voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- WILBMW
- Type: R1200RT
- Bijz: full optional
- Land: Holland
- Woonplaats of omgeving: Marknesse
voorstellen
Hallo motor(forum)liefhebbers,
Ik heet Wilfried en ben werkzaam als Projectleider bij Ballast Nedam. Ik ben 52 jaar jong en rij sinds mijn 18de onafgebroken motor. Tot aan de zomer had ik een Suzuki GS850 van 1979 waarmee inmiddels 117.000km was gereden.
Het was tijdens het onderhoud wat ik samen met mijn zoon van 15jaar uitvoerde, toen ik mijn zoon vertelde over de treffens die ik "vroeger" reed met vrienden. Beregezellig, flinke stukken toeren en overnachten op een camping met altijd weer die bbq als afsluiting.
Tijdens het vertellen van die leuke enthousiaste verhalen kwam bij mij het idee op om wellicht samen met hem op motorsportvakantie te gaan. Gelukkig hapte hij (die al 13 jaar meereed) meteen toe. Dus als 2 kleine mannetjes naar de overige gezinsleden (echtgenote en dochter van 18 jaar) om hen te laten delen in "ons" plan. Wij kregen toestemming onder 1 voorwaarde: niet op die oude Suzuki maar op iets minder oud en liefst met koffers. Dus gingen wij het internet afstruinen. Na samen met mijn zoon diverse motoren te hebben bekeken en bereden hebben we uiteindelijk een 1100rt gekocht van 1996 met slechts 46.000km op de teller. Voor onze vakantie heb ik de motor een grote beurt laten geven. We zijn naar de Vrijbuiter gegaan om een vakantie overlevingspakket te halen (tent, slaapzakken, luchtbedden en 1 brander voor de eitjes en koffie.
Tussen de reguliere vakanties van het hele gezin door zijn we uiteindelijk toeren door Frankrijk en reden wij onder het Meer van Geneve door en zijn we via Zwitserland en Duitsland weer richting huis gereden. Het was top en oude tijden herleefde. De motor hield zich in het begin perfect. Dit terwijl wij op 1 dag wel 660km hadden gereden. Het was de laatste 400 km van de inmiddels 2.500km dat de motor eerst links maar later ook rechts behoorlijk olie begon te lekken. En ja hoor u raadt het al de beide koppakkingen lek. We zijn al rokend thuis gekomen. De koppakkingen zijn reeds vervangen dus dat is geschiedenis net als de vakantie.
Wij zijn erg blij met de motor en gaan zeker nog enkele treffens af en samen regelmatig op vakantie.
Ik heet Wilfried en ben werkzaam als Projectleider bij Ballast Nedam. Ik ben 52 jaar jong en rij sinds mijn 18de onafgebroken motor. Tot aan de zomer had ik een Suzuki GS850 van 1979 waarmee inmiddels 117.000km was gereden.
Het was tijdens het onderhoud wat ik samen met mijn zoon van 15jaar uitvoerde, toen ik mijn zoon vertelde over de treffens die ik "vroeger" reed met vrienden. Beregezellig, flinke stukken toeren en overnachten op een camping met altijd weer die bbq als afsluiting.
Tijdens het vertellen van die leuke enthousiaste verhalen kwam bij mij het idee op om wellicht samen met hem op motorsportvakantie te gaan. Gelukkig hapte hij (die al 13 jaar meereed) meteen toe. Dus als 2 kleine mannetjes naar de overige gezinsleden (echtgenote en dochter van 18 jaar) om hen te laten delen in "ons" plan. Wij kregen toestemming onder 1 voorwaarde: niet op die oude Suzuki maar op iets minder oud en liefst met koffers. Dus gingen wij het internet afstruinen. Na samen met mijn zoon diverse motoren te hebben bekeken en bereden hebben we uiteindelijk een 1100rt gekocht van 1996 met slechts 46.000km op de teller. Voor onze vakantie heb ik de motor een grote beurt laten geven. We zijn naar de Vrijbuiter gegaan om een vakantie overlevingspakket te halen (tent, slaapzakken, luchtbedden en 1 brander voor de eitjes en koffie.
Tussen de reguliere vakanties van het hele gezin door zijn we uiteindelijk toeren door Frankrijk en reden wij onder het Meer van Geneve door en zijn we via Zwitserland en Duitsland weer richting huis gereden. Het was top en oude tijden herleefde. De motor hield zich in het begin perfect. Dit terwijl wij op 1 dag wel 660km hadden gereden. Het was de laatste 400 km van de inmiddels 2.500km dat de motor eerst links maar later ook rechts behoorlijk olie begon te lekken. En ja hoor u raadt het al de beide koppakkingen lek. We zijn al rokend thuis gekomen. De koppakkingen zijn reeds vervangen dus dat is geschiedenis net als de vakantie.
Wij zijn erg blij met de motor en gaan zeker nog enkele treffens af en samen regelmatig op vakantie.
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Re: voorstellen
Wil, van harte welkom op dit forum ! Je hebt al veel plezier van je RT en daar zijn ze ook voor.

GrTz
BertL
BertL
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
Ben blij dat er weer iemand bij is gekomen die, net als ik, graag met de tent achterop door Europa trekt. Ik krijg wel eens de indruk dat RTers liever wat luxer de nacht doorbrengen....
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Beste Wilfried,
Van harte welkom op ons
na deze mooie intro. Mooi ook dat je samen met je zoon met de
een fijne motor hebt gevonden. Ook ik rij zelf regelmatig met mijn zoon van tien op de RT en beleef plezierige tochten. Echter geen buitenlandse reis gemaakt; lijkt me wel gaaf om samen eens te doen!
Wellicht tot ziens op een RT treffen of toerrit!
Eilert
Van harte welkom op ons

Wellicht tot ziens op een RT treffen of toerrit!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Ben1200RT
- 2024
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Divers
- Land: Zweden
- Woonplaats of omgeving: Smalland
Hallo Wilfried, welkom met de 1100 rt. Ook ik ben 1100 rt rijder en ga weer net als vroeger regelmatig op vakantie met de rt. Net als vroeger met lief achterop.
Veel veilige km toegewenst.
ben1100rt Wie op tijd vertrekt .................... hoeft zich nooit te haasten
Veel veilige km toegewenst.
ben1100rt Wie op tijd vertrekt .................... hoeft zich nooit te haasten
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
- Edwin1970
- Type: R1100RT
- Bijz: BOUWJAAR 2000
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hallo,
Welkom om het forum. Veel plezier met je
Groet,
Edwin
Welkom om het forum. Veel plezier met je

Groet,
Edwin
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Wat een leuke introductie! Ik heb zelf geen kinderen, maar als ik zo'n verhaal lees kan ik me levendig voorstellen dat dit mooie momenten zijn
Heel veel plezier met de
en hier op ons
Bert M

Heel veel plezier met de

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- robi
- Bijz: Graphit
V-stream ruit
Zumo 595
Sena SMH10 - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: overijssel
Mooi verhaal. Samen met je zoon op vakantie met de motor. Ik zal hiervoor nog even moeten wachten. Mijn zoontje wordt volgende maand 8. Maar als ik het zo lees moet het een geweldige ervaring zijn om zo op pad te gaan.
Veel plezier hier op dit forum en van je 1100.
Veel plezier hier op dit forum en van je 1100.
Knowledge speaks, but wisdom listens
- mastertje
- Land: belgie
- Woonplaats of omgeving: Merksplas
hallo Wilfried
Ik rij ook een 1100 rt en ben 52 jaar .
die periode met mijn zoon is inmiddels achter de rug
(prachtig als ze graag meerijden achterop) .
mijn jongste is imiddels 19 en rijd zelf motor ,en dan samen op pad is nog veel leuker ,
dus in de toekomst ieder apart maar toch samen gun ik iedere motor pa
veel lees plezier op het forum
gr mastertje

Ik rij ook een 1100 rt en ben 52 jaar .
die periode met mijn zoon is inmiddels achter de rug

mijn jongste is imiddels 19 en rijd zelf motor ,en dan samen op pad is nog veel leuker ,
dus in de toekomst ieder apart maar toch samen gun ik iedere motor pa
veel lees plezier op het forum
gr mastertje
BMW 1200 RT
BMW 1100RT
Honda Magna VF700
Honda CB360
BMW 1100RT
Honda Magna VF700
Honda CB360
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!