Mijn R1200RT uit 2008

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

R1200rt2008
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Mijn R1200RT uit 2008

Ongelezen bericht door R1200rt2008 »

Hallo,

Ik ben Chiel en woon in de omgeving van Rotterdam. Nadat ik een tijdje op een supersport heb gereden was ik dat apparaat helemaal zat. Ik ben vrij lang en zit dus voor geen meter op zo'n ding. Laten we het er maar op houden dat het een emotie-aankoop is geweest. Het was zonde van die nieuwe motorfiets om hem in de garage te laten staan. Als ik er 10 keer op het gereden het afgelopen jaar, dan is het veel.

Ik lees al een tijdje mee op het forum om info te verzamelen over de R1200RT. Mede door dit forum heb ik besloten om ook te gaan kijken voor deze motor en ben ook inmiddels sinds een paar weken in het bezit van een zilveren BMW R12000RT uit 2008 met 30.000 km op de teller. Hij is voorzien van een aantal opties zoals zadel en handvatverwarming, ESA en stalen remleidingen etc.

Heb inmiddels net een aantal onderdelen bij Wunderlich besteld zoals valbeugels en voetsteunverlagers voor wat extra veiligheid en comfort. Hoop dat die snel binnen komen en dan kan ik een dagje gaan sleutelen.

Hieronder een foto van de RT helaas wel in de redelijk donkere garage maar nieuwe foto's ga ik maken als de Wunderlich onderdelen erop zitten. Big RT Smile

Afbeelding
Laatst gewijzigd door R1200rt2008 op 30 dec 2013, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Mijn R1200RT uit 2008

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel succes en veilige kilometers met je nieuwe aanwinst ;)
Grts Franky
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Chiel,

van harte welkom op het forum en gefeliciteerd met je RT. Het moet een verademing voor je zijn . . . . :O
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom Chiel, veel plezier en veilige kilometers met je aanwinst ;)
Grts Franky
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Chiel,

[welkom] en heel veel plezier met je -1200- en op ons mooie forum! _004

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
R1200rt2008

Jos wRSm schreef:Beste Chiel,

van harte welkom op het forum en gefeliciteerd met je RT. Het moet een verademing voor je zijn . . . . :O
Ja het was zeker een verademing om langer dan een half uur op een motor te kunnen rijden zonder last te krijgen van van alles. Ik ben nu nog heel jong dus ik dacht hier kan ik geen jaren op blijven rijden want dat wordt alleen maar erger.

Ik lees iedere dag mee op het forum en heb hier al veel nuttige info vandaan gehaald zoals over de voetsteunverlagers en over tiger leathers en dat ik de -1200- bij MSA in onderhoud moet gaan doen. Kortom ik vind het een leuk en informatief forum en hoop zelf ook een bijdrage te kunnen leveren hieraan.
beamer charly
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: bmw r850r
Woonplaats of omgeving: Oirsbeek (L)

Ongelezen bericht door beamer charly »

Welkom Chiel en veel plezier van je -1200- en nog de beste motor wensen voor 2014
give your guardianangel a challenge
R1200rt2008

Bedankt allemaal en inderdaad nog de beste wensen voor 2014.

Kreeg gister mijn pakket binnen van Wunderlich. Heb alles gelijk dezelfde avond gemonteerd en mee gereden. De voetsteunverlagers zijn echt geweldig. Zit voor lange mensen echt duizend maal beter. Heb ook de schakel en rempedaal verbreders erop gezet. Dit is met die voetsteunverlagers wel echt nodig omdat je voeten ook iets verder naar buiten komen te staan. Zeker omdat de pedalen vind ik bij de standaard setup al te klein zijn. Hieronder de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Freddy Kreuger
Bijz: grijs maar niet saai
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoetsluis

Ongelezen bericht door Freddy Kreuger »

Ja erg mooi, ik rij ook op zo'n mooie grijze -1200- tourbuffel en ben misschien niet de langste (1,86) maar ik had erg veel baat bij mijn stuurverhogers. Dit maakte het comfort echt helemaal àf. Ik heb er nu zo ongeveer 8000 km mee gereden en ga komende zomer Europa weer verkennen. Big RT Smile
Als je alleen maar rechtuit gaat ben je er twee keer zo snel, maar is het rijden half zo leuk.
R1200rt2008

Stuurverhogers heb ik nog niet, ik moet ook zeggen dat ik niet echt last heb ergens van dus zolang dat zo blijft houd ik het zo. Het enige wat ik misschien nog wil laten doen is bij Tiger Leathers in Den Haag het zadel aan laten passen. Dat schijnt ook niet zo heel erg duur te zijn, ik had gelezen rond de 80 euro.

Ik ben ook benieuwd wat het kost als je ook het nepleer laat vervangen wat nu over het zadel heen zit. Ik heb op het zitje van de duopassagier een ' kras' zitten van mijn laars. Het is niet echt een kras maar onder een hoek in het zonlicht kan je het zien. Ik heb al geprobeerd om het eruit te poetsen maar dat is nog niet gelukt. Misschien dat iemand daar nog een idee voor heeft?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”