Een gratis forum voor liefhebbers van boxermotoren en RT-modellen. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere motorrijders. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Ik ben al enige jaren in het bezit van een Go Clever navigtie en heb hier al veel mooie ritten mee gemaakt, maar ik voerde ze altijd handmatig in, maar sinds kort lukt het ook om met ITN Converter een route te downloaden of zelf te maken: vind ik leuk :-)
Maar nu ben ik nieuwsgierig als ik hem hier als bijlage bijvoeg of jullie het dan ook kunnen openen, zelf denk ik dat een forum hier een hele mooie plek voor is!
Ik ben benieuwd?
Lukt dus niet: want ik lees: De extensie txt is niet toegestaan. Jammer kan het dan op een andere manier?
Teunis
Laatst gewijzigd door Teunis op 02 okt 2013, 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Laatst gewijzigd door Teunis op 02 okt 2013, 19:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Het betreft hier een .txt bestand oftewel een tekstbestand. Zowel Basecamp als Tyre, waar ik mee werk kunnen dit niet importeren. Of ik moet iets over het hoofd zien . . . .
Is het misschien een idee om het bestand via ITN om te zetten naar extentie GPX?
Die kan iedereen openen en evt. omzetten in ITN (of andere converters) naar eigen extentie.
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
@Teunis: Ik kan met geen enkele converter die ik ken (JaVaWa RTWtool, ITN Converter, GPS Babel, GPS Visualizer) de file inlezen of converteren. Kan je misschien aangeven met welk programma je deze file hebt gemaakt? Kan je het originele bestand delen (als dat er is...)?
In het algemeen zijn text files niet zo handig om gps data te delen, beter is het GPX formaat.....
Alles geprobeerd, kan bestand met geen enkel programma naar behoren openen. Wel met kladblok, maar daar kan ik niets mee.
gr. Joop
Zo ik ben wel weer leuk bezig hé
Als ik van een van jullie het gewone mail adres heb kan ik het misschien wel versturen, had het vanmorgen aan een kennis van mij verstuurd en die schreef mij het volgende terug.
De mooie route ontvangen, bij mij kan ik hem in Garmin Basekamp lezen.
Dus dat moet lukken.
Ik heb geprobeerd Pa Pinkelman een PB te sturen, maar ik weet niet hoe ik daar een bijlage bij moet doen.
Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
in Pb onderaan ........ bestand kiezen dan op bestand toevoegen.....
Teunis schreef:
JDoubleOP schreef:Hallo Teunis,
Alles geprobeerd, kan bestand met geen enkel programma naar behoren openen. Wel met kladblok, maar daar kan ik niets mee.
gr. Joop
Zo ik ben wel weer leuk bezig hé
Als ik van een van jullie het gewone mail adres heb kan ik het misschien wel versturen, had het vanmorgen aan een kennis van mij verstuurd en die schreef mij het volgende terug.
De mooie route ontvangen, bij mij kan ik hem in Garmin Basekamp lezen.
Dus dat moet lukken.
Ik heb geprobeerd Pa Pinkelman een PB te sturen, maar ik weet niet hoe ik daar een bijlage bij moet doen.
Teunis
in Pb onderaan ........ bestand kiezen dan op bestand toevoegen...
Dit lukt niet
De extensie txt is niet toegestaan.
Waarschijnlijk een rare opmerking maar moeten jullie niet eerst ITN Converter downloaden?
Openen met Itinerary Converter (standaard)
Teunis
Laatst gewijzigd door Teunis op 02 okt 2013, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Teunis schreef:Als ik van een van jullie het gewone mail adres heb kan ik het misschien wel versturen, had het vanmorgen aan een kennis van mij verstuurd en die schreef mij het volgende terug.
De mooie route ontvangen, bij mij kan ik hem in Garmin Basekamp lezen.
Dus dat moet lukken.
Dit is echt onmogelijk met het bestand dat je hier hebt gedeeld......
Laatst gewijzigd door Teunis op 02 okt 2013, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Berrybeer schreef:In Mapsource kan ik 'm gewoon openen, moet de route dan wel ff herberekenen..
Mooi!
Maar is dit de onderste of de bovenste?
Groet Teunis
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
De onderste dus... dit is een gpx bestand, is prima te openen, ook in Basecamp. De route bestaat uit een aantal routepunten/waypoints. Voor gebruik in Garmin apparaten inderdaad even herberekenen.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Nu doet ie het, maar er zitten nogal wat fouten in Teunis.
1. Punten die naast de weg liggen 2. Punten die je heen en terug laten rijden over hetzelfde stuk(tenzij dit de bedoeling is, maar dit verwacht ik niet) 3. Routepunten voor de bocht ipv na de bocht.
Cursus Basecamp/Mapsource doet wonderen.
JDoubleOP schreef:Nu doet ie het, maar er zitten nogal wat fouten in Teunis.
1. Punten die naast de weg liggen 2. Punten die je heen en terug laten rijden over hetzelfde stuk(tenzij dit de bedoeling is, maar dit verwacht ik niet) 3. Routepunten voor de bocht ipv na de bocht.
Cursus Basecamp/Mapsource doet wonderen.
Vrienden,
Ja inderdaad want het gaat mij allemaal nog boven de pet, toch eerst maar wat verder studeren voordat ik ze ga publiceren voel je niet bezwaard om hem er in de juiste vorm op te zetten....
Teunis.
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Ik heb via ITN de bovenste route ingeladen en kan hemnu naar elk gewenst systeem wijzigen.
@Joop: Waarom wil jij de punten voor de bocht hebben?
m.a.w.: Ik heb geleerd om die punten net na de bocht of de kruising te maken, omdat verschillende systemen van dat punt pas weer verder zoeken naar het volgende punt. En dat zou ik niet willen voor een bocht/kruising.
Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Hoi Bart, lees goed, ik noem de fouten en daar is "routepunt voor de bocht" er eentje van
Teunis op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden waar de basis handelingen beschreven worden worden van de diverse programma's. Tevens geeft m'n broer cursus basecamp en aanverwant, dus als je er niet uit komt. Ennuh, fouten maken is zo mooi :lol: , .........je kunt er nl. zoveel van leren
RBaRT schreef:Ik heb via ITN de bovenste route ingeladen en kan hemnu naar elk gewenst systeem wijzigen.
@Joop: Waarom wil jij de punten voor de bocht hebben?
m.a.w.: Ik heb geleerd om die punten net na de bocht of de kruising te maken, omdat verschillende systemen van dat punt pas weer verder zoeken naar het volgende punt. En dat zou ik niet willen voor een bocht/kruising.
JDoubleOP schreef:Nu doet ie het, maar er zitten nogal wat fouten in Teunis.
Klopt inderdaad. Zal niet bij allemaal echt een probleem opleveren, maar voorol bijvoorbeeld het punt bij de rotonde in harderwijk gaat leuke effecten hebben. Maar kwestie van veel mee spelen; daar leer je het meeste van.
Naast ITN convert zou je overigens ook eens kunnen spelen met bijvoorbeeld Tyre.
JDoubleOP schreef:Nu doet ie het, maar er zitten nogal wat fouten in Teunis.
Klopt inderdaad. Zal niet bij allemaal echt een probleem opleveren, maar voorol bijvoorbeeld het punt bij de rotonde in harderwijk gaat leuke effecten hebben. Maar kwestie van veel mee spelen; daar leer je het meeste van.
Naast ITN convert zou je overigens ook eens kunnen spelen met bijvoorbeeld Tyre.
Was ik juist mee aan het stoeien, en zie hier het resultaat.
Vraagje: als ik de route van aanstaande zaterdag download dan kom ik zonder aanrijdroute op ongeveer 374 km is dat bij jullie ook zo?
Teunis
Bijlagen
Oefenen met navigarie
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Als bijlage nu de route in de huidige versie gepost, kaartversie is 2014.20, Hij was 180 km, nu 160 km.
Maar zie hier!
Ik niet begrijpen
Groeten
Bijlagen
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
JDoubleOP schreef:Hoi Bart, lees goed, ik noem de fouten en daar is "routepunt voor de bocht" er eentje van
Teunis op Youtube zijn genoeg filmpjes te vinden waar de basis handelingen beschreven worden worden van de diverse programma's. Tevens geeft m'n broer cursus basecamp en aanverwant, dus als je er niet uit komt. Ennuh, fouten maken is zo mooi :lol: , .........je kunt er nl. zoveel van leren
RBaRT schreef:Ik heb via ITN de bovenste route ingeladen en kan hemnu naar elk gewenst systeem wijzigen.
@Joop: Waarom wil jij de punten voor de bocht hebben?
m.a.w.: Ik heb geleerd om die punten net na de bocht of de kruising te maken, omdat verschillende systemen van dat punt pas weer verder zoeken naar het volgende punt. En dat zou ik niet willen voor een bocht/kruising.
Groet Bart
Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
RBaRT schreef:Ik heb geleerd om die punten net na de bocht of de kruising te maken, omdat verschillende systemen van dat punt pas weer verder zoeken naar het volgende punt. En dat zou ik niet willen voor een bocht/kruising.
Ik zie twee redenen op punten net na een afslag te plaatsen:
a. als je dat doet geeft het punt ook de informatie dat je daar in wilt; anders niet... Ergo: met consequent punten net ná de afslag heb je minder viapunten nodig (dat is feitelijk wat je hierboven zegt)
b. afhankelijk van route en toesteltype worden viapunten door het toestel gemeld. Als een via net voor een afslag staat kan het zijn dat je geen afslagmelding meer krijgt. Als je vooral op geluid rijdt kan het zijn dat je daardoor de afslag mist.
@Hans, Dank voor je aanvulling. Jouw omschrijving was eigenlijk hetgeen ik zocht maar evenniet opkwam.
Bij mij is dit al een automatisme bij het maken van een route.
groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020