actioncam stoort zumo 660

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

actioncam stoort zumo 660

Ongelezen bericht door wil51 »

De actioncam van 30 euro van de Aktion kan niet gemonteerd worden vlak bij de Zumo 660. De satelliet ontvangst valt gelijk weg als je de cam aanzet.
http://www.youtube.com/watch?v=M8rsnD4- ... e=youtu.be
Inspector Gadget

Re: actioncam stoort zumo 660

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tja, de camera geeft blijkbaar een flink strooiveld wat het GPS signaal verstoort.

Meer afstand houden dus tussen camera en gps. ;)
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ik heb de camera in mijn handen gehad bij de Action. Bijna gekocht, maar goed dat ik het niet gedaan heb...
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Ik heb de cam van de Action gisteren uitgeprobeerd. De opnames zijn redelijk. Geen enkele storing op de TT Urban. Maar ik heb de cam overigens op mijn valbeugels gemonteerd.
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Overigens, het is het model Sports DV123SC;
http://www.sprite-ele.com/en/pid50/sport-cam-dv123sc

De reden van "goedkoper als/dan.." is o.a. het feit dat de beeldsensor slechts 1.3 Mega pixels is.
Via interpolatie (laat ik verder ff in het midden) worden er trucen toegepast voor het opnemen van 720p beelden.
Door een betere beeldsensor (bij GoPro is 5 Mega pixels en meer) worden de opnames ook beter.
Alle waar naar zijn geld natuurlijk.

1 van de dingen die je zeker zult tegenkomen bij deze camera is beeldstabiliteit;
Dat heeft te maken met wat men de Rolling Shutter noemt.
Zo zal je merken dat een video op YT prima omgaat met een Hero opnamen terwijl degene van de Action nogal erg onstabiel blijkt. (wat je heel erg merkt aan de klok/datum-afbeelding, die danst als het ware over het beeld heen, zet deze daarom liever uit, valt het ook hopelijk wat minder op ;) )
Een kleinere kijk-hoek zorgt ook voor snellere bewegingen en dus ook "shake" dan bij een grote kijk-hoek.
Dus dan krijgt de stabilisatie software nog meer werk voor z'n kiezen en zal het gecropte beeld nog kleiner zijn; wat weer een mindere kwaliteit geeft.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

wil51 schreef:De actioncam van 30 euro van de Aktion kan niet gemonteerd worden vlak bij de Zumo 660.
Erg goed dat je dat even deelt. Heb je waarschuwing meteen maar ff via FB gedeeld; kan een hoop frustratie voorkomen. Thanks!
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Test van de Sports DV123SC actioncam 29,95 euro op de BMW R850RT. Iedere trilling van de motor is zichtbaar in beeld. Camera gemonteerd op Ram Mount waar ook de Garmin Zumo 660 opzit,. Dit is duidelijk niet de goede plek. Behalve dat de camera trilt wordt er ook een storing veroorzaakt waardoor er geen satelietontvangst meer is op de Zumo.
De tijd had ik verkeerd ingesteld. Het moet PM zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=fX7GfsqXGqg

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”