Verbruik van een R1100GS en een K1200Rs
Verbruik van een R1100GS en een K1200Rs
wie kan mij vertellen wat het verbruik is van een Bmw r1100gs ? en van een Bmw K1200rs ?
ik denk er over om een van de twee te kopen vandaar
alvast bedankt hoop dat iemand dat misschien weet
Groetjes
Smook
ik denk er over om een van de twee te kopen vandaar
alvast bedankt hoop dat iemand dat misschien weet
Groetjes
Smook
Laatst gewijzigd door Smook op 02 feb 2014, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Re: Verbruik van een R1100GS en een K1200Rs
Welkom op dit forum!
Wat betreft jouw vraag: mijn ervaring is dat de R11xx motoren iets zuiniger zijn dan de K-serie, maar de verschillen zijn niet groot. Deze motoren zijn echter heel erg verschillend wat betreft motorkarakter en rijgedrag! Ga ze eerst eens beide rijden en kies de motor die je het beste bevalt...
Wat betreft jouw vraag: mijn ervaring is dat de R11xx motoren iets zuiniger zijn dan de K-serie, maar de verschillen zijn niet groot. Deze motoren zijn echter heel erg verschillend wat betreft motorkarakter en rijgedrag! Ga ze eerst eens beide rijden en kies de motor die je het beste bevalt...
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Welkom op dit
!
Wellicht beter om je vraag eens te stellen op het GS-forum en op het forum over de BMW K-serie van dhr. Meijerink.
Suc6!

Wellicht beter om je vraag eens te stellen op het GS-forum en op het forum over de BMW K-serie van dhr. Meijerink.
Suc6!
Bedankt voor het antwoord
ik heb op beiden gereden en de 1100 rijd voor mij wat stug en schokkend de 1200 rijd soepel en rustig
en dat merk ik wel goed
maar was benieuwd wat het verbruik van beiden motoren zijn
ik heb op beiden gereden en de 1100 rijd voor mij wat stug en schokkend de 1200 rijd soepel en rustig
en dat merk ik wel goed
maar was benieuwd wat het verbruik van beiden motoren zijn
PaPinkelman schreef:Welkom op dit forum!
- Ton1959
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Een R1100Gs zal hetzelfde verbruiken als mijn motor denk ik. Dus tussen de 1 op 16 en 1 op 20. Maar is veel afhankelijk van het onderhoud en wie er op rijd.
Hallo Smook,
Ik heb een tijdje op een K1200RS gereden en het verbruik was gemiddeld 1:17. Mijn rijstijl was 'vlot' toeristisch....
Mijn huidige R1150RT doet het met wat minder brandstof 1:19 met diezelfde rijstijl.
De RT heeft t.o.v. de RS een fors betere zithouding en over het algemeen veel meer comfort. Daarnaast ook voldoende vermogen en rij-eigenschappen om er sportief mee uit de voeten te kunnen.
Groet,
Luc
Hartelijke groeten van ASUS Transformer Pad TF300T aan alle forumleden
Ik heb een tijdje op een K1200RS gereden en het verbruik was gemiddeld 1:17. Mijn rijstijl was 'vlot' toeristisch....
Mijn huidige R1150RT doet het met wat minder brandstof 1:19 met diezelfde rijstijl.
De RT heeft t.o.v. de RS een fors betere zithouding en over het algemeen veel meer comfort. Daarnaast ook voldoende vermogen en rij-eigenschappen om er sportief mee uit de voeten te kunnen.
Groet,
Luc
Hartelijke groeten van ASUS Transformer Pad TF300T aan alle forumleden
- PaPinkelman
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Dat is nu het verschil in motorkarakterSmook schreef:ik heb op beiden gereden en de 1100 rijd voor mij wat stug en schokkend de 1200 rijd soepel en rustig

Ik heb beide gereden en ieder heeft zijn eigen 'aardigheden'.
Ik rij nu een staande twin (F800), komend voorjaar/zomer ervaren hoe me dat bevalt. Eerst km's beloven veel goeds :lol:
Trouwens, wat betreft verbruik kan je ook voor een F800(ST) gaan, ruim boven de 1:20, als ik de verhalen mag geloven. Ik heb zelf nu 1:20 gehaald in korte stadritjes de afgelopen 2 maanden (verbruikers zoals handvatverwarming vol aan...).
Groeten,
Frank
Frank
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht