VerROEST !!
Moderator: RT_Patrick
- EuropeRider
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
- Land: Italie
- Woonplaats of omgeving: Umbrie
- Contacteer:
VerROEST !!
De middenstandaard van mijn 2004 RT is harstikke verroest..... dat valt me nou toch tegen van een kwaliteitsprodukt als de BMW. :shock:
Hebben jullie dat ook !!??
Hebben jullie dat ook !!??
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher
The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
The Man's Blog
Re: VerROEST !!
De mijne uit 2001 is nog in prima conditie! Misschien een foutje van herr BMW?
Die van mijn 2001 is ook in prima conditie.
Wel heb ik gemerkt tijdens wasbeurten dat het een vuilvanger is en zorg dat het hierom schoon blijft. Ook het gebied van de schakelpook.
Wat je kunt doen is goed mer een staalborstel de roest weghalen en met rustoleum (spuit)verf opnieuw een zwarte laag aanbrengen.
Daarna de zwenkpunten invetten.
Gr,
Kenny
Wel heb ik gemerkt tijdens wasbeurten dat het een vuilvanger is en zorg dat het hierom schoon blijft. Ook het gebied van de schakelpook.
Wat je kunt doen is goed mer een staalborstel de roest weghalen en met rustoleum (spuit)verf opnieuw een zwarte laag aanbrengen.
Daarna de zwenkpunten invetten.
Gr,
Kenny
- han62
- Type: R1200RT
Een standaard zit natuurlijk wel op de meest kwetsbare plek onder de motor en vangt alle vuil grind water etc als eerste op. en bovendien is de laklaag die er op zit maar minimaal maar over het algemeen voldoende als je de motor na verloop van tijd en zeker tijdens het rijden in de winter (pekel) regelmatig goed schoonmaakt.
Maar vaak kiezen we hetgeen we zien en de standaard laten we maar zo. af en toe eens inspuiten met een beschermingsmiddel wil ook wel helpen. dus er staat je nu wat te doen geod schoonmaken schuren grondlak en spuiten dat kan best met behulp van een spuitbus de omgeving goed afplakken en hij ziet er na een dag weer acceptabel uit.
beter is natuurlijk demonteren stralen en poedercoaten. dan ben je er zeker voor lange tijd af.
succes je hoeft je dus even niet te vervelen.
Met vr gr
Han
Maar vaak kiezen we hetgeen we zien en de standaard laten we maar zo. af en toe eens inspuiten met een beschermingsmiddel wil ook wel helpen. dus er staat je nu wat te doen geod schoonmaken schuren grondlak en spuiten dat kan best met behulp van een spuitbus de omgeving goed afplakken en hij ziet er na een dag weer acceptabel uit.
beter is natuurlijk demonteren stralen en poedercoaten. dan ben je er zeker voor lange tijd af.
succes je hoeft je dus even niet te vervelen.
Met vr gr
Han
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
- EuropeRider
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
- Land: Italie
- Woonplaats of omgeving: Umbrie
- Contacteer:
Hmmm.. ik verveelde me al niet, da's niet het probleem :lol:
Francois A. 'Navman' Dumas
The Man's Blog
The Man's Blog
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
De mijne uit 1995 (de standaard dan) brak vorig jaar spontaan af.
Hans
Hans
- HansD
Nou, ja en nee,Dave schreef:Gevolgschade gehad Hans?
Ik kon de motor nog net houden toen het gebeurde, maar het ging bijna fout.
De standaard is bij de volgende beurt vervangen, maar in de paar weken dat ik de zijstandaard moest gebruiken, is de motor in een flinke storm omgewaaid. Krassen op spiegel en rechter cilinder (nee, ik heb geen beschermers- stom ik weet het).
Hans
Laatst gewijzigd door HansD op 26 jun 2009, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zuur... wel nog weten te verhalen ergens? Zou overigens niet weten op welke grondslag dat zou moeten zijn...
- Ard
- Type: R1150RT
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam-Rijnmond
Die van mij was ook aan het roesten toen ik hem wilde aanschaffen. Zelfs de stang waar je de bok mee onder de motor duwt was bijna doorgeroest
Volgens verkoper was zijn vorige eigenaar geen poetser en de pekel was lekker ingewerkt
. Als 'service' is de bok gelast en ziet er nu weer toonbaar uit.
Volgens verkoper was zijn vorige eigenaar geen poetser en de pekel was lekker ingewerkt

Life is like a box of chocolate...
Motorbegeleider WednesdayNightSkate Rotterdam
Motor Begeleidings Team
Motorbegeleider WednesdayNightSkate Rotterdam
Motor Begeleidings Team
- Jan de BMW-man
- Type: R1100RT
- Bijz: 1998, antraciet
- Woonplaats of omgeving: Krimpenerwaard
Vanmiddag tijdens het opbokken is het gedeelte van de middenbok waar je je voet op zet afgebroken. Doordat ik tilde aan de handgreep en dus kracht omhoog zette én de kracht naar beneden op de middenbok dus wegviel stortte mijn R1100RT naar de rechterkant ter aarde oftewel het asfalt.
Je kan dit vergelijken met links naast je RT staan en 'm vervolgens gewoon naar rechts kiepen. Ik zag 'm even stuiteren en vreesde het ergste.
Uiteindelijk viel de schade wel mee: rechter cilinderbeschermer wat beschadigd, rechter zijkoffer heeft er weer wat krassen bij en de lak op de punt van de rechterspiegel eraf. Na inspectie van het breukvlak bleek dat dit al voor pakweg driekwart deel verroest was, dus het heeft al een tijdje behoorlijk los gezeten. Nooit iets van gemerkt en uiteindelijk breekt het een keertje.
Wat wel balen is: het gebeurde op een parkeerplaats met vlak ernaast een druk pad met wandelaars. Pakweg zo'n 6 wandelaars hebben dit zien gebeuren en die kijken even hoe je staat te tobben om 300 kilo "Deutsche Grúndlichkeit" weer op z'n wielen te krijgen om vervolgens weer verder te wandelen zonder ook maar een poot uit te steken of anders maar even te vragen of je hulp nodig hebt. Met hulp van mijn zoontje van 13 waarmee ik aan het toeren was stond de RT gelukkig in notime weer op het rubber. Binnenkort wordt de middenbok gelast en zal dit deel steviger worden dan ooit tevoren. Voorlopig moet'ie op de zijstandaard staan maar daar heb ik af en toe weinig vertrouwen in gezien de mate van overhellen op deze zijpoot.
Gr, Jan
Je kan dit vergelijken met links naast je RT staan en 'm vervolgens gewoon naar rechts kiepen. Ik zag 'm even stuiteren en vreesde het ergste.
Uiteindelijk viel de schade wel mee: rechter cilinderbeschermer wat beschadigd, rechter zijkoffer heeft er weer wat krassen bij en de lak op de punt van de rechterspiegel eraf. Na inspectie van het breukvlak bleek dat dit al voor pakweg driekwart deel verroest was, dus het heeft al een tijdje behoorlijk los gezeten. Nooit iets van gemerkt en uiteindelijk breekt het een keertje.
Wat wel balen is: het gebeurde op een parkeerplaats met vlak ernaast een druk pad met wandelaars. Pakweg zo'n 6 wandelaars hebben dit zien gebeuren en die kijken even hoe je staat te tobben om 300 kilo "Deutsche Grúndlichkeit" weer op z'n wielen te krijgen om vervolgens weer verder te wandelen zonder ook maar een poot uit te steken of anders maar even te vragen of je hulp nodig hebt. Met hulp van mijn zoontje van 13 waarmee ik aan het toeren was stond de RT gelukkig in notime weer op het rubber. Binnenkort wordt de middenbok gelast en zal dit deel steviger worden dan ooit tevoren. Voorlopig moet'ie op de zijstandaard staan maar daar heb ik af en toe weinig vertrouwen in gezien de mate van overhellen op deze zijpoot.
Gr, Jan
Mijn BMW had ook hetzelfde probleem, alleen had ik het geluk dat ik 'm nog houden kon. Toen ik op de sloop een "nieuwe" middenbok ging kopen, zag ik dat deze ook al gelast was. Mijn oude middenbok was gewoon doorgeroest (ik denk dat de "beugel" van binnen uit door geroest was). Hoe dan ook ...... gewoon ?ut man! Succes met de reparatie!
- HansD
Lijkt erop dat de middenbok ook aan slijtage onderhevig is.
Hoort dus gewoon in het rijtje: banden, remblokken, remschijven, middenbok.
Hans
Hoort dus gewoon in het rijtje: banden, remblokken, remschijven, middenbok.
Hans
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!