Echter wen ik aan het brede stuur van de alp, en wil zoiets dergelijks ook op de bmw gaan toepassen. Daarmee krijg ik simpelweg meer macht over het stuur.
Heeft iemand hier ervaring mee of een tip waar ik kan zoeken voor onderdelen?
Groeten,
Jeroen
Moderator: RT_Patrick
Hoi,dutchmidiman schreef:Echt stuurverbreder kant-en-klaar ben ik vooralsnog niet tegengekomen.
Het is ook voor het eerst dat ik die vraag voorbij zie komen op het forum, als ik ff terugkijk vanaf zo 2009.![]()
Wel heb ik iets vergelijkbaars, maar ik heb die vooralsnog niet aan uitgebreide testen onderworpen:
http://www.mv-motorrad.de/lshop,showrub ... 01,,,,.htm
Wel zal je eens kunnen overwegen stuurverhogers, eventueel met setback, waardoor je zitpositie en algehele houding wellicht verbeterd kan worden.
Daar zijn diverse draadjes en meningen over te vinden op het forum.
Maar ik begrijp je wel, als je bijvoorbeeld de 1200GS(A) vergelijkt met de 1200RT, dat is inderdaad veel breder qua stuur.
Ik denk alleen dat als je dat als zodanig gaat toepassen op de RT, het redelijk aannemelijk gaat worden dat je meer op je polsen gaat hangen door de geometrie van de motor.![]()
Daarnaast zijn er ook ervaringen met andere niet-OEM zadels en zelfs seatjacks (plaatjes onder je zadelhoogteverstelmechanisme) te vinden op het forum.
Vergeet ook niet dat je op de 1100RT & 1150RT veel meer *in* de motor zit, in plaats van "erop".
Dat viel mij gelijk op tussen mijn 1100RT en 1200RT.![]()
Kortom, je zitpositie en houding is zeker te verbeteren zonder dat je gelijk een chopperstuur moet monteren. :lol:
Ik zou nog even het verschil opmeten. Bij deze de resultaten:PaPinkelman schreef:Heb je al eens gemeten hoeveel het verschil in stuurbreedte werkelijk is?
Heeft het gemakkelijker sturen van de Transalp niet veel meer te maken met het gewicht van de motor zelf en de totale geometrie?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!