Hallo ik ben Wim
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- wimmers
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 09:40
- Type: R1100RT
- Locatie: Delft
Hallo ik ben Wim
Hoi BMW-fans,
Mijn naam is Wim Immers, ben 45 jaar (jong), ben gelukkig getrouwd en weij hebben samen een tweeling (Bas en Sanne) van 16 jaar. Als kind keek ik vroeger naar de motor agenten op hun BMW's en had mij voorgenomen dat wanneer ik ooit mijn motorrijbewijs zou halen zo'n motor zou kopen. Ik had eigenlijk nooit een reden om mijn rijbewijs te halen want ik woonde en werkte in Delft. Totdat mijn bedrijf een fusie aanging en er een verhuizing aan zat te komen. In 20 lessen precies mijn rijbewijs gehaald. Ik vond de lessen super vooral de speciale verichtingen. Ik was meestal de oudste leerling maar omdat ik al jaren mijn autorijbewijs had voelde ik mij op m'n gemak in het verkeer. Hadden die jonge gasten geen problemen met het handelen van de motor had ik meer (noem het inzicht) in de verkeerssituaties. Affijn dat rijbewijs heb ik alweer jaren geleden gehaald en een vriend van mij reed een ...... R60 rt. Meegegaan naar de motorbeurs in Utrecht en daar een bedrijfje tegen het lijf gelopen die BMW's uit Engeland haalden. Een keertje langs gegaan en daar ook mijn eerste R80 rt gekocht. Jaren lang mee gereden en vooral ervaring mee opgedaan. Toen kwam er een R100rt van een kennis op mijn pad. De oude is verhuisd naar Denemarken en weer lekker getuft op mijn R100rt. Toen ik veranderde van baan en dagelijks op de motor naar mijn werk ging (wat een straf he) vond ik de remkracht toch wel wat minder en ben ik gaan kijken naar wat anders. Ik rijd nu een R1100rt naar volle tevredenheid. Ik kocht deze motor toen hij 9 jaar oud was en er maar 37000km mee was gereden. Ik heb hem een 0-beurt laten geven bij een dealer (was even slikken) maar we zijn gelijk met vrienden naar Frankrijk en Italie gegaan. Inmiddels zijn we zo'n vier jaar verder en staat mijn motor ruim 30000 km verder. Ben ik ieder jaar een weekje weggeweest met mijn motor en heb het afgelopen jaar oa. BMW-Munchen bezocht en laatst nog zijn we in Berlijn geweest om de motorfabriek te bezoeken. Voor de echte liefhebbers zijn beiden aan te raden. En laten we eerlijk zijn in Duitsland is het erg lekker om eens de gashandel open te schuiven.
Het forum bezoek ik regelmatig. Ik ben niet heel erg onhandig maar schrik nog wel eens af wanneer ik forumleden allerlei handige dingen zelf zie monteren. Ben dan best wel eens jaloers op deze forumleden. Zou graag zelf wat meer dingetjes willen leren doen. Om maar eens wat te noemen bv verstralers monteren of een extra remlicht. Om nu zomaar een kabeltje door te knippen ....... ?
Mijn naam is Wim Immers, ben 45 jaar (jong), ben gelukkig getrouwd en weij hebben samen een tweeling (Bas en Sanne) van 16 jaar. Als kind keek ik vroeger naar de motor agenten op hun BMW's en had mij voorgenomen dat wanneer ik ooit mijn motorrijbewijs zou halen zo'n motor zou kopen. Ik had eigenlijk nooit een reden om mijn rijbewijs te halen want ik woonde en werkte in Delft. Totdat mijn bedrijf een fusie aanging en er een verhuizing aan zat te komen. In 20 lessen precies mijn rijbewijs gehaald. Ik vond de lessen super vooral de speciale verichtingen. Ik was meestal de oudste leerling maar omdat ik al jaren mijn autorijbewijs had voelde ik mij op m'n gemak in het verkeer. Hadden die jonge gasten geen problemen met het handelen van de motor had ik meer (noem het inzicht) in de verkeerssituaties. Affijn dat rijbewijs heb ik alweer jaren geleden gehaald en een vriend van mij reed een ...... R60 rt. Meegegaan naar de motorbeurs in Utrecht en daar een bedrijfje tegen het lijf gelopen die BMW's uit Engeland haalden. Een keertje langs gegaan en daar ook mijn eerste R80 rt gekocht. Jaren lang mee gereden en vooral ervaring mee opgedaan. Toen kwam er een R100rt van een kennis op mijn pad. De oude is verhuisd naar Denemarken en weer lekker getuft op mijn R100rt. Toen ik veranderde van baan en dagelijks op de motor naar mijn werk ging (wat een straf he) vond ik de remkracht toch wel wat minder en ben ik gaan kijken naar wat anders. Ik rijd nu een R1100rt naar volle tevredenheid. Ik kocht deze motor toen hij 9 jaar oud was en er maar 37000km mee was gereden. Ik heb hem een 0-beurt laten geven bij een dealer (was even slikken) maar we zijn gelijk met vrienden naar Frankrijk en Italie gegaan. Inmiddels zijn we zo'n vier jaar verder en staat mijn motor ruim 30000 km verder. Ben ik ieder jaar een weekje weggeweest met mijn motor en heb het afgelopen jaar oa. BMW-Munchen bezocht en laatst nog zijn we in Berlijn geweest om de motorfabriek te bezoeken. Voor de echte liefhebbers zijn beiden aan te raden. En laten we eerlijk zijn in Duitsland is het erg lekker om eens de gashandel open te schuiven.
Het forum bezoek ik regelmatig. Ik ben niet heel erg onhandig maar schrik nog wel eens af wanneer ik forumleden allerlei handige dingen zelf zie monteren. Ben dan best wel eens jaloers op deze forumleden. Zou graag zelf wat meer dingetjes willen leren doen. Om maar eens wat te noemen bv verstralers monteren of een extra remlicht. Om nu zomaar een kabeltje door te knippen ....... ?
Wim Immers
Re: Hallo ik ben Wim
Welkom bij dit forum Wim !
Je hoeft niet persé ver weg te werken om te genieten van motorrijden hoor :lol: :lol:
Klussen aan de motor: vooral een kwestie van goede voorbereiding en soms een beetje hulp van anderen. Bij twijfel niet doen of een keer meekijken hoe anderen het doen?
En beginnen met oppimpen (RVS-schroeven/ inbus etc) en langzamerhand steeds iets verder gaan laat je de motor al weer wat beter kennen toch?
Je hoeft niet persé ver weg te werken om te genieten van motorrijden hoor :lol: :lol:
Klussen aan de motor: vooral een kwestie van goede voorbereiding en soms een beetje hulp van anderen. Bij twijfel niet doen of een keer meekijken hoe anderen het doen?
En beginnen met oppimpen (RVS-schroeven/ inbus etc) en langzamerhand steeds iets verder gaan laat je de motor al weer wat beter kennen toch?
Re: Hallo ik ben Wim
Hoi Wim!
Ten eerste welkom op het forum, ben zelf ook pas lid en heb me al heel wat wijzer kunnen maken over m'n motor. Nu las ik in jouw voorstelling dat je een 0-beurt had laten doen.
Nu ben ik wel eens benieuwd naar wat dat precies is. Want kan me er wel iets bij voorstellen, maar misschien dat je mij eens kunt vertellen wat het nu echt precies is. En begreep er ook uit dat een een beste euro kost, maar in welke cijfers moet ik dan denken?
Groeten uit het Zeeuwse land
Ten eerste welkom op het forum, ben zelf ook pas lid en heb me al heel wat wijzer kunnen maken over m'n motor. Nu las ik in jouw voorstelling dat je een 0-beurt had laten doen.
Nu ben ik wel eens benieuwd naar wat dat precies is. Want kan me er wel iets bij voorstellen, maar misschien dat je mij eens kunt vertellen wat het nu echt precies is. En begreep er ook uit dat een een beste euro kost, maar in welke cijfers moet ik dan denken?
Groeten uit het Zeeuwse land
Re: Hallo ik ben Wim
Dag Wim, welkom.
Leuk stuk waarmee jij je voorstelt. Leuke ervaringen ook. Zelf ook pas forum lid. Fijn en interessant dat medegebruikers hun kennis en ervaring met je willen delen.
Je "kindervaring" komt me niet onbekend voor. Ook al heb ik dat dat destijds ver weggestopt. Als 15 jarige was ik druk met karten, destijds heel anders dan nu. Maar... ook toen moest, voor de volgende wedstrijd, de cilinder uitgehoond worden en een overmaat zuiger gemonteerd. De tijd was kort en ... nood breekt wet, dacht ik toen en reed zelf met een 250 cc Maico, van een bevriende monteur, naar het revisiebedrijf. Je raad het al. Voor een reguliere controle werd ik staande gehouden door een aardige "witte motormuis", met mooie brede boxer. Daar kon de geleende machine niet aan tippen. Die wil ik later ook rijden, zo ging het door mijn hoofd. Gelukkig liep dit verhaal goed af en heb ik op mijn 18e verjaardag direct rijles genomen en met 18 1/2 had ik ze allemaal. Het geld bijeengespaard met vakantiewerk op de kartbaan. Nu, 10 dagen geleden en op mijn 60e, heb ik dan toch de boxer gekocht, niet wit maar zwart, opnieuw bijeengespaard.
Heb je al eens overwogen om het Repair Manul van je motor aan te schaffen? Geeft je veel inzicht en informatie. Nu op DVD via de dealer. Voor de R1200 serie was dit € 63,71, niet weinig maar wel met veel details en bruikbare info. Ik zou hem willen uploaden naar het forum, maar je moet verklaren dat je hem strikt voor je zelf gebruikt en niet copieert. Je kent die standaard overeenkomsten wel. Bij supliers zie je ook wel eens op hun site montage handleidingen.
Niet bang zijn om te sleutelen zou ik zeggen, zolang je maar de veiligheid in de gaten houdt.
Succes, veel motor genoegen en vele veilige km. Guillaume
Leuk stuk waarmee jij je voorstelt. Leuke ervaringen ook. Zelf ook pas forum lid. Fijn en interessant dat medegebruikers hun kennis en ervaring met je willen delen.
Je "kindervaring" komt me niet onbekend voor. Ook al heb ik dat dat destijds ver weggestopt. Als 15 jarige was ik druk met karten, destijds heel anders dan nu. Maar... ook toen moest, voor de volgende wedstrijd, de cilinder uitgehoond worden en een overmaat zuiger gemonteerd. De tijd was kort en ... nood breekt wet, dacht ik toen en reed zelf met een 250 cc Maico, van een bevriende monteur, naar het revisiebedrijf. Je raad het al. Voor een reguliere controle werd ik staande gehouden door een aardige "witte motormuis", met mooie brede boxer. Daar kon de geleende machine niet aan tippen. Die wil ik later ook rijden, zo ging het door mijn hoofd. Gelukkig liep dit verhaal goed af en heb ik op mijn 18e verjaardag direct rijles genomen en met 18 1/2 had ik ze allemaal. Het geld bijeengespaard met vakantiewerk op de kartbaan. Nu, 10 dagen geleden en op mijn 60e, heb ik dan toch de boxer gekocht, niet wit maar zwart, opnieuw bijeengespaard.
Heb je al eens overwogen om het Repair Manul van je motor aan te schaffen? Geeft je veel inzicht en informatie. Nu op DVD via de dealer. Voor de R1200 serie was dit € 63,71, niet weinig maar wel met veel details en bruikbare info. Ik zou hem willen uploaden naar het forum, maar je moet verklaren dat je hem strikt voor je zelf gebruikt en niet copieert. Je kent die standaard overeenkomsten wel. Bij supliers zie je ook wel eens op hun site montage handleidingen.
Niet bang zijn om te sleutelen zou ik zeggen, zolang je maar de veiligheid in de gaten houdt.
Succes, veel motor genoegen en vele veilige km. Guillaume
- HansD
- Berichten: 3355
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Hallo ik ben Wim
Guillaume,guillaume schreef:....
Heb je al eens overwogen om het Repair Manul van je motor aan te schaffen? Geeft je veel inzicht en informatie. Nu op DVD via de dealer. ....
Heb je wel eens overwogen om onder "Handige downloads" te kijken ? (Geintje)
De reparatiehandleiding voor de R1100RT staat daar.
Misschien dat met het toenemende aantal R1200RT's er ook iemand is die de R1200RT reparatiehandleiding heeft en "ter beveiliging" een kopie op het forum wil zetten (je weet maar nooit, zo´n DVD kan stuk gaan).
Hans
Re: Hallo ik ben Wim
Hoi Hans, Overwogen en bezocht. Bedankt voor je beveiligingstip. Ook daar heb je dit forum voor. Guillaume
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Re: Hallo ik ben Wim
Ha Wim ,
inmiddels ben ik zoals je weet, ook een boxer rijder,zo ook lid van dit forum . moeten een keer afspreken wer eens een rit te maken.
gr Rob
inmiddels ben ik zoals je weet, ook een boxer rijder,zo ook lid van dit forum . moeten een keer afspreken wer eens een rit te maken.
gr Rob
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!