Rondje Deventer: Donic
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Rondje Deventer: Donic
Hallo,
Het forum blijft groeien!
Ik ben Donic, 51 jaar, en woonachtig in Deventer met mijn gezin.
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een mooie blauwe BMW R1100RT, bouwjaar 1996. Kmstand 59.000 en afgeleverd met een 60.000km beurt en een Optima 4 druppellader. Dat zou garant moeten staan voor vele uurtjes rijplezier.
Ik heb vanaf mijn 18e al vele (merken) motoren bereden. Het laatst een BMW K100, bouwjaar 1985. Prima machine. De laatste jaren (vrijwel) niet meer gereden o.a. door uitbreiding van het gezin. De heringebruikname kosten in relatie tot de restwaarde hebben me doen besluiten om tot inruil over te gaan. Ik heb de keuze gemaakt voor een "echte" BMW. (althans in mijn ogen is een BMW-boxer dat)
Na aflevering gisteren verzeilde ik vrijwel direct in een plensbui (en wind) maar ik bleef volledig droog (fantastische ervaring) en de stabiliteit was perfect. Weinig of geen last van het slechte weer. De verstelbare ruit is ideaal! Een luxe. Gelukkig werd het later op de dag droog en kon er nog onder betere condities gereden worden.
De motor voelde al direct erg vertrouwd. Goede wegligging en vering. Zeer stabiel en comfortabel. Fijne zit (zadel in laagste stand. Mijn lengte: 1.82m) Heerlijk veel vermogen onderin. Erg positief tot nu toe.
Ik had dit forum al vrijwel helemaal doorgelezen, en dat gaf zeer veel interessante info. Ik was dus goed voorbereid op de aflevering. Ik ben zelf niet echt een techneut, maar indien nodig zal ik mijn eravringen zeker delen met het forum.
Ik moet alleen nog even zien hoe ik een foto kan plaatsen.
M.vr.gr.
Donic
Het forum blijft groeien!
Ik ben Donic, 51 jaar, en woonachtig in Deventer met mijn gezin.
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een mooie blauwe BMW R1100RT, bouwjaar 1996. Kmstand 59.000 en afgeleverd met een 60.000km beurt en een Optima 4 druppellader. Dat zou garant moeten staan voor vele uurtjes rijplezier.
Ik heb vanaf mijn 18e al vele (merken) motoren bereden. Het laatst een BMW K100, bouwjaar 1985. Prima machine. De laatste jaren (vrijwel) niet meer gereden o.a. door uitbreiding van het gezin. De heringebruikname kosten in relatie tot de restwaarde hebben me doen besluiten om tot inruil over te gaan. Ik heb de keuze gemaakt voor een "echte" BMW. (althans in mijn ogen is een BMW-boxer dat)
Na aflevering gisteren verzeilde ik vrijwel direct in een plensbui (en wind) maar ik bleef volledig droog (fantastische ervaring) en de stabiliteit was perfect. Weinig of geen last van het slechte weer. De verstelbare ruit is ideaal! Een luxe. Gelukkig werd het later op de dag droog en kon er nog onder betere condities gereden worden.
De motor voelde al direct erg vertrouwd. Goede wegligging en vering. Zeer stabiel en comfortabel. Fijne zit (zadel in laagste stand. Mijn lengte: 1.82m) Heerlijk veel vermogen onderin. Erg positief tot nu toe.
Ik had dit forum al vrijwel helemaal doorgelezen, en dat gaf zeer veel interessante info. Ik was dus goed voorbereid op de aflevering. Ik ben zelf niet echt een techneut, maar indien nodig zal ik mijn eravringen zeker delen met het forum.
Ik moet alleen nog even zien hoe ik een foto kan plaatsen.
M.vr.gr.
Donic
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Re: Rondje Deventer: Donic
Hoi Donic,
welkom hier op 'ons' forum!
Ben er van overtuigd dat je nog het nodige plezier gaat beleven aan je motor.
Regen of zonneschijn.
Onder alle weersomstandigheden heeft de R1100RT zich inmiddels bewezen.
Veel plezier hier en van je RT!
lees hier viewtopic.php?f=12&t=49 hoe je een foto plaatst
welkom hier op 'ons' forum!
Ben er van overtuigd dat je nog het nodige plezier gaat beleven aan je motor.
Regen of zonneschijn.
Onder alle weersomstandigheden heeft de R1100RT zich inmiddels bewezen.
Veel plezier hier en van je RT!
lees hier viewtopic.php?f=12&t=49 hoe je een foto plaatst
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Welkom Donic,
Inderdaad is de RT een zeer comfortabele motor onder alle omstandigheden en een geweldig toerbeest zoals je nu zelf merkt. Het is ook echt een fiets voor Winterbikkels!
Veel plezier ermee en geniet
hgr
Kees
Inderdaad is de RT een zeer comfortabele motor onder alle omstandigheden en een geweldig toerbeest zoals je nu zelf merkt. Het is ook echt een fiets voor Winterbikkels!
Veel plezier ermee en geniet

hgr
Kees
Donic schreef: Na aflevering gisteren verzeilde ik vrijwel direct in een plensbui (en wind) maar ik bleef volledig droog (fantastische ervaring) en de stabiliteit was perfect. Weinig of geen last van het slechte weer. De verstelbare ruit is ideaal! Een luxe. Gelukkig werd het later op de dag droog en kon er nog onder betere condities gereden worden.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
- PK
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Schalkhaar
Hallo Donic,
Welkom op het RT forum.
Ik kom je vast nog wel eens tegen, aangezien we bijna plaatsgenoten zijn.
Het gaat mee een beetje te ver om Schalkhaar als Deventer te zien :; .
Groeten,
Peter
Grijze R1100RT met blauwe Xenon lamp
Welkom op het RT forum.
Groeten,
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
Waarom vier cylinders, .....
Bedankt voor jullie reacties. Erg leuk.
Dat komt dus allemaal prima voor elkaar.
Peter:
leden zitten.
M.vr.gr.
Donic
Dat komt dus allemaal prima voor elkaar.
Peter:
Ik ben zelf geen Deventenaar (zie mijzelf ook niet als zodanig) en vanuit het standpunt van een "Schalkhaarder" bezien kan ik het daar helemaal mee eens zijn. In ieder geval leuk om te weten dat er in de nabijheid nog meerPK schreef:Hallo Donic,
Welkom op het RT forum.
Groeten,
Peter

M.vr.gr.
Donic
- Ed Spijker
- Type: R1100RT
Hallo plaatsgenoot het is leuk om ook wat forumleden in de buurt te hebben misschien komen we elkaar nog wel eens tegen
ik rij zelf op een rode r1100rt Nou veel plezier op het forum en groetjes Ed
ik rij zelf op een rode r1100rt Nou veel plezier op het forum en groetjes Ed

Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!