Wat Bert M zegt kan ik mij niet helemaal in vinden. Een motor is tegenwoordig een gecompliceerd systeem. De eenvoud is weg maar ik heb daar zeker niet om gevraagd. Ik heb het liever niet.
Ik heb praktisch niks aan al die zaken. Vroeger was een lichtschakelaar een eenvoudig knopje dat nooit kapot ging maar nu ben ik echt niet kapot van die knoppenpartij aan het stuur. Het bedienen is niet eenvoudiger en ik heb al die zaken niet nodig. Voor mij zou ik het leuk vinden als we de keus kregen bij BMW. Ik kies altijd voor de eenvoud en betrouwbaarheid. Dus geen complexe veersystemen met ESA voor mij en geen ABS. Een ook geen canbus systeem. Maar puur omdat ik er persoonlijk totaal niks wijzer van word. Met de nadruk op ik. En ik weet dat ABS fijn is voor mensen die de motor heel veel gebruiken maar ik rijd gewoon rustig en voor mijn plezier.
Voor mij zitten er drie grote verbeteringen aan de huidige motoren.
1 electronische ontsteking
2 De achtervering. En dan bedoel ik een enkele schokbreker meteen langere veerweg dan de dubbele schokbreker.
3 De kwaliteit van het draaiende gedeelte van het blok is beter geworden. Tevens kleppen en nokkenassen en dergelijk.
Ik ben tevreden met de kwaliteit van mijn BMW al heeft hij natuurlijk ook standaard wat mindere dingen die bijna allemaal zijn opgelost in de laatste jaren. Maar ik zou niet snel een nieuwe BMW kopen . Ik lieg een beetje hier omdat ik er wel één of twee zou willen. Namelijk de F650 800cc en de 700 . Die motoren voldoen bijna aan al mijn eisen. Maar ik verwacht eigenlijk dat deze motor met mijn huidige rijstijl en afgelegde kilometers zal blijven rijden totdat ik niet meer kan rijden. Maar als ze me de F650 met 800 cc blok geven mag deze een ander baasje zoeken. Een GS vind ik ook heel praktisch maar ik heb niet persee een 1200cc nodig. Dus een kleine twin is voldoende. En dat kleine blokje is ook zeer betrouwbaar.
BMW R....RT kopen?
Moderator: RT_Patrick
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4674 Weergaves
-
Laatste bericht door Benji
-
- 15 Reacties