Eindelijk een R1200RT !!!!
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Boardcomputer,Zadel/Handvatverwarming,Alarm
- Land: The Netherlands
- Woonplaats of omgeving: Uden
Eindelijk een R1200RT !!!!
Hey Beemers,
Mag ik mij even voorstellen ?
Ik ben Frans, bijna AOW en rij vanaf mijn 18e jaar motor , wel de bekende pauze met motorrijden toen er kindertjes kwamen en de portemonnee te dun werd.
Ik heb veel jaren met mijn R90S gereden, maar toen kwam die afgebroken klep door de zuiger. Het hel spul uit elkaar en toen geen tijd meer (drukke baan en andere besognes) en daarom toegegeven aan mijn grote wens : een Ducati te rijden voordat ik te oud zou worden om mijn poot over de buddy te slingeren.
met veel plezier meer dan 10 jaar een Ducati 900SS gereden, deze onlangs verkocht ( messcherp sturen en remmen die Duc, maar geen reiscomfort) alle spaarpotten gebroken en een prachtige BMW R1200RT gekocht uit 2006, ca 58.000 km gelopen.
Afgelopen vrijdag opgehaald, 's-middags de Garmin erop geknutseld en de zaterdag erop de VMTC-Rit uir Ermelo-Putten gereden, die dag totaal ca 650 km gereden, samen met mijn dochter.
Mijn eerste indruk van doe R1200RT ?
Een machtige machine, wat een bottom-power en vooral remvermogen .
Natuurlijk is het stuurgedrag ff wennen als je van een Duc af komt, het is anders; in het begin voelde ik mij een kapitein op een brug die de koers van het schip uitzette, maar na een paar uur was ik gewend aan hert stuurgedrag. Dan blijkt deze 286 kg zware machine verdomd handelbaar.
PS: De R90S heb ik nog steeds, is nog een sleutelproject.
Groetjes van Frans
Mag ik mij even voorstellen ?
Ik ben Frans, bijna AOW en rij vanaf mijn 18e jaar motor , wel de bekende pauze met motorrijden toen er kindertjes kwamen en de portemonnee te dun werd.
Ik heb veel jaren met mijn R90S gereden, maar toen kwam die afgebroken klep door de zuiger. Het hel spul uit elkaar en toen geen tijd meer (drukke baan en andere besognes) en daarom toegegeven aan mijn grote wens : een Ducati te rijden voordat ik te oud zou worden om mijn poot over de buddy te slingeren.
met veel plezier meer dan 10 jaar een Ducati 900SS gereden, deze onlangs verkocht ( messcherp sturen en remmen die Duc, maar geen reiscomfort) alle spaarpotten gebroken en een prachtige BMW R1200RT gekocht uit 2006, ca 58.000 km gelopen.
Afgelopen vrijdag opgehaald, 's-middags de Garmin erop geknutseld en de zaterdag erop de VMTC-Rit uir Ermelo-Putten gereden, die dag totaal ca 650 km gereden, samen met mijn dochter.
Mijn eerste indruk van doe R1200RT ?
Een machtige machine, wat een bottom-power en vooral remvermogen .
Natuurlijk is het stuurgedrag ff wennen als je van een Duc af komt, het is anders; in het begin voelde ik mij een kapitein op een brug die de koers van het schip uitzette, maar na een paar uur was ik gewend aan hert stuurgedrag. Dan blijkt deze 286 kg zware machine verdomd handelbaar.
PS: De R90S heb ik nog steeds, is nog een sleutelproject.
Groetjes van Frans
- boetsch1
- 2024
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Leiden
Re: Eindelijk een R1200RT !!!!
Frans, een mooi verhaal en veel plezier met de RT.
Geniet nu, het is later dan je denkt.
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.
Groet Peter den Hollander
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Veel succes met de RT. Maar die oude R90S wil je die echt nog opknappen ? Als je hem niet meer wil weet ik wel iemand die graag knutselt 

-
- Type: R1200RT
- Bijz: Boardcomputer,Zadel/Handvatverwarming,Alarm
- Land: The Netherlands
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: Eindelijk een R1200RT !!!! De R90S
beste Ton,
Join the Club......
Frans
Join the Club......
Frans
- Lexrt
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Best
Frans, heel veel plezier met de R1200RT, je gaat ervan genieten dat weet ik zeker.
Groeten Lexrt

Groeten Lexrt

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!