Verlichting snelheidsmeter 1150RT vervangen?

Xenon, LED, mistlampen, storingen en aanpassingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
RoadXplorer

Verlichting snelheidsmeter 1150RT vervangen?

Ongelezen bericht door RoadXplorer »

De verlichting van de snelheidsmeter van mijn 1150RT is stuk.

In de manuals die ik dankzij het forum heb, heb ik geen info gevonden over de vervangingsprocedure. Twee vragen:
- is het zelf te doen voor iemand zonder onderhoudservaring met de motor?
- hoe lang doet een dealermonteur erover?

Sent from my iPad aan alle forumleden HD
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Verlichting snelheidsmeter 1150RT vervangen?

Ongelezen bericht door Benji »

Misschien helpt je dit op weg.

viewtopic.php?f=31&t=3505
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Het is een flinke klus, maar niks te ingewikkeld.
De Kuip moet af- beide zijkanten. Spiegels ook. Daarna de scherm en de zwarte paneel onder het ruit. Verlies de kliene schiven/schokdempers van oder het ruit niet!. Daarna kom je de dashpaneel toe. Dit moet ook los gemaakt worden. Let op- je hoeft niet de koplamp insteller los te maken- maar het helpt...Dit is allemaal om bij de achterkant van de snelheidsmeter bij te komen. Als je de lamphouder kunt berijken, dan is het gewoon trekken of draii-en-trekken en een nieuwe lamp erin,

Voor een onevaren iemand ik schat 2-3 uren in...
Helpt ook om een stuk schuim erbij te hebben met een tekeneong van de kuipdelen- daarbij steek je de los kuipschroeven in de schuim in de juiste plek.
Bij een dealer??? 1- 1.5uren??? Maal 80euros/uur...???

Het is goede evaring om te leren hoe de 1150 kuip in elkaar gaar. Het is de eenige klus dat moet gebeuren voordat bijna alle andere taken kunnen gebeuren. Ga goed voorberijd en houd alles netjes en het zal je lukken.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
RoadXplorer

@Benji: die posting (voor een 1100RT) had ik inderdaad gevonden en mijn vrees dat het een behoorlijk bewerkelijke klus zou zijn, is inmidels bewaarheid door japachap. _004

@ japachap: bedankt voor je heldere uitleg. Poef, da's nog een hele klus. Dan toch maar langs de dealer. :idea: Gelukkig heb ik nog garantie ;)
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Vallen lampjes onder de garantie?

Als je dan eenmaal zover bent vervang dan alle lampjes waar je dan bij kunt, kun je er weer 10 jaar tegen _004

Het is best zelf te doen, neem je tijd, rechtsom vast, linksom los, boutjes bij elkaar houden, wat foto's maken met je smartphone, etc. aan het eind van de dag ben je ape-trots op jezelf en kun je van die centen lekker uit eten!!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
RoadXplorer

@Baird: daar zeg je zoiets! Bedankt voor de tip. Qua project heb je gelijk, eigenlijk best leuk om de motor zo wat beter te leren kennen. Misschien moet ik het los van wel of geen garantie gewoon zelf proberen.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

RoadXplorer schreef:@Baird: daar zeg je zoiets! Bedankt voor de tip. Qua project heb je gelijk, eigenlijk best leuk om de motor zo wat beter te leren kennen. Misschien moet ik het los van wel of geen garantie gewoon zelf proberen.
Bij 1100 en 1150Rt moet bij bijna elke klus eerst de "tupperware" eraf (kuipdelen). Op een gegeven moment kun je dat dromen. Wel af en toe de boutjes vervangen (nieuw setje kost 12 Euro). Succes!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Verlichting & Elektronica”