hij slaat niet aan
Moderator: RT_Patrick
- trebor
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: White
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: roermond
hij slaat niet aan
Vandaag een prachtige rit door de Langstraat, Campina en andere mooie delen van Brabant(200+ km.). Einde van de rit: de kermis in Oirschot, zonnig, druk, gezellig, wat wil je nog meer.
Na enig vertier de helm weer op voor de terugreis naar huis.
Helaas de r1200rt sprong niet meer aan. De startmotor ging goed rond echter de motor sloeg niet meer aan.
Even wachten opnieuw proberen, flink gas geven, weer even wachten (10 min.) opniew proberen, weer hetzelfde.
Via de KNMV verzocht om pechhulp en die was binnen 15 min. ter plaatse.
"sleutelen gaat niet lukken meneer, da's het probleem met die BMW's, allemaal electricsch, ik haal ze ook regelmatig op van de politie, zo werkt dat nu eenmaal".
Motor op de auto-ambulance, richting hun depot, waarna hij de komende week naar mijn dealer gebracht wordt. Keurige oplossing.
De reis vervolgd met de motor van mijn vrouw, met haar achterop natuurlijk.
Iemand enig idee wat het euvel kan zijn?
merci alvast.
Na enig vertier de helm weer op voor de terugreis naar huis.
Helaas de r1200rt sprong niet meer aan. De startmotor ging goed rond echter de motor sloeg niet meer aan.
Even wachten opnieuw proberen, flink gas geven, weer even wachten (10 min.) opniew proberen, weer hetzelfde.
Via de KNMV verzocht om pechhulp en die was binnen 15 min. ter plaatse.
"sleutelen gaat niet lukken meneer, da's het probleem met die BMW's, allemaal electricsch, ik haal ze ook regelmatig op van de politie, zo werkt dat nu eenmaal".
Motor op de auto-ambulance, richting hun depot, waarna hij de komende week naar mijn dealer gebracht wordt. Keurige oplossing.
De reis vervolgd met de motor van mijn vrouw, met haar achterop natuurlijk.
Iemand enig idee wat het euvel kan zijn?
merci alvast.
Re: hij slaat niet aan
Klinkt als zelfde storing die ik ook wel eens heb,
Zekering 3 eruit op nieuw terug kun je weer starten.
Alleen ik weet niet of de zekering plaats het zelfde is al bij een 1100rt
Groet Arno
Zekering 3 eruit op nieuw terug kun je weer starten.
Alleen ik weet niet of de zekering plaats het zelfde is al bij een 1100rt
Groet Arno
- leo442
- Type: R1200RT
- Bijz: thundergrey-metallic 2010.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: ZO Brabant
Hoorde je de benzinepomp lopen?
Gr. Leo
Gr. Leo
- Garfield
- Type: R1150RT
- Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
- Woonplaats of omgeving: leusden
Trebor heeft een 1200 en die hebben geen zekeringen. De banale dingen ook gecheckt zoals dodemansknop, jiffy, alarm? Zal wel maar iedereen trapt daar wel eens in.
Wat ook nog zou kunnen is de ringantenne rond je contactslot, je motor herkent daarmee je sleutel als zijnde vertrouwd en zal dan aanslaan. Zoniet...
T'is maar een idee.
groeten,
Frans
Wat ook nog zou kunnen is de ringantenne rond je contactslot, je motor herkent daarmee je sleutel als zijnde vertrouwd en zal dan aanslaan. Zoniet...

groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Woonplaats of omgeving: twente
Afhankelijk van het bouwjaar zou dit kunnen duiden op een probleem met de stappenmotoren.
Ik weet het niet geheel zeker, maar 2009 is het volgens mij geweest dat de 1200RT werd uitgerust met gemodificeerde stappenmotoren.
gr v Ciske
Ik weet het niet geheel zeker, maar 2009 is het volgens mij geweest dat de 1200RT werd uitgerust met gemodificeerde stappenmotoren.
gr v Ciske
- Garfield
- Type: R1150RT
- Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
- Woonplaats of omgeving: leusden
De stappenmotoren regelen het stationair toerental, het is niet mijn eerste verdenking maar je weet maar nooit wat voor grappen het electronisch spook voor je in petto heeft 8-)
Groeten, Frans
- trebor
Dank alvast voor jullie reacties, maar naar mijn mening zit de juiste oplossing er (nog) niet bij. Hij gaat morgen naar de reparateur, ik hou jullie op de hoogte.
Ondertussen hoor ik graag nog andere ideeën en of suggesties.
Ondertussen hoor ik graag nog andere ideeën en of suggesties.
Wellicht is de elektronica bovenop de brandstofpomp is defect door corrosie.
Als je tenminste de brandstofpomp niet hoor draaien bij contact-aan.
Zou het de ringantenne zijn, zou je EWS in het dashboard moeten zien, volgens mij.
Zou het de zijstandaard(schakelaar) zijn, (of de neutraal/versnellings-detectie)kan je dit volgens mij eenvoudig controleren door de koppeling in te trekken en te houden, terwijl je probeert te starten.
Als je tenminste de brandstofpomp niet hoor draaien bij contact-aan.
Zou het de ringantenne zijn, zou je EWS in het dashboard moeten zien, volgens mij.
Zou het de zijstandaard(schakelaar) zijn, (of de neutraal/versnellings-detectie)kan je dit volgens mij eenvoudig controleren door de koppeling in te trekken en te houden, terwijl je probeert te starten.
- trebor
dutchmidiman had het juist, inderdaad een beetje electronica op de brandstofpomp was de veroorzaken Was eventueel wel op te lossen door de draadjes door te verbinden en rechtstreeks op de accu aan te sluiten volgens mijn onderhoudsmonteur, maar i heb het maar gewoon laten repareren. Kosten van het onderdeel zijn een kleine 100 euro en hij loopt weer als een zonnetje. Op naar de volgende 100.000.
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Mooi dat het opgelost is!
Als je zoveel kilometers maakt, geef ik je groot gelijk om het gelijk goed te repareren.
Als je zoveel kilometers maakt, geef ik je groot gelijk om het gelijk goed te repareren.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Blijk dat het gevonden is, puur mazzel dat ik helaas gelijk kreeg.
Voor de meelezers, dit is (ook) een gekend probleem, vooral bij de 1200GS-en, waar 1 van de oorzaken was dat (onvoldoende) afscherming tegen intredend water.
Daarom zie je vanaf 2008 (dacht ik) op de 1200GS plastic kappen op de brandstofpompen zitten.
Voor die tijd heeft BMW voor de 1200 GS de bewuste plek wat schuiner ontworpen opdat er geen water kon blijven staan.
Er is een in-het-veld oplossing, als de elektronica defect is, dat je een speciale 12-volt kabel aansluit die de werking van die elektronica kan overnemen of je moet de plug ff "verbouwen".
Dat en nog meer details zijn te vinden op de navolgende link;
http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.c ... eId=233223
En dat een plaatje of filmpje zegt meer dan 1000 woorden;
(bij de 1200RT moet je dus nog wat meer tupperware afhalen :lol: )
[media]7c_30Nn0BWE[/media]
Voor de meelezers, dit is (ook) een gekend probleem, vooral bij de 1200GS-en, waar 1 van de oorzaken was dat (onvoldoende) afscherming tegen intredend water.
Daarom zie je vanaf 2008 (dacht ik) op de 1200GS plastic kappen op de brandstofpompen zitten.
Voor die tijd heeft BMW voor de 1200 GS de bewuste plek wat schuiner ontworpen opdat er geen water kon blijven staan.
Er is een in-het-veld oplossing, als de elektronica defect is, dat je een speciale 12-volt kabel aansluit die de werking van die elektronica kan overnemen of je moet de plug ff "verbouwen".
Dat en nog meer details zijn te vinden op de navolgende link;
http://www.motorcycleinfo.co.uk/index.c ... eId=233223
En dat een plaatje of filmpje zegt meer dan 1000 woorden;
(bij de 1200RT moet je dus nog wat meer tupperware afhalen :lol: )
[media]7c_30Nn0BWE[/media]
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 5377 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 6 Reacties