Graag gedaan, uiteraard!
Zo veel meningen, zoveel ervaringen, hopelijk kan je daar je eigen ideeën mee vormen.
Want daar is m.i. een forum ideaal voor, er is geen goed-of-fout, soms een beter-of-slechter, en in ieder geval geen zwart-of-wit maar een oneindig aantal tinten grijs.
De standaard BMW zadels zijn qua comfort over het algemeen matig. Sommige noemen het comfort zelfs slecht.
Tijger Leathers heeft naar verluid goede business aan het aanpassen van BMW zadels.
En je kunt er ook terecht voor eventuele andere fetisj. :lol:
BTW, de BMW Comfort zadel kost nieuw rond de 400 euro, soms worden ze op MP aangeboden (door inruil van de motor) voor zo'n 300 euro.
Ik heb nog geen Corbin meer bekeken voor mijn 1200RT, maar bij de 1100RT was de Corbin zadelpan gemaakt van kunstmateriaal (fiberglas, plastic

). Het zag er in ieder geval oerdegelijk uit. De montage-pennen voor de vergrendeling waren van metaal/aluminium.
Ja, de Corbin is harder en breder en het zit absoluut heerlijk als het eenmaal ingezeten is.
Door die meer breedte zat ik zelf ook flink stuk hoger maar dat zal per persoon verschillen natuurlijk.
Want ik denk dat dat 1 van de redenen is dat Corbin haar eigen zadel pan moet maken, ze gebruiken meer en dikkere materialen.
Dat je nog niet met je steps aan de grond gezeten hebt in de bochten moet m.i. geen doel zijn, meer een indicator.
Er zijn op het forum al discussies geweest of je dan vaardig rijdt. Of niet.
Maar je geeft zelf wel een mogelijk 2e verbeterpunt aan, voetsteun-verlagers.
Wat ik er zoal over gelezen en begrepen heb, kan dat je knie-hoek en dus ook je zitcomfort verbeteren.
Als je voetsteunverlagers wilt overwegen, zou je dat in mijn optiek het beste doen voordat je een nieuw zadel laat aanmeten.
Maar misschien dat gebruikers van voetsteunverlagers hun ervaringen kunnen delen in dit draadje, al dan niet met vermelding van hun lichaamslengte.
In jou geval zeker het overwegen waard.
Ook ik zit met gestrekte benen met beide voeten plat aan de grond, in mijn optiek een must om een motor goed onder controle te kunnen hebben onder alle omstandigheden. Als je op 1 bil moet hangen om 1 voet (of tenen) aan de grond te krijgen vindt ik persoonlijk zeer onwenselijk.
Het voordeel van Tijger Leathers is dat je het zadel exact zo kunt krijgen zoals jij dat hebben wilt.
1 tip nog voor het materiaal voor wat betreft de zadelbedekking;
Ik zou Tijger Leather's zogenoemde "sharskin" overwegen, die geeft ook wat stroefheid zodat je niet heen-en-weer schuift met je motorbroek(en).
Suc6 in ieder geval bij Tijger en we lezen je "verslag" graag.