Ik blijf (geen) RT rijden, de crisis raakt mij (niet).
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Ik blijf (geen) RT rijden, de crisis raakt mij (niet).
Als het de moderatoren belieft kunnen zie hier een pol aan hangen.
Ik blijf RT rijden, maar mopper er lekker op los!
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Ik blijf (geen) RT rijden, de crisis raakt mij (niet).
De eerder geplaatste quotes vielen niet in goede aarde en een poll mag je er zelf aan hangen Ronald . . . .

Jekihero schreef:Als het de moderatoren belieft kunnen zie hier een pol aan hangen.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
wij hebben onze RT pas dus denk er niet aan te stoppen met rijden 

Grts Franky
- scan
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Door de quotes te vewijderen maak je hier een nutteloos topic van.
Haal dan dit hele draadje weg...!
't Is maar een idee.
Haal dan dit hele draadje weg...!
't Is maar een idee.
Ow jee, kritiek op de moderator. Dat kan interessant worden.
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
leek mij eerder een suggestie.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- FredM
- Woonplaats of omgeving: Rijswijk
Ik blijf RT rijden, het is leuker, sneller en goedkoper dan met de auto. Als één van die niet meer er is, ga ik serieus nadenken over het ont-RTen.
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Ik ook, hoor. Tis zoals ze bij Nespresso zeggen: what else?
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- zadkine
- Type: R1100RT
- Bijz: Antraciet
- Woonplaats of omgeving: Twente
Mijn RT is aangeschaft als crisis maatregel...scheelt me ca 1000 wegenbelasting per jaar (aftrekbaar want die auto was zakelijk) en 1200 bijtelling prive gebruik netto.
Als zakelijke auto nu 1 welke geen:
wegenbelasting , bijtelling
en wel:
aftrek mkb , aftrek milieu en vamil regeling en max 4 cent energie per km
maar niet geschikt is voor lange afstanden. Gaat toch nog een 12000 km/jaar rijden.
De RT is wel goed voor verder weg en de andere (prive) auto ook, dus nog steeds kunnen eega en ik zonodig beiden tegelijk verder weg komen.
Als zakelijke auto nu 1 welke geen:
wegenbelasting , bijtelling
en wel:
aftrek mkb , aftrek milieu en vamil regeling en max 4 cent energie per km
maar niet geschikt is voor lange afstanden. Gaat toch nog een 12000 km/jaar rijden.
De RT is wel goed voor verder weg en de andere (prive) auto ook, dus nog steeds kunnen eega en ik zonodig beiden tegelijk verder weg komen.
- Vorie
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Woonplaats of omgeving: Genemuiden
Ik heb mijn RT aangeschaft voor ietsje _002 teveel. Voor de hobby zodat ik zo nu en dan eens lekker mijn kop kan leegrijden
. Voor wat hij waard is rijd ik eigenlijk veel te weinig, heel superzuinig rijdt hij ook niet, maar ja daar heb ik de lol ook van... (net als m'n jongens wanneer ze mee gaan).
Ontspanning (plezier / geluk) heeft een prijs en zolang we er niet minder om hoeven te eten zal ik zeker geen afstand doen van m''n
. Al besef ik wel dat dat tegenwoordig lang niet vanzelfsprekend meer is....

Ontspanning (plezier / geluk) heeft een prijs en zolang we er niet minder om hoeven te eten zal ik zeker geen afstand doen van m''n

groeten, Coen
Afgelopen zaterdag fan mail van BMW Nederland mogen ontvangen. De hoge heren maakte duidelijk dat de huidige motor, R1200RT bj 2010, binnenkort uit het lease contract loopt.
Toeval wil dat ik afgelopen vrijdag een kleine 2 uur heb door mogen brengen bij de BMW dealer vanwege het voor de zesde keer vervangen van de knoppenwinkel aan de linker stuurhelft. Tijdens het wachten eens rustig zitten praten met een verkoopmedewerker. In het gesprek heb ik aangegeven dat ik nu niet zou weten of ik bij vervanging van de motor weer voor BMW zou kiezen. Vanzelfsprekend bijna vinden ze het bij de dealer jammer wanneer ik niet voor BMW zou kiezen. In een adem (h)erkennen ze ook de problemen met kwaliteit bij BMW.
Het huidige motoren aanbod van BMW is weliswaar breed genoeg en biedt voor elk wat wils. Echter ik bespeur toch wel kwaliteitsproblemen bij Herrn BMW. Ook met het aanbod nieuwe modellen. Tegelijkertijd moet ik bekennen dat er weinig motoren zijn die qua comfort, ergonomie, rij-eigenschappen kunnen wedijveren met BMW.
De zondag surfend doorgebracht en wat mogelijke toerkandidaten doorgelicht. Het wordt lastig dat is zeker. Enige motor die naar mijn mening eingszins in de buurt komt van de R1200RT is de Triumph Trophy SE. Eerder dit jaar ook al op gereden en rijdt prima. Ergonomisch echter is het een ramp.
Natuurlijk heb ik lijstje met zaken waaraan de motor moet voldoen. Da's opzich mooi maar het beperkt ook direct de keuze in het aanbod van motoren. Duidelijk is wel dat op basis van de lijst met "verplichte" zaken er in het toersegment gekeken moet worden.
Goede raad is duur. Wat is wijsheid? En meer van dat soort uitspraken.
Eigenlijk weet ik het niet. Iemand tips?
Gr. Henk
Toeval wil dat ik afgelopen vrijdag een kleine 2 uur heb door mogen brengen bij de BMW dealer vanwege het voor de zesde keer vervangen van de knoppenwinkel aan de linker stuurhelft. Tijdens het wachten eens rustig zitten praten met een verkoopmedewerker. In het gesprek heb ik aangegeven dat ik nu niet zou weten of ik bij vervanging van de motor weer voor BMW zou kiezen. Vanzelfsprekend bijna vinden ze het bij de dealer jammer wanneer ik niet voor BMW zou kiezen. In een adem (h)erkennen ze ook de problemen met kwaliteit bij BMW.
Het huidige motoren aanbod van BMW is weliswaar breed genoeg en biedt voor elk wat wils. Echter ik bespeur toch wel kwaliteitsproblemen bij Herrn BMW. Ook met het aanbod nieuwe modellen. Tegelijkertijd moet ik bekennen dat er weinig motoren zijn die qua comfort, ergonomie, rij-eigenschappen kunnen wedijveren met BMW.
De zondag surfend doorgebracht en wat mogelijke toerkandidaten doorgelicht. Het wordt lastig dat is zeker. Enige motor die naar mijn mening eingszins in de buurt komt van de R1200RT is de Triumph Trophy SE. Eerder dit jaar ook al op gereden en rijdt prima. Ergonomisch echter is het een ramp.
Natuurlijk heb ik lijstje met zaken waaraan de motor moet voldoen. Da's opzich mooi maar het beperkt ook direct de keuze in het aanbod van motoren. Duidelijk is wel dat op basis van de lijst met "verplichte" zaken er in het toersegment gekeken moet worden.
Goede raad is duur. Wat is wijsheid? En meer van dat soort uitspraken.
Eigenlijk weet ik het niet. Iemand tips?
Gr. Henk
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Tja, heel herkenbaar. Ik kom met mijn eisenpakket ook op een toerbike uit, en dan kom je toch bij de Rt uit.
In het segment van de GS zijn er nog wel alternatieven (KTM 1200 Adventure, Ducati Multistrada) alhoewel ik me afvraag wat er gebeurt als je daar in 4 jaar 80.0000-90.000 km mee gaat rijden?. Maar in het Rt segment is de concurrentie/alternatieven ver te zoeken. Triumph Trophy, kawa 1400, yamaha 1300 zijn kandidaten, maar komen nog niet echt in de buurt van de rt. Echte concurrentie is er alleen van de K1600, en hoewel die in aanschaf veel duurder is, valt dat in de lease wel weer mee. Maar dan zit je wel weer bij BMW.
Ik heb mijn lease even verlengd over de winter heen. Eerst maar eens de nieuwe RT proefrijden....
In het segment van de GS zijn er nog wel alternatieven (KTM 1200 Adventure, Ducati Multistrada) alhoewel ik me afvraag wat er gebeurt als je daar in 4 jaar 80.0000-90.000 km mee gaat rijden?. Maar in het Rt segment is de concurrentie/alternatieven ver te zoeken. Triumph Trophy, kawa 1400, yamaha 1300 zijn kandidaten, maar komen nog niet echt in de buurt van de rt. Echte concurrentie is er alleen van de K1600, en hoewel die in aanschaf veel duurder is, valt dat in de lease wel weer mee. Maar dan zit je wel weer bij BMW.
Ik heb mijn lease even verlengd over de winter heen. Eerst maar eens de nieuwe RT proefrijden....
Ik persoonlijk de Triumph zelf niet zo snel zou kiezen uit principe.
Ik zou sowieso de relatie met die BMW dealeRT koesteren, het is mij wel wat waard dat ze eerlijk en oprecht tegen je zijn.
Wat ik zoal van de K1600 eigenaars verneem is dat het een dijk van een machine is (mag ook wel, het is ook een flinke prijs) die je zeker eens een keer geprobeerd moet hebben, liefst een paar dagen.
Het enige wat ik vooralsnog vernomen heb, heel soms, is dat de zit (zadel) de bestuurder niet echt kan bekoren.
Maar eerlijkheidshalve, ik zit (nog) niet zo in die K1600 "scene" omdat mijn poortdeur roet in het eten gooit.
Natuurlijk is er ook nog de 1200GS, fun en praktisch.
Of inderdaad de nieuwe 1200RT.
Met hoop dat je dan verschoond blijft van knoppen-problemen, dat is ronduit beschamend voor waar eigenlijk het merk BMW voor staat.

Ik zou sowieso de relatie met die BMW dealeRT koesteren, het is mij wel wat waard dat ze eerlijk en oprecht tegen je zijn.
Wat ik zoal van de K1600 eigenaars verneem is dat het een dijk van een machine is (mag ook wel, het is ook een flinke prijs) die je zeker eens een keer geprobeerd moet hebben, liefst een paar dagen.
Het enige wat ik vooralsnog vernomen heb, heel soms, is dat de zit (zadel) de bestuurder niet echt kan bekoren.
Maar eerlijkheidshalve, ik zit (nog) niet zo in die K1600 "scene" omdat mijn poortdeur roet in het eten gooit.
Met hoop dat je dan verschoond blijft van knoppen-problemen, dat is ronduit beschamend voor waar eigenlijk het merk BMW voor staat.
- Lemoi
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
Ik blijf rijden want ik heb geen alternatief (of beter ik wil geen ander alternatief)Ik rij het hele jaar door en nu op zoek naar een leasemotor en lonk naar de nieuwe 1200RT. Een van de redenen is dat ik zeer tevreden ben met mijn huidige RT en heeft mij al 70 km uitgehouden de afgelopen 1.5 jaar.
Kwaliteit is zeker belangrijk naast comfort etc. Maar ik weet niet of er andere merken zijn die wel alles 100% in orde hebben.
Dus ook ik wacht tot de nieuwe 1200rt er is voor een proefrit. Dan kan ik hem ditmaal gaan leasen ipv kosten vergoeding
Ofwel crisis of geen crisis, ik blijf (RT) motor rijden
Kwaliteit is zeker belangrijk naast comfort etc. Maar ik weet niet of er andere merken zijn die wel alles 100% in orde hebben.
Dus ook ik wacht tot de nieuwe 1200rt er is voor een proefrit. Dan kan ik hem ditmaal gaan leasen ipv kosten vergoeding
Ofwel crisis of geen crisis, ik blijf (RT) motor rijden

Motoren die ik op de "shortlist" heb staan zijn:dutchmidiman schreef:Ik persoonlijk de Triumph zelf niet zo snel zou kiezen uit principe.![]()
Triumph Trophy SE
Triumph Tiger Explorer XC
Yamaha FJR1300 AE
BMW R1200RT (2014 model)
BMW R1200GS(A) (2013/2014 model)
BMW K1600GT
Van deze motoren heb ik reeds bereden de Triumph Trophy SE, de K1600GT (enkele dagen) en de R1200GS.
De Trophy rijdt prima maar is ergonomisch de mindere van de BMW. Een tweede testperiode staat op de lijst. Misschien een Trophy huren voor een weekend. Ik twijfel nog over de Tiger. Ziet er goed uit. Eerst maar eens rijden en dan oordelen.
De Yamaha ken ik alleen van plaatjes en filmpjes. Ben deze nog niet in het wild tegen gekomen. De recenties die ik lees zijn positief. Yamaha schijnt er in geslaagd te zijn om met de FJR1300 AE het beste uit de sport en toer wereld samen te voegen in deze "fiets". Wat ook meespeelt is dat zowel mijn dochter en schoonzoon een Yamaha rijden. Dochter rijdt een XJ6 en de schoonzoon een XJR1300. Hier is duidelijk de betrouwbaarheid de grootste troef.
De BMW's. De nieuwe RT? Eerst bekijken op de beurs. Testrijden, voelen, ruiken, ervaren. Dit geldt ook voor de GS(A). Ik hoop dat ze het motorisch gedeelte grondig evalueren en herzien/aanpassen. BMW kennende zal dat gebeuren. De vraag blijft of dat voor mij overtuigend genoeg is. Ik begrijp overigens van de dealer dat ook de 2013 GS problemen heeft met de knoppenboel en dat er bij storing aan de knoppenboel direct beide kanten worden vervangen. En dan de 1600GT. Deze motor in 2011 al een keer gereden toen ik voor de keuze stond tussen een R1200RT (2011) en de K1600GT. Toen toch gekozen voor de RT vanwege de wendbaarheid, maten en gewicht. Ik ben de motor als woon/werk motor gaan gebruiken en met name de wendbaarheid heeft hier de doorslag gegeven. Ook toch wel een beetje het boxerkarakter wat een rol heeft gespeeld

Eerder dit jaar toen de RT voor twee dagen bij de dealer stond vanwege vervangen verschillende onderdelen waar de verf vanaf viel (cardantunnel, schetsplaten etc.), heb ik twee dagen kunnen rijden op een K1600GT. Eerlijkheid gebied te zeggen dat het best meeviel om met deze motor door files te rijden. Natuurlijk is het een grote, zware motor. Eenmaal rollend valt het gewicht als het ware weg. Door de grote wielbasis is de 1600 minder wendbaar dan de RT. Bij stapvoets of langzaam rijden is dat merkbaar. Verder is het een geweldig stuk techniek en een fantastisch rijdende motor. Een surplus aan vermogen en koppel en een geweldig geluid waarvan alleen de achter je rijdende mensen kunnen genieten _002 . De laatste tijd valt mij op dat politie steeds vaker te zien is op een K1600GT. Wanneer je de nieuwe RT en de 1600GT op prijs naast elkaar zet valt op dat het prijsverschil er wel is maar eigenlijk niet erg hoog is. Een goed uitgeruste nieuwe RT is ongeveer tussen de € 2000 tot € 3000 goedkoper dan een mooie complete 1600GT.
Zoeken, speuren, dealers bezoeken en de motoren vergelijken en (veel) testrijden is erg leuk en vormt voor zeker een deel van het plezier. Ik ga proberen in 2014 een rationele keuze te maken en de emotie geen rol van betekenis te laten spelen. Van mij echter geen garantie dat dat lukt. Wel weet ik dat ik een leuke (test)tijd tegemoet ga

Kortom, je hebt nog veel uit te pluizen, te besnuffelen, en proef te rijden.
Je "shortlist" qua keuzemogelijkheden is in mijn optiek best wel lang, hopelijk kan je dat tijdig inkorten, dat helpt de keuzes uiteindelijk gemakkelijker te maken voor jezelf. Denk ik.
Aan de andere kant heb je groot gelijk zo breed te kijken, zeker ook gezien je eigen ervaringen en van de familie.
Ook ik lees vaak positieve ervaringen over de Yamaha FJR, via G00gle is er veel te vinden en te lezen.
Maar zeker ook de nodige kritische kanttekeningen over deze sport-touring combinatie.
Ben benieuwd wat jij er uiteindelijk van gaat vinden t.z.t. met nog (deels) BMW bloed in den aderen.
De Triumph's zijn voor mij een principekwestie (maar dat is uiteraard geheel persoonlijk), naast wat ik er zoal over gelezen heb. Maar ik zou ze ook een "eerlijke" kans geven tijdens het proefrijden in jou situatie.
De BMW's gaat mijn hart nog steeds naar uit, hoewel ik volledig begrijp dat je eigen ervaringen en wat je leest, ervaart en verteld is over de kwaliteiten daarin zeker ook meetellen. Daarin heb je gelijk, gezien (o.a.) je eigen ervaringen.
Ja, de politie gebruikt de K1600GT ondertussen, meer en meer.
Wel in een speciaal aangepaste versie (met goedkeuring van BMW zelf), aangezien officieel door BMW zelf vooralsnog geen overheidsversie van is uitgebracht.
Daar heb ik dus een paar keer vernomen over de aanmerkingen over de zit/rugklachten, wellicht door die radiobox achterop?
Deze professionals is wel blij met het enorme vermogen, ik heb gezien wat er daadwerkelijk los komt als ze die "loslaten" op een circuit. Ongeloofloos wat een beest, wat dat betreft. Hoewel ik altijd in het achterhoofd hou dat dit professionals zijn, ik kom echt niet eens in de buurt van hun vaardigheden.
Ik heb de K1600 een paar keer in het echie gezien, kan mij wel bekoren. Het gewicht lijkt mij ook inderdaad een uitdaging, want dat was voor mij 1 van de hoofdreden van de 1100RT naar de 1200RT te gaan.
Wat de nieuwe 1200RT gaat brengen, is inderdaad even afwachten. Diverse zaken zijn verbeterd, zonder twijfel.
Ik verwacht zeker ook wat het motorische gedeelte dat het een flinke stap vooruit zal zijn.
Daarin ben ik natuurlijk ook heel benieuwd met jou persoonlijke vergelijk versus wat je nu hebt, tegen die tijd.
En wat betreft de 1200GS;
Dat is zondermeer het succesnummer van BMW te noemen, denk ik zelf.
En ook begrijpelijk.
Alleen heel erg jammer van (nog steeds) de knoppen-probleem, blijkbaar een probleem met een toeleverancier.
Ik wens je in ieder geval heel veel plezier toe en lees graag je ervaringen en ultimo je uiteindelijke keuze.

Je "shortlist" qua keuzemogelijkheden is in mijn optiek best wel lang, hopelijk kan je dat tijdig inkorten, dat helpt de keuzes uiteindelijk gemakkelijker te maken voor jezelf. Denk ik.
Aan de andere kant heb je groot gelijk zo breed te kijken, zeker ook gezien je eigen ervaringen en van de familie.
Ook ik lees vaak positieve ervaringen over de Yamaha FJR, via G00gle is er veel te vinden en te lezen.
Maar zeker ook de nodige kritische kanttekeningen over deze sport-touring combinatie.
Ben benieuwd wat jij er uiteindelijk van gaat vinden t.z.t. met nog (deels) BMW bloed in den aderen.

De Triumph's zijn voor mij een principekwestie (maar dat is uiteraard geheel persoonlijk), naast wat ik er zoal over gelezen heb. Maar ik zou ze ook een "eerlijke" kans geven tijdens het proefrijden in jou situatie.
De BMW's gaat mijn hart nog steeds naar uit, hoewel ik volledig begrijp dat je eigen ervaringen en wat je leest, ervaart en verteld is over de kwaliteiten daarin zeker ook meetellen. Daarin heb je gelijk, gezien (o.a.) je eigen ervaringen.
Ja, de politie gebruikt de K1600GT ondertussen, meer en meer.
Wel in een speciaal aangepaste versie (met goedkeuring van BMW zelf), aangezien officieel door BMW zelf vooralsnog geen overheidsversie van is uitgebracht.
Daar heb ik dus een paar keer vernomen over de aanmerkingen over de zit/rugklachten, wellicht door die radiobox achterop?

Deze professionals is wel blij met het enorme vermogen, ik heb gezien wat er daadwerkelijk los komt als ze die "loslaten" op een circuit. Ongeloofloos wat een beest, wat dat betreft. Hoewel ik altijd in het achterhoofd hou dat dit professionals zijn, ik kom echt niet eens in de buurt van hun vaardigheden.
Ik heb de K1600 een paar keer in het echie gezien, kan mij wel bekoren. Het gewicht lijkt mij ook inderdaad een uitdaging, want dat was voor mij 1 van de hoofdreden van de 1100RT naar de 1200RT te gaan.
Wat de nieuwe 1200RT gaat brengen, is inderdaad even afwachten. Diverse zaken zijn verbeterd, zonder twijfel.
Ik verwacht zeker ook wat het motorische gedeelte dat het een flinke stap vooruit zal zijn.
Daarin ben ik natuurlijk ook heel benieuwd met jou persoonlijke vergelijk versus wat je nu hebt, tegen die tijd.
En wat betreft de 1200GS;
Dat is zondermeer het succesnummer van BMW te noemen, denk ik zelf.
En ook begrijpelijk.
Alleen heel erg jammer van (nog steeds) de knoppen-probleem, blijkbaar een probleem met een toeleverancier.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier toe en lees graag je ervaringen en ultimo je uiteindelijke keuze.
- Ralph Romein
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Als de BMW minder storingsgevoelig was (denk hierbij aan de knoppenwinkel bijvoorbeeld) was de keuze al minder moeilijk. Maar op de nieuwe RT zit weer de zelfde knoppenwinkel en begin je je af te vragen of BMW nou niets geleerd heeft of te veel baat heeft bij deze slechte knoppen.
Ik vraag mij wel eens af hoe wij als gebruikers collectief druk kunnen uitoefenen op de kwaliteit. Hoe kan je met elkaar aan BMW laten weten dat dit ongewenst is?
Ik vraag mij wel eens af hoe wij als gebruikers collectief druk kunnen uitoefenen op de kwaliteit. Hoe kan je met elkaar aan BMW laten weten dat dit ongewenst is?
Mvg, Ralph Romein

Ik denk dat BMW weinig baat heeft bij slechte producten, anders dan gedreven door keuzes op basis van goedkoopste prijs.
Naar wat ik zoal vernomen heb is dat BMW haar toeleveranciers qua pricing nogal flink uitknijpt met als gevolg dat er soms bochten wat erg scherp worden afgesneden. Door BMW zelf of de betreffende toeleverancier.
Met alle gevolgen van dien, en langdurige en dus ook vaak herhaaldelijke problemen.
Als dit serieus aandacht moet krijgen, denk (bijvoorbeeld!) aan consumentenprogramma's zoals Tros Radar, Vara's Kassa, de Nationale Ombudsman, of de Consumentenbond.
In de UK heb je daar de soort van Voedsel & Waren Autoriteit alleen daar zijn ze regionaler ingericht versus wat wij hier in Nederland hebben.
Ook zou je kunnen denken aan (bijvoorbeeld!) de ANWB, KNMV of wellicht ook de MAG.
Ik denk wel dat er dan vroegtijdig ook een soort van juridische bijstand overwogen moet worden om te kunnen beoordelen of het überhaupt haalbaar & zinvol is.
Dus met name de slagkracht op voorhand staven voordat je een dergelijk traject in gaat.
Anders ga je de "volksstammen" organiseren maar is het doel een utopie, dat zou dan jammer zijn van alle inspanningen.
Maar natuurlijk zijn er ook mogelijkheden zoals Twitter, facebook etc, alleen daarin heb ik geen verdere ervaringen.
Anders dat je wel vaker leest dat inspanningen, ook van een individu, naar malversaties van een fabrikant of leverancier, soms wel helpt.
Naar wat ik zoal vernomen heb is dat BMW haar toeleveranciers qua pricing nogal flink uitknijpt met als gevolg dat er soms bochten wat erg scherp worden afgesneden. Door BMW zelf of de betreffende toeleverancier.
Met alle gevolgen van dien, en langdurige en dus ook vaak herhaaldelijke problemen.
Als dit serieus aandacht moet krijgen, denk (bijvoorbeeld!) aan consumentenprogramma's zoals Tros Radar, Vara's Kassa, de Nationale Ombudsman, of de Consumentenbond.
In de UK heb je daar de soort van Voedsel & Waren Autoriteit alleen daar zijn ze regionaler ingericht versus wat wij hier in Nederland hebben.
Ook zou je kunnen denken aan (bijvoorbeeld!) de ANWB, KNMV of wellicht ook de MAG.

Ik denk wel dat er dan vroegtijdig ook een soort van juridische bijstand overwogen moet worden om te kunnen beoordelen of het überhaupt haalbaar & zinvol is.
Dus met name de slagkracht op voorhand staven voordat je een dergelijk traject in gaat.
Anders ga je de "volksstammen" organiseren maar is het doel een utopie, dat zou dan jammer zijn van alle inspanningen.
Maar natuurlijk zijn er ook mogelijkheden zoals Twitter, facebook etc, alleen daarin heb ik geen verdere ervaringen.
Anders dat je wel vaker leest dat inspanningen, ook van een individu, naar malversaties van een fabrikant of leverancier, soms wel helpt.
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik denk dat we ons dan internationaal moeten organiseren als BmW klanten, en ons huiswerk moeten doen zodat we met cijfers kunnen komen. Hoe belachelijk en schrijnend 6x vervangen van de schakelaars ook is, het blijft 1 enkel geval. Nu heeft alleen BMW inzicht in hoe vaak dit voorkomt, en kunnen we nooit weerleggen dat het om " incidentele gevallen" gaat.Ralph Romein schreef:
Afgezien van dit soort storingen vind ik ook de zadels, spiegels en versnellingsbakken van de meeste BMWs al jaren ver beneden de maat, zeker gezien de prijzen.
Bij de laatste test van de Ducati Multistrada concludeerden de testers dat Ducati kennelijk geluisterd had naar de gebruikers van de vorige Multistrada versie, en bijna alle kritiekpunten had aangepakt. Het kan dus wel.
- Ralph Romein
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Ben bang dat de druk van de aandeelhouders veel groter is dan de motorrijder lief is. Snel zo veel mogelijk verkopen is waar een aandeelhouder op korte termijn het meest aan heeft. BMW moet de aandeelhouder laten zien dat ze een scherp financieel beleid hebben. Uiteindelijk knijpt BMW de deel-leveranciers inderdaad uit.dutchmidiman schreef:Ik denk dat BMW weinig baat heeft bij slechte producten, anders dan gedreven door keuzes op basis van goedkoopste prijs.
Ik las van de week een interview in MT over Arai. Deze weigert aandelen op de markt te brengen en blijft een familie bedrijf. Enige reden is dat ze absolute kwaliteit willen blijven garanderen. Een klant die Arai koopt staat voorop en mag blindelings vertrouwen op Arai. Daar kan BMW nog wat van leren.
Mvg, Ralph Romein

Daarin heb je gelijk;
De crisis raakt bedrijven met aandeelhouders, ze knijpen harder en harder.
Wat betreft Arai;
Het is een topmerk en topbedrijf en ze hebben groot gelijk.
En dat zeg ik niet omdat ze letterlijk bij mij om de hoek zitten.
Daar kan inderdaad menig bedrijf, zeker ook BMW, wat van leren.
De crisis raakt bedrijven met aandeelhouders, ze knijpen harder en harder.

Wat betreft Arai;
Het is een topmerk en topbedrijf en ze hebben groot gelijk.
En dat zeg ik niet omdat ze letterlijk bij mij om de hoek zitten.

Daar kan inderdaad menig bedrijf, zeker ook BMW, wat van leren.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht