Voorstellen: Peter Cools

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Peter Cools

Voorstellen: Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Goedendag mede Forumleden.

Ik ben Peter Cools, uit Amersfoort en ik rijd sinds 1982 motor.
M'n eerste twee waren R60's, daarna kwamen er twee R80's. Hiervan is de laatste in de fik gestoken, waardoor ook mijn huis half afbrandde! Dus heeft het motorrijden even stil gelegen...
In 2006 heb ik weer een R100RT gekocht, maar hier maar een paar maanden op gereden omdat we gingen verhuizen naar St. Maarten. Daar zie je niet veel BMW's! Dus daar heb ik op een HD gereden (Sportster 880). Het eiland is zo klein dat ik in een maand of acht maar 800 km reed!
Enfin, weer terug in NL heb ik sinds november 2008 een R1150RT. Heerlijke motor, het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat ie nogal zwaar is; ik kan hem in mijn eentje niet rechtop tillen! Wie gaat niet weleens tegen de vlakte! Ik was vroeger gewoon de meest onmogelijke weggetjes in te schieten en kwam dan vaak in een soort 'off the road' toestanden terecht. Maakte niet uit want die BMW trok overal door, maar het rubber bleef er niet altijd rechtonder... Ik kwam dus regelmatig met zand op m'n cilinders thuis! Vandaar dat optillen voor mij wel een punt is. In die tijd was ik fotograaf en was de motor werkelijk ideaal als vervoersmiddel. Tegenwoordig ben ik stuurman, dus de helft van de tijd op zee, thuis probeer ik zoveel mogelijk van het motorrijden te genieten.
Voor een foto heb ik wel een ideetje, maar dat duurt nog even...
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo Peter, welkom :D

Mbt tot het overeind zetten van je motor is tip 1 natuurlijk; blijf overeind staan 8) . Maar goed, dat lukt niet altijd. Heb zelf een Venture van Yamaha gehad en dat is ook geen lol is die op z'n zij ligt, doch ik heb 'm 3 maal moeten oprapen. Dan nu tip 2; als de motor op de linker zij ligt, draai je stuur dan tegen de rechter stuuraanslag aan. Vervolgens pak je met twee handen je linker stuurhelft en tilt vanuit de knieen (even op de rug letten :$ ) je motor overeind. Heb ik geleerd bij een VRO cursus en het werkt :shock:

Veel plezier op het forum, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Peter Cools

Re: Voorstellen: Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Ralph,

Goeie tip, bedankt!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”