Moderator: RT_Patrick
Waar: RTL7
Wanneer: vanaf zaterdag 29 maart 2014, 8 afleveringen
Tijdstip: 17.30 uur
Presentatie: Nadia Palesa
Gelukkig ben je niet al te vooringenomen…J vd B te V schreef:Ik wil niet negatief over komen maar dat soort programma's op de commerciële zenders zijn allemaal uit hun krachten gegroeide reclamespots.
Wat let je?mhovens schreef:Ik heb daar wel eens over nagedacht. Ik had het idee dat je een soort kruising zou willen met Camping Life en Top Gear. Waarbij je een groep motorrijders volgt die één van de ritten van de ANWB of Vrijuit rijden en dat doorspekt met nieuws over motoren en specials over verschillen aspecten van het motorrijden die lijken op de rubrieken hier op dit forum. Maar ik zou niet weten hoe ik contact zou kunnen komen met één van de programma makers om dit idee te lanceren. Ik kan me voorstellen dat dit best wel te financieren is met grotere partijen in de branche.
Ik snap je commentaar niet. Als zo'n programma niet leuk vindt en je hebt tijd om te kijken, dat zap je toch naar iets wat je wel interessant vindt. Meedenken met een voorstel zou ook nog kunnen, of wijzen waar wel een leuk programma draait. Jouw opmerkingen dragen niet bij tot de discussie die hier gevoerd wordt.J vd B te V schreef:Ik ben ook auto- en caravangek.
Maar Topgear kijk ik ook vaak niet.
Campinglife ben ik ook afgehaakt.
Die Sander Janson vindt zichzelf veel te leuk.
Ik heb geen idee aan welke kosten ik moet denken om een programma te maken. Ze heeft inderdaad verteld dat je al "sponsoren" hebt dat "helpt". Maar goed, wil je jouw ideeën dan delen hier, wellicht kunnen de meer zakelijk ingestelde rijders ons hiermee dan weer helpen,strik schreef:De groep van 700.000 lijkt heel groot, maar wanneer daar 0,5 tot 5% van kijkt (de 0,5-5% regel) heb je het nog maar over maximaal 35.000 kijkers. Dat is echt veel te weinig.
De vraag is dus, hoe kan je het programma zo interessant maken zodat de doelgroep een stuk groter zal zijn, maar dat de inhoud toch nog over motoren gaat...?
Waar commerciële omroepen gevoelig voor zijn, zijn hoge kijkcijfers en zakken met geld. Ook worden er eisen gesteld aan de uitzendkwaliteit. Met alle respect, maar met alleen een opname van een goprotje ga je het echt niet redden.
Een gaaf programma idee is dus voor een commerciële omroep niet voldoende. Bij een TV format moet je naast de potentiële doelgroep die je kan bereiken gelijk aan potentiële sponsoren denken om zo het plaatje rond te krijgen. We weten allemaal dat er in de motorwereld niet de zakken geld liggen. Daar moet je dus niet zoeken.
Wellicht hebben landen geld beschikbaar ter promotie van hun land. Daar ligt wat meer geld en is ook nog leuk om te doen. Ik ben motorrijder....en ik ben producent...maar dat lobbywerk om die zakken geld bij elkaar te lullen ligt mij niet zo... (ideeën zat trouwens...)
Ik bied mijn verontschuldigingen aan Jan voor deze opmerking, ik had deze hier niet op deze wijze mogen maken. Dit spijt mij te zeerste de hand was sneller dan het verstand.mhovens schreef:Ik snap je commentaar niet. Als zo'n programma niet leuk vindt en je hebt tijd om te kijken, dat zap je toch naar iets wat je wel interessant vindt. Meedenken met een voorstel zou ook nog kunnen, of wijzen waar wel een leuk programma draait. Jouw opmerkingen dragen niet bij tot de discussie die hier gevoerd wordt.J vd B te V schreef:Ik ben ook auto- en caravangek.
Maar Topgear kijk ik ook vaak niet.
Campinglife ben ik ook afgehaakt.
Die Sander Janson vindt zichzelf veel te leuk.
Moet je de vroeger postings als eerste lezen...doov650 schreef:Grappig. Vanaf 29 maart komt Motoplus met een TV programma op RTL 7. Er komen 8 afleveringen.
Zit ik dus te kijken vanaf 17:30 uur op RTL7 en dus mooi niet. BALEN.dutchmidiman schreef:De gebeden zijn blijkbaar verhoord;
http://www.motoplus.nl/nieuwsbrief/moto ... ieuwsbrief
Waar: RTL7
Wanneer: vanaf zaterdag 29 maart 2014, 8 afleveringen
Tijdstip: 17.30 uur
Presentatie: Nadia Palesa
zondag 6 april 17:30 RTL7
Inspector Gadget schreef:Anyhoe, die serie gezien.![]()
ANWB gaat het ook proberen, maar dan via "web-tv", een serie genaamd MotoMe, beginnende in september;
http://www.anwbmotor.nl/motome
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!