Beantwoord: Zumo 660LM zonder "gele brief"???
Moderator: RT_Patrick
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Beantwoord: Zumo 660LM zonder "gele brief"???
Kon vandaag een Zumo 660LM ophalen, gescoord via MP.
Nieuw in doos, folie nog op scherm, alles erbij zo ik kon zien, alles nog in de dichtgesealede zakjes.
Echter, ik vond in de doos géén geel registratie kaartje zoals Garmin volgens mij bij alle devices erbij doet. Ook zat er geen NüMaps creditcardje bij, alleen een formuliertje met verwijzing naar de Garmin site.
Ik werd meteen achterdochtig... Al leek de verwarring op het gezicht van de verkoper authentiek. Hij had de Zumo als cadeau gekregen zei hij en had geen idee...
Was dat terecht? Of niet? Hoort er bij een 660LM nu wèl of géén "gele brief" (kreet kwam ik ooit eens tegen)?
Iemand met een recent gekochte 660LM die me uitsluitsel kan geven?
Nieuw in doos, folie nog op scherm, alles erbij zo ik kon zien, alles nog in de dichtgesealede zakjes.
Echter, ik vond in de doos géén geel registratie kaartje zoals Garmin volgens mij bij alle devices erbij doet. Ook zat er geen NüMaps creditcardje bij, alleen een formuliertje met verwijzing naar de Garmin site.
Ik werd meteen achterdochtig... Al leek de verwarring op het gezicht van de verkoper authentiek. Hij had de Zumo als cadeau gekregen zei hij en had geen idee...
Was dat terecht? Of niet? Hoort er bij een 660LM nu wèl of géén "gele brief" (kreet kwam ik ooit eens tegen)?
Iemand met een recent gekochte 660LM die me uitsluitsel kan geven?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- MofkaP
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
Re: Zumo 660LM zonder "gele brief"???
Op het moment dat je inlogt bij Garmin, jezelf registreert en je 660 aansluit en registreert, dan gaat alles bij Garmin automatisch.
Althans..... het is en blijft Garmin. Volgens sommigen betekent LM: Lifetime missery.
Althans..... het is en blijft Garmin. Volgens sommigen betekent LM: Lifetime missery.
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
- Wullum
Dus, MofkaP, zònder geel briefje met unlock (license) codes ?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
- MofkaP
- Contacteer:
Ja, die code komt automatisch van Garmin.
Groetjes van MofkaP
Dat gele papiertje is volgens mij nog uit de tijd van MapSource, daar had je die code (ook) nodig om de MapSource-software te registreren/activeren, als ik mij niet vergis.
Maar tegenwoordig gaat bijna alles "in de cloud" dus via MyGarmin moet het te registreren en te activeren zijn, inderdaad.
In het ergste geval kan je trachten via Garmin Support proberen een kopie van dat gele papiertje vragen, wellicht.
Maar tegenwoordig gaat bijna alles "in de cloud" dus via MyGarmin moet het te registreren en te activeren zijn, inderdaad.
In het ergste geval kan je trachten via Garmin Support proberen een kopie van dat gele papiertje vragen, wellicht.

- PaPinkelman
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Klopt niet helemaal, die code was om de bijgeleverde kaart op CD/DVD (City Navigator) te activeren. Maar omdat Mapsource alleen maar geïnstalleerd kon worden d.m.v. diezelfde CD/DVD, kan ik mij de vergissing voorstellen.dutchmidiman schreef:Dat gele papiertje is volgens mij nog uit de tijd van MapSource, daar had je die code (ook) nodig om de MapSource-software te registreren/activeren, als ik mij niet vergis.
MofkaP heeft de prijs gewonnen met het juiste antwoord: sinds Garmin begonnen is met Lifetime Updates mee te leveren met nieuwe toestellen (LM versies) zijn de gele briefjes overbodig geworden. Inderdaad het toestel registreren bij MyGarmin (staat waarschijnlijk ook vermeld op de bij geleverde Quick Install guide o.i.d.), en je krijgt "vanzelf" bericht als er een update is. De Zumo heeft de kaart al voorgeïnstalleerd, dus daar hoef je niets meer mee te doen.
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Sterker nog: je hoeft het toestel niet eens te registreren. Als je garmin express gebruikt krijg je vanzelf melding van een update; zelfs zònder registratie.
- Wullum
....en inderdaad, de Zumo 660LM doet het gewoon, registratie vir Garmin Express zonder problemen, updaten enzo verliep probleemloos...
Stond 2012.10 op, nu 2013.41
En zelfs mijn Favorites overgezet, via MapSource ging dat simpel.
Nu de powerkabel nog aanpassen en dan kan hij op mijn

Stond 2012.10 op, nu 2013.41
En zelfs mijn Favorites overgezet, via MapSource ging dat simpel.
Nu de powerkabel nog aanpassen en dan kan hij op mijn

- MofkaP
- Contacteer:
Wullum, als je een R850RT met mistlichten hebt (op je plaatje kan ik het niet goed zien) dan is het makkelijkste om voor de voeding van de Zumo 660 de aansluiting aan de stekker van de mistlichten te gebruiken voor de plus. Voor de aarde vind je altijd wel een plaatsje. Een beetje soldeer doet het werk. De stuk draad dat je niet nodig hebt die zet je met een kabelbinder ergens op het frame vast. De draad aan de kant van de houder laat je tussen de tellers weglopen.
Zo heb ik het ook gedaan.
Het is wel even wat schroeven.
Voordeel is dat je niet je halve motor hoeft te slopen om bij de accu te komen;
Dat je niet hoeft te boren;
dat de zumo geen stroom krijgt als het contact uit staat;
dat je een vaste verbinding hebt;
dat boven de tellers de mooiste en beste plaats voor de zumo is i.v.m. de afleesbaarheid;
en dat het er imho gewoon fraaier uitziet.
Als je geen mistlichten hebt dan kun je de voeding van het stadslicht gebruiken, dat wordt dan wel knippen.
Zo heb ik het ook gedaan.
Het is wel even wat schroeven.
Voordeel is dat je niet je halve motor hoeft te slopen om bij de accu te komen;
Dat je niet hoeft te boren;
dat de zumo geen stroom krijgt als het contact uit staat;
dat je een vaste verbinding hebt;
dat boven de tellers de mooiste en beste plaats voor de zumo is i.v.m. de afleesbaarheid;
en dat het er imho gewoon fraaier uitziet.
Als je geen mistlichten hebt dan kun je de voeding van het stadslicht gebruiken, dat wordt dan wel knippen.
Groetjes van MofkaP
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Ik heb twee aparte schakelaars links in het dashboard gemonteerd: eentje voor voeding van de Autocom en eentje voor de voeding van de GPS. Nu kan ik zonder dat het contact aanstaat beide apparaten gebruiken op boordspanning. Als je de juiste postflight cockpit-check uitvoert na de rit staan ze ook weer netjes uit. Voordeel is dat ik de GPS276C kan opladen op de motor en dat is minder werk dan de lader opzoeken en met maat over de portofoon kan praten terwijl de motoren nog niet draaien.MofkaP schreef:...........................
dat de zumo geen stroom krijgt als het contact uit staat
...........
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3044 Weergaves
-
Laatste bericht door Baetske
-
- 9 Reacties