Beantwoord: accessoires verchroomd

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
bert r1150rt

Beantwoord: accessoires verchroomd

Ongelezen bericht door bert r1150rt »

Hallo motorvrienden,

Ik wil graag een en ander vervangen van de motor een R1150RT en wel door verchroomde onderdelen o.a. stuuruiteinden rem en koppelinghendel,s /dekseltjes van koppeling en remvloeistof/ringen van de snelheids en toerenmeter om maar eens te beginnen.
Wie kan mij een adres geven waar ik deze spullen zou kunnen kopen,maar dan niet alleen een adres via internetkopen ,maar daar waar je de spullen kan zien en voelen.
Het maakt niet uit waar in Nederland heb er zeker een ritje voor over.
Groetjes Bert
Inspector Gadget

Re: accessoires verchroomd

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De ringen rondom je snelheidsmeter e.d. kan je vinden (o.a) bij Wunderlich.
http://www.wunderlich.de/shop/cockpit-ringe-3821.html
en
http://www.wunderlich.de/shop/rahmen-fur-fid-4032.html

De dekseltjes van je rem- en koppelingscilinders is een standaard BMW onderdeel, ik heb nog een splinternieuw setje (in verzegelde verpakking) liggen als je eventueel interesse hebt.

Ook de stuuruiteinden heeft (o.a.) Wunderlich;
http://www.wunderlich.de/shop/wunderlic ... -5393.html
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De vraag van Bert was: geen digitale winkel maar een analoge winkel . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Misschien is dit een idee: 1 x digitaal winkelen en daarna zelf van alles poedercoaten, en ja zelfs poedercoaten in chroom kan:

http://www.electrostaticmagic.co.uk/

niet geschoten is altijd mis Big RT Smile
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Hoi naamgenoot!

Ik weet dat BMW-dealer Arie Molenaar (in het altijd knusse IJsselstein) over het algemeen een behoorlijke sortering van voornoemde snuisterijen van Wunderlich in het rek heeft hangen. Of hij specifiek de spullen op voorraad heeft die jij zoekt, weet ik natuurlijk niet, maar daar zou je een belletje aan kunnen wagen...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Jos WRSM schreef:De vraag van Bert was: geen digitale winkel maar een analoge winkel . . . .
Hij gaf aan "niet alleen..." en bij diverse BMW dealeRTs en motorzaken kan je de Wunderlich spullen bestellen.
Helaas niet altijd op voorraad voor de niet-1200 serie.

http://www.wunderlich.de/haendler/europa/
Onder het kopje "Netherlands" staan er een aantal.
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

inderdaad, zijn tekst is duidelijk: ",maar dan niet alleen een adres via internetkopen", dus dat houdt in dat ook internetadressen welkom zijn.
rob55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200GS 2008 Blauw
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Grave

Ongelezen bericht door rob55 »

Volgens mij is de vraag/opmerking is dat hij de "spulletjes" verchroomd wil hebben. :?:
Zover ik heb kunnen vinden kan je die alleen verkrijgen in aluminium(kleur).
Als hij de parts heeft (kunnen vasthouden) kan hij die altijd nog laten verchromen. Desnoods laat je de originele onderdelen verchromen. :idea:
In Nederland zijn er verschillende bedrijven die dat doen (ook kunststof).

Rob
bert r1150rt

Ongelezen bericht door bert r1150rt »

Bij deze alvast hartelijk dank voor de reactie,s,zal zo ook ter harte nemen, via internet zal ik zoeken bij Wunderlich voor de ringen,ook zal ik Zaterdag even naar Molenaar rijden en daar in de shop ff rondneuzen.
In de dekseltjes heb ik wel interesse wanneer het mogelijk is, dan dan wil ik graag ff langskomen om ze evt te kopen,ook zal ik contact opnemen met een firma die de onderdelen kan verchromen.
Nogmaals bedankt voor de reactie,het was mijn eerste vraag op het Forum,en had eerlijk gezegd niet verwacht op zoveel reactie,s (super).
Groetjes Bert.
Hamster
Type: R1150RT
Bijz: 2002 - 64dkm - Zumo660 - LED DRL - VStream Tall
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door Hamster »

bert r1150rt schreef:Bij deze alvast hartelijk dank voor de reactie,s,zal zo ook ter harte nemen, via internet zal ik zoeken bij Wunderlich voor de ringen,ook zal ik Zaterdag even naar Molenaar rijden en daar in de shop ff rondneuzen.
In de dekseltjes heb ik wel interesse wanneer het mogelijk is, dan dan wil ik graag ff langskomen om ze evt te kopen,ook zal ik contact opnemen met een firma die de onderdelen kan verchromen.
Nogmaals bedankt voor de reactie,het was mijn eerste vraag op het Forum,en had eerlijk gezegd niet verwacht op zoveel reactie,s (super).
Groetjes Bert.
Bij Wunderlich heb ik ook het één en ander besteld. Ziet er naar mijn mening goed uit.
Bijlagen
accessoires (veelal) wunderlich
accessoires (veelal) wunderlich
BMW R1150RT (2002) - Schuberth C3 - Zumo 660 - Scala Rider Q2 PRO - 60dkm - LED DRL - VStream Tall - Maxi Sound Twin - PC680
Inspector Gadget

Je kunt sommige delen (o.a. bij Wunderlich) inderdaad "Silber" krijgen (is dus mat zilver) of "Poliert" dan is het flink opgepoetst en lijkt het heel veel op chroom-optiek.

Ikzelf heb altijd voor Silber gekozen omdat chroom (of Poliert) soms ook de onhebbelijkheid heeft flink het zonlicht te reflecteren, in mijn beleving.
Daarbij bleef bij mij het Silber nog altijd heel erg mooi en strak, zag er als nieuw uit.
Bij chroom zie je, in mijn optiek/beleving althans, wat vaker het vuil wat sneller zitten.

Ik vond de Silber optiek wat mooier staan, wat meer ingetogen & strak, toen bij mijn kleur 1100RT.
Chroom heeft al snel de neiging bling-bling te zijn.
Maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk!

BMW schrijft dat deze bewuste dekseltjes weldegelijk chroom zijn;
http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”