nieuw bij dit forum
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
nieuw bij dit forum
Beste bmw-ers,
Ik heb enkele weken geleden een grijze bmw r1150rt gekocht uit 2004 met 48000 km op de teller.
Hiervoor heb ik anderhalf jaar op een kawasaki vulcan 750 uit 1996 gereden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald.
Motorrijden was een oude droom waar ik misschien wat laat (58jr) invulling aan heb gegeven.
Op de bmw is het werkelijk een klasse comfortabeler rijden hoewel het schakelen nog erg moet wennen. Opschakelen lukt inmiddels regelmatig zonder 'clunk' , terugschakelen nog helemaal niet. Ik lees hier ook niet zo veel over op het forum.
Verder vind ik dat de aandrijftrein bij gas loslaten nogal een harde clunk laat horen, zeker bij de tweede versnelling. Ik ga dit eerst maar eens vergelijken met de 1150 van een vriend, ik weet eigenlijk niet precies wat normaal is bij dit type motor.
In dit forum heb ik inmiddels het e.e.a. over dit onderwerp gelezen, naast alle andere nuttige informatie.
Daarom toch maar even voorstellen.
Peter
Ik heb enkele weken geleden een grijze bmw r1150rt gekocht uit 2004 met 48000 km op de teller.
Hiervoor heb ik anderhalf jaar op een kawasaki vulcan 750 uit 1996 gereden nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald.
Motorrijden was een oude droom waar ik misschien wat laat (58jr) invulling aan heb gegeven.
Op de bmw is het werkelijk een klasse comfortabeler rijden hoewel het schakelen nog erg moet wennen. Opschakelen lukt inmiddels regelmatig zonder 'clunk' , terugschakelen nog helemaal niet. Ik lees hier ook niet zo veel over op het forum.
Verder vind ik dat de aandrijftrein bij gas loslaten nogal een harde clunk laat horen, zeker bij de tweede versnelling. Ik ga dit eerst maar eens vergelijken met de 1150 van een vriend, ik weet eigenlijk niet precies wat normaal is bij dit type motor.
In dit forum heb ik inmiddels het e.e.a. over dit onderwerp gelezen, naast alle andere nuttige informatie.
Daarom toch maar even voorstellen.
Peter
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: nieuw bij dit forum
Hallo Peter,
Welkom op het
met je nieuwe aanwinst. Het comfort van de 1150 verschilt hemelsbreed met die van een Vulcan, daar kan ik over meepraten.
Het schakelen kan een heikel punt zijn en er zijn al meerdere posting op het forum over.
Ik zou zeggen lees en volg deze draadjes eens:
viewtopic.php?f=34&t=7638 (recent)
viewtopic.php?f=34&t=4480
Het laatste biedt dan ook een oplossing.
Welkom op het

Het schakelen kan een heikel punt zijn en er zijn al meerdere posting op het forum over.
Ik zou zeggen lees en volg deze draadjes eens:
viewtopic.php?f=34&t=7638 (recent)
viewtopic.php?f=34&t=4480
Het laatste biedt dan ook een oplossing.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Welkom Peter,
heel veel plezier en veilige kilometers met je
Het was hier ook even wennen met het schakelen, maar dat komt zeker goed
heel veel plezier en veilige kilometers met je

Het was hier ook even wennen met het schakelen, maar dat komt zeker goed

Grts Franky
Welkom op het forum Peter.
Veel veilige en plezierige kilometers gewenst op je
MaRTin
Veel veilige en plezierige kilometers gewenst op je

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
- BMW
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Welkom op het
, en veel veilige km's gewenst.
FenneRT

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Honda CB500 - Suzuki GT750 - Honda 750KZ - Honda Magna - BMW R1100RT - BMW R1150RT - Honda blackbird 1100 XXX -
Met motorrijden kun je nooit te laat beginnen. Natuurlijk zit je altijd met het gevoel: dat had ik jaren eerder moeten doen, maar je hebt nog zat tijd om ervan te genieten.
Shakelen op mijn
gaat goed, maar de luide klak blijft ook wat mij betreft irritant.
Binnenkort toch maar eens een toevoeging bij de versnellingsbak olie kiepen. Bij sommigen blijkt dit een enorme vooruitgang.
Veel plezier op het forum en veel veilige kilometers!!!
Luc
Shakelen op mijn

Binnenkort toch maar eens een toevoeging bij de versnellingsbak olie kiepen. Bij sommigen blijkt dit een enorme vooruitgang.
Veel plezier op het forum en veel veilige kilometers!!!
Luc
- hybride
- Type: R1150RT
- Woonplaats of omgeving: Goes
Ik rij nu een half jaar boxer en moest in het begin ook erg wennen aan de het 'clunken' van de Vbak en het cardan. Dacht zelfs even dat ik een miskoop had gedaan. Mijn ervaring is dat je eraan went en dat je de manier van rijden zo kunt inregelen dat het verdraagzaam wordt. Ik schakel bijvoorbeeld nooit eerder terug dan de laagste snelheid waarop ik weer gas ga geven. Dus als ik vanuit de hoogste versnelling moet stoppen voor een verkeerslicht schakel ik pas terug als ik zo goed als stilsta. Dan is er nauwelijks clunk. Volgens mij ook beter voor de bak. De clunk van het cardan probeer ik te voorkomen door steeds te koppelen bij lagere toerentallen en momenten dat er weinig vermogen wordt overgebracht op het cardan. Misschien heb je er wat aan om sneller te wennen 

- EL SCORPIO
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Peter, welkom op dit gezellige forum en veel fijne km's met je RT.
- 1-handed
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!