Beantwoord: Tanktas r1150rt icm radio stuurbediening
Moderator: RT_Patrick
- bartb
- Type: R1200RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: almere
Beantwoord: Tanktas r1150rt icm radio stuurbediening
Beste collega RT-rijd(st)ers
Ik overweeg een (orginele) tanktas aan te schaffen voor een r1150rt. Lijkt me toch handig voor de handbagage, en ben daarnaast ook een beetje van de oude kaartlees-stempel. Wie heeft hier ervaring mee icm de radio stuurbedening? Zit dit elkaar niet in de weg? Ook niet icm met de verhoogde uitvoering van de tanktas?
Bvd Bart
Ik overweeg een (orginele) tanktas aan te schaffen voor een r1150rt. Lijkt me toch handig voor de handbagage, en ben daarnaast ook een beetje van de oude kaartlees-stempel. Wie heeft hier ervaring mee icm de radio stuurbedening? Zit dit elkaar niet in de weg? Ook niet icm met de verhoogde uitvoering van de tanktas?
Bvd Bart
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Re: Tanktas r1150rt icm radio stuurbediening
Hoi Bart,
Helaas kan ik niet helemmal een goede antwoord geven...
Ik heb dezelfde tanktas op mijn
(zonder radio...)
De stuur komt bijna in aanraking met de tanktas pas als het volledig naar links gedraaid is- maar vraag jezelf als dit ik de werkelijkheid bij gewoon rijden zullen gebeuren...
Verder is de BMW tanktas echte aan te raden. De kleine deel is ideaal voor dagritjes (kleine thermos, zonnebrillen, papieren kaarten...); in de grote afritsbaar bovendeel past een dikke slaapzaak of zelfs een kleine 1-2persoons tent (zonder paalen)! Het is meer stabiele dan je zal denken en zelfs bij toeren helpt de stroomlijning van de motor en vermindered lawaii van de kuipdeel rond de voorvork/telelever...

En een 2-liter Camelbak past netjes in de kleine vak...
Helaas kan ik niet helemmal een goede antwoord geven...
Ik heb dezelfde tanktas op mijn

De stuur komt bijna in aanraking met de tanktas pas als het volledig naar links gedraaid is- maar vraag jezelf als dit ik de werkelijkheid bij gewoon rijden zullen gebeuren...
Verder is de BMW tanktas echte aan te raden. De kleine deel is ideaal voor dagritjes (kleine thermos, zonnebrillen, papieren kaarten...); in de grote afritsbaar bovendeel past een dikke slaapzaak of zelfs een kleine 1-2persoons tent (zonder paalen)! Het is meer stabiele dan je zal denken en zelfs bij toeren helpt de stroomlijning van de motor en vermindered lawaii van de kuipdeel rond de voorvork/telelever...

En een 2-liter Camelbak past netjes in de kleine vak...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Niet zo zeer je radio-knoppen maar je toeteRT-knop kan last krijgen van de (OEM) BMW tanktas.
Ultimo kwam ik toen achter dat een tanktas eigenlijk een onding is, en ik vond het zelfs potentieel gevaarlijk, het ontneemt, al dan niet gedeeltelijk, het zicht op je dashboard.
Zaken zoals waarschuwingslampjes en tegenwoordig ook niet bepaald onbelangrijk, goed zicht op de snelheidsmeter.
Een en ander afhankelijk van je lichaamslengte en hoe vol je een tanktas (lees: hoogte) kunt proppen.
Bij de OEM versie valt het wel mee, maar zoals je op bovenstaande foto kunt zien, zijn er ook degene met maatje "rugzak". :shock:
Voor de toeteRT-knop zijn er oplossingen zoals:
http://www.wunderlich.de/shop/wunderlic ... -5177.html (1150RT & 1200RT)
http://www.wunderlich.de/shop/wunderlic ... -5212.html (1100RT)
En een video:
[media]gmy4EaQo51M[/media]
Ultimo kwam ik toen achter dat een tanktas eigenlijk een onding is, en ik vond het zelfs potentieel gevaarlijk, het ontneemt, al dan niet gedeeltelijk, het zicht op je dashboard.
Zaken zoals waarschuwingslampjes en tegenwoordig ook niet bepaald onbelangrijk, goed zicht op de snelheidsmeter.
Een en ander afhankelijk van je lichaamslengte en hoe vol je een tanktas (lees: hoogte) kunt proppen.
Bij de OEM versie valt het wel mee, maar zoals je op bovenstaande foto kunt zien, zijn er ook degene met maatje "rugzak". :shock:
Voor de toeteRT-knop zijn er oplossingen zoals:
http://www.wunderlich.de/shop/wunderlic ... -5177.html (1150RT & 1200RT)
http://www.wunderlich.de/shop/wunderlic ... -5212.html (1100RT)
En een video:
[media]gmy4EaQo51M[/media]
- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Nou, in alle eerlijkheid- de foto was genomen in Norwegen tijdens een 2-week camping vacantie- en het was de eerste keer dat mijn partner so'n motorreis had gemaakt en wij hadden voor bijna alle weersomstandigheden ingepakt (en juist zo...!). De topkoffer is uiteindelijk LEEG zodat bij parkeeren wij de helmen veilig en makkelijk erachter konden laten staan.dutchmidiman schreef: Bij de OEM versie valt het wel mee, maar zoals je op bovenstaande foto kunt zien, zijn er ook degene met maatje "rugzak". :shock:
Maar de volledig-beladen

Ter informatie- ik ben 1m85cm lang - lange benen- en met de tanktas zo kon ik nog de bovenkant van de snelheidsmeter zien-van 90km/u tot ongeveer 140km/u. Dat met de zadel op de middenste hoogteinstelling.
Ik rij nu met GPS waarbij ik kan dan met een 5 of 10km/u lager dan vertonen snelhied rijden en dus binnen de snelheidslimiet veilig blijven...
Er is altijd een oplossing- maar misschien niet altijd een netjes oplossing...
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Ik rijd af en toe met dezelfde tanktas als James. No problemo, ik heb dan wel geen radio en het toeterprobleem heb ik nog niet gehad. Druk er meestal een kaart onder voor als ik nieuwe wegen wil ontdekken.
fyi. gr.
Joop
fyi. gr.
Joop
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3255 Weergaves
-
Laatste bericht door Beemer-Tycoons
-
- 21 Reacties