Beantwoord: Welk Nav systeem
Moderator: RT_Patrick
- MAD
- Type: R1150RT
- Bijz: Zilver metallic - BJ 2002
GPS 278 - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Westervoort
Beantwoord: Welk Nav systeem
Beste ervaringsdeskundigen,
Ik vermoed dat mijn 278 na jaren trouwe dienst is overleden, ik kan geen kaarten meer laden in het interne geheugen (2gb) maar alleen in de Garmin geheugenstick (512mb).
Ik ga morgen naar Waypoint (waar ik de 278 ook nieuw gekocht heb) om dit te laten verifiëren.
Mocht het zo zijn dat de 278 (wel een heel fijn toestel) kapot is, wil ik een ander navigatiesysteem hebben.
Wat wil ik niet:
* Geen mp3 (ik rij motor en muziek luisteren doe ik thuis of in de auto).
* Niet telefoneren
* Geen bluetooth (Ik rij op de motor alleen via het scherm, zonder geluid en dat bevalt mij prima). Mocht er wel BT opzitten, dan zal ik het niet gebruiken.
Wat wil ik wel:
* Groot en duidelijk scherm
* Herberekenen uit kunnen zetten (i.v.m. het rijden van een bepaalde route cq toerrit).
* Goede tot zeer goede ontvangst
* Een degelijk toestel (a la 278)
* Via een geheugenkaart o.i.d. een gedeelte van bijvoorbeeld Amerika of een ander werelddeel kunnen laden.
* Te gebruiken voor auto en motor (uiteraard)
Ik denk aan de volgende modellen:
* Zumo 350LM
* Montana 600 (opvolger 278??)
* TomTom rider (en zo ja, welk type)
* Een toestel waar ik nog niet aan gedacht heb.
Ja, er zit wat prijsverschil tussen de goedkoopste (minder duur) en de duurste (Montana), ik wil gewoon een goed en betrouwbaar ding en niet later spijt willen hebben dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt.
Wat is wijsheid en wie kan mij hierin wat adviezen geven gebaseerd op gebruikerservaring??
Alvast hartelijke dank!!
Ik vermoed dat mijn 278 na jaren trouwe dienst is overleden, ik kan geen kaarten meer laden in het interne geheugen (2gb) maar alleen in de Garmin geheugenstick (512mb).
Ik ga morgen naar Waypoint (waar ik de 278 ook nieuw gekocht heb) om dit te laten verifiëren.
Mocht het zo zijn dat de 278 (wel een heel fijn toestel) kapot is, wil ik een ander navigatiesysteem hebben.
Wat wil ik niet:
* Geen mp3 (ik rij motor en muziek luisteren doe ik thuis of in de auto).
* Niet telefoneren
* Geen bluetooth (Ik rij op de motor alleen via het scherm, zonder geluid en dat bevalt mij prima). Mocht er wel BT opzitten, dan zal ik het niet gebruiken.
Wat wil ik wel:
* Groot en duidelijk scherm
* Herberekenen uit kunnen zetten (i.v.m. het rijden van een bepaalde route cq toerrit).
* Goede tot zeer goede ontvangst
* Een degelijk toestel (a la 278)
* Via een geheugenkaart o.i.d. een gedeelte van bijvoorbeeld Amerika of een ander werelddeel kunnen laden.
* Te gebruiken voor auto en motor (uiteraard)
Ik denk aan de volgende modellen:
* Zumo 350LM
* Montana 600 (opvolger 278??)
* TomTom rider (en zo ja, welk type)
* Een toestel waar ik nog niet aan gedacht heb.
Ja, er zit wat prijsverschil tussen de goedkoopste (minder duur) en de duurste (Montana), ik wil gewoon een goed en betrouwbaar ding en niet later spijt willen hebben dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt.
Wat is wijsheid en wie kan mij hierin wat adviezen geven gebaseerd op gebruikerservaring??
Alvast hartelijke dank!!
Vriendelijke groet
Michiel
Motorhistorie: Ducati 160; BMW R51/3; Triumph T21; BSA B31; Ariel NH; HondaCB450; Honda CB750K0; Honda CB900; Suzuki GS1000GS; BMW K100; BMW K100RS; BMW K100RS 16V; Honda ST1100; BMW R1150GS; BMW R1200GSA; BMW R1150GS; R1150RT
"You can't be lost, if you don't care where you are"
Michiel
Motorhistorie: Ducati 160; BMW R51/3; Triumph T21; BSA B31; Ariel NH; HondaCB450; Honda CB750K0; Honda CB900; Suzuki GS1000GS; BMW K100; BMW K100RS; BMW K100RS 16V; Honda ST1100; BMW R1150GS; BMW R1200GSA; BMW R1150GS; R1150RT
- white
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Re: Welk Nav systeem
Moeilijke keuze.
Ik heb ook de 278, en een redelijke haat/liefde verhouding ermee.
Prachtig toestel, geweldige mogelijkheden, maar het updaten is een ramp.
Soms vraag ik me ook af hoe hij aan een berekende route komt, daar ie op dat moment voor het gemak maar even volledig voorbijgaat aan de instellingen die ik eerder heb ingegeven.
Maar dat is een ander verhaal :roll:
Ondanks bovenstaande zou ik het ook heel moeilijk vinden om een ander toestel uit te zoeken.
Voor mij is snelheid van herberekenen ook van belang.
TomTom heeft het mooiere kaartmateriaal en is gebruikersvriendelijk.
Nadeel, de beperkte maximale routepunten in een route, waardoor je route's vaak moet opdelen in meerdere route's.
Garmin heeft het voordeel dat de meeste route's die worden aangeboden in hun formaat zijn weggeschreven.
Ik denk dat daar je eerste keuze zit, voor welk formaat kies je.
Garmin of TomTom.
Als je voor Garmin gaat heb je de 2 beste opties in je lijstje staan volgens mij...
Ik heb ook de 278, en een redelijke haat/liefde verhouding ermee.
Prachtig toestel, geweldige mogelijkheden, maar het updaten is een ramp.
Soms vraag ik me ook af hoe hij aan een berekende route komt, daar ie op dat moment voor het gemak maar even volledig voorbijgaat aan de instellingen die ik eerder heb ingegeven.
Maar dat is een ander verhaal :roll:
Ondanks bovenstaande zou ik het ook heel moeilijk vinden om een ander toestel uit te zoeken.
Voor mij is snelheid van herberekenen ook van belang.
TomTom heeft het mooiere kaartmateriaal en is gebruikersvriendelijk.
Nadeel, de beperkte maximale routepunten in een route, waardoor je route's vaak moet opdelen in meerdere route's.
Garmin heeft het voordeel dat de meeste route's die worden aangeboden in hun formaat zijn weggeschreven.
Ik denk dat daar je eerste keuze zit, voor welk formaat kies je.
Garmin of TomTom.
Als je voor Garmin gaat heb je de 2 beste opties in je lijstje staan volgens mij...
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW R850R
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
Kijk eens wat verder in dit topic
Al je antwoorden op een rijtje

Al je antwoorden op een rijtje

Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Je kunt je keuzes nog wat verder simplificeren;
Wil je "lekker wilt kunnen configureren" tot bijna in het oneindige vwbt routes e.d., dan is Garmin een prima keuze.
Wil je "gemak dient de mens", no-nonsense en verder ook geen uitgebreide instelmogelijkheden en simpel de route kunnen rijden, is TomTom een verademing, versus Garmin.
En dat durf ik rustig te stellen als diehard Garmin gebruiker (sinds 2001).
Ik weet niet of de Garmin 350 zo'n gelukkige keuze zou zijn, gezien degene die ik ken en het apparaat een slinger gegeven hebben in verband met onhebbelijkheden aangaande routes rijden, naar verluid.
Maar stel anders je vraag over gebruikerservaringen ook eens op het GPS forum.
Wil je "lekker wilt kunnen configureren" tot bijna in het oneindige vwbt routes e.d., dan is Garmin een prima keuze.
Wil je "gemak dient de mens", no-nonsense en verder ook geen uitgebreide instelmogelijkheden en simpel de route kunnen rijden, is TomTom een verademing, versus Garmin.
En dat durf ik rustig te stellen als diehard Garmin gebruiker (sinds 2001).
Ik weet niet of de Garmin 350 zo'n gelukkige keuze zou zijn, gezien degene die ik ken en het apparaat een slinger gegeven hebben in verband met onhebbelijkheden aangaande routes rijden, naar verluid.
Maar stel anders je vraag over gebruikerservaringen ook eens op het GPS forum.

- MAD
Is misschien een goed idee, maar leunt het GPS-forum niet wat (lichtjes) naar Garmin toe?
Ik weet dat TomTom een "no nonsens" ding is, maar het delen van routes met anderen, is dan ook weer makkelijk met Garmin.
Moet er nu vandoor, ga er vanavond weer eens goed voor zitten.
Bedankt allen
Ik weet dat TomTom een "no nonsens" ding is, maar het delen van routes met anderen, is dan ook weer makkelijk met Garmin.
Moet er nu vandoor, ga er vanavond weer eens goed voor zitten.
Bedankt allen
Vriendelijke groet
Michiel
Michiel
Ja, het GPS forum is redelijk Garmin-minded.
Hoewel de Fa Notter ook TomTom verkoopt.
Inderdaad, TomTom kent daarin lang niet alle mogelijkheden die Garmin biedt.
Maar elk nadeel heeft soms ook een voordeel.
Hoewel de Fa Notter ook TomTom verkoopt.

Inderdaad, TomTom kent daarin lang niet alle mogelijkheden die Garmin biedt.
Maar elk nadeel heeft soms ook een voordeel.
- Baetske
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Borsbeek
Momenteel bij coolblue zowel de tomtom rider als de zumo 350 voor 399 euri. Beide met lifetime maps. Dus daar zit al geen verschil op.
Ik heb de zumo 350 onlangs gekocht en ben er zeer tevreden over. Ik heb geen BT headset, maar dat is geen probleem.
De zumo heeft een SD-slot en geen telefoon of MP-3 functie zoals je vroeg.
Er is wel de mogelijkheid tot verbinding via BT, maar die gebruik ik zelf ook niet wegens geen BT-headset.
Maar er is wel de mogelijkheid om indien gewenst een hoofdtelefoon aan te sluiten via "jack-aansluiting". Heeft tevens een luidspreker voor de gesproken meldingen.
Je kan herberekenen uitzetten in de zumo.
Verder kan ik niet vergelijken met Tomtom aangezien het mijn eerste moto-gps is, maar ben er zeer tevreden over.
Ik hoor wel veel goeds van de kronkelwegen-functie van de TomTom.
Hopelijk ben je hier wat mee.
Ik heb de zumo 350 onlangs gekocht en ben er zeer tevreden over. Ik heb geen BT headset, maar dat is geen probleem.
De zumo heeft een SD-slot en geen telefoon of MP-3 functie zoals je vroeg.
Er is wel de mogelijkheid tot verbinding via BT, maar die gebruik ik zelf ook niet wegens geen BT-headset.
Maar er is wel de mogelijkheid om indien gewenst een hoofdtelefoon aan te sluiten via "jack-aansluiting". Heeft tevens een luidspreker voor de gesproken meldingen.
Je kan herberekenen uitzetten in de zumo.
Verder kan ik niet vergelijken met Tomtom aangezien het mijn eerste moto-gps is, maar ben er zeer tevreden over.
Hopelijk ben je hier wat mee.
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Ik ken 2 motorrijders die een Tom Tom hebben metdie optie en die zijn beiden zeer tevreden. Maar ik gebruik de Onroute Motorkaart op mijn Zumo 550 en dat is ook genieten.Baetske schreef:
Overigens heeft de 550 wel bluetooth en mp3, maar die hoef je niet te gebruiken. Nadeel van de 550 is intern geheugen. Dit is net niet groot genoeg voor heel Europa. Op de sd kaart moet je dan andere delen toevoegen als je dat wilt.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Van een Zũmo 550 ben ik recent overgestapt naar een 350.
De 550 was een alleskunner van weleer. Prima ding!
Heb bewust voor de 350 gekozen, vanwege het feit dat ik geen muziek luister en telefoneer via de Zũmo.
De 660 had ik dus zogezegd niet nodig. De Montana blinkt uit qua beeldscherm, maar heeft dan weer geen BT die ik wel gebruik en is een klap duurder.
TomTom was voor mij geen optie, omdat deze niet het gemak heeft van het eenvoudig in elkaar knutselen van een route.
De Zũmo 350LM dus.
Fijn ding en een goede vervanging van mijn 550.
Afleesbaarheid vind ik prima. Groter scherm. Beter dan de 550.
Gesproken tekst - u gebruikt het dan wel niet - is duidelijk en hard genoeg, zelfs met gebruik van gehoorprotectie.
Bediening is goed en de berekening snel. Voorlopig ruim voldoende intern geheugen, dat evt. uitbreidbaar is met een MicroSD-card.
Satellieten worden erg snel gevonden. Erg fijn is de stand-by functie, waardoor de 350 héél snel operationeel is.
Eerdere schrijver meld 'onhebbelijkheden' wat ws. gaat over het delen van een route, indien deze meer dan 50 routepunten bevat.
Nu hoefde ik daar nooit zo over na te denken bij mijn 550, bij de 350 moest ik dat wel.
De punten die écht belangrijk zijn voor de route blijven routepunt, de rest maak je een 'punt'
van (zie ook KLiK)
Kwestie van even anders denken bij het maken van een route.
Als 350 gebruiker vind ik deze manier van werken geen onhebbelijkheid, maar meer een aanpassing van werkwijze.
Succes met uw keuze!
De 550 was een alleskunner van weleer. Prima ding!
Heb bewust voor de 350 gekozen, vanwege het feit dat ik geen muziek luister en telefoneer via de Zũmo.
De 660 had ik dus zogezegd niet nodig. De Montana blinkt uit qua beeldscherm, maar heeft dan weer geen BT die ik wel gebruik en is een klap duurder.
TomTom was voor mij geen optie, omdat deze niet het gemak heeft van het eenvoudig in elkaar knutselen van een route.
De Zũmo 350LM dus.
Fijn ding en een goede vervanging van mijn 550.
Afleesbaarheid vind ik prima. Groter scherm. Beter dan de 550.
Gesproken tekst - u gebruikt het dan wel niet - is duidelijk en hard genoeg, zelfs met gebruik van gehoorprotectie.
Bediening is goed en de berekening snel. Voorlopig ruim voldoende intern geheugen, dat evt. uitbreidbaar is met een MicroSD-card.
Satellieten worden erg snel gevonden. Erg fijn is de stand-by functie, waardoor de 350 héél snel operationeel is.
Eerdere schrijver meld 'onhebbelijkheden' wat ws. gaat over het delen van een route, indien deze meer dan 50 routepunten bevat.
Nu hoefde ik daar nooit zo over na te denken bij mijn 550, bij de 350 moest ik dat wel.
De punten die écht belangrijk zijn voor de route blijven routepunt, de rest maak je een 'punt'

Kwestie van even anders denken bij het maken van een route.
Als 350 gebruiker vind ik deze manier van werken geen onhebbelijkheid, maar meer een aanpassing van werkwijze.
Succes met uw keuze!
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Voor de helderheid:moh_fan schreef: Eerdere schrijver meld 'onhebbelijkheden' wat ws. gaat over het delen van een route, indien deze meer dan 50 routepunten bevat.
Waar je, naar ik aanneem, op doelt is dat je moet zorgen dat de viapunten in basecamp op 'niet waarschuwen' staan ingesteld. Dan kun je gewoon de volle 250 via's gebruiken (maar die grens zul je zelden bereiken).
- Benji
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Aangezien je op het oog wil navigeren is de Tripy 2 misschien iets voor jouw, het is een toestel waar je denk ik niet aan gedacht hebt.
http://www.tripy.eu/nl/tripy-2-gps-road ... /voordelen
http://www.tripy.eu/nl/tripy-2-gps-road ... /voordelen
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Hans Vaessen
Is ook een optie... Ofschoon in NL minder vaak voorkomend; als-dan veelal voor off-road (met een RT??
).
Maar eh... goede kans dat je 278 nog gereanimeerd kan worden. Ken er weinig die echt dood zijn. Ik zou dat even afwachten!

Maar eh... goede kans dat je 278 nog gereanimeerd kan worden. Ken er weinig die echt dood zijn. Ik zou dat even afwachten!
- MAD
Allen, hartelijk bedankt voor de input en ja, ik ga er van uit dat mijn 278 nog een tweede leven krijgt, wat de goedkoopste en beste optie is.
Mocht de 278 niet meer levensvatbaar zijn, dan weet ik (hoop te weten) waar ik naar moet kijken om een goede keuze te maken.
Los van de specs en ervaringen, vind ik de "touch and feel" ook belangrijk.
Uiteraard laat ik jullie het hier weten wat het uiteindelijk geworden is (mijn oude 278 in ere hersteld of een nieuwe en zo ja welk toestel).
Wordt vervolgd
Mocht de 278 niet meer levensvatbaar zijn, dan weet ik (hoop te weten) waar ik naar moet kijken om een goede keuze te maken.
Uiteraard laat ik jullie het hier weten wat het uiteindelijk geworden is (mijn oude 278 in ere hersteld of een nieuwe en zo ja welk toestel).
Wordt vervolgd
Vriendelijke groet
Michiel
Michiel
- blackers
Rutte cs zal wel willen dat je een nieuwe koopt - om Nederland sterker uit de crisis te laten komen - , maar ik vind het verstandig om te proberen omdat gene te behouden waar je tevreden over bent. Een paar maanden geleden wilde ik mijn 550 inruilen voor een 660 (kaart-update verliep niet lekker etc). In een uiterste poging kreeg ik de update toch voorelkaar en ben ik weer super tevreden met de 550. En Rutte...............laat ie zelf eerst zijn 13 jaar oude Saab maar eens vervangen voor een nieuwe Saab. Oh, wat zielig, die bestaan helemaal niet!!MAD schreef:Allen, hartelijk bedankt voor de input en ja, ik ga er van uit dat mijn 278 nog een tweede leven krijgt, wat de goedkoopste en beste optie is.
Wordt vervolgd

Laatst gewijzigd door blackers op 23 jul 2013, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
- MAD
Blackers schreef:
Hij mag deze W123 voor Euro 5000,= meenemen (taxatiewaarde E 10.200,=)
Sorry, ik moest even mijn frustratie kwijt _003 ,.....Maar terug on topic
Nou dat treft, ik heb nog een zeer goede Mercedes W123 te koop, (die door zijn partijgenoot F. Weekers tot de schroothoop is verbannen).En Rutte...............laat ie zelf eerst zijn 13 jaar oude Saab maar eens vervangen voor een nieuwe Saab. Oh, wat zielig, die bestaan helemaal niet!!
Hij mag deze W123 voor Euro 5000,= meenemen (taxatiewaarde E 10.200,=)
Vriendelijke groet
Michiel
Michiel
- Hans Vaessen
Begrijp ik helemaal. Maar kijk ook nog ff op http://www.vrijstellingoldtimer.nl/MAD schreef:
Heb paar weken terug één van de initiatiefnemers gesproken en deze race is nog niet gelopen. Belangrijkste argument is dat de belastingmaatregel onwettig is, want in strijd met beginselen van goed bestuur. De huidige, nog gloednieuwe, regeling is gewoon succesvol gebleken en wijziging ervan een vorm van willekeur.
Kort na de zomer zal er meer duidelijk moeten zijn; er bestaat een kans dat de nieuwe regel prinsjesdag niet gaat halen. Duimen maar.. En afwachten tot wanneer de 278 onder een oldtimerregeling valt

- MAD
Hans, bedankt
Maar ik ben daar al lid van!!
Ben ook lid van de W123 club incl forum (en GS clublid; heb 3 GSsen gehad)

Maar ik ben daar al lid van!!
Ben ook lid van de W123 club incl forum (en GS clublid; heb 3 GSsen gehad)
Vriendelijke groet
Michiel
Michiel
Baetske schreef:Momenteel bij coolblue zowel de tomtom rider als de zumo 350 voor 399 euri. Beide met lifetime maps. Dus daar zit al geen verschil op.
Ik heb de zumo 350 onlangs gekocht en ben er zeer tevreden over. Maar er is wel de mogelijkheid om indien gewenst een hoofdtelefoon aan te sluiten via "jack-aansluiting". .
Die jack aansluiting is geen serieuze optie. Het geluid daarvan is in vergelijking met oudere modellen veel te zacht. Onhoorbaar zelfs.
Je kunt wel luidere stemmen uploaden, maar dat helpt maar in geringe mate. Ik ben meteen overgestapt op een BT set en dan is het geluid loud and clear.
- MAD
Ben net terug uit Notter en de 278 daar achtergelaten in een poging om deze weer tot leven te wekken.
Ik word deze week nog door Waypoint op de hoogte gehouden of de reanimatie succesvol is geweest,.......dus ik moet nog even geduld hebben
Wordt vervolgd
Ik word deze week nog door Waypoint op de hoogte gehouden of de reanimatie succesvol is geweest,.......dus ik moet nog even geduld hebben

Wordt vervolgd
Vriendelijke groet
Michiel
Michiel
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Klopt volgens mij niet: de Montana is eral vanaf Euro 379. Wel heb je diverse modellen , bijv, met /zonder camera.MAD schreef:Ja, er zit wat prijsverschil tussen de goedkoopste (minder duur) en de duurste (Montana)...
De Montana is wel duurder als je deze voor verschillende toepassingen gaat gebruiken: bijv. motor, wandelen en fietsen; dan zul je verschillende kaart moeten kopen. Maar als je eerlijk vergelijkt, zou je een Montana voor motor en fietsen moeten vergelijken met 2 andere navigatiesystemen: 1 voor motor met motorkaart, en 1 voor fietsen met fietskaart. En dan ben je waarschijnlijk ook met de Montana het goedkoopst uit.
- MAD
Hans, een Montana kost idd rond E400 maar dan moet je nog City Navigator (DVD) oid aanschaffen en een bevestigingssteun. Totaal rond de E550,= a E580,=
De Zumo 350 kost met een autokit rond E540 en met motorkit rond E560, dus vergelijkbaar.
Nadeel van de Montana is dat je bij dit toestel, "herberekenen" niet kan uitzetten, dus niet handig bij het rijden van een route.
Maar zo ver is het nog niet, ik wacht eerst het bericht vanuit Notter hoe het met de 278 gaat, is deze weer gezond, blijft alles bij het oude, is de patient overleden, dan moet ik keuzes gaan maken.
Wordt vervolgd
De Zumo 350 kost met een autokit rond E540 en met motorkit rond E560, dus vergelijkbaar.
Nadeel van de Montana is dat je bij dit toestel, "herberekenen" niet kan uitzetten, dus niet handig bij het rijden van een route.
Maar zo ver is het nog niet, ik wacht eerst het bericht vanuit Notter hoe het met de 278 gaat, is deze weer gezond, blijft alles bij het oude, is de patient overleden, dan moet ik keuzes gaan maken.
Wordt vervolgd
Vriendelijke groet
Michiel
Michiel
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Optie kan ook zijn een andere 278 op MP te kopen, soms staan die er op.
Heb zelf een stokoude 276, ooit voor € 1100 (!) nieuw gekocht, ja jongens en meisje het waren rare tijden. Zou het ding voor geen goud kwijt willen, je kunt werkelijk alles instellen op deze machines, alleen inruilen voor een 278 vanwege het betere scherm is een optie.
Heb zelf een stokoude 276, ooit voor € 1100 (!) nieuw gekocht, ja jongens en meisje het waren rare tijden. Zou het ding voor geen goud kwijt willen, je kunt werkelijk alles instellen op deze machines, alleen inruilen voor een 278 vanwege het betere scherm is een optie.

Laatst gewijzigd door Baird op 23 jul 2013, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
-
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Helemaal correct!Hans Vaessen schreef:Waar je, naar ik aanneem, op doelt is dat je moet zorgen dat de viapunten in basecamp op 'niet waarschuwen' staan ingesteld. Dan kun je gewoon de volle 250 via's gebruiken (maar die grens zul je zelden bereiken).
- Hans Vaessen
Dat is zo als je speakers een hoge impedantie hebben. Er zijn ook headsets met lagere weerstand.doov650 schreef: Die jack aansluiting is geen serieuze optie. Het geluid daarvan is in vergelijking met oudere modellen veel te zacht. Onhoorbaar zelfs.
Ik had al een speakerset met de laagste impedantie volgens de verkopert ( Waypoint). Misschien ben ik doov ?Hans Vaessen schreef:Dat is zo als je speakers een hoge impedantie hebben. Er zijn ook headsets met lagere weerstand.doov650 schreef: Die jack aansluiting is geen serieuze optie. Het geluid daarvan is in vergelijking met oudere modellen veel te zacht. Onhoorbaar zelfs.
- MAD
Allen,
Ik krijg net een berichtje van Waypoint - Notter dat mijn 278 weer tot leven is gewekt, het "reanimatieproces" heeft dus duidelijk geholpen en ik ben weer een blij mens met mijn 278.
Vrijdagmorgen naar Notter om de 278 op te halen en de vuurdoop gelijk zaterdag RT rit naar Bad Bentheim e.o. (zie elders op dit forum).
Ik zal hopelijk vrijdag wel horen wat de patient mankeerde, maar vermoedelijk een software bug.
Bedankt voor het meedenken / adviezen maar ik hoef nu niet een nieuw toestel te kiezen...............................................
Ik krijg net een berichtje van Waypoint - Notter dat mijn 278 weer tot leven is gewekt, het "reanimatieproces" heeft dus duidelijk geholpen en ik ben weer een blij mens met mijn 278.
Vrijdagmorgen naar Notter om de 278 op te halen en de vuurdoop gelijk zaterdag RT rit naar Bad Bentheim e.o. (zie elders op dit forum).
Ik zal hopelijk vrijdag wel horen wat de patient mankeerde, maar vermoedelijk een software bug.
Bedankt voor het meedenken / adviezen maar ik hoef nu niet een nieuw toestel te kiezen...............................................

Vriendelijke groet
Michiel
Michiel
Bij mij zeiden ze in Vessem dat die koptelefoon uitgang niet veel voor stelde.doov650 schreef:Ik had al een speakerset met de laagste impedantie volgens de verkopert ( Waypoint). Misschien ben ik doov ?Hans Vaessen schreef:Dat is zo als je speakers een hoge impedantie hebben. Er zijn ook headsets met lagere weerstand.doov650 schreef: Die jack aansluiting is geen serieuze optie. Het geluid daarvan is in vergelijking met oudere modellen veel te zacht. Onhoorbaar zelfs.
Dat het geluid daar altijd te zacht uit kwam. ......
Groeten van Jan via Tapatalk
- Hans Vaessen
Met respect voor de vrienden in Vessem; ze hebben sinds een paar jaar juist om deze reden een headset met lagere weerstand (4 of 8 ohm meen ik) op voorraad.... Vergelijk die maar eens.... Of gewoon een koptelefoonsetje van een mp3 speler..J vd B te V schreef: Bij mij zeiden ze in Vessem dat die koptelefoon uitgang niet veel voor stelde.
- blackers
En anders kun je hier eens langsgaan. http://www.cbshop.nl/Motorcycle_CommunicationHans Vaessen schreef:Met respect voor de vrienden in Vessem; ze hebben sinds een paar jaar juist om deze reden een headset met lagere weerstand (4 of 8 ohm meen ik) op voorraad.... Vergelijk die maar eens.... Of gewoon een koptelefoonsetje van een mp3 speler..J vd B te V schreef: Bij mij zeiden ze in Vessem dat die koptelefoon uitgang niet veel voor stelde.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Waar ik het over heb speelde vorig jaar maart........Hans Vaessen schreef:Met respect voor de vrienden in Vessem; ze hebben sinds een paar jaar juist om deze reden een headset met lagere weerstand (4 of 8 ohm meen ik) op voorraad.... Vergelijk die maar eens.... Of gewoon een koptelefoonsetje van een mp3 speler..J vd B te V schreef: Bij mij zeiden ze in Vessem dat die koptelefoon uitgang niet veel voor stelde.
Maar maakt niet zo veel uit: ik gebruik de oortjes toch niet meer. Ik beschouw de vrienden in Vessem als de experts.
Ze hebben me toch steeds goed geholpen met problemen! !!
Groeten van Jan via Tapatalk
- MAD
Goedemorgen allen,
Volgens mij, is dit draadje een ander leven gaan leiden terwijl de opzet was om gebruikerservaringen te krijgen van huidige Nav systemen in het geval dat mijn 278 niet meer te repareren zou zijn.
Aangezien mijn 278 door Waypoint Notter weer tot leven is gewekt, kan wat mij betreft, dit draadje op slot.
Ondanks dat ik geen commercieel belang heb in Waypoint, wil ik Waypoint hartelijk bedanken voor de zeer goede service
Iedereen hartelijk bedankt voor het delen van jullie ervaringen, maar vervanging van mijn 278 is (nog) niet noodzakelijk
Had ik een ander toestel moeten kopen, dan was het zeer waarschijnlijk de Montana 600 geworden..........
Volgens mij, is dit draadje een ander leven gaan leiden terwijl de opzet was om gebruikerservaringen te krijgen van huidige Nav systemen in het geval dat mijn 278 niet meer te repareren zou zijn.
Aangezien mijn 278 door Waypoint Notter weer tot leven is gewekt, kan wat mij betreft, dit draadje op slot.
Ondanks dat ik geen commercieel belang heb in Waypoint, wil ik Waypoint hartelijk bedanken voor de zeer goede service

Iedereen hartelijk bedankt voor het delen van jullie ervaringen, maar vervanging van mijn 278 is (nog) niet noodzakelijk

Had ik een ander toestel moeten kopen, dan was het zeer waarschijnlijk de Montana 600 geworden..........
Vriendelijke groet
Michiel
Michiel
-
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
Ik heb voor 119 euro de Tomtom XXL aangeschaft. Groot 5 inch scherm en de mogelijkheid om zelf routes te laden via de reisplanner. (Zit bij de latere types er niet meer op) zie ook mijn topic "goedkoopste waterdichte navigatie"
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht