Bagage meenemen op de R1150RT
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Bagage meenemen op de R1150RT
Ik ben een vakantie aan het voorbereiden met de motor met 2 personen. Echter er gaat niet heel veel bagage mee in de zij- en topkoffer. Wie heeft er een goede tip om met 2 personen op de RT bagage mee te kunnen nemen!. Ps, ik neem geen tent mee, maar extra opbergruimte, of accessoire tips zijn welkom
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
- Snellecees
- Type: R1200RT
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Woonplaats of omgeving: Breda
Re: Bagage meenemen op de R1150RT
Probeer om via marktplaats de grotere kofferdeksels te kopen, dan gaat er al meer in de koffers. Een tanktas geeft ook extra ruimte. Haal je topkoffer eraf en koop een grote waterdichte roltas en bevestig die op de plek van de topkoffer.
Let wel op de gewichtsverdeling van je bagage. Zware spullen op de tank in de tanktas voor extra druk op het voorwiel. In topkoffer of eventuele tas geen zware dingen stoppen, door te weinig druk op voorwiel kan de motor gaan slingeren.
Selectief zijn in de dingen die je wilt meenemen, vriendin of vrouw kan niet de hele kledingkast meenemen :lol:
Succes
Cees
Let wel op de gewichtsverdeling van je bagage. Zware spullen op de tank in de tanktas voor extra druk op het voorwiel. In topkoffer of eventuele tas geen zware dingen stoppen, door te weinig druk op voorwiel kan de motor gaan slingeren.
Selectief zijn in de dingen die je wilt meenemen, vriendin of vrouw kan niet de hele kledingkast meenemen :lol:
Succes
Cees
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Kleding niet vouwen maar heel strak oprollen. Wordt beter in kleine hoekjes in te pakken en workt zeer goed voor mij bij backpacking. Al je t-shirts in 3 in de lenghterichting gaan vouwen en dan oprollen komt dit netjes in de kleine breed van de koffer uit. Jeans ect vouw je tot de breed van de eind van de pijp en daarna oprollen- past goed op de grote breed van de koffer.
De binnentassen vreten veel ruimte, maar maken inpakken en afloaden makkelijker omdat je kan de lading verder persen met behulp van de ritssluiting.
De BMW tanktas heeft veel ruimte, maar volgepakt is HOOG! Moet je even wennen, maar laat het je niet intimideeren!
De binnentassen vreten veel ruimte, maar maken inpakken en afloaden makkelijker omdat je kan de lading verder persen met behulp van de ritssluiting.
De BMW tanktas heeft veel ruimte, maar volgepakt is HOOG! Moet je even wennen, maar laat het je niet intimideeren!
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Bagagerol boven op de topkoffer (wel extra rekje nodig)
Of een karretje achter je motor?
Als je gaat kamperen kun je ruimte en gewichtsbesparende spulletejs vinden bij bergsportzaken zoals Bever zwerfsport.
Of een karretje achter je motor?
Als je gaat kamperen kun je ruimte en gewichtsbesparende spulletejs vinden bij bergsportzaken zoals Bever zwerfsport.
Ik begrijp dat je een vakantie aan het voorbereiden bent. Als je de vakantie in een iets warmere periode plant scheelt dat ook weer aan dikke kleding om mee te zeulen.
Wat voor kofferdeksels heb je? De gewone of de city uitvoering?
Als je alleen de city deksels hebt kun je mijn dikke deksels wel lenen, afhankelijk van wanneer je gaat. Ik heb dit jaar geen plannen.
Verder natuurlijk een dikke tanktas. Misschien kunnen jullie allebei ook nog een rugzakje dragen?
Wat voor kofferdeksels heb je? De gewone of de city uitvoering?
Als je alleen de city deksels hebt kun je mijn dikke deksels wel lenen, afhankelijk van wanneer je gaat. Ik heb dit jaar geen plannen.
Verder natuurlijk een dikke tanktas. Misschien kunnen jullie allebei ook nog een rugzakje dragen?
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Er bestaan 3 maten deksels: city, normaal en 'super', vraag maar eens aan Beemer-Tycoons, die gaat altijd zo vakantie, 2 personen en geen eigen tent mee.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Heeeej. ...weer wat geleerd! Zal ze es opzoeken.
- japachap
Heel duidelijk voorbeeld hier-J vd B te V schreef:Heeeej. ...weer wat geleerd! Zal ze es opzoeken.
http://www.i-bmw.com/showthread.php?p=512360
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
-
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Super jullie reacties. Jan vd B dank dat ik zelfs jouw deksels mag lenen. Ik heb de standaard deksels op mijn koffers, weet iemand waar de Jumbo of Super deksels te koop zijn tegen redelijke prijzen. Ook waar ik een bagagerekje op mijn BMW topkoffer kan kopen? Links please :lol:
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
- japachap
De grote deksels zijn wel via marktplaats te vinden- maar kommen niet vaak voor... Zoek op BMW Grote Koffer Deksels
Via Engelstaalig websites zoek op Global Lids/ Large Lids/ pannier lids.
Via BMW dealer websites- The Hobbyist (NL), Motorworks (UK), A&S (VS) en lokaal dealers wordt de deksels niet via de RT en R partslijsten vermeld- ze zijn oorspronkelijk bestemd voor de 1100/1150GS/A- dus zoek op de fiche bij baggage/optionele accessoires.
2ehands/discount prijzen zijn ongev 80-90euros per kant. Nieuw is rond de 120euro/kant!!!
Baggage rekje vind je via GIVI of Wunderlich enzo...
Via Engelstaalig websites zoek op Global Lids/ Large Lids/ pannier lids.
Via BMW dealer websites- The Hobbyist (NL), Motorworks (UK), A&S (VS) en lokaal dealers wordt de deksels niet via de RT en R partslijsten vermeld- ze zijn oorspronkelijk bestemd voor de 1100/1150GS/A- dus zoek op de fiche bij baggage/optionele accessoires.
2ehands/discount prijzen zijn ongev 80-90euros per kant. Nieuw is rond de 120euro/kant!!!
Baggage rekje vind je via GIVI of Wunderlich enzo...
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4478 Weergaves
-
Laatste bericht door Arjan W
-
- 2 Reacties