gedrag kind
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
gedrag kind
Heeft niets met motorrijden te maken maar ik was verbijsterd toen mijn vrouw met dit verhaal kwam. Ze werkt als leerkracht op basisschool. Ze sprak een kind aan op zijn gedrag dat hij geen medeleerling mocht uitschelden. Hij reageerde dat hij het aan zijn vader ging vertellen en vragen of die kon komen om de juf te schoppen. En dan hebben we over een kind in groep 2 van de basisschool.
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: gedrag kind
De normen en waarden zijn bij een deel van onze jeugd idd ver te zoeken. Respect en beleefdheid blijken al snel begrippen te zijn die ze niet meer (willen) kennen 

Grts Franky
- Snellecees
- Type: R1200RT
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
We zijn hier als ouders wel zelf bij en geven dan ook niet het goede voorbeeld denk ik zo.
Dus ouders moeten hier hun verantwoording nemen.
Dus ouders moeten hier hun verantwoording nemen.
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Waanzin,wil51 schreef:Heeft niets met motorrijden te maken maar ik was verbijsterd toen mijn vrouw met dit verhaal kwam. Ze werkt als leerkracht op basisschool. Ze sprak een kind aan op zijn gedrag dat hij geen medeleerling mocht uitschelden. Hij reageerde dat hij het aan zijn vader ging vertellen en vragen of die kon komen om de juf te schoppen. En dan hebben we over een kind in groep 2 van de basisschool.
Denk dat dergelijk gedrag meer zegt over de ouders dan over het kind...
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Helemaal mee eens, ik denk niet dat zo'n kind dit zelf verzint, maar eerder het gedrag van zijn ouders of zijn omgeving kopieert.Walter schreef:Waanzin,wil51 schreef:Heeft niets met motorrijden te maken maar ik was verbijsterd toen mijn vrouw met dit verhaal kwam. Ze werkt als leerkracht op basisschool. Ze sprak een kind aan op zijn gedrag dat hij geen medeleerling mocht uitschelden. Hij reageerde dat hij het aan zijn vader ging vertellen en vragen of die kon komen om de juf te schoppen. En dan hebben we over een kind in groep 2 van de basisschool.
Denk dat dergelijk gedrag meer zegt over de ouders dan over het kind...
-
- Bijz: BMW R850R
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
En PAS OP:
Dit soort ouders, zonder verantwoordelijkheidsgevoel, kom je dus ook op de weg tegen!
En je komt ze steeds vaker tegen, overal. Dit soort ASO-gedrag neemt hand over hand toe en er is niemand die ze stopt!
Dit soort ouders, zonder verantwoordelijkheidsgevoel, kom je dus ook op de weg tegen!
En je komt ze steeds vaker tegen, overal. Dit soort ASO-gedrag neemt hand over hand toe en er is niemand die ze stopt!
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
- Jos1200rt
- Type: R1250RT
- Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Hoogland
Zolang de vader niet daadwerkelijk op school is gekomen om de juf te schoppen moeten we het gedrag van en 5 of 6 jarige niet als waarheid aannemen of zonder kennis het gedrag van de ouders veroordelen. Kinderen zeggen wel meer dingen die we beter niet serieus kunnen nemen. En t is inderdaad geen onderwerp op een motorforum.
Jos
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Helemaal eens met deze laatste reactie. Afsluiten maar.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- Walter
- Erelid
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Hai Jos,Jos1200rt schreef: En t is inderdaad geen onderwerp op een motorforum.
Jos
Daar heb je een punt, vandaar dat het cafépraat is en ook in de topic staat die niet altijd over motorrijden gaat.
Even van je afschrijven kan fijn zijn.
Walter

- wil51
Ik dacht dat je in deze kroeg ook over andere dingen dan motor-onderwerpen mocht praten. 

- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Mits het aan de regels van het betamelijke voldoet...
Ik verbaas mij helaas niet meer over dergelijke uitingen van kinderen noch van volwassenen. Ik verbaas me helaas niet meer over het gedrag van mensen in de publieke ruimte in het algemeen. Noem mij cynisch in deze, maar uiteindelijk zal het verval zoals we dat nu waarnemen leiden tot meer en ernstiger verval en dat zal zich uiteindelijk zelf oplossen, net als dat het tomeloos verval van goede zeden in grote delen van Europa tegen het Fin de Siecle (eind 1800) destijds resulteerde in het uitbreken van WOI, met alle gevolgen van dien.... De geschiedenis heeft de neiging zich te herhalen.
Bert M
Ik verbaas mij helaas niet meer over dergelijke uitingen van kinderen noch van volwassenen. Ik verbaas me helaas niet meer over het gedrag van mensen in de publieke ruimte in het algemeen. Noem mij cynisch in deze, maar uiteindelijk zal het verval zoals we dat nu waarnemen leiden tot meer en ernstiger verval en dat zal zich uiteindelijk zelf oplossen, net als dat het tomeloos verval van goede zeden in grote delen van Europa tegen het Fin de Siecle (eind 1800) destijds resulteerde in het uitbreken van WOI, met alle gevolgen van dien.... De geschiedenis heeft de neiging zich te herhalen.
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
ok, de toon is weer gezet, ik haal mijn bericht maar weg dan.... 

Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 21 nov 2013, 02:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak een zak chips en een paar biertjes. Dit kan een leuk draadje worden.
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Ik zou best een dagje willen meedraaien op zo'n basisschool...................
Dan wel op mijn eigen voorwaarden natuurlijk.
Ronald
Dan wel op mijn eigen voorwaarden natuurlijk.
Ronald
Doe ik ook.doov650 schreef:Ik pak een zak chips en een paar biertjes. Dit kan een leuk draadje worden.
Mijn vrouw heeft meer dan 10 jaar in het bijzonder onderwijs les gegeven aan autistische kinderen en ADHDertjes.
Je wilt niet weten wat je daar soms van te horen krijgt.
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
De ouders van dit jong uitnodigen voor een gesprek op school: Komen de ouders opdagen en zo ja: kennen ze deze opmerkingen van hun jong? Geeft in ieder geval wat meer gegevens over het stuk dat je niet weet. Dan pas oordelen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
belangrijk is om eerst naar je zelf te kijken voordat je een oordeel vormt lijkt mij
Tamme
Tamme
- Ton1959
- Bijz: R80
In deze wereld waar niemand geen tijd meer heeft wordt er dikwijls te snel geoordeelt.
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Tja, als je er Donald Duck in drukt, komt er ook Donald Duck weer uit.
fyi gr
Joop
fyi gr
Joop
- wil51
chips en biertjes valt mee, draadje wordt toch niet zo lang in deze kroeg.
Maar mijn vrouw kan wel een boek schrijven over haar ervaringen in gewoon en speciaal onderwijs sinds haar start in 1976. Nu de kinderen niet meer naar speciaal onderwijs mogen, moeten de leerkrachten op basisscholen het maar zien hoe ze de kinderen die extra aandacht nodig hebben gaan opvangen. Leerkrachten hebben die speciale kennis niet die deze kinderen nodig hebben en er ook helemaal geen tijd voor. Daar waren de scholen voor speciaal onderwijs voor. Onze zoon heeft speciaal onderwijs gehad en heeft door de speciale aandacht nu een diploma ICT en administratief medewerker en een volwaardige baan op kantoor van een energiemaatschappij.
Zonder speciaal onderwijs was dit nooit gelukt.
Maar de chips zijn op, we kunnen wel over naar leukere motorverhalen. :lol:
Heb ik de wintervoering in de jas en ze zijn gelijk gaan pekelen, dus voorlopig de motor even in de garage laten staan en ijs krabben ramen auto. _002

Maar mijn vrouw kan wel een boek schrijven over haar ervaringen in gewoon en speciaal onderwijs sinds haar start in 1976. Nu de kinderen niet meer naar speciaal onderwijs mogen, moeten de leerkrachten op basisscholen het maar zien hoe ze de kinderen die extra aandacht nodig hebben gaan opvangen. Leerkrachten hebben die speciale kennis niet die deze kinderen nodig hebben en er ook helemaal geen tijd voor. Daar waren de scholen voor speciaal onderwijs voor. Onze zoon heeft speciaal onderwijs gehad en heeft door de speciale aandacht nu een diploma ICT en administratief medewerker en een volwaardige baan op kantoor van een energiemaatschappij.
Zonder speciaal onderwijs was dit nooit gelukt.
Maar de chips zijn op, we kunnen wel over naar leukere motorverhalen. :lol:
Heb ik de wintervoering in de jas en ze zijn gelijk gaan pekelen, dus voorlopig de motor even in de garage laten staan en ijs krabben ramen auto. _002
Laatst gewijzigd door wil51 op 21 nov 2013, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
En te snel getypt !Ton1959 schreef:In deze wereld waar niemand geen tijd meer heeft wordt er dikwijls te snel geoordeelt.
Zelfde verhaal hier. Mijn vrouw zit dus net zo lang in het onderwijs als jouw vrouw (sinds 1975)
Kinderen dreigden ooit tegen haar dat ze hun pilletjes (Ritalin) niet zouden nemen als ze hun zin niet kregen......:-(
Zoiets verzint een kind toch niet?
Dat moeten ze thuis hebben opgevangen.
Afijn......mijn chips en bier zijn ook op en ik sluit voor mezelf deze zaak en mijn abonnement op dit draadje af.
Mijn vrouw is trouwens (samen met nog meer 55 plussers) buiten gezet door de scholen stichting. Ze moeten meer vergaderen en computeren en verslagen schrijven dan les geven.
En als je dat niet kunt kom je met een burn out thuis en krijg je ongegeneerd de zak na 38 jaar alles voor je vak te hebben gegeven. :,-(
Kinderen dreigden ooit tegen haar dat ze hun pilletjes (Ritalin) niet zouden nemen als ze hun zin niet kregen......:-(
Afijn......mijn chips en bier zijn ook op en ik sluit voor mezelf deze zaak en mijn abonnement op dit draadje af.
Mijn vrouw is trouwens (samen met nog meer 55 plussers) buiten gezet door de scholen stichting. Ze moeten meer vergaderen en computeren en verslagen schrijven dan les geven.
En als je dat niet kunt kom je met een burn out thuis en krijg je ongegeneerd de zak na 38 jaar alles voor je vak te hebben gegeven. :,-(
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
en dat zitten we ons hier druk te maken over het gedrag van kinderenJ vd B te V schreef:En als je dat niet kunt kom je met een burn out thuis en krijg je ongegeneerd de zak na 38 jaar alles voor je vak te hebben gegeven. :,-(

-
- Type: R1250RT
- Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
- Woonplaats of omgeving: Randstad
Ja, wat moet ik er van zeggen?
Het is wel een start die kinderen maken, een aantal van hen ontwikkelen zij zich in goede en minder leuke dingen.
Sinds 1999 geef ik voertuigtechniek aan niveau 2 studenten en regelmatig krijg je de meest vreselijke verwensingen en ziektes naar je hoofd.
Al eens met het gehele gezin met de dood bedreigd maar gelukkig zijn de daders gepakt.
Ook al eens onder toeziend oog van de politie in elkaar geslagen, helaas dit persoon is niet aangepakt.
En als klap op de vuurpijl is een collega vorig jaar onder haar lessenaar geslagen. Dader heeft drie maanden gekregen.
Zij is opgenomen in een kliniek, en heeft inmiddels te horen gekregen dat ze nooit meer aan het werk komt.
Zij hoort ook niets meer van haar werk want dat is lastig.
Ja "onderwijs iedere dag anders" maar er zijn maar heel weinig mensen die zich realiseren wat er echt speelt en nog minder die er wat aan durven te doen.
We blijven foei roepen want vroegtijdig school verlaten mag beslist niet vanuit Den-Haag.
He dit lucht net zo op als op het RTje rijden, groetjes Hans.
Het is wel een start die kinderen maken, een aantal van hen ontwikkelen zij zich in goede en minder leuke dingen.
Sinds 1999 geef ik voertuigtechniek aan niveau 2 studenten en regelmatig krijg je de meest vreselijke verwensingen en ziektes naar je hoofd.
Al eens met het gehele gezin met de dood bedreigd maar gelukkig zijn de daders gepakt.
Ook al eens onder toeziend oog van de politie in elkaar geslagen, helaas dit persoon is niet aangepakt.
En als klap op de vuurpijl is een collega vorig jaar onder haar lessenaar geslagen. Dader heeft drie maanden gekregen.
Zij is opgenomen in een kliniek, en heeft inmiddels te horen gekregen dat ze nooit meer aan het werk komt.
Zij hoort ook niets meer van haar werk want dat is lastig.
Ja "onderwijs iedere dag anders" maar er zijn maar heel weinig mensen die zich realiseren wat er echt speelt en nog minder die er wat aan durven te doen.
We blijven foei roepen want vroegtijdig school verlaten mag beslist niet vanuit Den-Haag.
He dit lucht net zo op als op het RTje rijden, groetjes Hans.
- wil51
Mijn vrouw heeft paar jaar geleden ook ouders aangesproken op gedrag van hun kind. Resultaat was dat ouders gingen klagen bij directeur dat de juf niet geschikt was. Dat resulteerde in 6 weken weken ziek thuis zitten omdat werken onmogelijk was geworden door bedreigingen van de ouders.HansD schreef:en dat zitten we ons hier druk te maken over het gedrag van kinderenJ vd B te V schreef:En als je dat niet kunt kom je met een burn out thuis en krijg je ongegeneerd de zak na 38 jaar alles voor je vak te hebben gegeven. :,-(
- JDoubleOP
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Kortom "Dumb down society". Lering uit trekken en alleen energie in 'het juiste' stoppen.
J
p

J

- Ton1959
- Bijz: R80
Ik dacht dat jij nog aan je zak chips zatdoov650 schreef:En te snel getypt !Ton1959 schreef:In deze wereld waar niemand geen tijd meer heeft wordt er dikwijls te snel geoordeelt.

- zadkine
- Bijz: Antraciet
- Woonplaats of omgeving: Twente
Hoe oud is dat kind die zoiets zegt? Ik zie ze er namelijk wel voor aan om dit zelf te verzinnen...ook als ze 7 of 8 jaar zijn.J vd B te V schreef:Zelfde verhaal hier. Mijn vrouw zit dus net zo lang in het onderwijs als jouw vrouw (sinds 1975)
....(
Wij hebben, als ouder, ook eens een wat vreemde opmerking via via van en over een ander kind gehoord. Op school nagevraagd, en het kind bleek gewoon blufpoker gespeeld te hebben met zijn claims.wil51 schreef:Heeft niets met motorrijden te maken maar ik was verbijsterd toen mijn vrouw met dit verhaal kwam. Ze werkt als leerkracht op basisschool. Ze sprak een kind aan op zijn gedrag dat hij geen medeleerling mocht uitschelden. Hij reageerde dat hij het aan zijn vader ging vertellen en vragen of die kon komen om de juf te schoppen. En dan hebben we over een kind in groep 2 van de basisschool.
Ook diens ouders waren dus "not amused" over hun kind.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 7321 Weergaves
-
Laatste bericht door Jeroen1969
-
- 6 Reacties
- 2772 Weergaves
-
Laatste bericht door han62
-
-
Nieuw bericht POLL: Leeftijd kind achterop
door Inspector Gadget » » in RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving - 1 Reacties
- 5784 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-