Vrouwelijke RT-rijder erbij! Kim

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Tha_biker

Vrouwelijke RT-rijder erbij! Kim

Ongelezen bericht door Tha_biker »

Hallo,

Hier Kim, 26 jaar oud. Ik heb afgelopen zaterdag een R1150RT gekocht, waarop ik mijn Fazer in heb geruild. Mijn Fazer was mijn eerste motor, waar ik 2 jaar met veel plezier op heb gereden. Maar omdat ik nu veel woon-werk moet rijden (elke dag zo'n 200 km), is een motor met meer windbescherming wel gewenst. Mijn man rijdt al een jaartje op een R1150GSA en dat boxerblok beviel wel. Vandaar dat de keuze voor een 1150RT snel gemaakt was!

Ik heb helaas nog geen plaatje, maar dat komt vast nog wel... ;) We gaan mijn RT nog wel wat pimpen, dus we zullen hier nog wel wat informatie inwinnen gok ik zo! ;)
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Re: Vrouwelijke RT-rijder erbij!

Ongelezen bericht door dhr »

Welkom Kim,

Bedankt voor het verdubbelen van het feminime aandeel :D Leuk dat je erbij komt 8)_
En goede keuze :!: Ik rijdt zelf 150 km/dag op een 1100RT door weer en wind en geen probleem, en zo zijn er heel wat op dit forum. Afgelopen winter maar 2 dagen de fiets laten staan.
200KM per dag is een pittig stuk, ook nog veel file slalommen?

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
guillaume

Re: Vrouwelijke RT-rijder erbij! Kim

Ongelezen bericht door guillaume »

Hoi Kim,

Welkom en veel veilige km.
200km dagelijks door weer en wind is een hele klus. Ik denk wel dat je nieuwe machine je daarbij goed zal helpen.
M.i. een goede keus en .... eindelijk iemand die het imago van "oude mannen machine" gelogenstraft.
Zelf ben ik 2 weken geleden (als 60 jarige) overgestapt van een Deauville naar een RT. Te gek, ik ben erg enthousiast.
Ik hoop dat je naast je woon-/werkverkeer ook nog in je vrije tijd (samen) van mooie tochten mag genieten.
Veel plezier, alle goeds en .... pas goed op jezelf.

Giel
Tha_biker

Thnx voor het warme welkom! :D

@dhr: Ik moet elke dag over de A2, vanaf aansluiting A15 naar A'dam. Dus dat is elke dag 's ochtends filerijden. Gelukkig werk ik 's avonds tot ongeveer 19.00 uur, dus dan is de meeste file al opgelost. Dat filerijden was idd iets waar ik tegenop zag, maar het valt gelukkig reuze mee. Een RT is wel wat groter dan een Fazer, maar het stuurt zo verrassend makkelijk! Wel rijd ik momenteel alleen met topkoffer, de Touringkoffers gebruik ik alleen in het weekend. Maar als het goed is, heb ik binnenkort ook een setje City-koffers! :D

@Guillaume: Ik vind eerlijk gezegd de RT ook nog wel een beetje een motor voor oudere mannen... :oops: Maar het rijdt zo fantastisch lekker, dat je dat snel vergeet als je er op zit. En mijn man merkt nu al dat ik een stuk strakker en sneller rijd dan dat ik op mijn Fazer deed! :D In onze vrije tijd rijden we ook veel toertochtjes. Hoe meer, hoe beter! ;) Sinds ik mijn rijbewijs heb (nu net twee jaar), zijn we elke zomer drie weken op motorvakantie geweest in Europa. Dit jaar misschien wat minder ver (we hebben net een huis gekocht waar nog veel aan verbouwd moet worden), maar lekker toeren staat toch ook wel op de planning! :D Worden hier via het forum eigenlijk ook weleens toertochten georganiseerd?

Ik heb overigens al mijn eerste blunder met de RT meegemaakt... Gisteren ging die over z'n dooie punt bij het van de oprit af lopen en toen hield ik 'm niet meer. Dat was ff flink schrikken! Maar gelukkig alleen wat krasjes op mijn spiegelkap, een gebroken spiegel (die gaan we vanmiddag vervangen) en wat krasjes op mijn cilinderbeschermer. Volgende keer toch maar wat beter opletten, want het is toch wel een flink zwaardere motor dan mijn Fazer!
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Tof !! En welkom ! :)
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Ook een hartelijk welkom.

Wel even benieuwd, wie er hier achter de knoppen zit.

Want volgens mij is dit de nickname van de man van Kim. :D
Zümo XT
guillaume

Ongelezen bericht door guillaume »

Hoi Kim,

Klik voor "toeren via het forum" eens onderaan de ovezichtslijst of volg:
viewforum.php?f=6" onclick="window.open(this.href);return false;
en meer.

Tip: tot dat je de juiste balans hebt gevonden (bij het met de hand verplaatsen) goed om de zijstandaard uit te zetten, dan kun je hem altijd hierop laten steunen als je het evenwicht even kwijt bent. Je houdt hem ook beter in balans als je de rechterhand op het zadel legt net boven de handgreep,in plaats van de handgreep zelf te hanteren. In het begin had ik ook moeite hiermee, maar zo heb ik betere balans gevonden.

Succes en fijn weekend. Giel
Tha_biker

@Wildripper: Het wisselt wie er aan de knoppen zit... Maar dit is inderdaad de nickname die mijn man veel gebruikt op andere fora. Het leek ons het makkelijkst om deze hier ook te gebruiken, deze kunnen we tenminste onthouden. ;)

@guillaume: De zijstandaard staat nu idd altijd uit. Maar het gaat al een stuk beter. Gelukkig voel je tijdens het rijden niks van het gewicht! :D
Tha_biker

Eindelijk wat plaatjes (nog niet echt mooie, maar daarvoor moeten we de motoren maar weer een keertje wassen... :roll: )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Welkom! Leuk, een vrouwelijke rijder, dat zien we graag op een RT :shock:
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”