Nu heb ik gemerkt op het forum dat er hier en daar best wat onduidelijkheid bestaat over de werking van het ESA-systeem. Wat gebeurt er nu eigenlijk onderhuids als je de ESA knop versteld? Hoe weet je nu of alles wel goed werkt, wat merk je ervan? Hoe kun je zelf de werking controleren

Ik heb aan John (van JJ-S..) gevraagd of hij hier iets over kan zeggen en hij kwam met het voorstel om nogmaals een voorlichtingsdag te geven maar dan specifiek op het gebied van ESA. Hij zal dan dieper op de werking van ESA ingaan en gratis je ESA systeem testen, zowel de stappenmotoren alsmede de pre-load adjuster. En indien er wat aan mankeert hoor je gelijk wat het bij hun zou gaan kosten om het op te lossen. Uiteraard geheel vrijblijvend.
Het maakt niet uit of je met een RT, en GS of een K-serie komt, of je ESA 1, ESA2 of WESA (van Wilbers) hebt, met en zonder Hall-sensoren, het gaat om de Electronische Suspension Adjuster in al zijn uitvoeringen.
Zelf zit ik te denken om zo’n dag eind september/begin oktober op een zaterdag te laten houden. Om het enigszins beheersbaar te houden wordt aan een groepsgrootte gedacht van 15, max 20 personen.
De definitieve datum moet nog worden bepaald maar eerst wil ik weten of er interesse bestaat.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Frans
Dus, geïnteresseerd? Geef het maar aan in dit onderwerp.
Gegadigden:
01. Garfield
02. RT1
03. Eric r1200rt
04. jaapvanthoff
05. 3e bmwmotor
06. RienRT
07. Scan
08. Tourist64
09. Rick Selhorst
10. Beamerpol
11. Tuono
12. HanTeRT
13. AadZ
14. RsTijn
15. Jekihero
16. Red-Pan
Inmiddels is er een datum: zaterdag 5 oktober. Start 11.00 uur, koffie/thee, versnapering en een lunch is geregeld

Dat duurt nog heel eventjes, anderzijds, nu zijn de agenda" s (hopenlijk) nog niet volgelopen

Het adres van JJ-Suspension
Kampweg nabij nummer 41
5451 PR MILL