Forumspam geweerd???

Hulp, meld storingen, melding modificaties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Forumspam geweerd???

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik vind het toch leuk om jullie een beetje op de hoogte te houden wat jullie beheerder zoal moet doen om dit forum op de rail te houden.
De afgelopen weken kreeg ik te maken met aanmeldingen van nieuwe leden die geen goede bedoelingen hadden. De zogenaamde forumspammers. Omdat ik de aanmeldingen nu handmatig controleer op provider (WHOIS) bleek dat veel spamaanmeldingen uit Rusland kwamen. E-mailadressen met ru als landaanduiding. Kennelijk kwamen ze automatisch door de Chaptcha beveiliging heen, ondanks de moeilijkheidsgraad die ik heb ingesteld.

Daar heb ik nu het volgende op gevonden:
Op het aanmeldingsformulier heb ik nu een dropdown menuutje gemaakt waarin men kan/moet invullen welke type BMW men heeft. Nieuwe leden zijn verplicht een keuze te selecteren door het aan te klikken.
Ik denk dat een spambot dit niet kan en hoop dat het zoden aan de dijk zet. Wellicht hoef ik ook geen leden meer handmatig toe te laten. Ik ben benieuwd . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Mike Philippens

Re: Forumspam geweerd???

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Je moet alleen nog even die tweede woonplaats weghalen...
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Bedankt voor je oplettendheid = verwijderd :-)
Mike Philippens schreef:Je moet alleen nog even die tweede woonplaats weghalen...
Jos WRSM
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Hoi Jos,

Ik neem het van je aan. Ben geen volstrekte "digibeet" maar dit volg ik echt niet. Nu zou je dit Forum natuurlijk nooit begonnen zijn als je er geen verstand van had.
Voor mij blijft het een overzichtelijk en prima Forum.
dank daarvoor

groet
Jan
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik denk dat ik heb van de forumspammers gewonnen heb. Door het maken van het dropdownmenuutje in het aanmeldformulier heb ik niet 1 aanval meer gehad. :idea:
De handmatige accountactivatie heb ik uitgezet . . . . totdat . . . .
Jos WRSM
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Onderschat die lui niet...ze proberen ook vaak rechtstreeks de scripts van je forumsoftware aan te roepen zodra ze een zwakheid hebben gevonden. Je ziet dan ineens paniekerige berichtjes dat de PHPbb boards allemaal snel moeten patchen enzo. Heel erg vervelend allemaal, het zijn hele nare lui. Ik heb een eigen server ergens in een rack hangen en omdat je dan rechtstreeks op internet zit, wordt ie constant geprikt om te kijken of er een gaatje in de firewall zit. Ik vond de Russen leuker toen er nog een gordijn tussen zat... ;)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Maar voorlopig ben ik ze weer een slag voor. :D
Mike Philippens schreef:Onderschat die lui niet...ze proberen ook vaak rechtstreeks de scripts van je forumsoftware aan te roepen zodra ze een zwakheid hebben gevonden. Je ziet dan ineens paniekerige berichtjes dat de PHPbb boards allemaal snel moeten patchen enzo. Heel erg vervelend allemaal, het zijn hele nare lui. Ik heb een eigen server ergens in een rack hangen en omdat je dan rechtstreeks op internet zit, wordt ie constant geprikt om te kijken of er een gaatje in de firewall zit. Ik vond de Russen leuker toen er nog een gordijn tussen zat... ;)
Jos WRSM
Gesloten

Terug naar “Over het forum”