Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Moderator: RT_Patrick
Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
mVandaag is er gestart aan mijn RT en er moest een heel was lijstje vervangen of gerepareerd worden, ga dagelijks even kijken en maak at foto's van de vorderingen en nieuwe ontdekkingen! Wat moet er gebeuren:
# koppelingsplaten en drukgroep vervangen
# nieuwe remschijven voor
# er komen nieuwe busjes in de remschijven tegen het klapperen
# achterwiel lager vervangen daar zat speling in
# remcylinder voor reviseren die lekte
# nieuwe uitlaat zonder lambda sonde en kat en een geheel nieuwe afstelling om KFR tegen te gaan.
http://i.imgur.com/a4h8vOM.jpg
Zo zag die er vandaag uit!pfoe komt dit nog goed!?!?
En het werd indd tijd voor een nieuwe drukgroep en platen lijkt me?
http://i.imgur.com/Q0r538U.jpg
Maar helaas met het eraf halen kwamen we nog meer te repareren euvels tegen waaronder een lekkende schokbreker achter en dit:
http://i.imgur.com/1ZY4112.jpg
http://i.imgur.com/UlBaIJV.jpg
http://i.imgur.com/sdNTQOD.jpg
Aandrijfsas was helemaal afgesleten dat de tandjes gewoon geen grip meer konden hebben ... Dus de lijst word met twee punten aangevuld ( schokdemper achter en nieuwe aandrijfsas plus lagers erin ), en maar gelijk laten vervangen, wel een puntje is dat er een schokbreker op komt te zitten van een 1200GS, deze had die nog op voorraad anders moest die gaan bestellen( kon paar daagjes duren en deze was zo goed als nieuw alleen van een GS), hij heeft me uitgelegd wat de gevolgen zullen zijn, dus 3cm aan de achterkant omhoog ( kan ik wel hebben ) bochtenwerk zou lichter worden en boven de 180kph zou die wat meer kunnen zoeken met de achterkant, maar dit is niet een tempo wat ik dagelijks rijd dus gezegd dat die deze Schokdemper kon gebruiken!
Helaas lukt het me niet om de foto's rechtstreeks te plaatsen, ik krijg dan een half beeld dus vandaar alleen de links!
Word vervolgd
# koppelingsplaten en drukgroep vervangen
# nieuwe remschijven voor
# er komen nieuwe busjes in de remschijven tegen het klapperen
# achterwiel lager vervangen daar zat speling in
# remcylinder voor reviseren die lekte
# nieuwe uitlaat zonder lambda sonde en kat en een geheel nieuwe afstelling om KFR tegen te gaan.
http://i.imgur.com/a4h8vOM.jpg
Zo zag die er vandaag uit!pfoe komt dit nog goed!?!?
En het werd indd tijd voor een nieuwe drukgroep en platen lijkt me?
http://i.imgur.com/Q0r538U.jpg
Maar helaas met het eraf halen kwamen we nog meer te repareren euvels tegen waaronder een lekkende schokbreker achter en dit:
http://i.imgur.com/1ZY4112.jpg
http://i.imgur.com/UlBaIJV.jpg
http://i.imgur.com/sdNTQOD.jpg
Aandrijfsas was helemaal afgesleten dat de tandjes gewoon geen grip meer konden hebben ... Dus de lijst word met twee punten aangevuld ( schokdemper achter en nieuwe aandrijfsas plus lagers erin ), en maar gelijk laten vervangen, wel een puntje is dat er een schokbreker op komt te zitten van een 1200GS, deze had die nog op voorraad anders moest die gaan bestellen( kon paar daagjes duren en deze was zo goed als nieuw alleen van een GS), hij heeft me uitgelegd wat de gevolgen zullen zijn, dus 3cm aan de achterkant omhoog ( kan ik wel hebben ) bochtenwerk zou lichter worden en boven de 180kph zou die wat meer kunnen zoeken met de achterkant, maar dit is niet een tempo wat ik dagelijks rijd dus gezegd dat die deze Schokdemper kon gebruiken!
Helaas lukt het me niet om de foto's rechtstreeks te plaatsen, ik krijg dan een half beeld dus vandaar alleen de links!
Word vervolgd
- Zwiety
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 03 apr 2013, 00:08
- Type: R1200RT
- Land: Nld
- Woonplaats of omgeving: A'foort
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Jemig, da's een hele operatie!
Hoeveel heeft je RT gelopen? Help je zelf mee met sleutelen?
Hoeveel heeft je RT gelopen? Help je zelf mee met sleutelen?
- white
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Inderdaad een hele lijst.
De jongens van Notten waren erg blij met jouw machine
Blijkbaar zaten er nogal wat bouten muurvast, scheef ingedraaid etc.
Maar dat komt goed
Toen ik met de zoon van Notten rond je motor liep werd hij oprecht kwaad dat ze je zo hadden laten rijden.
De voorste remschijf kon je ongeveer 5 mm optillen in de bussen. (verticaal)
Wel mooi dat je daar gewoon binnen kunt lopen, fotootje maken van het project, en eens kunt overleggen.
Dat zie je op niet zoveel plaatsen..
Leuk je even gesproken te hebben bij Notten, succes met je project
De jongens van Notten waren erg blij met jouw machine

Blijkbaar zaten er nogal wat bouten muurvast, scheef ingedraaid etc.
Maar dat komt goed

Toen ik met de zoon van Notten rond je motor liep werd hij oprecht kwaad dat ze je zo hadden laten rijden.
De voorste remschijf kon je ongeveer 5 mm optillen in de bussen. (verticaal)
Wel mooi dat je daar gewoon binnen kunt lopen, fotootje maken van het project, en eens kunt overleggen.
Dat zie je op niet zoveel plaatsen..
Leuk je even gesproken te hebben bij Notten, succes met je project

- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Dat klinkt allemaal nog erger dan in eerste instantie gedacht! Het bewijst maar weer dat hoe mooi een motor op het eerste gezicht ook lijkt, er toch (veel) meer mis mee kan zijn dan je zou vermoeden.
Ben benieuwd naar het eindresultaat en vooral jouw ervaring na de eerste kilometers op je "nieuwe" motor
Ben benieuwd naar het eindresultaat en vooral jouw ervaring na de eerste kilometers op je "nieuwe" motor

Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
- JeHo
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 19 jul 2011, 12:23
- Type: R1200RT
- Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Zuiden
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Hallo,
Als er nogal wat bouten muurvast aangedraaid zijn ,is niet goed maar kun je verhelpen door nieuwe bouten met het juiste moment vast te draaien
Als er bouten schuin ingedraaid zijn in draadgaten heb je een probleem . Want de schroefdraad is dan kapot in het draadgat.
Draadgat optappen voor dikkere bout lukt meestal niet want er is niet genoeg materiaal voorhanden.
Helicol, ligt ook aan de wanddikte van het materiaal. Gat dichtlassen en opnieuw tappen? Hmm!
Ben benieuwd hoe dit gerepareerd gaat worden, vooral als het materiaal alluminium is.
Het is inderdaad in zijn totaliteit een ferme operatie en ik denk dat ik nog zeer optimistisch ben geweest met mijn prijsinschatting (€800-1000)welke ik geschreven heb in een vorig item.
En er komen altijd extra kosten op je af zoals o.a inderdaad splaines assen en simmeringen.
Heeft het achterwiel speling t.g.v. kapotte lagers in de cardan (oei!) of van kapotte lagers van het scharnierpunt ophangbrug?
Veel succes en het komt wel goed bij Notten.
JeHo
Als er nogal wat bouten muurvast aangedraaid zijn ,is niet goed maar kun je verhelpen door nieuwe bouten met het juiste moment vast te draaien
Als er bouten schuin ingedraaid zijn in draadgaten heb je een probleem . Want de schroefdraad is dan kapot in het draadgat.
Draadgat optappen voor dikkere bout lukt meestal niet want er is niet genoeg materiaal voorhanden.
Helicol, ligt ook aan de wanddikte van het materiaal. Gat dichtlassen en opnieuw tappen? Hmm!
Ben benieuwd hoe dit gerepareerd gaat worden, vooral als het materiaal alluminium is.
Het is inderdaad in zijn totaliteit een ferme operatie en ik denk dat ik nog zeer optimistisch ben geweest met mijn prijsinschatting (€800-1000)welke ik geschreven heb in een vorig item.
En er komen altijd extra kosten op je af zoals o.a inderdaad splaines assen en simmeringen.
Heeft het achterwiel speling t.g.v. kapotte lagers in de cardan (oei!) of van kapotte lagers van het scharnierpunt ophangbrug?
Veel succes en het komt wel goed bij Notten.
JeHo
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
De rt heeft net 80000 gelopen, dus kan er nog een tijdje mee voorruit na al deze reparaties, ik zou wel mee willen helpen maar hoe die der bij stond maakte toch wel indrukZwiety schreef:Jemig, da's een hele operatie!
Hoeveel heeft je RT gelopen? Help je zelf mee met sleutelen?
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Indd relax om een gezicht te zien want je hebt me een goede tip gegeven, en sterker nog de jongens van Notten vinden het zelfs fijn als ze je regelmatig zien bij zo een project, vooral gisteren met die aandrijfas daarbij gaf die aan dat hij blij was dat ik er was want ook zo lullig als hij me had moeten bellen met weer een probleem!white schreef:Inderdaad een hele lijst.
De jongens van Notten waren erg blij met jouw machine![]()
Blijkbaar zaten er nogal wat bouten muurvast, scheef ingedraaid etc.
Maar dat komt goed![]()
Toen ik met de zoon van Notten rond je motor liep werd hij oprecht kwaad dat ze je zo hadden laten rijden.
De voorste remschijf kon je ongeveer 5 mm optillen in de bussen. (verticaal)
Wel mooi dat je daar gewoon binnen kunt lopen, fotootje maken van het project, en eens kunt overleggen.
Dat zie je op niet zoveel plaatsen..
Leuk je even gesproken te hebben bij Notten, succes met je project
Een van de fijne dingen vind ik persoonlijk dat ze indd met je overleggen en ook gelijk met oplossingen komen! Ook met die schokbreker van die GS diener nu op komt, ding zag der als nieuw uit en kreeg hem voor een zeer zacht prijsje en gelijk uitleg wat het voor gevolgen zou hebben als die erop komt! Kennis hebben ze er zeker!
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Kun je wel zeggen indd, maar mijn instelling nu is ik laat hem maar gelijk goed maken ook al kost het meer, en inmiddels is er op de versnellingsbak na bijna alles vernieuwd of vervangen! En die prijsschatting was indd optimistisch, maar er komen nu wel wat extra dingen bij natuurlijk!JeHo schreef:Hallo,
Als er nogal wat bouten muurvast aangedraaid zijn ,is niet goed maar kun je verhelpen door nieuwe bouten met het juiste moment vast te draaien
Als er bouten schuin ingedraaid zijn in draadgaten heb je een probleem . Want de schroefdraad is dan kapot in het draadgat.
Draadgat optappen voor dikkere bout lukt meestal niet want er is niet genoeg materiaal voorhanden.
Helicol, ligt ook aan de wanddikte van het materiaal. Gat dichtlassen en opnieuw tappen? Hmm!
Ben benieuwd hoe dit gerepareerd gaat worden, vooral als het materiaal alluminium is.
Het is inderdaad in zijn totaliteit een ferme operatie en ik denk dat ik nog zeer optimistisch ben geweest met mijn prijsinschatting (€800-1000)welke ik geschreven heb in een vorig item.
En er komen altijd extra kosten op je af zoals o.a inderdaad splaines assen en simmeringen.
Heeft het achterwiel speling t.g.v. kapotte lagers in de cardan (oei!) of van kapotte lagers van het scharnierpunt ophangbrug?
Veel succes en het komt wel goed bij Notten.
JeHo
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Wolfs RT schreef:Dat klinkt allemaal nog erger dan in eerste instantie gedacht! Het bewijst maar weer dat hoe mooi een motor op het eerste gezicht ook lijkt, er toch (veel) meer mis mee kan zijn dan je zou vermoeden.
Ben benieuwd naar het eindresultaat en vooral jouw ervaring na de eerste kilometers op je "nieuwe" motor
Ik kan niet wachten om er op te rijden!

- Benji
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:59
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
- Locatie: Hoeselt
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Ik hoop dat je motor snel gerepareerd is , nu met dit mooie weer en dat je op het goede adres zit bij Notten, daar ben ik van overtuigd. Van de rekening zul je misschien wel effe schrikken, maar dan heb je tenminste wel een motor die inorde is.
Effe off topic, wat is dat rode frame met boxer blok in, op de achter grond van je foto.
Effe off topic, wat is dat rode frame met boxer blok in, op de achter grond van je foto.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
volgens de kleurstelling een R80GS schat ik (of R100GS) in de Dakar uitvoering.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- white
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Waarschijnlijk een sleutelproject van Notten zelf.Benji schreef: Effe off topic, wat is dat rode frame met boxer blok in, op de achter grond van je foto.
2e hands machine opkopen, volledig strippen tot aan de laatste schroef (inclusief motorblok), en compleet opnieuw opbouwen in enigszins gewijzigde en geoptimaliseerde vorm.
Daarvoor maken ze dan zelf ook een nieuwe kabelboom.
Het resultaat is altijd een beauty van een fiets, mooier dan nieuw, en veeeel beter lopend.
Mocht je ooit wensen hebben in die richting ben je daar aan het goede adres.
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Tipje: steek dit plaatjes tussen img tags:
Dan zien we ze meteen in je post zonder te klikken:

En dan zie je meteen dat een verkleinde versie best handig is
Geen kritiek, alleen een tip. Handig voor een volgende post.
Code: Selecteer alles
[img]http://i.imgur.com/a4h8vOM.jpg[/img]

En dan zie je meteen dat een verkleinde versie best handig is

Geen kritiek, alleen een tip. Handig voor een volgende post.
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Ik zie dan op de foto alleen het gedeelte met het rode frame, of zien jullie de hele foto?Mike Philippens schreef:Tipje: steek dit plaatjes tussen img tags:Dan zien we ze meteen in je post zonder te klikken:Code: Selecteer alles
[img]http://i.imgur.com/a4h8vOM.jpg[/img]
En dan zie je meteen dat een verkleinde versie best handig is
Geen kritiek, alleen een tip. Handig voor een volgende post.
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Toevallig dat de eigenaar van het rode frame der ook was toen ik er was donderdag, hij reed mometeel op een 1200GS maar zijn voorliefde voor de K-serie was altijd gebleven, hij laat zich dan nu door Notten er een bouwen met zijn wensen en geoptimaliseerd door Notten! Ben benieuwd naar het resultaat die dag kwam hij voor zijn GS een achterbandje wisselen en de velgen uitzoeken voor zijn K- project ... Geeft mij wel het gevoel dat mijn RT op de juiste plek is, vandaag er weer even geweest en het zag alweer als een Motor uit en gelukkig viel het wel mee wat ze nog gevonden hadden, ze hadden allebei de laadstekkers (12volts) vernieuwd voor 7,- per stuk. De kosten worden al minder dus!Benji schreef:Effe off topic, wat is dat rode frame met boxer blok in, op de achter grond van je foto.
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
hij is terug, hij is terug .... op laatste moment toch nog een nieuw bandje erop en stalen remleidingen erop laten zetten!
zeer tevreden met service van Notten BMW Motoren, de kleine dingetjes vallen op zoals het afzagen van een schroefje wat net iets te lang was voor de kappen!
er is toch uiteindelijk een hoop aan gebeurd, maar de eerste km zijn ZEER veel belovend want het KFR lijkt wel voor 99% weg, ook is die naar mijn gevoel een stuk sneller geworden maar dat is natuutuurlijk makkelijk met nieuwe koppeling en geen afgesleten aandrijfas meer, overigens de eerste ervaring met de nieuwe koppeling toen ik weer opstapte was dat ik hem startte en ik hem liet afslaan
nu km vreten en weer genieten na een 1,5 weekje geen motor te hebben, moet de motor helemaal opnieuw leren kennen lijkt het wel

zeer tevreden met service van Notten BMW Motoren, de kleine dingetjes vallen op zoals het afzagen van een schroefje wat net iets te lang was voor de kappen!
er is toch uiteindelijk een hoop aan gebeurd, maar de eerste km zijn ZEER veel belovend want het KFR lijkt wel voor 99% weg, ook is die naar mijn gevoel een stuk sneller geworden maar dat is natuutuurlijk makkelijk met nieuwe koppeling en geen afgesleten aandrijfas meer, overigens de eerste ervaring met de nieuwe koppeling toen ik weer opstapte was dat ik hem startte en ik hem liet afslaan


nu km vreten en weer genieten na een 1,5 weekje geen motor te hebben, moet de motor helemaal opnieuw leren kennen lijkt het wel

- white
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 03 jun 2012, 21:08
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Landgraaf
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Top
Ben zeer benieuwd naar je ervaringen na een paar duizend km.
Geniet ervan.

Ben zeer benieuwd naar je ervaringen na een paar duizend km.
Geniet ervan.
- Wolfs RT
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 11:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Wat moet er niet gemaakt worden aan mijn R1100RT
Dat zijn de betere berichten. Eindelijk veilig de weg op
Ik hoop dat het allemaal financieel ook goed is geregeld met de verkoper.
Veel veilige km's toegewenst met je nieuwe motor

Ik hoop dat het allemaal financieel ook goed is geregeld met de verkoper.
Veel veilige km's toegewenst met je nieuwe motor

Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 45 Reacties
- 12455 Weergaves
-
Laatste bericht door Jeroen1969
-
- 0 Reacties
- 19737 Weergaves
-
Laatste bericht door telekraan
-
- 4 Reacties
- 2618 Weergaves
-
Laatste bericht door PaulRS
-
- 6 Reacties
- 2944 Weergaves
-
Laatste bericht door beamer1200rt
-
- 33 Reacties
- 15783 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM