Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niemand tegen de schenen wil trappen!!

Sinds bijna twee maanden hebben we (mijn vriendin en ik) een r1150rt uit 2002 (zonder twinspark dus). En dat "we" is belangrijk want zelf heb ik niks met een r1150rt of andere toermotoren. Maar ben overtuigd Ducati-rijder. Al jarenlang. Momenteel een 851 strada. Klant bij Affetto.
In februari gaf mijn vriendin aan wel motor te willen rijden, achterop. Ze heeft verder geen ervaring of iets met motoren. Daar ik een zwak voor 2-cylinders heb en voor kwaliteit ga (ja, heeft een Ducati óók

Bij een dealer in de buurt stonden 5! Na vergelijk en proefrit gekocht. Deze RT is een uit Duitsland ingevoerde met veel extra's. Denkmaan derde koffer, radio, stuurverhoger en -verwarming etc. Prima geholpen door Eric en Jacqueline bij Motor Venray.
Door tijdgebrek hebben we nog niet veel kunnen rijden maar een paar dingen vallen op. De motor rijdt ontzettend relaxt, het blijkbaar bekende gevoel bij de niet-twinsparkmodellen bij constante snelheid herken ik en de versnellingsbak vind ik....bagger.

En waar ik me over blijf verbazen is dat BMW die richtingaanwijzers doet zoals ze ze doen: gescheiden met nog eens een aparte knop voor het uitzetten.
Mijn vriendin vindt het achterop geweldig!!! Zal zij in jullie ogen wel de betere motorkenner zijn

Voor losse dagen en weekendjes met z'n tweeen op pad een geweldige motor.
Beetje motorachtergrond over mezelf:
Ducati-addict zoals gezegd. Maar niet nadat ik eerst uit kostenoverwegingen wat Japans gereden had, Vaker een paar motoren tegelijkertijd. Waaronder meerdere keren mijn grote liefde op motorgebied qua model: Suzuki GSX 750/1100 S Katana.
Aan Ducati's in het verleden 851 strada ( nu dus weer ), 900 supersport, 900 superlight. Kleine 20 jaar Duc's.
Groetjes allen, fijn hier te zijn
Patrick