20.000 beurt, anders nog iets?
Moderator: RT_Patrick
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
20.000 beurt, anders nog iets?
Na 20 maanden gaat ie volgende week bij de BMW dealer op voor de 20.000 beurt.
Preventief laat ik de lampjes vervangen en ik vroeg me af of er nog andere zaken zijn die verstandig zijn naast de standaard beurt extra aandacht te geven.
Is het b.v. zinvol cardan- of versnellingsbakolie te laten verversen?
Ik heb bij de dealer al melding gemaakt van de gele verkleuring van het linker klepdeksel, geen idee waar dat vandaan komt.
Het ziet er uit als een vloeistoflekkage, maar het plakt niet en laat zich met cleaner niet verwijderen.
Ronald
Preventief laat ik de lampjes vervangen en ik vroeg me af of er nog andere zaken zijn die verstandig zijn naast de standaard beurt extra aandacht te geven.
Is het b.v. zinvol cardan- of versnellingsbakolie te laten verversen?
Ik heb bij de dealer al melding gemaakt van de gele verkleuring van het linker klepdeksel, geen idee waar dat vandaan komt.
Het ziet er uit als een vloeistoflekkage, maar het plakt niet en laat zich met cleaner niet verwijderen.
Ronald
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?

Ik zou de garantie van de dealer willen hebben dat hij alle punten van de 20k lijst echt doet en daar net als bij Toyota weer een jaar of 20.000 km garantie op geeft!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Baird schreef:![]()
Ik zou de garantie van de dealer willen hebben dat hij alle punten van de 20k lijst echt doet en daar net als bij Toyota weer een jaar of 20.000 km garantie op geeft!
Proef ik hier een Toyota fan??
Ik in ieder geval wel. Tenminste een merk dat echt betrouwbaar is!!! Kan ik van de

Na een lekkend koppelingsreservoir en een defecte benzinemeter wat een berg euri's kost hoop ik dat mij verdere ellende bespaard blijft. Neemt niet weg dat ik geen andere motor zou willen

Luc
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Yep, heb het al vaker gezegd: Ik wou dat Toyota motorfietsen zou maken, misschien een beetje saai maar er wordt tenminste meer gereden dan gesleuteld!Erteetje schreef:Baird schreef:![]()
Ik zou de garantie van de dealer willen hebben dat hij alle punten van de 20k lijst echt doet en daar net als bij Toyota weer een jaar of 20.000 km garantie op geeft!
Proef ik hier een Toyota fan??
Ik in ieder geval wel. Tenminste een merk dat echt betrouwbaar is!!! Kan ik van deniet echt zeggen.
Na een lekkend koppelingsreservoir en een defecte benzinemeter wat een berg euri's kost hoop ik dat mij verdere ellende bespaard blijft. Neemt niet weg dat ik geen andere motor zou willen![]()
Luc

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- HansD
- Berichten: 3352
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
+1
Als je een toyota monteur na de beurt vraagt of er nog bijzonderheden waren, kijkt hij je heel raar aan met een blik van "waar heb je het over"
Als je een toyota monteur na de beurt vraagt of er nog bijzonderheden waren, kijkt hij je heel raar aan met een blik van "waar heb je het over"

Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Dat noemden ze vroeger bij Engelse motoren: "karakter".:shock:Erteetje schreef:Baird schreef:![]()
Ik zou de garantie van de dealer willen hebben dat hij alle punten van de 20k lijst echt doet en daar net als bij Toyota weer een jaar of 20.000 km garantie op geeft!
Proef ik hier een Toyota fan??
Ik in ieder geval wel. Tenminste een merk dat echt betrouwbaar is!!! Kan ik van deniet echt zeggen.
Na een lekkend koppelingsreservoir en een defecte benzinemeter wat een berg euri's kost hoop ik dat mij verdere ellende bespaard blijft. Neemt niet weg dat ik geen andere motor zou willen![]()
Luc
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Daarom rijdt mijn vrouw een Daihatsu Materia (eigenlijk een Toyota BB ) en ik een YamahaYep, heb het al vaker gezegd: Ik wou dat Toyota motorfietsen zou maken, misschien een beetje saai maar er wordt tenminste meer gereden dan gesleuteld!

Doen het altijd en zelf als je het onderhoud een keer overslaat is er niets loos .
Apk ? nog nooit afgekeurd

- Aircooled
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 05 aug 2013, 19:32
- Type: R1200RT
- Bijz: Full option.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
als je een betrouwbare motor wilt hebben die (bijna) nooit kapot gaat, moet je een Honda kopen
Ik heb er vele gehad en zonder flauwekul die krengen zijn bij normaal gebruik niet kapot te krijgen,
kan Bmw nog iets van leren.........ps heb geen Honda meer wel een Bmw hehe
Ik heb er vele gehad en zonder flauwekul die krengen zijn bij normaal gebruik niet kapot te krijgen,
kan Bmw nog iets van leren.........ps heb geen Honda meer wel een Bmw hehe

Nicht immer aber immer ofter...
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Heb diverse Honda's en Suzuki gereden. Echter ook bij die machines de nodige dure reparaties gehad.Aircooled schreef:als je een betrouwbare motor wilt hebben die (bijna) nooit kapot gaat, moet je een Honda kopen
Ik heb er vele gehad en zonder flauwekul die krengen zijn bij normaal gebruik niet kapot te krijgen,
kan Bmw nog iets van leren.........ps heb geen Honda meer wel een Bmw hehe
Bevoordeeld lagers van krukas (2*), vastloper, aandrijflijn van burgman totaal aan gruzelementen. Bij vervangen aandrijfsnaar door dealer (20000km beurt) bout niet geheel goed vastgezet, keurig door dealer opgelost. Brandstof problemen met carburateurs en sluiting in elektra circuit . Dus probleemloos zijn ze zeker niet.
maar na al die Japanners een BMW genomen en die mag duurder zijn in gebruik en onderhoud maar rijd zoveel beter.
Wil niet meer anders

- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Dat deed ik ook.Aircooled schreef:als je een betrouwbare motor wilt hebben die (bijna) nooit kapot gaat, moet je een Honda kopen
Ik heb er vele gehad en zonder flauwekul die krengen zijn bij normaal gebruik niet kapot te krijgen,
kan Bmw nog iets van leren.........ps heb geen Honda meer wel een Bmw hehe
Een Honda CBF1000F vorig jaar nieuw gekocht en na 83 km op de klok vastloper in het blok.
Geen flauwekul. Dus ben nu weer lekker terug bij BMW en tot nu toe nog steeds niet kapot.
Vastloper ging gelukkig met 25km/h en niet met 120km/h en Honda service vond ik niet top.
Er werd ook niet gepraat over de eventuele letselschade die had kunnen gebeuren, moest niet zeuren. Kreeg nieuw blok plus wat extra's (hoofdzakelijk omdat mijn dealer erachter aan ging) en moest verders mijn mond houden en mocht tegen niemand wat zeggen.
Per saldo denk ik dat ik geluk heb gehad dat ik niet hard reed, zelfs mijn motormaatje schrok. Zelfs mensen uit de buurt waar we reden kwamen kijken zoveel kabaal gaf die vastloper.
Ik ben ff helemaal Honda af.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Beste mensen
We dwalen inmiddels (te) sterk af van het oorspronkelijke onderwerp wat, zoals de titel al zegt: de 20.000 km beurt van de
is. Graag weer on-topic!
We dwalen inmiddels (te) sterk af van het oorspronkelijke onderwerp wat, zoals de titel al zegt: de 20.000 km beurt van de

- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Bert, helemaal gelijk.
Zoals ik in mijn boekjes zie en ik mijn dealer gesproken heb is een 20.000 beurt opgebouwd uit standaard zaken met standaard BMW tijden.
Dus zou de prijs van een 20.000 km beurt niet teveel van prijs mogen verschillen.
Zijn er wel verschillen dan wil ik persoonlijk daar ook meer van weten.
Dan krijg je inzicht in waar de verschillen zitten en zou je met je dealer kunnen overleggen over een prijs.
Zoals ik in mijn boekjes zie en ik mijn dealer gesproken heb is een 20.000 beurt opgebouwd uit standaard zaken met standaard BMW tijden.
Dus zou de prijs van een 20.000 km beurt niet teveel van prijs mogen verschillen.
Zijn er wel verschillen dan wil ik persoonlijk daar ook meer van weten.
Dan krijg je inzicht in waar de verschillen zitten en zou je met je dealer kunnen overleggen over een prijs.
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Deze prijsverschillen zijn inderdaad soms erg groot enhet moest eigenlijk niet kunnen. Er kunnen natuurlijk wel prijsverschillen zitten in de gebruikte oliesoort en de bougies die gemonteerd worden. Dus de ene dealer kan de goedkoopste bougies monteren terwijl de andere er mischien iridium bougies in zet. Het arbeidsloon zou praktisch gelijk moeten liggen zou ik denken.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Zijn officiële BMW-dealers vrij om eigen keuzes te maken inzake te gebruiken merken olie en vervangdelen?Ton1959 schreef:Deze prijsverschillen zijn inderdaad soms erg groot enhet moest eigenlijk niet kunnen. Er kunnen natuurlijk wel prijsverschillen zitten in de gebruikte oliesoort en de bougies die gemonteerd worden. Dus de ene dealer kan de goedkoopste bougies monteren terwijl de andere er mischien iridium bougies in zet. Het arbeidsloon zou praktisch gelijk moeten liggen zou ik denken.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Nou in de tijd dat ik werkte bij een dealer moesten de meeste onderdelen origineel zijn zeker voor de balieverkoop. Maar bijvoorbeeld een BMW oliefilter of een Knecht of Mahle zijn van dezelfde kwaliteit maar wel een andere prijs. En een Bosch bougie in een BMW doos kost meer als een Bosch bougie in bosch verpakking.. Terwijl het om dezelfde bougie gaat. Hetzelfde hadden wij met NGK voor Honda . Zelfde onderdeel ander doosje. Maar de importeurs zien het liefst dat alleen de originele verpakkingen gebruikt worden die via hun komen en die zijn net iets duurder. En als de dealer daar ook een prijsverschil voor zou hanteren dan krijg je ook een variatie van prijs.Bert M schreef:Zijn officiële BMW-dealers vrij om eigen keuzes te maken inzake te gebruiken merken olie en vervangdelen?Ton1959 schreef:Deze prijsverschillen zijn inderdaad soms erg groot enhet moest eigenlijk niet kunnen. Er kunnen natuurlijk wel prijsverschillen zitten in de gebruikte oliesoort en de bougies die gemonteerd worden. Dus de ene dealer kan de goedkoopste bougies monteren terwijl de andere er mischien iridium bougies in zet. Het arbeidsloon zou praktisch gelijk moeten liggen zou ik denken.
![]()
Bert M
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Dat is niet zo. Heer BMW heeft wel per soort werkzaamheid te faktureren tijdseenheden voorgeschreven, maar de dealert mag zijn eigen prijs aan zo´n tijdseenheid hangen.Ton1959 schreef:. Het arbeidsloon zou praktisch gelijk moeten liggen zou ik denken.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Uit een ander draadje:doov650 schreef:Dat is niet zo. Heer BMW heeft wel per soort werkzaamheid te faktureren tijdseenheden voorgeschreven, maar de dealert mag zijn eigen prijs aan zo´n tijdseenheid hangen.Ton1959 schreef:. Het arbeidsloon zou praktisch gelijk moeten liggen zou ik denken.
Jekihero schreef:
Momenteel leggen 1-handed en ik de rekeningen naast elkaar.
Opmerkelijk is ook:
Bij Motoport kost de standaard 20.000 beurt € 291.97 (43 eenheden)
Bij Motorplaza € 192.02 (37.80 eenheden)
Een arbeidseenheid bij Motorport is dus € 6.79 en bij Motorplaza € 5.07 en dat alles excl. de BTW
Ronald
- HansD
- Berichten: 3352
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Was 1 arbeidseenheid bij BMW nou een kwartier?
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Had een reparatie bij De Jong in Alphen anderhalve maand geleden.HansD schreef:Was 1 arbeidseenheid bij BMW nou een kwartier?
Zij rekenden eenheden van 5 minuten.
Tarief was 6 euro ex BTW.
PS: De Jong is voor zover ik weet nu nog steeds officieel BMW MOTORRAD dealer.
Laatst gewijzigd door J vd B te V op 30 sep 2013, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Denk het niet want dan zou een 20.000 beurt dus ergens tussen de 9 en 10 klokuren in beslag nemen. Ben bang dat één arbeidseenheid 5 minuten is, als ik zo even langs mijn duim na reken (ca. 3,5 klokuren kost de beurt dan en dat geloof ik wel). Uurtarief van Motoport ligt dan op 81,48 excl btw en dat van Motorplaza op 60,84 excl btw. En dat zijn, ondanks de zeldzame hoogte, bedragen die ik wel realistisch acht.HansD schreef:Was 1 arbeidseenheid bij BMW nou een kwartier?
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Ton1959
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 14 feb 2013, 20:47
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: Tilburg
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Maar tegenwoordig als je naar de garage gaat kan de dealer je toch van tevoren al zeggen wat een standaard grote beurt kost dus eigenlijk zijn er dan geen verrassingen. Om toch maar even op het onderhoud terug te komen wat gedaan moet worden bij een grote beurt en wat gedaan word zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen.
De ene garage doet meer dan nodig en de andere minder. En dit vroeg ik eens na bij de importeur en die was het er mee eens dat er ook meer gedaan mag worden dan nodig is ( maar niet minder).
De ene garage doet meer dan nodig en de andere minder. En dit vroeg ik eens na bij de importeur en die was het er mee eens dat er ook meer gedaan mag worden dan nodig is ( maar niet minder).
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
HansD schreef:Was 1 arbeidseenheid bij BMW nou een kwartier?
6 minuten. Anders zijn die getallen achter de komma niet te verklaren.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
http://home.wanadoo.nl/menk/_f650/kosten_nl.html
Schijnt toch 5 minuten te zijn.
Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat bij 1-handed het tarief van de GS is aangehouden.
Minder tupperware is minder eenheden.
Ik ga morgen bij BMW informeren.
Ronald
Schijnt toch 5 minuten te zijn.
Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat bij 1-handed het tarief van de GS is aangehouden.
Minder tupperware is minder eenheden.
Ik ga morgen bij BMW informeren.
Ronald
- Mello
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nieuweschans
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Jekihero schreef:Ik krijg het donkerbruine vermoeden dat bij 1-handed het tarief van de GS is aangehouden.
Minder tupperware is minder eenheden.
Ronald
Ik denk het niet.
Mijn

Dit betrof een 80.000 Km beurt, 52 eenheden € 264,16. Dit zou dan 4 uur en 20 minuten zijn

Johan
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Dus De Jong in Alphen hanteert weer andere tarieven? (Zie mijn vorige post. )
Bij mijn auto's (Ford) hanteert de dealer vaste prijzen per type. Daar zitten standaard dingen in. Meerwerk kost natuurlijk ook nog wat.
Bij mijn auto's (Ford) hanteert de dealer vaste prijzen per type. Daar zitten standaard dingen in. Meerwerk kost natuurlijk ook nog wat.
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Wàt denk je niet Johan?Mello schreef:
Ik denk het niet.
Johan
Dat voor een GS minder eenheden gerekend wordt?
Ronald
- Mello
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 30 aug 2010, 19:40
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nieuweschans
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Er zal voor een GS best minder eenheden worden gerekend vanwege minder tupperware. Maar zoals ik het zie rekent Motorplaza een lager uurloon. Of te wel een lager eenheids loon.Jekihero schreef:Wàt denk je niet Johan?Mello schreef:
Ik denk het niet.
Johan
Dat voor een GS minder eenheden gerekend wordt?
Ronald
Of zie ik het nu verkeerd

Johan
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Yep, Motoport is bijna 34% duurder per eenheid.
Ondanks dat men in de randstad gemakkelijk hogere tarieven rekent is dit m.i een onverklaarbaar verschil.
Ronald
Ondanks dat men in de randstad gemakkelijk hogere tarieven rekent is dit m.i een onverklaarbaar verschil.
Ronald
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Zijn de Motoport vestigingen dan verschillend in tarieven? ????.Jekihero schreef:Yep, Motoport is bijna 34% duurder per eenheid.
Ondanks dat men in de randstad gemakkelijk hogere tarieven rekent is dit m.i een onverklaarbaar verschil.
Ronald
-
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 22:06
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Geen idee, maar niets verbaast mij meer met het prijsverschil tussen Motorplaza en Motoport ter illustratie.J vd B te V schreef:
Zijn de Motoport vestigingen dan verschillend in tarieven? ????.
En als BMW dan geen tarieven maar eenheden voorschrijft aan de BMW dealers die zich daar vervolgens ook niet aan houden is de chaos compleet.
Mijn ietwat ongenuanceerde opmerking was meer in algemene zin bedoeld.
Ronald
- 1-handed
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Ik zie vaak prijzen waar onderdelen voor ingekocht worden , je wil niet weten wat uiteindelijk de consument betaalt . onderdelen verkopen is een gouden handel
Laatst gewijzigd door 1-handed op 02 okt 2013, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: 20.000 beurt, anders nog iets?
Dat had ik ook met mijn fietsonderdelen inkoop.
Wat een prijsverschil met de detailhandel verkoop.
En ik geniet er nog steeds van als ik mijn vrouw en dochter hun fietsen doe.
Is een hobby therapie voor mij en ook een financiele winst want de fietsenmaker weet ook zijn prijzen.
Heb het werk van mijn wijlen opa en wijlen vader geleerd en heb zelfs nog gereedschap van hun, buiten mijn eigen gereedschap.
Maar met motoren is het precies hetzelfde.
Wat een prijsverschil met de detailhandel verkoop.
En ik geniet er nog steeds van als ik mijn vrouw en dochter hun fietsen doe.
Is een hobby therapie voor mij en ook een financiele winst want de fietsenmaker weet ook zijn prijzen.
Heb het werk van mijn wijlen opa en wijlen vader geleerd en heb zelfs nog gereedschap van hun, buiten mijn eigen gereedschap.
Maar met motoren is het precies hetzelfde.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht