijne komt van De Jong in Alphen en was uit 2003 met net geen 70000 km.
Ook hier zag ik het net pas. Ondanks mijn abo op dit topic. ????
Heb je hem bij een particulier of een handelaar gekocht?
De mijne komt van De Jong in Alphen en was uit 2003 met net geen 70000 km.
dank jullie voor de felicitaties. ik heb de motor gekocht bij een particulier/handelaar. hij had de motor sinds juli 2013 op naam en reed er zelf op. het betreft een duitse machine die tot en met 60000 kilometer alle beurten heeft gehad bij een duitse bmw dealer. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe een 2e hands motor het gaat doen, maar de aankoopkeuring geeft me vertrouwen.
We gaan het zien, laat het zout maar van het asfalt spoelen, dan kan ik rijden
willem
We gaan het zien, laat het zout maar van het asfalt spoelen, dan kan ik rijden
willem
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!