GEWEEST: 27 oktober 2013 - toertocht Friesland (Snertrit)
Moderator: RT_Patrick
GEWEEST: 27 oktober 2013 - toertocht Friesland (Snertrit)
Hallo beste RT rijders,
Wat leuk om te lezen dat SNERT er altijd ingaat, jullie zijn van harte welkom op zo. 27 oktober om 13.00 uur. (wintertijd)
De rit is ongeveer 150 km en voert ons langs de Friese meren. Er zijn 3 stops waarvan er 1 met koffie (dit is voor eigen rekening)
De snert is gratis, maar op verzoek van velen mag er een vrijwillge bijdrage worden gegeven.
Graag wil ik jullie vragen om wel je in dit draadje even aan te melden i.v.m. de te maken hoeveelheid Snert.
Verzamelpunt is:
Grovestinsstraat 15
8723 AD
Koudum
Groet Kor
DEELNEMERS: (Edit Jos)
1. Kornelis
2. EileRT en zoon
3. Nico4sen en eega
4. 3deBMWmotor
5. tamme
Wat leuk om te lezen dat SNERT er altijd ingaat, jullie zijn van harte welkom op zo. 27 oktober om 13.00 uur. (wintertijd)
De rit is ongeveer 150 km en voert ons langs de Friese meren. Er zijn 3 stops waarvan er 1 met koffie (dit is voor eigen rekening)
De snert is gratis, maar op verzoek van velen mag er een vrijwillge bijdrage worden gegeven.
Graag wil ik jullie vragen om wel je in dit draadje even aan te melden i.v.m. de te maken hoeveelheid Snert.
Verzamelpunt is:
Grovestinsstraat 15
8723 AD
Koudum
Groet Kor
DEELNEMERS: (Edit Jos)
1. Kornelis
2. EileRT en zoon
3. Nico4sen en eega
4. 3deBMWmotor
5. tamme
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: 27 oktober 2013 - Algemene toertocht Friesland
Leuk, nu al een sponstaan initiatief van Kornelis, die nog maar pas lid is van het forum.
. Een RT-ér met het motorhart op de juiste plaats.
Friesland is een prachtige toeromgeving voor motoren. Kijk maar eens naar de video die ik vorig jaar gemaakt heb tijdens het voorrijden van de Zuid West Frieslandroute . . . Ik zou zeggen, meld je aan voor deze 'snertrit' . . .

Friesland is een prachtige toeromgeving voor motoren. Kijk maar eens naar de video die ik vorig jaar gemaakt heb tijdens het voorrijden van de Zuid West Frieslandroute . . . Ik zou zeggen, meld je aan voor deze 'snertrit' . . .

[media]9OR_ibk1zjs[/media]
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Kor,
Graag wil ik samen met mijn zoon (als passagier) meedoen aan de toertocht.
We lusten allebei snert!
Tot dan!
Eilert
We lusten allebei snert!

Tot dan!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Nico4sen
- 2023
- Type: R1200RT
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Hoi Kor,
Hierbij wil ik me samen met mijn vrouw (als passagier) onder voorbehoud van redelijk weer (ahum) graag aanmelden voor deze rit. Hoe ver van te voren wil je een definitieve bevestiging?
Snert hoort bij onze favorieten, zeker de zelfgemaakte.
Groet,
Nico
Hierbij wil ik me samen met mijn vrouw (als passagier) onder voorbehoud van redelijk weer (ahum) graag aanmelden voor deze rit. Hoe ver van te voren wil je een definitieve bevestiging?
Snert hoort bij onze favorieten, zeker de zelfgemaakte.

Groet,
Nico
- Mello
- Type: R1250RT
- Woonplaats of omgeving: Nieuweschans
Een toertocht in de buurt, leuk
Helaas zit ik nu en ook dan in "snert" Mumbai _002
Veel plezier allen. Jammer dat ik er niet bij kan zijn.
Johan

- BMW
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hallo Kor , leuk een " Snertrit" langs de Friese meren ik wil er graag bij zijn op 27 oktober
FenneRT

Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
-
Onder voorbehoud meld ik me aan voor deze mooie tocht
Tamme
Tamme
Hoi Tamme, leuk dat je meegaat, heb 20c besteld,tamme schreef:Onder voorbehoud meld ik me aan voor deze mooie tocht
Tamme
Groet Kor
Hallo Fennert, mooi dat je meerijd hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?BMW schreef:Hallo Kor , leuk een " Snertrit" langs de Friese meren ik wil er graag bij zijn op 27 oktober![]()
FenneRT
Groet Kor
Hoi Fennert, mooi dat je mee gaat, groet KorBMW schreef:Hallo Kor , leuk een " Snertrit" langs de Friese meren ik wil er graag bij zijn op 27 oktober![]()
FenneRT
Hallo Johan,Mello schreef:Een toertocht in de buurt, leuk![]()
Johan
Bedankt voor je bericht, als het weer meezit komt er ook weer een voorjaarsrit, afgelopen jaar( pas in juni) een hamburgerrit gedaan, leuk maar te laat en in de vakantie, voorjaar zat niet mee.
Dus.... mogelijk tot dan,
Groet kor
Hoi Nico en vrouw, mooi, er zijn al verschillende paren die zich hebben aangemeld, is altijd gezellig,Nico4sen schreef:Hoi Kor,
Snert hoort bij onze favorieten, zeker de zelfgemaakte.![]()
Groet,
Nico
Groet kor
Hallo Eilert, leuk dat je zoon ook mee gaat, rijd hij zelf ook of is ie nog niet rijvaardig??EileRT schreef:Hallo Kor,
We lusten allebei snert!![]()
Tot dan!
Eilert
Groet Kor
Hallo Jos, dat filmpje prachtig daar woon ik dus zo ongeveer en dat met een heerlijk zonnetje, Dank,Jos schreef:Leuk, nu al een sponstaan initiatief van Kornelis, die nog maar pas lid is van het forum.. Een RT-ér met het motorhart op de juiste plaats.
Friesland is een prachtige toeromgeving voor motoren. Kijk maar eens naar de video die ik vorig jaar gemaakt heb tijdens het voorrijden van de Zuid West Frieslandroute . . . Ik zou zeggen, meld je aan voor deze 'snertrit' . . .![]()
Groet kor
- EileRT
- Erelid
Voorlopig gaat 'ie nog mee achterop...hij is in september 11 jaar geworden...!Kornelis schreef:Hallo Eilert, leuk dat je zoon ook mee gaat, rijd hij zelf ook of is ie nog niet rijvaardig??
Groet Kor

Groet, Eilert
Eilert
Eilert
Re: 27 oktober 2013 - Algemene toertocht Friesland (Snertrit
Hallo Kor,
Lijkt me een goed plan, ik meld me bij deze aan.
Ruud.T
Lijkt me een goed plan, ik meld me bij deze aan.

Ruud.T
- BMW
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Gezien de te verwachte slechte weersverwachting het komende weekend met name zondag in de vorm van buien en harde tot stormachtige wind wil ik hierbij afzeggenBMW schreef:Hallo Kor , leuk een " Snertrit" langs de Friese meren ik wil er graag bij zijn op 27 oktober![]()
FenneRT

Graag zou ik deze rit in betere weersomstandigheden wel willen rijden.
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
-
Bij deze meld ik mij ook af, de weersomstandigheden lijken me iets te veel van het goede _002BMW schreef:Gezien de te verwachte slechte weersverwachting het komende weekend met name zondag in de vorm van buien en harde tot stormachtige wind wil ik hierbij afzeggenBMW schreef:Hallo Kor , leuk een " Snertrit" langs de Friese meren ik wil er graag bij zijn op 27 oktober![]()
FenneRT
![]()
Graag zou ik deze rit in betere weersomstandigheden wel willen rijden.
FenneRT
Tamme
Beste Fennert en Tamme,
Jammer dat het weer ons een beetje in de steek laat, ik zelf heb nog niet het gevoel af te moeten blazen, maar begrijp jullie natuurlijk wel.
Tot een volgende rit dan maar weer,
RT groet Kornelis
Jammer dat het weer ons een beetje in de steek laat, ik zelf heb nog niet het gevoel af te moeten blazen, maar begrijp jullie natuurlijk wel.
RT groet Kornelis
- blackers
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Dat snertweer ook elke keerKornelis schreef:Beste Fennert en Tamme,
RT groet Kornelis

Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- EileRT
- Erelid

Bij deze meld ik mij ook af voor de toertocht. De voorspellingen van veel regen en storm maken van deze tocht wel heel letterlijk een "snertrit".

Ik waarder het bijzonder dat je een toertocht hebt uitgezet en hoop er een volgende keer, onder iets betere omstandigheden, samen met mijn zoon bij te zijn!
Groet, Eilert
Ps. Ik heb je zojuist nog even met je gebeld...tot de toertocht in het voorjaar!

Eilert
Eilert
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Jullie zouden je qua weer zomaar eens kunnen vergissen . . . . 

Jos WRSM
Jos WRSM
- JDoubleOP
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Superweertje de gehele dag vandaag tot dusver......

Jos WRSM schreef:Jullie zouden je qua weer zomaar eens kunnen vergissen . . . .
- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Voordat je afzegt . . . . raadpleeg aan het begin van de dag Buienradar even. Ik denk dat het weer erg meevalt . . .
Jos WRSM
Jos WRSM
-
ja hoor het is nu heel mooi weer, _003Jos WRSM schreef:Voordat je afzegt . . . . raadpleeg aan het begin van de dag Buienradar even. Ik denk dat het weer erg meevalt . . .
Hoi Jos en anderen,
Het klaart mooi op, en dus gaat de rit door, er zal hier en daar nog een drupje vallen..... maar dan is de snert extra lekker!!
Jos nog een fijne dag!
Groet Kornelis
Het klaart mooi op, en dus gaat de rit door, er zal hier en daar nog een drupje vallen..... maar dan is de snert extra lekker!!
Jos nog een fijne dag!
Groet Kornelis
- Nico4sen
- 2023

Hallo Kornelis,
Ik ben na de Afsluitdijk weer omgekeerd ivbm het koelere weer de wind was echt niet normaal en de regen maakte het er ook allemaal niet leuker op . Eigenlijk had ik van ochtend al moeten af zeggen maar ik dacht dat het wel zou mee vallen maar helaas het was en is echt snert weer maar ik hoop dat je er niet mee blijft zitten qua erwtensoep dan hè . Ik hoop dat je dit nog op tijd leest en evengoed mijn excuus voor het afzeggen . Hopelijk tot een volgende X met ietwat beter weer weliswaar .
Ik ben na de Afsluitdijk weer omgekeerd ivbm het koelere weer de wind was echt niet normaal en de regen maakte het er ook allemaal niet leuker op . Eigenlijk had ik van ochtend al moeten af zeggen maar ik dacht dat het wel zou mee vallen maar helaas het was en is echt snert weer maar ik hoop dat je er niet mee blijft zitten qua erwtensoep dan hè . Ik hoop dat je dit nog op tijd leest en evengoed mijn excuus voor het afzeggen . Hopelijk tot een volgende X met ietwat beter weer weliswaar .
- Nico4sen
- 2023
De snertrit zit er op. En wat het weer betreft had Jos gelijk (op de wind na dan, maar ach...). Op een paar spetters na zijn we helemaal droog overgekomen
Dit was voor mijn vrouw en mij de eerste keer dat we mee reden. We waren met 21 mensen op 16 motoren. Een prachtige opkomst dus.
Dit is de route die we hebben gereden:

Het was een prachtige route die met camera zou worden vastgelegd. Helaas de batterij was na een paar kilometer al leeg (heb je met dat (uit)geleende spul).
Helaas begon mijn koppelingskabel het te begeven. Dus na de koffiestop op de helft van de rit zijn mijn vrouw en ik gestopt. We waren toen toch bijna thuis. Maar omdat we de snert niet wilden missen zijn we met de auto naar Koudum getogen waar we met de hele ploeg lekker hebben gegeten en nagezeten.

De snert smaakte geweldig en het was gezelligheid alom.

De snert (voor 40 personen) was na afloop helemaal op.
Voor de
leden die dit gemist hebben, volgend jaar is ons weer een snertrit beloofd
.
Kor en vrouw, bedankt voor de organisatie en de lekkere snert

Dit was voor mijn vrouw en mij de eerste keer dat we mee reden. We waren met 21 mensen op 16 motoren. Een prachtige opkomst dus.
Dit is de route die we hebben gereden:

Het was een prachtige route die met camera zou worden vastgelegd. Helaas de batterij was na een paar kilometer al leeg (heb je met dat (uit)geleende spul).
Helaas begon mijn koppelingskabel het te begeven. Dus na de koffiestop op de helft van de rit zijn mijn vrouw en ik gestopt. We waren toen toch bijna thuis. Maar omdat we de snert niet wilden missen zijn we met de auto naar Koudum getogen waar we met de hele ploeg lekker hebben gegeten en nagezeten.

De snert smaakte geweldig en het was gezelligheid alom.

De snert (voor 40 personen) was na afloop helemaal op.
Voor de

Kor en vrouw, bedankt voor de organisatie en de lekkere snert

- JOS WRSM
- Erelid
- Contacteer:
Ha, leuk dat het toch doorgegaan is. Friesland is o zo mooi om te toeren. Kornelis, bedankt voor de organisatie van het geheel. We maken er een tegenhanger van de Kouwe Poten Rit van. We zien jullie graag terug bij het RT TREFFEN 2014
Jos WRSM
Jos WRSM
Re: GEWEEST: 27 oktober 2013 - toertocht Friesland (Snertrit
Hallo RT rijders,
Nico bedankt voor het mooie stukje, er is op dit moment wel een stuk gefilmd en heb ik op cd staan, weet alleen niet hoe ik het kleiner moet maken betreft bestand zodat het op het forum kan.
Het was echt fantastisch!! sfeer was weer vanouds dus heel gezellig, bedankt ook van jullie kant, leuk om alle reacties te mogen krijgen en zeker de welwillendheid om te komen.
Volgende rit zal in het voorjaar zijn, maar hierover krijgen jullie nog bericht,
Groet Kornelis
Nico bedankt voor het mooie stukje, er is op dit moment wel een stuk gefilmd en heb ik op cd staan, weet alleen niet hoe ik het kleiner moet maken betreft bestand zodat het op het forum kan.
Het was echt fantastisch!! sfeer was weer vanouds dus heel gezellig, bedankt ook van jullie kant, leuk om alle reacties te mogen krijgen en zeker de welwillendheid om te komen.
Volgende rit zal in het voorjaar zijn, maar hierover krijgen jullie nog bericht,
Groet Kornelis
- Nico4sen
- 2023
Re: GEWEEST: 27 oktober 2013 - toertocht Friesland (Snertrit
Hoi Kor,
Het filmpje zou je op YouTube kunnen zetten en dan met de knop youtube posten. Kunnen we nog mooi even nagenieten
Ik wil het ook wel proberen, maar dan heb ik de cd even nodig.
Groet,
Nico
Het filmpje zou je op YouTube kunnen zetten en dan met de knop youtube posten. Kunnen we nog mooi even nagenieten

Ik wil het ook wel proberen, maar dan heb ik de cd even nodig.
Groet,
Nico
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!